Welk klein spul stook jij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aanbod klein vuurwerk is gewoon helemaal naar de klote geholpen. Romeinse kaarsen (mini) vuurpijlen, single shots etc. Het meest categorie 1 spul is niet meer de moeite waard op enkele uitzonderingen na. De eerste jaren met cat 1 was het echt prima spul, harde knetterlinten, crackling ball xl, knetterfontijnen.

Als ik dan die kleine producten van Funke zie als de 7klappers, hoge kwaliteit babypijltjes, knallers, kaarsen, pijlen dan jeuken mn handen en aan de andere kant borrelt er weer een enorme woede op dat dit hier verboden is, echt waar hebben we het over

Ik ga dit jaar eens kijken of ik wat van die mini budget cakes kan kopen voor een leuke prijs

• Like
Waarderingen: 3xh
Flink wat setjes Wheels of fortune ingeslagen, dus het roestige spijkertje kan weer tevoorschijn worden gehaald.

Heb een periode gehad dat ik bijna geen klein spul meer stokte maar dit loopt de laatste jaren meer en meer weer op, veel meer zin om dat kleine spul te stoken dan de grote dozen. Helaas is het aanbod niet enorm groot en in nederland ook amper meer vernieuwend. Maar er wordt nog genoeg aangeschaft hoor.

• Like
Waarderingen: 3xh
Zelfde hier, vind het klein spul ook heerlijk om te stoken. Schrik wel van de prijzen tegenwoordig zeg, zie soms pakjes wondertollen voor 6,5 euro te koop staan.

Tja wat is klein?
Kleinste wat ik waarschijnlijk heb 20mm compound, Glitter Wall ;)
En anders kom ik op 25mm cakes als kleinste?

Elk jaar bestel ik klein spul en elk jaar blijft het onaangeroerd in de schuur liggen. Ik heb een dochtertje van 2,5 die het inmiddels leuk maar ook spannend vind. Hoop dit jaar toch echt wel meer klein spul te stoken. Ook overdag. Zorgen dat de show dus op tijd klaar staat..

Covid jaar 1
Toch nog een mooi tasje kunnen vullen helaas met de verkeerde cat voor een jaarwisseling maar niks is ook niks.

Screenshot_20241127_195730_Gallery.jpg

Klein stookspul hoort er gewoon bij.
Cakes en compounds zijn tof maar geen avond vullend programma.
Dus ook dit jaar weer wat nieuw klein cat2 stookspul besteld. En nog wel wat over van vorig jaar ook.
Als het weer een beetje meewerkt dit jaar wordt t een prima stookavond.

Screenshot_20241127_201054_Gallery.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb de vuurwerk adventskalender cadeau gehad, dat wordt 264x dik genieten!

Koop altijd wel wat cat1 spul, is gewoon nu al leuk om af en toe wat tussendoor af te steken. Cat1 ruikt immers ook naar kruid, en nu is dat nog leuk. Vanaf 1 januari kijk ik er niet meer naar om, ideale voorpret vuurwerk dus.

Ik ben een vreemde eend in de bijt, denk ik.
Sinds Corona stook ik uitsluitend klein spul, eigenlijk. Vroeger schoot ik showtjes, maar dat gaf toch altijd een hoop gedoe en stress omdat mijn straat daar niet geschikt voor is. Dat betekende dat we oud en nieuw bijna altijd ergens anders vierde en dat vond ik op een gegeven moment geen succes meer. Daarna een aantal jaren gewoon op strooptocht gegaan en ook heel wat keren bij de supermarkten in Duitsland beland. Ik ben een ontzettende pijlen en mix-pakketten fan, dus daar kwamen bakken van mee.

En toen kwam Corona. Geen Duitsland, niks - en ook nog eens een keer lockdowns, waardoor je eigenlijk al je vuurwerk ruim oprijd binnen moest hebben. Dat bleek een soort strooptocht van 3 maanden lang en daar heb ik enorm van genoten! Alle discounters en tuincentra af, allerlei pakketten scoren met zoveel mogelijk diverse leuke fonteinen en klein tuig erin. Dat doe ik eigenlijk nu nog zo, vanaf September op zoek naar allerhande Cat 1, wat gekozen wordt op effect en sfeervol label (die grijze meuk van DB Fireworks komt er hier niet in). De laatste 3 dagen van het jaar dan nog een strooptocht voor ander leuk of uniek F2 spul. Tails, roman cakes, mooie meterpakketten, en andere leuke vliegende, tollende dingen.

Op de dag zelf begin ik dan met alles lekker uit te stallen in huis en lekker aan de gang met al het Cat 1. In de vooravond komen dan de F2 artikelen erbij, met de grotere fonteinen en kleine effecten. Zo kneuter ik de hele dag aan en dat is ongekend heerlijk. Als er wat Cat 1 overblijft (meestal genoeg) is dat ook geen issue, want dan stook ik in de eerste weken van het nieuwe jaar vrolijk door.

Dat alles wekt echt het sfeertje weer op van toen ik een jaar of 12 was en je zelf met je rotjes, babypijlen, grondbloemen en jumping jacks door de wijk trok. Weken van te voren was je al bezig met folders doorspitten. Folders zijn nu geen ding meer en een week is zo voorbij, dus 3 maanden op strooptocht is een perfecte vervanger.

Ik sta om 18.00 met een zooitje kids (van anderen) te stoken, dus ik heb wel allerlei producten:
romeinse kaarsen, knetterlinten, crackling fonteinen. Cuckoo fonteinen (funke), neon clouds (funke), knisterfeuer (funke), big crackling balls, geysir kaliber c (funke), silver night, grondbloemen crackling en giga grondbloemen crackling, china red monsters en mad riot.

Mijn neefje heeft dan ook nog van alles

Stook normaal altijd een paar fonteinen, sinds vorig jaar ook weer grondbloemen en jumping Jacks gekocht voor de kleine meid. Dat is goed bevallen dus dit jaar komt er meer kleine spul bij om samen met de kleine te stoken. En om 18:00 wel even een salute cake om te laten weten dat we weer mogen.

Je verwacht altijd dat de rest die aanwezig zijn het kleine vuurwerk niks vinden, maar hier merk ik altijd dat het juist erg gewaardeerd wordt.

Cat1, laserballs die Hummer, bijtjes, nog wat van die flop thunder Kings met dubbele knalerwt. Kleine 16 shots cakes

Dit jaar voor het eerst sinds lange tijd dat ik wat budget potjes heb gehaald om het volume van de collectie iets te vergroten. Heb o.a. Apex 1+2, Funky 3, Cubic Thunder en Ultra Stars in bestelling staan

De kleine man vind grond bloemen geweldig, hand fonteinen en pistol waar een vlam uit komt, dus dat gaat het worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan