We zijn echt niet het enige land waar men tegen illegale knallers is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om te laten zien dat we niet alleen in Nederland een strijd voeren tegen de illegale overlast veroorzakers hier een mooie affiche uit het Mekka der enorme knallen, Italië:

12346583_1657493617873488_2031494638407439184_n.jpg

Vrij vertaald:

"Gebruik je handen om mooie dingen te doen, niet om slechte dingen te doen, zeg nee tegen illegale knallers"

Ja maar hier zit toch wel een nuance in, daar noemen ze het illegali hier noemen we alles vuurwerk.

Cobra 6, Black thunder, noem al die rommel maar op zijn in Italië net zo illegaal als hier. Het is voor professionals bedoeld, maar die gebruiken het nooit ;-)

Dit wordt puur en alleen gemaakt voor de illegale handel.

ze mogen daar alleen cobra's etc als prof gebruiken volgens mij,
maar of dat ook echt wordt gedaan... :p

Cobra 6, Black thunder, noem al die rommel maar op zijn in Italië net zo illegaal als hier. Het is voor professionals bedoeld, maar die gebruiken het nooit ;-)

Dit wordt puur en alleen gemaakt voor de illegale handel.

Cobra 6 is wel degelijk legaal in Italië, die dingen zijn trouwens gewoon CE-gekeurd. Om ze te mogen houden, transporteren en opslaan moet je over de juiste papieren beschikken.

Heb je die papieren niet, dan je in overtreding, maar dat maakt het vuurwerk nog niet illegaal. Illegaal = verboden. Er is geen enkele Italiaanse wetgevende bepaling die Cobra 6 verbiedt, enkel wetgeving die de opslag, het vervoer en het bezit er van reglementeert.

Dat een niet-professional deze in zijn bezit heeft, maakt het vuurwerk nog niet illegaal in Italië.

Dat die dingen gemaakt worden voor de markt in Nederland en Duitsland zal ik niet ontkennen, maar vooralsnog zijn ze niet illegaal in Italië. In Duitsland evenmin, let maar op CE-keurmerk.

CE gekeurd hahahaha.... de sticker ja.... ik weet waar al die dingen gemaakt worden en ik kom regelmatig in de fabrieken, maar jullie hebben gelijk hoor, volgens de regeltjes zijn ze legaal geproduceerd. Dan koopt een handelaar ze die papieren heeft en dan verdwijnen ze het circuit in, ook in Italië. Kan er zo een paar opnoemen maar dat doe ik maar even niet. Dat je ze in winkels tegenkomt hoort niet, dit is ook gewoon illegaal, verkoop aan particulieren. Maar ik hoef jullie denk ik niet uit te leggen dat in Italië regeltjes niet echt nageleefd worden en dat bepaalde mensen van bepaalde groeperingen hier grof geld aan verdienen.

Back on topic graag: Ook in andere Europese landen is men de overlast veroorzakers zat!

Er liggen hier in nederland ook gewoon vuurwapens in winkels maar zijn ze daar om illegaal? Nee dus worden ze dus speciaal voor de illegale markt gemaakt ? Nee.maar als in handen zijn van mensen zonder papieren ja das illegaal. Zelfde geld voor bv de cobra(die tegenwoordig al in de handen va 13jarigen te vinden is) als de cobra word verkocht aan mensen met papieren heeft de fabriek aan de eisen voldaan wat er door de kopers mee wordt gedaan is wat mij betreft niet de fabriek aan te rekenen.en nee ik stook geen cobras.

Dat de Cobra 6 en dergelijke in Italië niet zomaar aan "Jan en Alleman" wordt verkocht is al jaren bekend.
De fabrieken leveren het aan legale afnemers (professionelen) dus doen niks fout.
Dat het vervolgens wordt doorverkocht aan niet-professionals vanwege de toch hoge vraag (en voor sommige organisaties in met name Italië lucratieve business) is ook al jaren het geval. Dat was ook al vóór de hele CE-regelgeving.
De Cobra 6 en dergelijke viel daar binnen "Categoria IV (Gruppo C)" en nu nog steeds, alleen draagt het nu een CE-keurmerk met, jawel, Categorie IV / F4.
Daarnaast kent de EU diverse culturen, waarbij gebrek aan handhaving en "gunfactor" een belangrijke rol speelt. Dit zie je in mediterrane landen maar ook in Oost-Europese landen, om het nog maar niet te hebben over diepgewortelde corruptie (wat onderdeel kan zijn van een cultuur).

Men is onverantwoord gebruik van zware knallers beu maar door die EU-wijd te verbieden ontneem je professionals weer de mogelijkheid om deze eventueel in shows te verwerken. Dat professionals vaker voor shells kiezen in combinatie met elektrische ontsteking is aan hen.
Je kunt het op papier zo moeilijk maken als je wilt (zoals het in Nederland voorgestelde 'paspoort' voor profs in 2017, wat nog niet definitief is); wanneer de spullen worden doorverkocht door mensen die daartoe gemachtigd zijn blijf je hetzelfde houden. Dit geldt ook voor shells, waarbij er bovendien door de CE regelgeving voor F4 artikelen geen onderscheid tussen "sier" en "knal" wordt gemaakt. En laat nou net die laatste typen shells nog krachtiger zijn dan de Cobra's.

Ik mag toch alsjeblieft op oudjaarsavond/nacht toch nog wel gewoon goeie knallers t/m c6 afsteken? Harder dan dat hoeft niet, en eerder dan 18u die avond vooral ook niet, maar dan is dat toch geen probleem als het gewoon op een veldje of plein gebeurt? Hele buurt maalt er hier dan ook niet om hoor, eigenlijk niemand nergens. Lui bleven 2 jaar geleden (toen ik het nog deed :wink: ) bij het veldje staan toen ik er net een c6 heensmeet "kijk, dat is nou zo'n cooobraaaa...WOW" en fietsten rustig weer door.

Idioot harde knallers, nee...buiten de stooktijden...neeeee. Maar daarbinnen? Leve de lol, zolang het veilig en niet al te idioot gebeurt. Vooral geen vernielingen of zwaar spul in kleine straatjes. Maar ja verstand...weinig mensen lijken het te hebben.

Sfeer verpesten? Best interessant om te weten hoe het in andere landen gaat dacht ik zo.

En je hoeft de threads van pyromovies niet te Lezen hè, hoef je je ook niet toe verplicht te voelen ;)

Helemaal mee eens! Weg met dat illegale gedoe. Weg met die knallers, weg met dat elektrisch schieten door consumenten, weg met die idioten die meer dan 25kg vuurwerk in huis hebben, weg met die doorlontboxen, weg met al die vuurwerk projecten.

#hetwordtdanwelergsaai
#geenoverlast

Haha on topic je stookt zelf het vuurtje en dan steeds on topic roepen beetje flauw maar ok on topic.inderdaad heel europa heeft groen links aanhangers en die zijn tegen vuurwerk !!

Sfeer verpesten? Best interessant om te weten hoe het in andere landen gaat dacht ik zo.

En je hoeft de threads van pyromovies niet te Lezen hè, hoef je je ook niet toe verplicht te voelen ;)

Als het je echt interesseert waarom ga je dan zelf niet op onderzoek?

De topic is bewust gestart door deze gast om nog een extra trap na te geven aan de meesten hier. Ook doet hij dat om blijkbaar een punt te bewijzen.. In 2007 kwam ik hier en bleef ik hier voor de gezelligheid en info we waren een hechte groep. Nu vwc de regels veranderd heeft of dat nou wel of niet in overleg is geweest met ons laat ik in het midden. Maar als het niet bespreekbaar hier is waarom is het dan relevant om dan toch door te gaan met een kruistocht tegen prof en in het bijzonder cobra 6.

Normaal was het hier in december leuke en sfeervol nu is deze site zwaar aan het aftakelen door felle kruistochtgangers.

Ooh en als je dan zegt vincmeistet dat ik hier vrijwillig kom met zo'n stekende opmerking .. Weet ik al genoeg over jou.

Ik zou liever een poll zien waar we bepaalde personenen hier kunnen weren.

Vergeet niet dat vwc zo groot is geworden door professioneel vuurwerk! En dat het haar ondergang wordt door die felle kruistocht ridders!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan