Weet jij van illegaal vuurwerk? Tip de politie.

ylke

VWC lid
AMSTELVEEN – De Amstelveense politie verzoekt inwoners die weten waar illegaal vuurwerk wordt verhandeld of opgeslagen dat te melden via telefoonnummer xxxxxx of Meld Misdaad Anoniem xxxxxxx

Op Facebook deed de politie daartoe begin deze maand een oproep. De politie wil graag weten waar illegaal vuurwerk wordt opgeslagen of wordt verhandeld. ‘Voel jij je onveilig in jouw buurt omdat er mensen in jouw omgeving illegaal vuurwerk in hun woning opslaan, verhandelen of vuurwerkbommen maken?’ Meld dat dan zo snel mogelijk.

Anoniem
Meldingen kunnen worden gedaan via de politie op xxxxxxxx of Meld Misdaad Anoniem xxxxxx

Bron

Laatst bewerkt:
Zijn dit soort topics nu echt nodig? Vuurwerk in de media ok , maar dit? Standpunt duidelijk maken ok maar dit. Pffff gaat nergens over.

Ja, dit is ook nodig om te laten zien. Weet dat momenteel een jacht op illegaal vuurwerk bezig is. Dan is het ook goed om te weten hoever de instanties gaan.

Ja, dit is ook nodig om te laten zien. Weet dat momenteel een jacht op illegaal vuurwerk bezig is. Dan is het ook goed om te weten hoever de instanties gaan.

Haal dan die ***** telefoonnummers en andere gegevens weg. Ook niet vuurwerkliefhebbers zitten op deze site. Die bellen om een scheet nog die nummers. Beetje kat op het spek binden.

Ik denk dat iedereen die illegaal vuurwerk heeft weet dat mensen de kliklijn bellen. De nieuwswaarde van dit bericht is dan ook nul. Geef mij maar positief nieuws worden wij allemaal veel vrolijker van en wordt de sfeer op het forum ook een stuk aangenamer van! :)

Laatst bewerkt:
Ergens begrijp ik dit wel. Er zijn gewoon mensen die zwaar vuurwerk levensgevaarlijk opslaan of knutselen thuis. Er hoeft maar iets mis te gaan en jij bent ook je huis kwijt. Het nadeel is dat genoeg mensen dit al bellen als iemand een paar pakjes knallers o.i.d. in huis heeft liggen.

Wat het voor meerwaarde op dit topic heeft? Je weet wat voor maatregelen er getroffen worden om illegale handel en opslag tegen te gaan.

Je moet gewoon geen illegaal spul in huis halen. Er is genoeg moois legaal te halen in mijn opinie.
Ik vind persoonlijk dat die illegale knallers al helemaal niks meer. Je kunt er nog zo verantwoord mee omgaan maar het kan altijd fout gaan (ook met legaal, maar een cobra 6 in je knuistje en je arm is foetsie)

ja een buurman heeft dat........ik heb miljoenen buren:p

Nee zonder dolle in de oude tijd was het zo strikt onder elkaar dat verraden etc dat gebeurde niet.

Het ging zelfs zo ver voor mij normaal dat mocht jij gepakt worden met wat voor baldadigheid ook of vuurwerk etc dan zeg je niks en ik was zo ik nam het op mij en dat ging ook bij de andere van de groep zo.

Maar waar leg je de lat he, kijk als er een slaapkamertje vol licht met het zwaardere spul en ernaast is er een kinderkamer of andere mensen die daar wonen.

denk briefje onder de deur leg het elders voor de rest geen probleem als hij daar gehoor aan geeft.

We zijn allemaal geen heilige boontjes.. Als ik m'n buren wat vuurwerk zie uitladen dat ze in België gehaald hebben na ja mij hoor je niet. Lekker belangrijk die paar knallertjes. Iets anders zou het denk ik zijn als ik een garagebox of schuur naast m'n huis vol gedouwd zie worden met 1.1G en 1.3G spul of zo.

:rolleyes:

Ik zou de Hermandez wel op de hoogte stellen als ik weet waar er ergens illegaal vuurwerk ligt opgeslagen. Ik denk dat het een kwestie van ruggengraat is. Mag niet kan niet.

Geen woorden voor... Types als jou waren ze in de oorlog blij mee.

Ergens begrijp ik dit wel. Er zijn gewoon mensen die zwaar vuurwerk levensgevaarlijk opslaan of knutselen thuis. Er hoeft maar iets mis te gaan en jij bent ook je huis kwijt. Het nadeel is dat genoeg mensen dit al bellen als iemand een paar pakjes knallers o.i.d. in huis heeft liggen.

Wat het voor meerwaarde op dit topic heeft? Je weet wat voor maatregelen er getroffen worden om illegale handel en opslag tegen te gaan.

Begin jullie de berichten in de media nu ook voor waarheid aan te nemen? Dat consumentenvuurwerk waar we hier allemaal zo dol op zijn is net zo gevaarlijk als een paar mooie profblokken.
En denk je nu echt dat een buurman het verschil ziet tussen legaal en illegaal vuurwerk?
Ben je mooi klaar mee als je de 29 je collectie van 50kg op staat te stapelen om hier te posten en de wouten staan voor je deur.

Zou hier graag op ludieke wijze op dit topic willen reageren maar het is mij geen berisping waard jammer.

Ik heb zelf nooit illegaal vuurwerk, ik heb een beroep waar ik geen strafblad bij kan hebben. En ik woon sinds kort in een eigen woning, ik wil het gezeik gewoon niet hebben.
Ik zal alleen nooit, maar dan ook nooit de politie tippen. Vuurwerk of wat dan ook, verraden zal ik nooit.

Ik heb zelf nooit illegaal vuurwerk, ik heb een beroep waar ik geen strafblad bij kan hebben. En ik woon sinds kort in een eigen woning, ik wil het gezeik gewoon niet hebben.
Ik zal alleen nooit, maar dan ook nooit de politie tippen. Vuurwerk of wat dan ook, verraden zal ik nooit.

Totdat je vers vader bent geworden en je je buurman met 3 karton 8 inchers zijn huis in ziet lopen. Ik woon in een 2 onder een kap woning...
Ik heb goed contact met de buren, zal ze er eerst op aanspreken. Maar ze zijn gaar als ze er niks mee doen. Grenzen zijn grenzen, mensen kunnen door hun hobby zo mee gesleept worden dat ze op dat moment gewoon met 2 benen op de grond moeten worden gezet.

hoe ziet dat eruit

hoe ziet dat eruit

AMSTELVEEN – De Amstelveense politie verzoekt inwoners die weten waar illegaal vuurwerk wordt verhandeld of opgeslagen dat te melden via telefoonnummer xxxxxx of Meld Misdaad Anoniem xxxxxxx

Op Facebook deed de politie daartoe begin deze maand een oproep. De politie wil graag weten waar illegaal vuurwerk wordt opgeslagen of wordt verhandeld. ‘Voel jij je onveilig in jouw buurt omdat er mensen in jouw omgeving illegaal vuurwerk in hun woning opslaan, verhandelen of vuurwerkbommen maken?’ Meld dat dan zo snel mogelijk.

Anoniem
Meldingen kunnen worden gedaan via de politie op xxxxxxxx of Meld Misdaad Anoniem xxxxxx

Bron

Illegaal vuurwerk hoe ziet dat er uit en wat is een bruikbare definitie op mondiaal niveau?

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan