Weer jong vuurwerkslachtoffer .

ylke

VWC lid
nijeveen -
Voor een 13-jarige jongen uit het Drentse dorp Nijeveen is afgelopen eerste kerstdag geëindigd in een drama. De jongen raakte zwaargewond door illegaal vuurwerk.

verboden strijkers. Dat ging helemaal mis. Een van de strijkers ontplofte in zijn hand. Hij is per ambulance naar het ziekenhuis in Zwolle gebracht, waar plastische chirurgen proberen te redden wat er te redden valt. De politie had vrijdagochtend geen nadere informatie over zijn huidige toestand, maar waarschuwt opnieuw voor de gevaren van zwaar vuurwerk.

Eerder deze week raakte een 11-jarige jongen uit Breda al verminkt toen hij een verboden Cobra afstak. Dit is knalvuurwerk met de kracht van een handgranaat. Het slachtoffer moet sindsdien onder meer zonder pink door het leven.

bron

Gaat lekker zo...ook onbegrijpelijk dat die jonge kinderen dit soort spul in handen kunnen krijgen.:frusty:

Wat voor strijker moet dat dan wel niet geweest zijn, dat hij zwaar gewond is geraakt? Als een Cobra "slechts" een pink eraf doet blazen kan ik me niet voorstellen dat je met strijkers groot letsel kan veroorzaken.

Verder natuurlijk wel erg triest voor die jongen

Wat voor strijker moet dat dan wel niet geweest zijn, dat hij zwaar gewond is geraakt? Als een Cobra "slechts" een pink eraf doet blazen kan ik me niet voorstellen dat je met strijkers groot letsel kan veroorzaken.

Kan best hoor hangt van zoveel factoren af..die jongen met die cobra had geluk had net zo goed op slag dood kunnen zijn als je pech hebt.

Ik geloof echt geen ene fck van deze berichten... een pink eraf door een super granaat cobra, en een kind helemaal naar de ***** door één strijkertje? Dream on:bonk:

Gewoon naar belgie. Kijk wat er loopt in baarle met pappa

Niks mis mee toch?
Je bent immers geen zware crimmineel!!! (Nouja sommigen denken hier van wel )
vuurwerk is ook daar gewoon gekeurd.kwestie van pech hebben denk ik.
maar wat ik niet snap is dat de ouders ze dan zonder toezicht ermee laten spelen.

Het betreft een : supercobrastrijkbom
Met ee kracht van een berm bom.
De isis is jaloers op deze granaten

Zulke strijkers kun je in Belgie niet kopen, die koop je om de hoek bij handelaartjes die gevaarlijke troep uit Polen hebben.

Misschien dat het met een Achtung strijker nog zou kunnen, maar mij ga je niet wijs maken dat dit mogelijk is met strijkertjes uit Belgie

Misschien dat het met een Achtung strijker nog zou kunnen, maar mij ga je niet wijs maken dat dit mogelijk is met strijkertjes uit Belgie

Vroeger iemand een keer gezien waar een dikke knaller uit een rol in zijn hand klapte lach toch echt zijn hele klauw volledig open is maar net hoe je hem vast hebt.Een hand stelt niks voor is echt niet zo stevig als je denkt.

Om wat voor Cobra het ging werd in het andere artikel niet vermeld. Zal vast niet om een C6 gegaan zijn.

Enige strijker die je aardig kan verminken is de Panzerfaust denk ik, zou verder niet zo snel weten wat voor strijkers er nog meer zijn. En ik denk ook niet dat de Panzerfaust überhaupt nog in omloop is. Heb ze in ieder geval nooit vertrouwd (strijkers).

Triest voor het jongetje en ik hoop dat hij er nog goed vanaf komt!

Dan praat je over een Match cracker of El loco, waar maximaal 1,4 gram flash in zit. Verder heb je dan nog van die onbenullige Piratjes. Kan me niet voorstellen dat je daar zwaar gewond van raakt eerlijk gezegd :p Overigens zijn die strijkers van zodanige kwaliteit dat ze niet zomaar in je hand ontploffen, er zit wellicht nog meer achter dit verhaal

Nou ik weet wat de kracht van een zoals hier word gezegd een Belgisch strijkertje kan zijn.ik heb er een in mijn hand gehad die plofte mijn hand was twee keer zo dik, had hem niet hard vast en bij het uiteinde wist niet dat hij aan was.ik bedoel maar het ligt aan de omstandigheden zoals kwintos ook al zei.

Eerder deze week raakte een 11-jarige jongen uit Breda al verminkt toen hij een verboden Cobra afstak. Dit is knalvuurwerk met de kracht van een handgranaat. Het slachtoffer moet sindsdien onder meer zonder pink door het leven.

bron

Wordt bijna hilarisch geschreven dit. Kracht van handgranaat > pink verloren

Uit het audiofragment van het 11-jarige slachtoffer uit Breda kwam wel naar voren dat er al veel kruit uit de cobra was gelekt toen hij het dopje eraf had gehaald. Dit verklaart alweer een hoop, en zo zie je ook maar weer dat er extreem veel factoren meespelen.

Als je een volwaardige c6 midden in je had vast hebt als hij klapt blijft er echt niet veel over hoor, een mensenhand heeft dan geen schijn van kans.

Back
Bovenaan