"Wel of geen kooi" als regel in productinformatie

Nah de waarde is niet heel spannend, meer of je het verschil aanzienlijk hoort, wat ik na jou opmerking wel kan stellen :P

Ik doelde meer op het feit dat het een moeilijk te beantwoorden vraag is. Ik zou nooit voor en ongekooid product gaan uitgezonderd van enkele 1.4G producten van Funke (zoals de Ecstasy of Gold). Onder de streep is de burst gewoon harder voor gekooide producten.

Ah op die manier! Ik weet ook niet welke producten die ik vorig jaar had met of zonder kooi waren. Is er een manier om die te checken?

Ah op die manier! Ik weet ook niet welke producten die ik vorig jaar had met of zonder kooi waren. Is er een manier om die te checken?

In principe moet je het weten, van een winkel of van een importeur of als je het zelf hebt gezien. Maar dat is juist het hele doel van dit topic, een voorstel doen om het wel of niet hebben van een kooi als regel in de productinformatie toe te voegen. Zodat je meteen kan zien of een product wel of niet met kooi wordt geïmporteerd.

Uiteraard kan dit voor losse cakes.

We hebben de discussie even kort gevoerd intern en komen tot het besluit dat we de informatie niet specifiek in de topics op gaan nemen. Wij denken dat het de discussie in topics op voorhand ook negatief kan beïnvloeden, iets wat we liever niet willen, de sfeer moet juist goed blijven. Eerst zien, dan beoordelen is de beste optie, zeker ook op dit vlak, want een kooi (of juist niet) zegt niet per se iets over de kwaliteit is al vaker gebleken.

Maar dan kan je dat toch over alle info van een product zeggen? 25mm of 30mm ,1000gram of 1500 gram, eerst zien dan beoordelen. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die alleen producten willen kopen die in een kooi zitten.

Ik ben het zeker met je eens dat de sfeer positief moet blijven, vind het alleen toch wel bij de info horen. Persoonlijke mening natuurlijk.

Ik zie niet in waarom essentiële informatie omtrent het gebruik van kooien niet bij het product wordt vermeld. Juist de aanwezigheid van een kooi kan aanleiding vormen voor extra handelingen voor de gebruiker waar hij/zij niet op was voorbereid om 0:00 uur.
Zo had ik een aantal compounds waarvan ik ter plekke de kooi moest verwijderen. Nou had iemand gelukkig een schaar mee en weet ik kooien te verwijderen, maar de gemiddelde consument heeft er logischerwijs geen kaas van gegeten.
Ik zie het vermelden van het feit of een product gekooid is hetzelfde als de vermelding 1.3G of 1.4G. Essentiële productinformatie.

Dus benoemen van 1.3 of 1.4 in de titel of omschrijving zou genoeg zeggen :wink: Voor mij maakt het niet veel uit, ik koop het product als ik het mooi vind, de burst is mij afgelopen jaar niet bijgebleven :p

Ik zie niet in waarom essentiële informatie omtrent het gebruik van kooien niet bij het product wordt vermeld. Juist de aanwezigheid van een kooi kan aanleiding vormen voor extra handelingen voor de gebruiker waar hij/zij niet op was voorbereid om 0:00 uur.
Zo had ik een aantal compounds waarvan ik ter plekke de kooi moest verwijderen. Nou had iemand gelukkig een schaar mee en weet ik kooien te verwijderen, maar de gemiddelde consument heeft er logischerwijs geen kaas van gegeten.
Ik zie het vermelden van het feit of een product gekooid is hetzelfde als de vermelding 1.3G of 1.4G. Essentiële productinformatie.

De gemiddelde consument zal hier ook nooit kijken. Wel of geen kooi bij de informatie is handig voor ons maar de gemiddelde consument kijkt daar allemaal niet naar. En lijkt mij toch logisch dat als je een compound of iets koopt even de doos opent en dit niet pas om 0:00u doet? Winkelier kan ook even de moeite doen om dat ding eruit te halen of het aangeven aan de klant.

GBV levert dealers nu ook standaard info aan over welk product in een kooi zit en welke niet. Voor sommige liefhebbers weegt het zelfs mee in het maken van een keuze, dus waarom zou je deze info niet delen? Het kan net als het aantal grammen en diameter, in zekere zin invloed hebben op de uitwerkingen van de effecten. Overigens ben ik wel van mening dat een dealer met het oog op service, de kooien op voorhand dient te verwijderen. Genoeg dealers die het doen ieder geval en ook die zetten veel kilo’s weg en zijn heel erg druk.

De gemiddelde consument zal hier ook nooit kijken. Wel of geen kooi bij de informatie is handig voor ons maar de gemiddelde consument kijkt daar allemaal niet naar. En lijkt mij toch logisch dat als je een compound of iets koopt even de doos opent en dit niet pas om 0:00u doet? Winkelier kan ook even de moeite doen om dat ding eruit halen of het aangeven aan de klant.
Bij de winkelier moet je niet zijn in geval van kooien. Het is niet hun verantwoordelijkheid en daarnaast zijn ze vaak niet bekend met de waar die ze verkopen.
Hun belang is vaak, los van de freakshops, zoveel mogelijk omzet genereren.

Zeer vaak zijn het tijdelijke krachten of werkstudenten die het vuurwerk verkopen; zij zijn niet primair betrokken bij de inkoop en kunnen die informatie logischerwijs niet delen of vergaren.
Ik heb in het verleden zelf meegeholpen bij de vuurwerkverkoop en ik kan uit ervaring vertellen dat je het overzicht van de productkenmerken niet hebt wegens drukte of capaciteitsgebrek.

Informatie/productinformatie delen zie ik als primair doel van een dergelijk productforum als Vuurwerkcrew.

Waren het de dierenboxen van Lesli voor Duitsland die het aan de buitenkant vermeld hadden? Nou zijn ze dat in DE natuurlijk helemaal niet gewend maar ook voor de bunkerlui tijdens de verkoopdagen lijkt het me ook niet gek om te kunnen zien welke omdoos je voor de klant ff moet openmaken om een kooi te verwijderen.

Waren het de dierenboxen van Lesli voor Duitsland die het aan de buitenkant vermeld hadden? Nou zijn ze dat in DE natuurlijk helemaal niet gewend maar ook voor de bunkerlui tijdens de verkoopdagen lijkt het me ook niet gek om te kunnen zien welke omdoos je voor de klant ff moet openmaken om een kooi te verwijderen.

Klopt lesli heeft vaak op de doos staan dat het kooi constructie bevat :)

GBV levert dealers nu ook standaard info aan over welk product in een kooi zit en welke niet. Voor sommige liefhebbers weegt het zelfs mee in het maken van een keuze, dus waarom zou je deze info niet delen? Het kan net als het aantal grammen en diameter, in zekere zin invloed hebben op de uitwerkingen van de effecten. Overigens ben ik wel van mening dat een dealer met het oog op service, de kooien op voorhand dient te verwijderen. Genoeg dealers die het doen ieder geval en ook die zetten veel kilo’s weg en zijn heel erg druk.

Ik vind het top dat GBV dit doet en openheid van zaken geeft, het voorkomt gezeik en daarbij een slechte naam. Dat er dit jaar veel minder met kooi wordt geleverd door de importeurs is gewoon een feit. Daar kan geheimzinnig over gedaan worden maar dat komt toch wel naar buiten en je stelt daarbij alleen maar gezeur uit. Andere importeurs moeten nog met de nieuwe producten/productie online komen dus ik verwacht dat zij het ook gewoon gaan vermelden, tenzij ze daar 100 vragen over willen krijgen. Ieder geval goed dat jullie het voortouw nemen.

En is het niet beter om deze informatie juist niet te vermelden ;-). En dan doel ik niet ons qua liefhebbers, wij kunnen er toch wel achter komen meestal maar doel ik meer op bepaalde instanties die je niet wijzer wilt maken dan dat ze zijn:wink:.

Is het niet zo dat vorig jaar (heel) veel producten in de kooi zijn afgekeurd..
Laten we t ze nou niet te makkelijk maken. Ander heb je straks niks meer in een kooi zitten.

Uiteraard kan dit voor losse cakes.

We hebben de discussie even kort gevoerd intern en komen tot het besluit dat we de informatie niet specifiek in de topics op gaan nemen. Wij denken dat het de discussie in topics op voorhand ook negatief kan beïnvloeden, iets wat we liever niet willen, de sfeer moet juist goed blijven. Eerst zien, dan beoordelen is de beste optie, zeker ook op dit vlak, want een kooi (of juist niet) zegt niet per se iets over de kwaliteit is al vaker gebleken.
Met die redenering kun je de prijzen ook wel gaan weglaten, zorgt ook voor genoeg sturing aan de beoordeling. En hoeveelheid kruit. Waar stopt het.

In principe moet je het weten, van een winkel of van een importeur of als je het zelf hebt gezien. Maar dat is juist het hele doel van dit topic, een voorstel doen om het wel of niet hebben van een kooi als regel in de productinformatie toe te voegen. Zodat je meteen kan zien of een product wel of niet met kooi wordt geïmporteerd.

Helemaal niet belangrijk of ze halen het al voor je af of je moet zelf nog doen gaat om het product mooi vindt die koop je en doet wat die moet doen
Na die demo filmpjes zie lijkt dat alles wel een kooi heeft
Duitsland Belgie is allemaal geen probleem hier in Nederland wel net als stikstof

Back
Bovenaan