Enerzijds is het voor de normale forumgebruikers ons ons (mij inclusief) makkelijk willen en makkelijk praten.
Wij steken geen enkele cent in deze site; ondertussen moeten de hardware, software, hosting allerlei beveiligingsmaatregelen (tegen DDOS, enz.) en onderhoud wel betaald blijven worden. Natuurlijk kan je tegenwoordig "alles in één" hostingpakketten afnemen, waardoor je naar hardware, beveiliging, enz. geen omkijken meer naar hebt. Toch blijft het een (behoorlijke) kostenpost.
De mensen achter deze site hebben ook gezinnen te onderhouden, willen óók een mooi doosje kunnen stoken aan het eind van het jaar en kunnen zich (mogelijk niet allen) deze kostenpost permitteren. Toen VWC pas begon, kwam de financiering waarschijnlijk uit eigen zak, maar we zijn vergeten dat VWC tegenwoordig veel groter is dan toen (vervangt AVP, verschillende andere sites en in zekere zin ook FPM) en dat brengt nou eenmaal een ander kostenplaatje met zich mee waardoor sponsoring door - wie anders dan importeurs? - een noodzakelijk "kwaad" is. Dat heeft tot gevolg dat je compromissen moet sluiten en je kritische noot bij moet stellen.
Anderzijds zijn wij forumgebruikers hetgeen waar deze site op leeft. Zonder forumgebruikers geen bekendheid, geen sponsors en dus geen site. Forumgebruiker =/= consument. Als consument wil je niet bedot worden en het is soms al moeilijk genoeg om te achterhalen of de effectomschrijving, uitwerking of (netto)gewicht wel correct zijn. Een belangrijk onderdeel voor liefhebbers is de kwaliteit van de burstknal en een indicatie daarvoor is het wel of niet aanwezig zijn van een kooi. Ergens lijkt het mij toch wel cruciale en dus welkome informatie.
Ergens zeg ik "Ja, erbij plaatsen", maar ergens vind ik dan ook weer dat bij artikelen die (al langer) een (grote) hit zijn, dit punt allang en veelvoudig besproken is, zodanig veel dat je het zowat op elke pagina van het topic kunt tegenkomen. Hoe vaak wordt bij dit soort producten de startpost nog doorgenomen?