Weesp 28-08-2010

moontan

VWC lid
plaats : Weesp
provincie : Noord-Holland
wie : nog niet bekend
kaliber: nog niet bekend
Locatie : Het vuurwerk zal op het ponton worden opgebouwd. Even voor tien uur 's avonds wordt het over de Vecht naar de bocht tussen de Groene Punt en de brug bij cafe Toeters en Bellen gesleept en afgestoken.
tijd : 22.00 uur

Vuurwerkshow ter gelegenheid van de 31e Sluis en Bruggefeesten
http://www.sbfeest.nl/index.php/programma/zaterdag

Jep, met een volle buik schuiven we ook aan bij dit feest. Ik zal foto's schieten en Ralph die filmt.

iemandt enig idee wat het kaliber precies is ?
mocht het groter als 4 inch zijn dan denk ik dat ik morgen maar naar weesp ga in plaats van brielle .

ik betwijfel of het groter zal worden aangezien je daar volgens mij niet de ruimte hebt voor die kalibers.

Het vuurwerk zal vanaf een poton geschoten worden. Over de kabliber is niets bekend. De VVV is de geldschieter van de vuurwerkshow. Hier heb ik kort contact mee gehad, veel konden ze mij over de show niet vertellen. Zal afwachten zijn.

Was een leuk showtje met niet echt een opbouw maar gewoon lekker door stoken wat ik niet heel erg vind bij een consumenten showje.

hier wat foto's, filmpje komt zo.

ShowWeesp-0.jpg

ShowWeesp-10.jpg

ShowWeesp-21.jpg

Voor meer foto's klik hier

Leuke show. ja wij zouden als bijna voltallige crew ook daar heen gaan was het niet dat door het gezellige samen zijn en het bijpraten wij geheel de tijd waren vergeten en dat we er nooit op tijd konden zijn.

Bedankt voor het filmen zo hebben we een mooi inzicht hoe de show was.:thumbup:

Time flies when you're having fun Marco!

Deze keer mocht ik meerijden met Maikel89, die ook Jeffo al had opgehaald. Bedankt voor de lift en de gezelligheid heren! Dus met zijn drietjes naar Weesp gereden. Vrij vlot een parkeerplaats gevonden, en na een paar honderd meter lopen waren we bij de bocht in de Vecht aangekomen, tegenover de Ossenmarkt.

Tot onze verbazing lag vlak voor onze neus het ponton waarop de cakes opgesteld stonden, en was de firma Wagenvoort nog druk bezig. Een van de medewerkers kon ons nog vertellen dat er zo'n 180 cakes opgesteld stonden van verschillende importeurs zoals onder andere van Wolff en Marijn. Tevens viel een deel van de show bijna nog letterlijk voor ons in het water; doordat er een best windje was opgestoken, werd nog bijna het vuurwerkletterbord (met daarop de naam van de sponsor VVV) het water in geblazen. Gelukkig kon een van de toegesnelde mederwerkers het bord opvangen, maar niet voorkomen dat een gehele standaard de bodem van de Vecht ongewenst een bezoekje bracht. Ze hebben hem weten op te dreggen, en weer gefixed.

Nadat het ponton even later werd weggesleept naar de schietplek, ontbrandde men na enkele ogenblikken de show. Het was een lekker chaotisch gebeuren, met af en toe wat goed herkenbare cakes. Gewoon lekker eens ongenuanceerd (zo kwam het in ieder geval bij mij over) de lucht volpompen met mooie gekleurde en afwisselende effecten. Ik kan mij tijdens een show als deze dan toch altijd weer positief verbazen over de goede kwaliteit van de ook gewoon voor ons Nederlandse consumenten beschikbare assortimenten.

Al met al weer een gezellige met vuurwerk opgeluisterde zaterdagavond beleefd. :D

was inderdaar gezellig even later kwam darksoul ook nog aan lopen vanaf het station dus was gewoon lekker kletsen.
de show was inderdaad gewoon de lucht volpompen met vuurwerk voor een keertje vond ik dat echt leuk, al helemaal met consumenten vuurwerk vind ik het niet erg.
En zoals firedragon al hierboven zegt dat er echt niks mis is met het nederlandse siervuurwerk mooie effecten en ook nog vrij groot verbaas me er soms toch nog over.

maar niet alleen het vuurwerk was erg mooi om te zien :D

was erg gezellige avond mede dankzij maikel89 firedragon en darksoul tot volgende keer heren!

Een leuk consu showtje was dit. Typisch geval van hop hop gas erop whehe. Iemand een ide hoeveel stuks silver salute er op einde geschoten zijn?

Gisteravond een leuk showtje gezien van Wagenvoort :) Ik kwam nog net op tijd, want de treinen werkten weer eens lekker mee. Zelfs op een rustige avond in het weekend flikt NS het om 20 minuten vertraging op te lopen! :mad:
Snel camera geïnstalleerd en een praatje gemaakt met de andere drie VWC leden. We hadden een mooi rustig plekje met goed zicht. Helaas zagen we de fanshapes niet vanaf onze locatie.
Ik vond de show een behoorlijke ongeïnspireerde bende. Totaal geen lijn erin (alleen een begin met fluitcakes en een finale met Silver Salutes). Geen mooie combinaties, geen thema's, geen structuur in de effecten. Echt gewoon zo snel mogelijk de lucht vol pompen met vuurwerk. Ik verloor daardoor best af en toe mijn aandacht :sad: Ik ben van mening dat Wagenvoort véél meer had kunnen doen met de 180 cakes. Want het waren prima producten met mooie diverse effecten van verschillende merken. Maar om dan zo hersenloos de lucht vol te gooien, vind ik zonde.
Leuk was wel dat we af en toe producten herkenden. Zo leek op een gegeven moment het ponton in de fik te staan. Dus ik zeg: "Dat zouden ook Vette Marjas kunnen zijn." En wat denk je? Drie tellen later gingen de oranje mines van de Vette Marja de lucht in :D

Ik heb deze avond foto's gemaakt. De grote hoeveelheid rook en gemengde effecten hebben mij doen besluiten niet te filmen. Hier zijn dus mijn foto's!
(Ze staan achterstevoren...foutje...)
P1060613.jpg

Na afloop kwam het ponton weer terug onze kant op. Hier liggen de afgestoken cakes.
P1060612.jpg

P1060609.jpg

De finale bestaande uit een lekker aantal Silver Salutes.
P1060601.jpg

P1060599.jpg

P1060597.jpg

P1060589.jpg

P1060586.jpg

P1060582.jpg

P1060581.jpg

P1060580.jpg

P1060579.jpg

P1060578.jpg

P1060577.jpg

Als ik zo naar de film kijk vind ik de show wel erg onbenullig geschoten.
Het domme en onbenullige pompwerk. Wat DS ook al zegt, er had meer in gezeten, maar bedankt voor de fotos/film!:D

Back
Bovenaan