Welk klein spul stook jij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hele mooie lijst chac. Vorig jaar (voor het verbod) heb ik ook een lijst gemaakt met allemaal kwalitatief hoogwaardig klein spul dat mij wel interessant lijkt. Ik heb dus een lijst gemaakt met de (vermoedelijke) aanraders/toppers op dit gebied. De afgelopen jaren hebben de verschillende importeurs steeds meer top kwaliteit klein spul op de markt gebracht en ik juich dit alleen maar toe. Ik geniet er de afgelopen jaren steeds meer van en dit zorgt voor veel afwisseling. De lijst bleef maar groeien en is inmiddels zo groot dat maar slechts een klein deel er ook daadwerkelijk gaat komen, want anders slokt het wel een heel erg groot deel van het budget op. Op de lijst heb ik ook een aantal mines (alternatieve single shots) toegevoegd die mij tot op heden het meeste aanspreken. Als er nog aanvullingen zijn, meld het dan gerust!

1. Bengalfeuer Mix - Funke NL - €5,99
2. Geysir Kaliber C - Funke NL - €4,49
3. Geysir Kaliber A - Funke - €4,95 (Cat. 1)
4. Cuckoo Cuckoo Fountains - Funke NL - €7,99
5. Cracker Fontänen - Funke NL - €14,95
6. Knisterteufel - Lonestar (binnenkort ook bij een freakwinkel in NL te bestellen) - ong. €4,95
7. Star Fountain - Big Bazar - €1,49
8. 90 sec White Strobe Pro - Katan - €2,95
9. Missile 25sh - Diverse importeurs. - €...
10. Mosquitos/Stinger Bees/Flying Hummerz - Lesli/VWT - €1,99
11. Ausputzer / Gletscher A & B - VWT en Vuurwerkbunker - €3,50
12. Bengalfeuer Rot Blink Cat. 1 - Nico - €1,95
13. Zena 3-stepper - Zena Vuurwerk - €6,99
14. Zena Knetterton XL - Zena Vuurwerk - €6,99
15. Noiz Barrel - VWT - €4,99
16. Wreckling Shot - VWT - €4,99
17. Crackling Astronaut - Vulcan - €2,99
18. Hurricane Twister - China Red - €3,95
19. Crack Bucket - China Red - €3.-
20. Bengalo - China Red - €4,99
21. Cracking 6st - China Red - €1,49
22. Crackling Jumbo tol - China Red - €1,50
23. Twist & Shout - China Red - €3,50 / Spring Flower 6st - Wolff - €4,95
24. Blow Up 24st - China Red - €10,00 / Crazy Whistler 12st - Wolff - €5,95
25. Delirious Bastard - China Red - €2,50
26. Fast Bastard 12 st - China Red - €3,50 / The General - Wolff - €4,95
27. Cool Bastards 2020 40st - China Red - €10,00
28. Thunderking Scream 20st - Katan - €8,95
29. Thunderking 4st/40st/100st - Katan - €...
30. Double Thunderking 2.0 4st - Katan - €...
31. Triple Thunderking - Katan - €2,95
32. "Thunderking" Crackling Mortar / "Thunderking" Crackling Mine 4st - Broekhoff/Magnum - €1,99
33. "Thunderking" Big Mine / "Thunderking" Titanium Thunder 4st 30mm - Broekhoff/Magnum - €9,99
34. Spider Kings - Broekhoff - €4,99
35. Electric Cracker/Black Bomba - Vuurwerkmania/Rubro - €5,99
36. Höllenfeur - Funke - €6,99
37. Crackling Crystal - Cafferata - €12,50-€21,99
38. Magic Sticks - China Red - €...
39. Trickshot 4 of 40 stuks - Magnum/Broekhoff - €...
40. Pyro's - Vuurwerkbunker - €...

Een paar weken geleden zag ik wat foto's verschijnen van de schappen met cat 1 producten bij een tuincentrum in de buurt. Ze hadden er ook nog de Bengalfeuer Mix van Funke en dan het Duitse doosje. In dit geval wou ik ook graag het Duitse doosje hebben dus ik ben er meteen even langs gereden om een doosje veilig te stellen. De Bengalfeuer Mix is dit jaar dus sowieso weer van de partij.

Screenshot_20211106-151547_Gallery.jpg

Screenshot_20211106-151609_Gallery.jpg

Screenshot_20211106-151624_Gallery.jpg

Bengal feuers van Funke waren ook mij heel goed bevallen afgelopen jaar, hier in de buurt amper verkrijgbaar voor de originele prijs, dus toen ik ze in Baarle tegenkwam meteen voor 6 euro per pak meegenomen. Heel leuk stookspul!

Wie heeft er hier nog goede tips voor goed klein spul. Doel dan niet op cat1, maar echt het leuke kleine stookspul om de dag mee door te komen.

Ik was zwaar onder de indruk van de Paradise Fountain en Katla on Fire van GBV/Weco. Voor NL begrippen echt bizar goede fonteinen.

Wij hadden bij Pyroshop in Baarle paar pakken Albatros van Bonbrigde meegepakt, heel vette dingen. Stijgt als een tol op, maar hij lijkt terug/stil te vallen zodat je beetje schrikt. Dan wolk crackling en daarna gaat hij in een hogere versnelling door omhoog en gooit dan nog leuk kleurenboeketje. Iedereen vond ze prachtig;)

In inderdaad Funke Feuervogels, Geysir C,Tornado Wirbel, en kwam in Duitland nog Funke Falke tegen, dit waren kleiner sooort tollen. En dan natuurlijk Funke Höllenfeuer, heel cool spul! Nog 12 pakken kunnen kopen bij de lokale (cat1) zaak, (oeps, foutje moet kunnen!;)

Laatste keer dat alles nog mocht van alles en nog wat. Vind het qua klein spul vooral leuk om veel variatie te hebben, van alles wat. Grote tas mee, binnen vol kieperen met van alles een beetje en grabbelen maar! :D Was 2 jaar terug ook erg fan van de semi-grote singleshots (Zena Original 1" single shots), vond dit heerlijk om tussendoor te stoken. Net effe wat meer dan een simpele thunderking. Maar volgensmij zijn die semi-grote single shots ook volledig verboden nu...

Wij hadden bij Pyroshop in Baarle paar pakken Albatros van Bonbrigde meegepakt, heel vette dingen. Stijgt als een tol op, maar hij lijkt terug/stil te vallen zodat je beetje schrikt. Dan wolk crackling en daarna gaat hij in een hogere versnelling door omhoog en gooit dan nog leuk kleurenboeketje. Iedereen vond ze prachtig;)

Klinkt zeer goed, ga deze zeker proberen thanks!

Stinger Bees zijn ook echt geweldige dingen. Qua formaat/leukheid verhouding echt de absolute nummer 1 voor mij. Zorgt ook steevast voor leuke en verraste reacties bij het publiek. Afgelopen jaarwisseling redelijk wat van afgestoken. Op een bepaald moment stonden de overburen buiten, en bij elke Stinger Bee die er de lucht in ging klonk het vlak daarna vanaf de overkant "PFFRRRIEEEUUWWWW" als reactie op het leuke geluid.

Daarnaast ben ik ook fan van de Zena 3-stepper. Heerlijke en goed uitgewerkte drietraps fluit en echt een onvoorstelbare hoeveelheid knetter daarna. Tip: zet ze op een verhoging van een metertje dan pakt de cracklingwolk nog groter uit! Het was de favoriet van mijn oma afgelopen jaar, die steeds blij was als ze me met zo'n ding voorbij zag lopen en zo'n 5 keer gezegd heeft dat ze die toch wel het leukste vond van al het kleine spul.

Om het af te maken: Grondbloemen. Een heel simpel stukje vuurwerk, maar ik kan er erg van genieten. Zeker om er flink wat achter elkaar te stoken. Constant dat gezoem, de rook, de kleuren. Mijn vader (die niet per se van vuurwerk houdt) vind die grondbloemen toch ook wel erg leuk en heeft er denk ik 400 weggestookt afgelopen jaarwisseling. Terwijl ik heen en weer aan het rennen was met fonteintjes, 3-steppers, Stinger Bees en zo nu een dan een vuurpijl moest ik constant uitkijken voor de ronddraaiende grondbloemen :D

Ik had afgelopen oud en nieuw veel klein cat.2 spul van Funke. Op nieuwjaarsdag kwam ik erachter dat ik nog een volle doos over had. Blijkbaar is dit toch niet iets voor mij en moet ik het bij compounds houden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan