Welk gevoel komt er in jou boven als de klok op 00:00 staat?

Torrr

VWC lid
Wat is jou gevoel als het dan eindelijk 00:00 is.
Ben je blij, vrolijk, emotioneel of ben je er echt even stil van.
Laat hier weten wat jou gevoel is als de klok 00:00 slaat :wink:

Zelf gaat er van alles door me heen qua emoties dat ik niet eens meer weet hoe je het noemt. Ik wil het liefst gewoon zo snel mogelijk na buiten, filmcamera pakken en even 10 minuten filmen. Want die hele vuurwerkshow wil ik wel vastleggen xD En daarna lekker zelf gaan stoken.

Ook hier weer een indeling naar vroeger en nu.

Vroeger was 12 uur het moment dat mijn geduld compleet op was. Ik wou zo snel mogelijk naar buiten om vuurwerk af te gaan steken. Hart bonzend in de keel, adrenaline in de aderen en de spullen in tassen voor de deur.

Tegenwoordug is het scherpe kantje er al af doordat we er een hele feestdag van hebben gemaakt. Het stoken begint om 10 uur en de dag kent vele bijzondere genietmomenten. Als het dan 12 uur is, neem ik de tijd om mijn vrouw, mijn kinderen, mijn moeder en de visite geluk te wensen en Champagne (ik kinderbubbels) te klinken. Daarna loop ik naar buiten en kijk ik eerst goed rond. Heerlijk die eerste minuten! De meeste mensen die vuurwerk afsteken lijken tussen 0:05 en 0:15 behoorlijk uit te pakken, daarna zakt het in. Ik stem mijn show daar op af. Ik hang dus eerst een of twee rollen op voor het huis. Intussen de buren en andere toegestroomde mensen (ik heb inmiddels een soort reputatie) gekukwensen. Daarna zo rond 0:10 eerst de rollen doen. Als deze klaar zijn, het sierwerk. Enfin, de rest van mijn verhaal hoort in een ander topic.

Cameo

Kriebels in me buik, als verliefdheid, totale stress en chaos in me hoofd, ik wil iedereen zoenen, maar tog ook meteen buiten staan. veelste veel stress dat is zeker.

Als ik vertel dat de volledige gekte dan toe slaat, verbaast dat je dan?
Adrenaline gaat door mijn lichaam stromen en dan ga ik los. Bij voorkeur eeerst schreeuwend en joelend door huis, trappenhuis of what so ever heen. Bij de eerste knallen soms schreeuwen als een idioot. Ik denk dat dit de lading zo ongeveer wel dekt.

Maar eerst proosten en feliciteren natuurlijk. Net als Cameo stook ik de hele dag wel, dan is de noodzaak om 00:01 uur buiten te staan iets minder groot. Maar 00:05 moet de pleuris wel uitbreken, want dan gaat iedereen los. En ik houd er niet van om te moeten wachten als anderen uitgeknald zijn. Ik wil graag meedoen en het liefste de lokale buurman eruit knallen of juist lekker tegen elkaar op knallen en na afloop samen een biertje drinken :wink:

Om 00:00 uur eerst altijd iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen.
En altijd met mam wat praten over komend jaar enzo haha

Vroeger ofja ik kan niet zoals Cameo over echt vroeger praten. Maar ongeveer zo'n 6 jaar terug toen ik 9 was ongeveer.
Toen wou ik zo snel mogelijk naar buiten.

Nou rustig (kinder)champagne opdrinken. En opletten of alle kinderen hun vuurwerkbril op hebben.
Vuurwerk buiten zetten en rond 00:05-00:10 uur gaan knallen.

Maar sommige freaks krijgen een mix van gevoelens om 00:00 uur.
Dat heb ik meestal als ik net klaar ben met stoken.
Jammer alles op, mooie dag etc.

Maar na een kwartier is dat gevoel weg en denk ik hoe fantastisch het was!

Op het 00:00 moment krijg ik vaak zo'n adrinaline gevoel dat ik de helft vergeet

- Van tevoren hele plannen bedacht om het nieuwe jaar te openen. Maar vaak doe ik het heel anders als ik van plan was. Bijvoorbeeld toch een rol ipv een mooi blok

- De helft van de familie vergeten nieuwjaar te wensen

- Mijn champagne laten staan

- Mijn jas vergeten aan te trekken, terwijl het toch echt geen 30 graden is :p

Nee voor mij is dit moment echt zo speciaal. Het hele jaar kijk ik naar dit moment uit, en als het dan echt zo ver is, is die adrinaline gewoon niet te beschrijven. Maar ik vermoed dat veel mensen hier mij wel zullen begrijpen haha

Op het 00:00 moment krijg ik vaak zo'n adrinaline gevoel dat ik de helft vergeet

- Van tevoren hele plannen bedacht om het nieuwe jaar te openen. Maar vaak doe ik het heel anders als ik van plan was. Bijvoorbeeld toch een rol ipv een mooi blok

- De helft van de familie vergeten nieuwjaar te wensen

- Mijn champagne laten staan

- Mijn jas vergeten aan te trekken, terwijl het toch echt geen 30 graden is :p

Nee voor mij is dit moment echt zo speciaal. Het hele jaar kijk ik naar dit moment uit, en als het dan echt zo ver is, is die adrinaline gewoon niet te beschrijven. Maar ik vermoed dat veel mensen hier mij wel zullen begrijpen haha

Heb je tegen 00:00 uur niet gewoon te veel Juup of andere goudgele rakkers op dat je het niet meer weet?
:wink:

Ben trouwens ook de helft kwijt van oud en nieuw. Komt ook door de andrenaline man. Als dat op gang komt, dan sta je strak en ga je los. Leuke bijdrage man!

Ik kijk eerder uit naar 10:00 dan 00:00, het leukste is en blijft dat je heel de ochtend/middag met je vrienden vuurwerk loopt af te steken op straat.

Met de familie vind ik het 's avonds ook erg gezellig maar toch denk ik dan altijd al dat het leukste geweest is van die dag, terwijl ik 's avonds ook helemaal te gek vind met alle sierpotten en dergelijke.

Ik heb altijd een mix van gevoelens, ten eerste de gedachte nog 2 uur en dan is alles weer over.
Daarna een gevoel van naar buiten en stoken! Ik beleef 00:00 tot 2:00 meestal in een soort roes, Hierdoor weet ik naar 2 week vaak al niet meer hoe sommige cakes waren. Gelukkig proberen we zoveel mogelijk vast te leggen op film :)

tja ook al heb ik de hele dag door staan knallen, toch blijft 00,00 een moment op zich zelf waar ik eigenlijk naar toe werk.
de meeste tijd en aandacht word echt in het 00,00 moment gestoken .
ik kijk pressies naar de producten die ik haal voor dat moment .
er mag werkelijk niks te wensen over laten aan dat moment .
als ik projecten maak moeten kleuren en contrasten goed bij elkaar passen .
nog iets wat ik super belangrijk vind is dat ik kleurrijke producten heb en liefst effecten die je amper tegen komt of kleuren die je niet gouw ziet
producten mogen kwa effect nooit of te nimmer op elkaar lijken dat komt heel nou aan bij mij .
als de klok 00,00 slaat betekend dat ik aan de bak moet .
al het denken en tobben en sparen werpen dan zijn vruchten af als je hoort dat de buren genoten hebben .
ik ben altijd weer trots als een pauw als te horen krijg dat het mij weer is gelukt .
we hebben sinds kort nieuwe buren die zeggen dat zij ook aan vuurwerk doen , nou eens zien of ze mij de baas kunnen dat gaat ze niet lukken .
het meeste geld en de meeste energie steek ik echt in dat moment .
dat moment is echt mijn moment waar ik de hele dag door naar toen leef .
dat moment betekend echt heel veel voor mij .
het gekke is ik heb het dan ook nooit koud ik ga er gewoon voor .
lekker genieten van dat ene moment, mijn moment .

De hele dag rotjes afsteken en savonds een aantal mooie potjes en fontijntjes.

00:000 Hahaha, als eerst champagne openen!! Dan als een malle naar boven rennen om al het vuurwerk te bekijken uit het raam:P

Rond half 1 als een malle naar beneden weer (zodra het heftige vuurwerk voorbij is en ik deze zelf heb bewonderd), de laatste keer het vuurwerk bekijken, aansteeklontje in de fik steken en als een idioot me hardste cake pakken, aansteken, en als een malle weer wegrennen :D:D:D en wachten tot iedereen stil is (omdat ik natuurlijk nog beginnen moet, en iedereen hun mooie potten al afgestoken heeft :D:D:D).

Rond half 2 ben ik klaar, me laatste rotjes afsteken tot 02:00 en dan weer naar binnen:P

En tja... dan maar slapen met lichtflitsen voor je ogen :P!

23:50 Nog ff snel naar buiten als t stil is voor een Zink of een lekkere knaller hehe.
23:55 Glas in de hand, en de klok kijken.
23:57 Met gemengde gevoelens het jaar overdenken, mengeling van plezier en verdriet...
0:00 Proosten met echte champagne (samen met 1 biertje is dat mijn enigste alcohol voor 0:00)
0:01 Schoenen aan jas aan lont aan en hop naar buiten. Adrenalinerushh!
0:02 Stoken! Ik begin meestal met een rol of een stel mooie fonteinen, de rest van de straat weet alweer hoelaat het is en die komen meestal naar mij om mij de beste wensen toe te wensen. Vervolgens gaan ze van mijn vuurwerk genieten.
01:15 Meestal rond deze tijd de laatste cake! Dan even naar een paar straten verderop waar ze volop Jorge/Bonbridge schieten. Deze man is vorig jaar overleden dus dat zal er dit jaar niet meer zoveel zijn helaas.
02:30 Meestal rond deze tijd zit ik bij mij thuis met wat vrienden of andersom! Gezellig bieren begint dan pas.
06:00/07:00 Naar bedje toe....
10:00 Opstaan en snel de vuurwerkzooi bij elkaar vegen en opruimen met een flinke (vuurwerk)kater.

:)

Een erg zenuwachtige gevoel alsof ik verliefd ben, dat gevoel blijft tot dat zowat iedereen is uitgestoken. Als alles weer rustig word, gaan er verschillende emoties door mij heen. Blij (omdat het heel leuk is geweest die dag en een beetje geïrriteerd (omdat het afgelopen is).

Ja dat is moeilijk uit te leggen in woorden. Iets in de richting WAZZAAA :D . Vaak de laatste 10 minuten enorm gestrest, dingen kwijt zoals aanstekers of lonten, al het vuurwerk wordt verplaatst naar de garage. Vaak pas rond 23:59 klaar met sjouwen, nadat ik mijn cake of mat buiten heb klaargelegd om om exact 0:00 elektrisch te ontsteken. Ik moet en zal de eerste zijn in het dorp.

Na de verlossende druk op de knop en de beste wensen aan familie en/of vrienden snel naar buiten terwijl mijn mat of knalcake nog bezig is en direct stoken zonder tussenpauzen tot een uur of 1. Ook hier gaat het vaak op tegen de buurman aan het andere eind van de straat waar ik geregeld moeilijk aan kan tippen zonder profblokken. Hierna vaak het resterende vuurwerk nog opstoken met de gedachte dat het al bijna voorbij is. Het besef komt vaak pas 3 dagen later.

Ik neem mij meestal voor om bij het twaalf uur moment eerst gezellig te ouwehoeren en het andere vuurwerk even af te wachten. Lukt me natuurlijk nooit, want ik vlieg als een dolle heen en weer om zo snel mogelijk mijn dozen vuurwerk naar de straat te slepen :P

Als het daar eenmaal staat dan is er geen houden meer aan en moet ik meteen beginnen met knallen. Heerlijk! Door stoken tot alles op is, en dan me herinneren dat ik nog wat zwaar spul bewaard heb voor dit moment (mijn gouden regel haha).

Als alles dan echt op is ben ik zelf ook helemaal gesloopt van de lange dag. Tijd om met een voldaan gevoel naar bed te gaan :). Heb gelukkig geen last van een vervelend gevoel dat het voorbij is, want als het goed is heb ik mezelf helemaal op gestookt.

Zoals de meeste van jullie stook ik overdag ook. Laatste jaren gewoon aan een stuk door. Dit jaar zal ik om 10 uur zoals gewoonlijk weer flink uitpakken. Maar denk niet dat ik daarna de hele dag door ga stoken, dat laat ik lekker over aan mijn kleine broertje en neefje.

Zodra het donker wordt zal ik wel aan een stuk door stoken tot een uurtje of 11. Dan als laatste een flink herrie project en dan een uurtje met de familie en vrienden binnen doorbrengen.

Vervolgens om 00:00 is het een complete chaos, ben net een losgeslagen klein kind. Iedereen gelukkig nieuwjaar wensen en zodra dat is gebeurt is het een soort van race om als eerste buiten te staan. Dat is nog een hele opgave aangezien de gang helemaal volstaat met dozen vuurwerk, schoenen, jassen en andere rommel. Vorig jaar stond ik in me t-shirtje buiten omdat ik mijn jas niet kon vinden tussen de rest..

Het is elk jaar weer een geweldig gevoel!!!!!

In het begin is het heel leuk maar het ***te van waar ik woon is dat het in een half uur klaar moet zijn anders gaan de mensen echt al weer naar binnen. Voor 0:00 stoken ook: vergeet het maar. Het kan wel, maar geen hond die ernaar kijkt. Met dit in m'n gedachten heb ik pas zelfs besloten om geen Nederlands vuurwerk meer te bestellen wat ik wel nog wilde doen, want als ik dat doe dan krijg ik het gewoon allemaal niet op tijd op. Wat er door mij heen gaat is dan ook altijd een gevoel van stress. Ik wil heel graag rondkijken en het niet te snel afraffelen, maar dat kan gewoon niet. Als ik niet verslaafd was aan vuurwerk had ik allang rationeel besloten om slechts een paar dingen te kopen.

Back
Bovenaan