Welk klein spul stook jij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal dit jaar vooral het kleinere Funke Cat.1 spul worden. Verder aangevuld met thunderkings en wat oldskool snipper knallertjes :).

Kijk ook heel erg uit naar de Phantom van Wolff, als die gaat doen wat ie moet doen is dat prachtig stook spul.

Afgelopen jaar had ik voor het eerst sinds lange tijd weer veel van één product gehaald qua kleinspul. 10 pakken knetterlinten en 10 pakken grondbloemen. Achteraf was dat een prima keuze, heb er veel plezier aan beleefd en heb nu ook nog wat over. Ik denk dat ik voor komend jaar voor een karton grondbloemen ga.

Afgelopen jaar had ik voor het eerst sinds lange tijd weer veel van één product gehaald qua kleinspul. 10 pakken knetterlinten en 10 pakken grondbloemen. Achteraf was dat een prima keuze, heb er veel plezier aan beleefd en heb nu ook nog wat over. Ik denk dat ik voor komend jaar voor een karton grondbloemen ga.

Dan moet je er wel heel gek op zijn haha

Fonteinen heb ik altijd in de collectie, maar niet dat Cat1 pruttelspul. Het moet wel een beetje spectaculair zijn. Verder pak ik in Duitsland altijd wel wat Romeinse kaarsen mee, want die horen er ook bij.

Fonteinen, Jumbo grondbloemen met cracling.
De nieuwe thunderkings hoort er toch wel een beetje bij. En die zonnen die de lucht in schieten.

Maar goed kijken nog verder naar klein spul zolang het geen cat 1 spul is.

Grondtollen en flying bees(en mosquitoes) omdat die altijd geinig zijn en ook wat knetterspul dat meestal in een kookpan gaat voor dat klingel geluid. Daarnaast stook ik natuurlijk ook nog thunderkings.

Wie heeft er hier nog goede tips voor goed klein spul. Doel dan niet op cat1, maar echt het leuke kleine stookspul om de dag mee door te komen.

Wie heeft er hier nog goede tips voor goed klein spul. Doel dan niet op cat1, maar echt het leuke kleine stookspul om de dag mee door te komen.

Knetterton XL van Zena, of iets kleiner de Crackling Fountains van Katan of de Mad Riot van Wolff vuurwerk is wel leuk. Wellicht dat de nieuwe mines ook wat voor je zijn, zelf vind ik die Crackling Mines er wel geinig uit zien. Toch wat spectaculairder dan categorie 1 knetter producten. Ik weet verder niet bij welke shops je allemaal langs gaat, maar wellicht is het ook leuk om nog ergens een fluitbak te scoren. Grotere bijen en dergelijke zijn ook wel geinig. Lesli heeft knetter ufo's en raketjes. Dat zijn ook een soort van tollen die de lucht in gaan.
Waar ik zelf wel goede ervaring mee heb zijn Killer Bee fonteinen, dat zijn grotere fonteinen met fluiters er bij. Tot slot zijn 100 shots romeinse kaarsen, of andere soorten pearl potjes ook wel leuk.

Hoi,

Hier een aanvulling op deze thread met een groot overzicht van leuk divers kleiner stookspul. Ik beperk mezelf tot cat.2 aangezien cat.1 al in overvloed is beschreven.

Op gebied van cat.2 is meer dan genoeg leuk spul te vinden hieronder een greep uit de mogelijkheden, ik let daarbij niet echt op prijs of bulk maar op het soort artikel. Ik beperk me hier enkel tot artikelen welke in NL te koop zijn aan het einde van het jaar.

Fonteinen:

Fünke cuckoo fonteinen
2 soorten te koop in NL, de wat grotere en de mini cuckoos. Hele leuke fonteinen met lange duur.

Fünke Geysir Cal.C
Mag ook zeker niet ontbreken tussen het kleine spul.

Fünke Cracker Fontäne
Zit op het randje wat betreft klein vuurwerk maar ik neem deze toch mee omdat het handzame fonteinen zijn met een grote uitwerking.

China Red Twin peaks

China Red Crack Bucket
Crackling fontein

Zena Knetterton XL
Crackling fontein

Wolff Mad Riot
Crackling fontein

Wolff Airscreamerz
Fluit fontein

Lesli Flash Fire
Strobe fontein met crackling

Lesli Orc
All at once fontein met crackling

DB Fireworks Wreckling Shot
All at once fontein met crackling

Zena 3 Stepper
Fluitfontein met crackling

Broekhoff Atomic Boom
Crackling fontein

Broekhoff Titanium Thunder Fountain
Crackling fontein

Vliegers:

Fünke Tornado Wirbel
Stijgtol met fluit en vonkenregen

Fünke Rauchspur Geswader
Stijgtol met gekleurde rook

Wolff Flying Dragons
Stijgtol met vonkenregen

Wolff Turbo Copter
Stijgtol met goud en zilver vonkenregen

Wolff Flying Peki
Stijgtol met vonkenregen

Wolff Phantom
Stijgtol met fluit en vonkenregen

China Red Hurricane Twister
Stijgtol met fluit

DB Fireworks Crazy Bats
Stijgtol met vonkenregen

DB Fireworks Flying Hummers
Stijgtol met hummer effect

Lesli Raketjes
Stijgtol met vonkenregen

Lesli Night Navigator
Stijgtol met vonkenregen

Lesli Space Dogs
Stijgtol met goudvonken

Lesli Knetter Ufo's
Stijgtol met crackling

Lesli Stinger Bees
Stijgtol met hummer effect

Grondtollen:

China Red Jumbotol
De naam zegt al genoeg.

DB Fireworks Nitro Wheels
Grote grondtol met fluit

Lesli Turbo Turtles
Grote grondtol met fluit

Broekhoff Super Tornado
Grote grondtol die nog lang na blijft draaien.

Single Shot Knal:

China Red Cool Bastards
Single shot met fluit en knal.

Katan Thunderking Bulk Pack
singleshot met 2 knallen

Katan Thunderking Scream
Single shot met fluit en knal

Rey Del Trueno
singleshot met 2 knallen

Rubro Thunderking Turbo Edition / Thunderking Jumbo Box XL
Singleshot met crackling mine en 2 knallen

Vuurwerkmania Big Shock Extra Loud
Singleshot met crackling mine en 2 knallen

Broekhoff Thunder King Trick Shot
Singleshot met red glitter mine en 1 knal

Broekhoff Thunder King Titanium Thunder
Singleshot met 2 knallen

Single Shot Mine:

China Red Fat Bastards
Single shot mine met crackling

DB fireworks Thunder Minez

DB fireworks Mine Kingz
Single shot mine met Glitter Willow

B2B Crackling Thunder

Lesli Trick Shot
Single shot met crackling mine

Rubro Thunderking Bomber Box

Vuurwerkmania Shock Mania

Lesli King Kongs

Broekhoff Thunderking Crackling Mine

Laatst bewerkt:
chac, wat een top post zeg. Enorm bedankt, mooi en handig overzicht.

Laatst bewerkt:
Heel fijn overzicht inderdaad. Die 3 stepper misschien eens proberen en ook die wreckling shots. Zit wel meer leuk stookspul bij

De bestelling met klein spul moeten wij noch invullen/bestellen. Wat een handige post hierboven zeg, die gaan we er zeker bij gebruiken. Er is echt genoeg mooi spul te krijgen om tussendoor te stoken. Ik ga eens beginnen met het maken van de lijst met klein spul.

Vorig jaar wat meer klein spul besteld dan normaal omdat importeurs met leuk nieuw klein vuurwerk kwamen.
Na het verbod een lading Cat. 1 gekocht. Daar nog veel van over, na een tijdje heb je het daar wel mee gezien. Lijstje van doorgeschoven bestelling:
Kklein spul 2021.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan