Welk klein spul stook jij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Kreeg de vraag per PM om dit topic aan te maken. De titel zegt het al, wat voor klein spul sta jij te stoken op oudjaarsdag? En steek je overdag nog cat1 vuurwerk af?

Ik zie dat de importeurs veel moeite hebben gedaan om het gat van de pijlen en knalvuurwerk op te vullen. Hier ga ik zeker veel van uitproberen! Altijd leuk dat kleine spul. ik verwacht wel dat dat voornamelijk overdag gaat gebeuren. 's avonds veelste druk met al het siervuurwerk.

Ik heb nog het nodige over van de oude wetgeving. Daar zal ik me mee vermaken, maar ik ga zeker ook de nieuwe kleine artikelen uitproberen. Ben wel benieuwd namelijk!

In december zeker wat fonteintjes van cat 1, zelfs op 31 december de kleine vind het prachtig!
Knetterballen, sterretjes, gillende keuken meiden mooi spul!

Fonteintjes, cat1 spul, tolletjes etc. En vooral benieuwd naar waar de importeurs ons mee gaan verrassen dit jaar.

Nu nog niet echt een idee van, maar dat zal vast veel worden. De verboden artikelen van de laatste jaren mis ik enorm, oa de romeinse kaarsen en de kids zullen de rotjes gaan missen. Maar 'positieve' hierin is dat de importeurs wel creatief worden met niet spul. Dit jaar zal er genoeg mooi spul worden toegevoegd aan het bestaande assortiment klein spul. Wij gaan ons wel vermaken met het kleine spul.

Sowieso vind ik het heerlijk om klein spul af te steken, geeft toch het meest nostalgisch gevoel ookal zijn het niet per se de producten die je vroeger afstak.

Rotjes eigenlijk helemaal niet meer, maar alle vliegende zaken vind ik erg vet( stipt bovenaan tornado wirbel), alle soorten single shots. Blijft toch leuk om te kijken welke het hardst gaat, gewoon zoveel mogelijk verschillende soorten. Afgelopen jaar voldoende over gehouden om er dit jaar weer een aantal de lucht in de knallen. Ratelbandjes (ook omdat ik daar vroeger te weinig geld voor had, nog 2 stuks over), fonteinen zijn altijd leuk. Romeinse kaarsen blijven ook leuk, al moet je daarvoor naar België want o zo gevaarlijk. Draaizonnen blijven ook favoriet! Dingen doen het bijna nooit, maar als ie een keer goed draait is het feest. Trouwens van die opgevoerde wondertollen zoals de spiders kings doen het ook goed, leuk spul.

Steek in december zeker regelmatig F1 producten, heb er een heel doosje vol van liggen. Aldi fonteinen, camila flowers, knetterrotjes. Leuk stookvoer om even kruid te snuiven.

Elk jaar roep ik dat ik geen klein spul meer ga stoken. Hoewel stel in de ideale wereld we weer om 10.00 zouden mogen beginnen ik waarschijnlijk een groot deel van de dag toch sta te stoken.

Afgelopen jaren voornamelijk singleshots (vallen die onder klein grut?). Wat de vervanging gaat worden dit jaar geen idee. Misschien wat extra fonteinen of singleshot vervangers.

Verder stook ik oudjaarsavond graag ook die mega crackling ballen, Romeinse kaarsen. Natuurlijk ontbreekt wat cat 1 vuurwerk ook niet.

Ook gaat er elk jaar nog een pakje Grondbloem Knal doorheen. De enige echte natuurlijk ;)

Natuurlijk een paar mooie fonteinen. Verder probeer ik altijd wat unieke kleine producten te vinden. Bijvoorbeeld de kak koe, schijtlijster, transformers en zo is er nog veel meer. Dit jaar alweer interessante nieuwe dingen voorbij zien komen.

Ik heb altijd veel klein vuurwerk.
Van alles, van opstijgend spul tot veel fonteinen.
Het hoort er bij en ook bijzondere dingetjes vind ik leuk om af te steken.

Hi there,

Ik heb advies nodig.
Gezien ik van groot vuurwerk hou heb ik weinig verstand van klein vuurwerk.
Mijn dochter van 3 is inmiddels redelijk aangestoken (lol), met het vuurwerk virus en geeft aan dat ze heel graag :

Klein rood vuurwerk wilt.

Welke potten kennen jullie hierin?

Qua rood klein vuurwerk zijn er diverse bengaalse fakkels te krijgen.
Er zijn ook potten en fonteinen met rood er in te krijgen, weet alleen niet precies welke.
In heel veel cakes zit iets van rood verwerkt, maar niet altijd expliciet.

Hi there,

Ik heb advies nodig.
Gezien ik van groot vuurwerk hou heb ik weinig verstand van klein vuurwerk.
Mijn dochter van 3 is inmiddels redelijk aangestoken (lol), met het vuurwerk virus en geeft aan dat ze heel graag :

Klein rood vuurwerk wilt.

Welke potten kennen jullie hierin?

Ga even langs de Aldi, Lidl als ze in december cat 1 vuurwerk gaan verkopen.
Genoeg leuk spul wat je dochter leuk vindt.

Ik heb altijd veel klein vuurwerk.
Van alles, van opstijgend spul tot veel fonteinen.
Het hoort er bij en ook bijzondere dingetjes vind ik leuk om af te steken.

Ja! Heerlijk. Ik begin in de vroege namiddag al met fonteintjes, grondbloemen, camellia flowers en al het andere Cat-1 grut. Later op de avond dan heerlijk doorrommelen met Weco Sputniks en pijlen. De straat is hier erg smal, veel auto's dus ik stook eigenlijk voornamelijk kleiner spul. Vaak haal ik meterpakketten en wat kleinere cakes, romeinse kaars barrages, dat soort handel.

Mijn bescheiden (kuch, kuch) Cat 1 collectie van vorig jaar...

RenderedImage.jpg

EDIT Oei, betrapt. Staat ook nog een zakje Cat 2 op :-P

Ik steek zelf af en toe wat Cat.1 af maar geniet vooral van mijn kids die net als wij vroegah gewoon lekker de hele dag aan t stoken zijn met cat.1. Prachtig hoe zij genieten.

Zeer veel��
Cat 1 met mijn zoon van 3 jaar oud. funke spullen zoals de wirbells, donervogels, s.
Maar ook grijslont knallers. Grote hoeveelheid fonteinen. Blinkers met rook.

Er is dit jaar zeer veel klein spul bijgekomen. Heel veel gave films gezien, maar het zijn er zoveel dat ik het overzicht een beetje kwijt ben. Voor mezelf een aantal toppers genoteerd, maar er zijn er nog veel meer. Wie heeft er nog meer tips, dan kunnen we een mooi overzichtje maken.

China Red

Bengalo :Bengaals vuur
Fast Bastard: Crackling mine

Rubro

Electric Cracker: Crackling
Thunderking bomber: Crackling mine

Vulcan

Romeinse kaars 2.0: Alleen al om het label
Crackling astronaut: Knetter rottjes met oude label

Vuurwerktotaal

Noice Barrel: Bengaals vuur met crackling mines
Wreckling shot: Vervanger crackling balls
Ming kingz: Single shot mines
Thunder mines: Single shot mines
Flying hummerz: Hummers
Launcherz
Crazy batz
Airscreamerz: Luchthuilers

Wolff

Phantom: Magic Crystal achtig(Valencia)

Laatst bewerkt:
Mooi overzicht Wesley.
Ik zou zelf de Crackling Astronaut en Cracker Jack van Vulcan er ook bij zetten.
Zelf vind ik van die pakketten met fonteinen ook wel leuk, de Aldi heeft de Fonteinenmix, maar zelf had ik afgelopen jaar de Full House van Wolff vuurwerk, nog een stukje goedkoper dan die van de Aldi. Echt mooie dingen. Filmpje van de Full House, door technowitch0031: https://www.youtube.com/watch?v=CP0wITIsNPw

Altijd mooi zo'n overzicht! Naast wat fonteinen ook wat thunderkings op de lijst staan om te proberen dit jaar. Zeker de Fat Bastard van China Red spreekt mij erg aan.

Mooi lijstje Wesley.

Wat mij zo te binnen schiet:

Lesli
Stinger Bees
Transformers
Kak Koe
Schijtleister

Zena
Knetterton XL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back