Website Pronk Vuurwerk

Qua akties vind ik het wel meevallen dit jaar eerlijk gezegd.
Geen earlybird en de prijzen liggen hoger als andere jaren.
Kans dat ik dit jaar niet naar Pronk ga acht ik zeer aanwezig.

Hierbij deel ik ook jullie mening heren. Weinig producten vind ik vooral en prijzen beginnen toch iets te hoog te worden ook mbt hun eigen vuurwerklijn.

Na jarenlang vaste klant te zijn ga ik toch even verder kijken. Kan ook zeer goed begrijpen dat ze niet heel makkelijk tegen de grote kortingen van winkels zoals vuurwerkoutlet groningen enz enz. Maar dat hoeven ze ook helemaal niet.

Blijft een top winkel kwa service, sfeer en professionaliteit

dit jaar ook mij laaste jaar bij pronk. na jarenlang vaste klant tezijn , want ergens anders woorde prijsen beter, en meer korting en na jaren pronklijn gehad tehebben is tijd voor nieuwe lijn ,

Heren mag ik zo vrij zijn om te vragen wat jullie dan zo duur vinden geworden bij Pronk?

De Pronk cakes uit eigen collectie zijn op hetzelfde prijs niveau als vorig jaar en dat jaar er voor gebleven. (Dit ondanks stijgende productie kosten ivm nieuwe CE markering)
De nieuwe Pronkcakes in de eventboxxwn zijn omgerekend 25 euro en dat zijn allemaal 500 grammers.

We hebben dit jaar geen outlet dat klopt. Vorig jaar moesten wij maar ook andere vuurwerkhandelaren af van het vuurwerk van voor 2011 ivm aangescherpte CE. Doordat vorig jaar alles uit de outlet is verkocht valt er nu weinig outlet te maken.

Vorig jaar hadden we op verzoek inderdaad een earlybird actie voor de pyrofreaks, helaas konden we er dit jaar geen vervolg aangeven. Daarvoor hebben we dit jaar een karton verkoop actie waarop je een mooie korting krijgt + nog eens meedoet in de gratis vuurwerk actie.

Wij staan altijd open voor vragen en suggesties. Wil jij bijvoorbeeld een ander stuk gratis vuurwerk of heb jij een andere wens die jij niet op de site terugziet. Mail dan naar Bart Pronk via de contact link op de website http://www.pronkvuurwerk.nl/index.php?main_page=contact_us

Ik hoor graag jullie reactie en sta open voor aangedragen verbeter punten.

Ik vind Pronk vuurwerk echt fantastisch en de prijzen liggen inderdaad niet hoger dan andere jaren.

We zijn absoluut vorig jaar verwend met de early bird actie.

Je ziet bij een aantal winkels freak acties en als je dan kijkt naar de korting die je daar krijgt vergeleken met de korting bij Pronk is Pronk uiteindelijk duurder dan deze winkels.

Daarnaast hebben een aantal importeurs een behoorlijk aantal cakes op de markt gebracht met een scherpe prijs.

Pronk is niet duurder geworden maar met de acties elders zijn anderen goedkoper geworden.

Ik koop bij Pronk alleen de eigen lijn. De rest vindt ik of niet interessant of is elders goedkoper te krijgen. Pronk moet het bij mij hebben van zijn exclusieve productlijn.

Ik zie de Climax XXL niet meer op de website staan behalve in het masterpakket. Dat is een groot gemis.

Pronk ligt niet naast de deur en aangezien ik zelf in een vuurwerkwinkel werk moet mijn vrouw het vuurwerk halen wat we zelf niet verkopen. :)

Het moet dus wel de moeite waard zijn on de reis te ondernemen.

Ik koop al jaren vuurwerk bij Pronk en kom altijd uit op rond de 600,=. Nu kom ik op 200,= en moet ik me afvragen of het de moeite waard is.

Beste The Mighty two bedankt voor je antwoord.

Uit onze liefde voor vuurwerk zijn wij een aantal jaar geleden begonnen om zelf vuurwerk te laten maken en dat zelf te importeren. Wij houden de verkoop van Pronk vuurwerk bewust tot alleen onze eigen winkel. Hiermee willen wij onderscheidend zijn ten opzichte van andere vuurwerkhandelaren en producten kunnen leveren waar wij fan van zijn. Doordat we het beperken tot alleen onze locatie moeten we elke keer lastige keuzes maken. Het liefst zouden we alles wat we ooit hebben gemaakt weer jaar op jaar invoeren, de realiteit is echter dat dit niet kan.

Het vuurwerk wat wij maken is van de hoogste kwaliteit en wij willen daarin geen concessies doen. Met Pronk vuurwerk krijg je exclusief vuurwerk wat alleen bij Pronk verkrijgbaar is. Vuurwerk waaraan geen concessie is gedaan met betrek tot kruit samenstelling, kruit gewicht en tube hoogte. Wij willen namelijk dat de consument en zijn publiek de Wow factor ten volle ervaart.

De Qlimax xxl komt voor ON 2015/2016 weer terug in het assortiment. Voor 2014/2015 hebben we voorrang gegeven aan onze nieuwe event boxen. Dit was 1 van die lastige keuzes die we moesten maken.

Wij staan trouwens altijd open voor specifieke voorbeelden / prijsvergelijkingen waarbij er misschien helemaal naast zitten.

Bedankt voor je reactie EarthQuake,

Goed om te horen dat de Climax XXL volgend jaar er weer is. Geldt dit ook voor de EarthQuake 1.0?

Specifieke voorbeelden zijn niet te noemen aangezien jullie zoals je zelf ook aangeeft een exclusieve product lijn hebben.

Het is super hoe jullie met jullie productlijn om gaan en het is één van de betere lijnen van Nederland.

het totale voordeel van jullie staffelkorting op eigen cakes is denk ik niet geheel duidelijk aangezien je naast de korting ook gratis vuurwerk krijgt. Als je dit meeneemt in je korting is de korting behoorlijk alleen niet goed zichtbaar.

Ik heb trouwens altijd het gratis vuurwerk omgeruild voor een ander product en jullie service en flexibiliteit is uitstekend.

Als je echter niet weet dat dit mogelijk is kijk je alleen naar de staffelkorting en neem je de gratis cake maar op de koop toe. Achteraf zal je dan hoogstwaarschijnlijk aangenaam verrast worden maar is het niet echt meer een instrument om potentiële klanten over de streep te trekken.

Ik sluit mij ook bij the mighty two aan maar ik denk dat een freak actie toch wel van deze tijd is.
Vorig jaar daarom ook het grootste gedeelte van mijn collectie wederom bij Pronk gehaald maar door het ontbreken van de actie ben ik nu elders gaan kijken.
Tuurlijk vergelijk je de prijzen met vorig jaar en daar zit nu gewoon veel verschil in door het missen van de early bird. Veel verschil wat bij mij gewoon het verschil heeft gemaakt.

Ik moet daarbij wel zeggen dat Bart mij altijd tegemoed is gekomen door bv de gratis cake te veranderen voor een andere en ook heb ik m vaak 'lastig gevallen' door mijn bestaande bestellingen aan te passen. Enn, vergeet die overheerlijke oliebollen ook niet! Want die zijn ieder jaar ook weer een feest.

BA

Inderdaad Bitchass, vergeleken met vorig jaar is het verschil groot en dat is jammer. Ook met de huidige korting vind ik de prijs/ kwaliteitsverhouding goed maar ook ik vergelijk het met vorig jaar en wat er nog meer op de markt verkrijgbaar is.

Echter begrijp ik ook wel dat niet iedereen een freakactie heeft. Wij hebben dat ook niet. Veel vuurwerkwinkeliers moeten het hebben van veel klanten die niet zo'n groot bedrag uitgeven als de freaks en moeten dan de afweging maken of alle tijd die je in een freakactie steekt lonend is.

Ik heb geen idee hoeveel "grote" klanten de early bird actie heeft opgeleverd en of de tijd/ energie die je erin moet steken lonend is. Marges worden kleiner bij freak acties en ik weet niet hoeveel meer je moet verkopen om een zelfde resultaat te krijgen als bij de "normale klanten".

Voor ons zijn het freak acties voor de retailers zijn het acties die lonend moeten zijn of noodzakelijk zijn voor de publiciteit en om klanten te werven.

Heren mag ik zo vrij zijn om te vragen wat jullie dan zo duur vinden geworden bij Pronk?

De Pronk cakes uit eigen collectie zijn op hetzelfde prijs niveau als vorig jaar en dat jaar er voor gebleven. (Dit ondanks stijgende productie kosten ivm nieuwe CE markering)
De nieuwe Pronkcakes in de eventboxxwn zijn omgerekend 25 euro en dat zijn allemaal 500 grammers.

We hebben dit jaar geen outlet dat klopt. Vorig jaar moesten wij maar ook andere vuurwerkhandelaren af van het vuurwerk van voor 2011 ivm aangescherpte CE. Doordat vorig jaar alles uit de outlet is verkocht valt er nu weinig outlet te maken.

Vorig jaar hadden we op verzoek inderdaad een earlybird actie voor de pyrofreaks, helaas konden we er dit jaar geen vervolg aangeven. Daarvoor hebben we dit jaar een karton verkoop actie waarop je een mooie korting krijgt + nog eens meedoet in de gratis vuurwerk actie.

Wij staan altijd open voor vragen en suggesties. Wil jij bijvoorbeeld een ander stuk gratis vuurwerk of heb jij een andere wens die jij niet op de site terugziet. Mail dan naar Bart Pronk via de contact link op de website http://www.pronkvuurwerk.nl/index.php?main_page=contact_us

Ik hoor graag jullie reactie en sta open voor aangedragen verbeter punten.

ik vind jullie openheid en reactie hierop geweldig en echt een voorbeeld voor anderen...
ik ben nog nooit in jullie winkels geweest en dat zal er dit jaar ook weer niet van komen aangezien ik zelf ook moet werken die dagen ..

maar ik heb ook niet het idee dat jullie duurder zijn dan voorgaande jaren.

In mijn ogen zijn ook te duur geworden. Feitelijk hoeft dat niet eens juist te zijn maar het gaat immers om de perceptie van duurder worden. Toen ze met hun eigen lijn op de markt kwamen was ik geschokt, het was vernieuwend, zelfde prijs als concurrenten en een WOW effect van hier naar China en terug.

Echter de concurrenten hebben niet stil gestaan, die zijn gekomen met nieuwe producten die de Pronk lijn evenaren en soms overstijgen, met prijzen die minimaal gelijkwaardig zijn. En ook qua prijzen soms Pronk hebben ingehaald. Daarnaast zie je merken die iets slims hebben gedaan. Namelijk binnen hun eigen lijn prijspakkers gecreëerd waarbij ze hun eigen marges minimaliseren. Het zijn juist deze prijspakkers die Pronk ontbeerd.

Naast de prijspakkers en minimaal gelijkwaardige prijzen en kwaliteit zie je dat ze qua marketing tevens ook achterop geraken. Er zijn momenteel ongeveer 10 winkels die slimmer en gedurfder uitpakken. Zowel met prijzen in het algemeen (denk aan 30% prijskorting) als de dagaanbiedingen, weekaanbiedingen en outlet prijzen. Er zijn winkels die een kleinere marge accepteren vanuit de gedachte als ze eenmaal bij mij een bestelling hebben geplaatst dan komen er vaak 'normale' bestellingen er achteraan. Naar mijzelf kijkend klopt dit wel, bestel zo'n 900 euro aan acties en eenzelfde bedrag aan geweldige cakes de zogenaamde 'die moet ik hebben cakes'.

Naar mijzelf kijkend ben ik ooit bij Pronk terecht gekomen (en tot 2 jaar terug gebleven)door een geweldige actie, ondanks dat ik hun lijn kende en het geweldig mooi vuurwerk vond kwam ik door hun actie bij hun terecht. En omdat ik er dus toch heen moest kocht ik tevens voor een fors bedrag elk jaar aan Pronk vuurwerk. Je kon toen de extreme salute bij hun kopen voor de laagste prijs in Nederland en je kreeg er een pronk Cake bij. Dat was nog eens een actie. Maar voor mij lag daar tevens hun zwakte. Naast de Pronklijn geen goede andere lijn en het overige vuurwerk tegen de hoofdprijs, duurder dan hun eigen lijn vaak en niet vergelijkbaar met de kwaliteit van de Pronklijn. Tevens geen potten met een echte actieprijs die je aanprijst.

En als laatste wil ik toch ook nog aangeven, er is een verschuiving binnen de freakmarkt qua besteltermijn. Enkele jaren terug begon de hoofdgroep rond half november te bestellen. Tegenwoordig besteld er al een behoorlijke groep het hele jaar door en een grote andere groep vanaf september als de eerste freaksites en acties starten.

In mijn ogen zijn ook te duur geworden. Feitelijk hoeft dat niet eens juist te zijn maar het gaat immers om de perceptie van duurder worden. Toen ze met hun eigen lijn op de markt kwamen was ik geschokt, het was vernieuwend, zelfde prijs als concurrenten en een WOW effect van hier naar China en terug.

Echter de concurrenten hebben niet stil gestaan, die zijn gekomen met nieuwe producten die de Pronk lijn evenaren en soms overstijgen, met prijzen die minimaal gelijkwaardig zijn. En ook qua prijzen soms Pronk hebben ingehaald. Daarnaast zie je merken die iets slims hebben gedaan. Namelijk binnen hun eigen lijn prijspakkers gecreëerd waarbij ze hun eigen marges minimaliseren. Het zijn juist deze prijspakkers die Pronk ontbeerd.

Naast de prijspakkers en minimaal gelijkwaardige prijzen en kwaliteit zie je dat ze qua marketing tevens ook achterop geraken. Er zijn momenteel ongeveer 10 winkels die slimmer en gedurfder uitpakken. Zowel met prijzen in het algemeen (denk aan 30% prijskorting) als de dagaanbiedingen, weekaanbiedingen en outlet prijzen. Er zijn winkels die een kleinere marge accepteren vanuit de gedachte als ze eenmaal bij mij een bestelling hebben geplaatst dan komen er vaak 'normale' bestellingen er achteraan. Naar mijzelf kijkend klopt dit wel, bestel zo'n 900 euro aan acties en eenzelfde bedrag aan geweldige cakes de zogenaamde 'die moet ik hebben cakes'.

Naar mijzelf kijkend ben ik ooit bij Pronk terecht gekomen (en tot 2 jaar terug gebleven)door een geweldige actie, ondanks dat ik hun lijn kende en het geweldig mooi vuurwerk vond kwam ik door hun actie bij hun terecht. En omdat ik er dus toch heen moest kocht ik tevens voor een fors bedrag elk jaar aan Pronk vuurwerk. Je kon toen de extreme salute bij hun kopen voor de laagste prijs in Nederland en je kreeg er een pronk Cake bij. Dat was nog eens een actie. Maar voor mij lag daar tevens hun zwakte. Naast de Pronklijn geen goede andere lijn en het overige vuurwerk tegen de hoofdprijs, duurder dan hun eigen lijn vaak en niet vergelijkbaar met de kwaliteit van de Pronklijn. Tevens geen potten met een echte actieprijs die je aanprijst.

En als laatste wil ik toch ook nog aangeven, er is een verschuiving binnen de freakmarkt qua besteltermijn. Enkele jaren terug begon de hoofdgroep rond half november te bestellen. Tegenwoordig besteld er al een behoorlijke groep het hele jaar door en een grote andere groep vanaf september als de eerste freaksites en acties starten.
Dacht ga even een verhaaltje typen.... nou dat hoeft niet meer je neemt precies de woorden uit mijn mond, perfect verwoord. Bedankt voor je bericht ik sluit me hier volledig bij aan. Toevallig ben ook ik 2jaar geleden afgehaakt bij pronk ook al is het geweldig vuurwerk!

Dacht ga even een verhaaltje typen.... nou dat hoeft niet meer je neemt precies de woorden uit mijn mond, perfect verwoord. Bedankt voor je bericht ik sluit me hier volledig bij aan. Toevallig ben ook ik 2jaar geleden afgehaakt bij pronk ook al is het geweldig vuurwerk!

als eerste goed geschreven hier boven:cool:en dit jaar ook voor mij de laatste keer daar.volgend jaar toch verder kijken.

Toch wel eens met veel dat al geschreven is. Ik ben bij pronk gekomen vanwege de extreme salute actie, 2de gratis. Zo ook in aanraking gekomen met hun eigen lijn en die is zeker de moeite waard. Echter, ik kan elke euro maar 1 keer uitgeven. 6 x de es is nu ook elders voor de zelfde prijs te krijgen en op het moment in belgie zelfs voor minder. Voor de korting hoef je dus niet meer te gaan. Als ik dit jaar het zelfde zou bestellen als ik vorig jaar deed met de early bird actie dan scheelt dat gewoon best veel geld.
Ik ga dit jaar wel omdat ik wil weten hoe de nieuwe box presteert maar ik zal niet alles meer bij pronk kopen zoals afgelopen jaar.
Sommige nieuwe producten begrijp ik ook niet echt als je ziet wat voor moois te koop is, die 2 lidu cakes bijvoorbeeld. Voor dat geld kan ik wel wat beters bedenken.

Maar zoals ook al eerder gezegd. Het is wat service en vriendelijkheid betreft echt een topzaak! De gunfactor hebben ze in ieder geval.

Nieuwsbrief zojuist ontvangen,

Beste Vuurwerkliefhebber,

Wij hebben een nieuwe categorie aangemaakt: OP is OP
Hier hebben wij het vuurwerk verzameld wat uitloopt, veel van deze artikelen verkopen wij
met een zeer mooie korting. (tot wel 30%)
Dit vuurwerk is overigens van TOP Kwaliteit en mét CE keurmerk.
Op dit vuurwerk geldt evengoed de voorverkoopactie met het GRATIS Vuurwerk!
Je totaalvoordeel kan oplopen tot meer dan 50% !!
Sla nú je slag, want OP = OP !

Voordelig het allermooiste vuurwerk kopen?
Kijk dan eens bij EIGEN IMPORT CAKES De (staffel)korting loopt hier op tot 15%.
(En in pakketvorm tot wel 20%)
Het gratis vuurwerk uit de voorverkoopaktie komt hier nog bovenop.
Je totaalvoordeel kan oplopen tot wel 45% !!

Nu al vuurwerk halen en afsteken?
Dat kan!
Zie Categorie 1 (voorheen fop / scherts) vuurwerk! Dit mag het hele jaar door verkocht en afgestoken worden.
Hier zit tegenwoordig al heel mooi vuurwerk bij zoals, spinners, fonteinen, luchthuilers en flitslichten.
Vraag er naar in onze winkel.

Graag tot ziens.

Bart Pronk
Pronk Vuurwerk

Mannen bedankt voor jullie reacties. De aangedragen punten hebben we meegenomen in ons overleg een paar kleine dingen hebben we gelijk aangepakt. Het beter aangeven hoeveel je korting nu daadwerkelijk is met staffelkorting plus gratis vuurwerk is daar 1 van. Een ander punt is dat we toch een op=op corner op de website hebben gemaakt.

De andere aangedragen punten van earlybird actie, productlijn, prijzen concurrent nemen wij ook mee.

Behalve leverancier van onze eigen unieke import lijn doen wij ook zaken met Lesli, Vuurwerkvisie en sinds dit jaar ChinaRed. In de producten van deze leveranciers maken wij keuzes maar mocht jij daar nou een product tussen zien die echt niet mag ontbreken in de collectie dan mag je altijd een mailtje sturen naar ons via de contact pagina op de website. Wij kunnen deze producten altijd mee laten komen en als we zien dat we daar echt een misser mee hebben gedaan alsnog opnemen in de collectie.

Nogmaals bedankt voor alle reacties. Wij kunnen niet altijd invulling geven aan alle wensen van alle klanten maar wij hebben service hoog in het vaandel staan en proberen alle aangedragen adviezen en commentaren mee te nemen in de beslissingen die we nemen.

Mannen bedankt voor jullie reacties. De aangedragen punten hebben we meegenomen in ons overleg een paar kleine dingen hebben we gelijk aangepakt. Het beter aangeven hoeveel je korting nu daadwerkelijk is met staffelkorting plus gratis vuurwerk is daar 1 van. Een ander punt is dat we toch een op=op corner op de website hebben gemaakt.

De andere aangedragen punten van earlybird actie, productlijn, prijzen concurrent nemen wij ook mee.

Behalve leverancier van onze eigen unieke import lijn doen wij ook zaken met Lesli, Vuurwerkvisie en sinds dit jaar ChinaRed. In de producten van deze leveranciers maken wij keuzes maar mocht jij daar nou een product tussen zien die echt niet mag ontbreken in de collectie dan mag je altijd een mailtje sturen naar ons via de contact pagina op de website. Wij kunnen deze producten altijd mee laten komen en als we zien dat we daar echt een misser mee hebben gedaan alsnog opnemen in de collectie.

Nogmaals bedankt voor alle reacties. Wij kunnen niet altijd invulling geven aan alle wensen van alle klanten maar wij hebben service hoog in het vaandel staan en proberen alle aangedragen adviezen en commentaren mee te nemen in de beslissingen die we nemen.
Toch buiten het bedankje om even dit hoor, wat een geweldige reactie echt top jongens zo zien we het niet vaak daar mag de rest van de industrie een voorbeeld aan nemen dus bij deze nogmaals bedankt.
Ga vanmiddag meteen weer even een kijkje nemen om stiekem toch iets te bestellen misschien haha

Back
Bovenaan