Welk klein spul stook jij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om 10:00 uur lig ik nog in me bed denk ik:p

Maar wil nog zeker wat klein spul inslaan:

Grondbloemem (met knetter)
Tornado Wirbel
Wat pakjes funke fonteintjes
Laserballetjes van Argento
Uiteraard wat doosjes bengal feuer
Jumping jacks niet te vergeten voor de nostalgie.

Dit jaar maar weer eens goed gaan kijken naar klein F2 spul. Nog geen idee wat. Eerst maar eens even kijken wat er voorbij komt / te krijgen is.

Een pakje (36st) Wolff spinning flower w. bang
Dit jaar diverse crackling items
Een stuk of wat fonteinen maar dan geen ALDI-spul zeg maar.

Welk vuurwerk er precies komt, nog geen idee. Wel gaan we kleine artikelen zoals de 3-step whistle van Zena, de Phanton van Wolff en vele kleine fonteinen. Ideaal stookvoer!

Dankzij afgelopen jaren echt weer genoten van het kleine spul. Dit jaar gaan we daar zeker mee verder.
Hollenfeuer, Orc, Geysir, fonteinen, Phantom/tornado wirbel, stinger bees. Heerlijk!

Vorig jaar (voor het verbod) heb ik een lijst gemaakt met allemaal kwalitatief hoogwaardig klein spul dat mij wel interessant lijkt. Ik heb dus een lijst gemaakt met de (vermoedelijke) aanraders/toppers op dit gebied. De afgelopen jaren hebben de verschillende importeurs steeds meer top kwaliteit klein spul op de markt gebracht en ik juich dit alleen maar toe. Ik geniet er de afgelopen jaren steeds meer van en dit zorgt voor veel afwisseling. De lijst bleef maar groeien en is inmiddels zo groot dat maar slechts een klein deel er ook daadwerkelijk gaat komen, want anders slokt het wel een heel erg groot deel van het budget op. Op de lijst heb ik ook een aantal mines (alternatieve single shots) toegevoegd die mij tot op heden het meeste aanspreken. Als er nog aanvullingen zijn, meld het dan gerust! Dit komt hier dus niet allemaal in de straat te staan, maar deze lijst gebruik ik wel om uiteindelijk wat klein spul uit te kiezen.

1. Bengalfeuer Mix - Funke NL - €5,99
2. Geysir Kaliber C - Funke NL - €4,49
3. Geysir Kaliber A - Funke - €4,95 (Cat. 1)
4. Cuckoo Cuckoo Fountains - Funke NL - €7,99
5. Cracker Fontänen - Funke NL - €14,95
6. Knisterteufel - Lonestar - ong. €4,95
7. Star Fountain - Big Bazar - €1,49
8. 90 sec White Strobe Pro - Katan - €2,95
9. Missile 25sh - Diverse importeurs. - €...
10. Mosquitos/Stinger Bees/Flying Hummerz - Lesli/VWT - €1,99
11. Ausputzer / Gletscher A & B - VWT en Vuurwerkbunker - €3,50
12. Bengalfeuer Rot Blink Cat. 1 - Nico - €1,95
13. Zena 3-stepper - Zena Vuurwerk - €6,99
14. Zena Knetterton XL - Zena Vuurwerk - €6,99
15. Noiz Barrel - VWT - €4,99
16. Wreckling Shot - VWT - €4,99
17. Crackling Astronaut - Vulcan - €2,99
18. Hurricane Twister - China Red - €3,95
19. Crack Bucket - China Red - €3.-
20. Bengalo - China Red - €4,99
21. Cracking 6st - China Red - €1,49
22. Crackling Jumbo tol - China Red - €1,50
23. Twist & Shout - China Red - €3,50 / Spring Flower 6st - Wolff - €4,95
24. Pyro's - Vuurwerkbunker - €...
25. Delirious Bastard - China Red - €2,50
26. Fast Bastard 12 st - China Red - €3,50 / The General - Wolff - €4,95
27. Cool Bastards 2020 40st - China Red - €10,00
28. Thunderking Scream 20st - Katan - €8,95
29. Thunderking 4st/40st/100st - Katan - €...
30. Double Thunderking 2.0 4st - Katan - €...
31. Triple Thunderking - Katan - €2,95
32. "Thunderking" Crackling Mortar / "Thunderking" Crackling Mine 4st - Broekhoff/Magnum - €1,99
33. "Thunderking" Big Mine / "Thunderking" Titanium Thunder 4st 30mm - Broekhoff/Magnum - €9,99
34. Spider Kings - Broekhoff - €4,99
35. Electric Cracker/Black Bomba - Vuurwerkmania/Rubro - €5,99
36. Höllenfeur - Funke - €6,99
37. Crackling Crystal - Cafferata - €12,50-€21,99
38. Magic Sticks - China Red - €...
39. Trickshot 4 of 40 stuks - Magnum/Broekhoff - €...
40. Titanium Thunder Fountains 4st - Broekhoff - €3,99

Mooi en duidelijk overzicht Jordi, dank daarvoor. Ja het klein spul wordt hier ook steeds meer gewaardeerd en afgestoken. Sinds de verboden weer fanatiek aan het stoken overdag, dat blijft tog wel echt de mooiste sfeer hebben. Eens kijken wat ik van deze lijst erbij kan nemen.

The General van Wolff mogen niet ontbreken!

Verder zou ik uit nostalgisch oogpunt de bijtjes meenemen, daar dit het laatste jaar is dat deze verkocht mogen worden.

Wat? Mogen die dan ook al niet meer?? Wtf!! Wat nog meer niet dan, want dan ga ik daar ook wat van inkopen ook al kocht ik ze al jaren niet meer. Want ik heb er spijt van dat ik niet gewoon een paar pakketjes romeinse kaarsen heb gekocht van Broekhoff. Zo blijft er niks meer over om voor de gein te stoken. :(

Leuk topic! En handig ook, want je kijkt al snel over het kleinere spul heen terwijl daar vaak hele verrassende spulletjes tussen zitten. Fijn zo'n uitgebreide lijst hierboven!

Best wel wat klein vuurwerk besteld dit jaar met m.i. als toppertjes:
- Geysir Kaliber C
- Hollenfeuer
- Phantom/Hurricane Twister
- Orc
- Spider Kings
- Stinger Bees

En als fonteinen ook mee mogen doen:
- Crystal Crackling
- Katla on Fire
- Paradise Fountain
- Popcorn Fountain
- Bardarbunga
- White Caiman
- Goldfontanen (als vervanger van de geannuleerde Cracker Fontänen, balen).

Voor nu flink wat klein stook spul besteld, geniet daar ieder jaar meer van. Buiten dit spul nog heel wat single shots enzo, genoeg om de dag mee door te komen.

White Caiman
Bardarbunga
Goldfontanen
Cracker Fontanen
Hollenfeuer
Cuckoo Cuckoo
Geysir Kaliber C
Komodo Dragon
Springteufel
Zena 3 stepper
Orc
Phantom

Bovenstaande allemaal gestookt, en wat een toppers zaten. daar tussen zeg. Zelf het meest genoten van de orc, cracker fontanen, Zena 3 stepper en phantom. Echt regelrechte toppers en prachtig spul om te stoken. De rest was ook prima spul, maar niet het wow effect wat ik bij de rest had. Iemand hier verder nog mooi klein spul gestookt?

Helaas, ik had veel besteld maar vrijwel niets daarvan afgestoken. Op mijn stooklocatie waaide het te hard, crackling van crackling fonteinen werd zo 5m weggeblazen, en de vonken daarvan vlogen weer zeker 10m verder. daardoor was klein spul eigenlijk niet te doen, en zelfs wat onveilig.

Ik zoek vooral naar appart klein vuurwerk.

Stinger bees en Transformers van Lesli vind ik bijvoorbeeld echt geniale dingen. Fonteinen die eindigen met een crakling shot/mine. Dingen die mensen niet verwachten. Dat geeft de leukste reacties.

Tijdens de verkoopdagen wordt er gewoontegetrouw genoeg klein spul aangeschaft. Maar ieder jaar weer bemerk ik dat ik er bar weinig van op stook. Met als gevolg dat ik er een leuke verzameling aan klein spul aan over heb gehouden.:D

Hier ook veel klein spul over. Als je in de avond veel cakes hebt om te stoken blijft het kleine grut toch over. Dit jaar maar proberen om het gewoon niet in huis te halen...:p

Hier vooral de ORC, stingerbees, geysir C, Hollenfeuer, Tornado Wirbel afgestoken. Uiteraard ook wel wel echte fonteinen. En eerlijk is eerlijk, ik blijf grondbloemen echt goud vinden.

Hier vooral de ORC, stingerbees, geysir C, Hollenfeuer, Tornado Wirbel afgestoken. Uiteraard ook wel wel echte fonteinen. En eerlijk is eerlijk, ik blijf grondbloemen echt goud vinden.

Totaal met je eens qua grondbloemen. Zal dat dan jeugdsentiment zijn of zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan