Welk meterpakket is het meest nostalgisch ?????

Je bedoelt los of in pakket? Los zijn ze naar mijn weten nooit verkocht . Zaten altijd in de pakketjes dat was 20 jaar geleden al zo .wat betreft de shishing crackers volgens mij is er een jaargang geweest dat ze wel groen waren met geel? Zeker weten doe ik dat niet .

In pakket of los, waren ze nog maar te koop! Op en top jeugdsentiment (!) al stelden ze in mijn beleving niet veel voor.

Deze bedoel je denk ik ?,
http://www.oudennieuwarchief.nl/1978shisings.jpg

Het jaar staat erbij.

Die hedendaagse kanonslagen van Vulcan zijn volgens mij volledig groen met dunne gele streepjes. Kan de foto niet zo snel meer vinden. In ieder geval heeft Vulcan als een van de weinige importeurs een kanonslag label dat het meest nostalgisch aandoet.

:droolthum:handsup::applause::yes:

Deze 'oude' meterpakketten zijn dit jaar helaas niet meer te vinden bij Intratuin en Welkoop in de omgeving Leiden zag ik.

sorry maar er zijn echt nog maar 2 nostlagische pakketen das deze > te koop bij de intratuin
3535.1445425738.png

het meterpakket

en deze bij welkoop all for fun >
02735%20All%20for%20fun_1.png

de rest wat hier boven genoemd word is totaal niet nostlagish aangezien die labels jaren terug ook niet verkocht werden . deze 2 pakketen komen het beste in de buurt

Ik ben gisteren bij de Welkoop geweest, dit pakket is vernieuwd. Nieuwe labels dus.
Klopt die moet je ook niet meer hebben wil je echt voor een 'klassiek' uiterlijk gaan. De al for fun ziet er nog wel 'oud' uit. Overigs verkoopt intratuin nog wel de oude meterpakketten. Overigs dat nieuwe uiterlijk is echt lelijk

Oke dan mogen ze de foto in hun vuurwerkfolder ook wel vervangen. Daar staat het oude uiterlijk nog op.

Daarom niet bestellen maar op verkoopdagen of demo's maar even checken. Jammer dat Welkoop ze ook niet meer heeft. Dan ben ik bang dat Zena ze ook niet meer heeft.

Het is nu niet bepaald zo dat dit "Vroeger" subforum slechts een aantal weken bestaat. Op dit forum lezen importeurs mee en ik heb dan ook enige hoop dat ze aan onze oproep gehoor geven en de oude, originele labels van de Chinese (meter)pakketten weer in ere herstellen, want deze nieuwe labels slaan werkelijk nergens op.

Daarom niet bestellen maar op verkoopdagen of demo's maar even checken. Jammer dat Welkoop ze ook niet meer heeft. Dan ben ik bang dat Zena ze ook niet meer heeft.
Ik heb deze ook niet besteld maar vindt wel gedeeltelijk 'oplichting'. zet er dan op z'n minst bij dat hij niet meer verkocht wordt zoals de foto. Het effect zal waarschijnlijk wel gewoon hetzelfde zijn maar toch.

Het is in ieder geval wel dat bij ieder pakket de effecten lekker nostalgisch tegenvallen. Ik heb vaak een meter of vergelijkbaar pakket gehad, ieder jaar was het weer lachen dat het flut was. Maar de lol er om telt, dus zijn ze altijd het geld waard geweest.

Wat ik alleen niet begrijp is de logica van het formaat. Alle fonteintjes bestaan grotendeels uit lucht. Je zou toch denken dat het spul (ok, goed, niet de meter) kleiner kan, zodat er meer op een pallet past. Maar ook de vorm van de fonteintjes zelf. Juist omdat ze zo weinig wegen vallen ze zo vaak om. Ieder jaar was het weer raak bij de Spring Joy.

Mega-vuurwerk Grunn had Vulcan Big Bang nog op voorraad...hád :( "tijdelijk niet leverbaar" stond erbij maar die komt niet terug. Waren nog ouderwetse zwermpotten (al niet de oude kwaliteit)

Heb bij Vuurwerkhal gister pakket meegenomen die nog écht een meter lang was, of het van Wolff of Cafferata was weet ik neit zeker, vermoed Caff. Maar absoluut grote inhoud, geinige labels en best goeie kwaliteit ook nog. Tevreden.
Morgen die van Zena nog scoren, was nu te moe en te slecht weer om nog het eind ervoor te gaan fietsen.

Helaas.. mijn zena pakketjes bleken er niet meer te zijn, hadden ook een heel andere label en in plaats van kreeg ik er 2 van Lesli..

Nou jongens een nieuw dieptepunt..

15822679_1453762887997982_528445434712284242_n.jpg

Het kruit vliegt aan alle kanten uit de artikelen. Alles is zwart en als je het aanpakt zit je onder. Te triest voor woorden dit. 20 Euro! heb ik dus voor deze troep betaald.

Ter vergelijking een veel groter en kwalitatief beter uitziend pakket koop je bij de Aldi dus voor 9,99.

kw5216_do_18_da.jpg

Als je er geen geen waarde meer aan hecht als importeur zijnde, verkoop het dan ook niet meer.

Dan kun je beter naar de Vulcan dealer gaan en een paar doosjes happiness en toverfonteintjes meenemen. Dat is meer nostalgie dan de troep hierboven.

Back
Bovenaan