Weet jij van illegaal vuurwerk? Tip de politie.

Totdat je vers vader bent geworden en je je buurman met 3 karton 8 inchers zijn huis in ziet lopen. Ik woon in een 2 onder een kap woning...
Ik heb goed contact met de buren, zal ze er eerst op aanspreken. Maar ze zijn gaar als ze er niks mee doen. Grenzen zijn grenzen, mensen kunnen door hun hobby zo mee gesleept worden dat ze op dat moment gewoon met 2 benen op de grond moeten worden gezet.

Dan bel ik nog steeds geen politie.

ik ben zelf gepakt door die lijn.
alleen erg annoniem werd het niet toen me buren zich raar gingen gedragen als ze me zagen.
niet aan durven kijken en elk contact vermijden.

ik zou zelf nooit die .....lijn bellen ik zou gewoon naar die gene toe gaan en zeggen dat hij iets voorzichtiger moet doen.

Voor wat nitraten en ander klein spul zou ik het niet doen. Wel als iemand echt levensgevaarlijk vuurwerk heeft zoals shells. Maar dan zou ik eerst de desbetreffende persoon aanspreken en niet gelijk bellen. Als zo'n persoon er niets aan doet, ja dan zou ik pas stappen ondernemen.

Maar in hoeverre weet de gemiddelde consument die vuurwerk koopt wat het verschil is tussen illegaal en legaal vuurwerk? Als jij een aantal cakeboxen aan het uitladen ben en ze zien dat, dan ben je ook gewoon de sigaar... de meeste 'freaks' hebben wel meer dan 25kg in huis...

Back
Bovenaan