Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Qua akties vind ik het wel meevallen dit jaar eerlijk gezegd.
Geen earlybird en de prijzen liggen hoger als andere jaren.
Kans dat ik dit jaar niet naar Pronk ga acht ik zeer aanwezig.
Blijft een top winkel kwa service, sfeer en professionaliteit
Heren mag ik zo vrij zijn om te vragen wat jullie dan zo duur vinden geworden bij Pronk?
De Pronk cakes uit eigen collectie zijn op hetzelfde prijs niveau als vorig jaar en dat jaar er voor gebleven. (Dit ondanks stijgende productie kosten ivm nieuwe CE markering)
De nieuwe Pronkcakes in de eventboxxwn zijn omgerekend 25 euro en dat zijn allemaal 500 grammers.
We hebben dit jaar geen outlet dat klopt. Vorig jaar moesten wij maar ook andere vuurwerkhandelaren af van het vuurwerk van voor 2011 ivm aangescherpte CE. Doordat vorig jaar alles uit de outlet is verkocht valt er nu weinig outlet te maken.
Vorig jaar hadden we op verzoek inderdaad een earlybird actie voor de pyrofreaks, helaas konden we er dit jaar geen vervolg aangeven. Daarvoor hebben we dit jaar een karton verkoop actie waarop je een mooie korting krijgt + nog eens meedoet in de gratis vuurwerk actie.
Wij staan altijd open voor vragen en suggesties. Wil jij bijvoorbeeld een ander stuk gratis vuurwerk of heb jij een andere wens die jij niet op de site terugziet. Mail dan naar Bart Pronk via de contact link op de website http://www.pronkvuurwerk.nl/index.php?main_page=contact_us
Ik hoor graag jullie reactie en sta open voor aangedragen verbeter punten.
Dacht ga even een verhaaltje typen.... nou dat hoeft niet meer je neemt precies de woorden uit mijn mond, perfect verwoord. Bedankt voor je bericht ik sluit me hier volledig bij aan. Toevallig ben ook ik 2jaar geleden afgehaakt bij pronk ook al is het geweldig vuurwerk!In mijn ogen zijn ook te duur geworden. Feitelijk hoeft dat niet eens juist te zijn maar het gaat immers om de perceptie van duurder worden. Toen ze met hun eigen lijn op de markt kwamen was ik geschokt, het was vernieuwend, zelfde prijs als concurrenten en een WOW effect van hier naar China en terug.
Echter de concurrenten hebben niet stil gestaan, die zijn gekomen met nieuwe producten die de Pronk lijn evenaren en soms overstijgen, met prijzen die minimaal gelijkwaardig zijn. En ook qua prijzen soms Pronk hebben ingehaald. Daarnaast zie je merken die iets slims hebben gedaan. Namelijk binnen hun eigen lijn prijspakkers gecreëerd waarbij ze hun eigen marges minimaliseren. Het zijn juist deze prijspakkers die Pronk ontbeerd.
Naast de prijspakkers en minimaal gelijkwaardige prijzen en kwaliteit zie je dat ze qua marketing tevens ook achterop geraken. Er zijn momenteel ongeveer 10 winkels die slimmer en gedurfder uitpakken. Zowel met prijzen in het algemeen (denk aan 30% prijskorting) als de dagaanbiedingen, weekaanbiedingen en outlet prijzen. Er zijn winkels die een kleinere marge accepteren vanuit de gedachte als ze eenmaal bij mij een bestelling hebben geplaatst dan komen er vaak 'normale' bestellingen er achteraan. Naar mijzelf kijkend klopt dit wel, bestel zo'n 900 euro aan acties en eenzelfde bedrag aan geweldige cakes de zogenaamde 'die moet ik hebben cakes'.
Naar mijzelf kijkend ben ik ooit bij Pronk terecht gekomen (en tot 2 jaar terug gebleven)door een geweldige actie, ondanks dat ik hun lijn kende en het geweldig mooi vuurwerk vond kwam ik door hun actie bij hun terecht. En omdat ik er dus toch heen moest kocht ik tevens voor een fors bedrag elk jaar aan Pronk vuurwerk. Je kon toen de extreme salute bij hun kopen voor de laagste prijs in Nederland en je kreeg er een pronk Cake bij. Dat was nog eens een actie. Maar voor mij lag daar tevens hun zwakte. Naast de Pronklijn geen goede andere lijn en het overige vuurwerk tegen de hoofdprijs, duurder dan hun eigen lijn vaak en niet vergelijkbaar met de kwaliteit van de Pronklijn. Tevens geen potten met een echte actieprijs die je aanprijst.
En als laatste wil ik toch ook nog aangeven, er is een verschuiving binnen de freakmarkt qua besteltermijn. Enkele jaren terug begon de hoofdgroep rond half november te bestellen. Tegenwoordig besteld er al een behoorlijke groep het hele jaar door en een grote andere groep vanaf september als de eerste freaksites en acties starten.
Dacht ga even een verhaaltje typen.... nou dat hoeft niet meer je neemt precies de woorden uit mijn mond, perfect verwoord. Bedankt voor je bericht ik sluit me hier volledig bij aan. Toevallig ben ook ik 2jaar geleden afgehaakt bij pronk ook al is het geweldig vuurwerk!
Maar zoals ook al eerder gezegd. Het is wat service en vriendelijkheid betreft echt een topzaak! De gunfactor hebben ze in ieder geval.
Toch buiten het bedankje om even dit hoor, wat een geweldige reactie echt top jongens zo zien we het niet vaak daar mag de rest van de industrie een voorbeeld aan nemen dus bij deze nogmaals bedankt.Mannen bedankt voor jullie reacties. De aangedragen punten hebben we meegenomen in ons overleg een paar kleine dingen hebben we gelijk aangepakt. Het beter aangeven hoeveel je korting nu daadwerkelijk is met staffelkorting plus gratis vuurwerk is daar 1 van. Een ander punt is dat we toch een op=op corner op de website hebben gemaakt.
De andere aangedragen punten van earlybird actie, productlijn, prijzen concurrent nemen wij ook mee.
Behalve leverancier van onze eigen unieke import lijn doen wij ook zaken met Lesli, Vuurwerkvisie en sinds dit jaar ChinaRed. In de producten van deze leveranciers maken wij keuzes maar mocht jij daar nou een product tussen zien die echt niet mag ontbreken in de collectie dan mag je altijd een mailtje sturen naar ons via de contact pagina op de website. Wij kunnen deze producten altijd mee laten komen en als we zien dat we daar echt een misser mee hebben gedaan alsnog opnemen in de collectie.
Nogmaals bedankt voor alle reacties. Wij kunnen niet altijd invulling geven aan alle wensen van alle klanten maar wij hebben service hoog in het vaandel staan en proberen alle aangedragen adviezen en commentaren mee te nemen in de beslissingen die we nemen.