Welk meterpakket is het meest nostalgisch ?????

Zal ermee te maken hebben dat nostalgisch vuurwerk steeds schaarser word in Nederland. De enige importeur die nog een beetje wat in het assortiment heeft is Vulcan. Daar heb ik ook een aantal producten van besteld. Verder is het zoeken naar een 'nostalgisch' meterpakket gestaakt. Ook die van Lesli hebben futuristische labels.

Zal ermee te maken hebben dat nostalgisch vuurwerk steeds schaarser word in Nederland. De enige importeur die nog een beetje wat in het assortiment heeft is Vulcan. Daar heb ik ook een aantal producten van besteld. Verder is het zoeken naar een 'nostalgisch' meterpakket gestaakt. Ook die van Lesli hebben futuristische labels.

Sluit ik me helemaal bij aan! 2 jaar geleden was het nog wel eens mogelijk deze ergens op de kop te tikken ook tegen een degelijke prijs hedendaags onmogelijk... Jammer maar helaas...

Een winkel centraal in Nederland gelegen welke nostalgisch spul om de markt brengt zal een aanwinst zijn voor velen en gegarandeerd van een hoog bezoekersaantal...

veelal zijn het oudere foto,s op vuurwerksites , als je daadwerkelijk je spullen gaat halen , kom je erachter dat het te mooi is om waar te zijn . lelijke moderne schreeuwlabels. brrr

Het Volle meter pakket van intratuin (china red) heeft nog best oude labels. Zal weliswaar niet helemaal zoals vroeger zijn maar valt me niet tegen.

Dit jaar die van Wolff gekocht voor de kleintjes. Tja, de verwachtingen zijn uiteraard niet hoog, maar wat me (voor het afsteken) wel tegenvalt is dat de NEM op websites niet overeen komt met wat er daadwerkelijk in zit. Niet 295gr, maar 229gr volgens het label. Met 18 fonteintjes en geen trein, geen zon en geen kaars (maar goed, dat was al duidelijk) een kruitinhoud van gemiddeld 12,7gr per fontein had ik eigenlijk net zo goed een Aldi fonteinenmix kunnen halen.

Dit jaar die van Wolff gekocht voor de kleintjes. Tja, de verwachtingen zijn uiteraard niet hoog, maar wat me (voor het afsteken) wel tegenvalt is dat de NEM op websites niet overeen komt met wat er daadwerkelijk in zit. Niet 295gr, maar 229gr volgens het label. Met 18 fonteintjes en geen trein, geen zon en geen kaars (maar goed, dat was al duidelijk) een kruitinhoud van gemiddeld 12,7gr per fontein had ik eigenlijk net zo goed een Aldi fonteinenmix kunnen halen.

Misschien een beetje off-topic, maar als het om de inhoud gaat, dan moet je gewoon voor Cafferata gaan. Meterpakketje, ziet er goed uit, 330 gram kruit, €12,50. Vraag maar aan Pyropiet.

Die van Caff zit afgerond ook maar 185gr in...lijkt die van Zena toch t voordeligst met ergens rond 350gr voor 25e

Back
Bovenaan