We kopen weer massaal Duits vuurwerk (Video)

ylke

VWC lid
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

De verkoop van vuurwerk, die vandaag ook in Duitsland is begonnen, trekt weer massa's Nederlanders de grens over. Vanaf vroeg in de ochtend staan de supermarkten vol met Nederlanders die zo snel mogelijk de rekken met vuurwerk achterin de winkels willen bereiken. Hoeveel vuurwerk er jaarlijks van over de Duitse grens naar Nederland komt is onduidelijk. In Duitsland zijn de regels veel soepeler dan in Nederland. Vuurwerk mag in iedere normale winkel worden verkocht. Het ligt ook gewoon in de schappen tussen de appels en de tomaten

Tja, de prijs is dus echt doorslaggevend, dat ze ook nog overtuigd zijn dat de kwaliteit veel hoger ligt, dat is dan meer een mening. :wink:

nou dat stukken beter laat maar achterwege de kwaliteit van het nederlandse vuurwerk ligt toch echt stukken hoger daar zijn we het allemaal wel over eens zijn

Laatst bewerkt:
Hahaha ook mooi om te zien bij die 2 dames (beetje rood/bruin harige) dat die ene dame met sigaret het vuurwerk van het winkel karretje in de auto verplaatst hahahah. En dan zeggen, ja is goedkoper en degelijk en net zo veilig... Voor je het weet staat er per ongeluk wat aan door je sigaret.

Schorpioen.

Grappige mensen op het filmpje:

Die man op 3:04: ''alle vuurwerk wat in China gemaakt wordt'', ik weet het niet, maar op die pijlenpakketten staan met koeienletters dat het in Duitsland gefabriceerd is.

Dat grietje op 3:43 met haar peuk in de hand en de cakes in de wagen leggen XD

Lol!

nou dat stukken beter laat maar achterwege de kwaliteit van het nederlandse vuurwerk ligt toch echt stukken hoger daar zijn we het allemaal wel over eens denk

Denk ook aan dingen zoals gebruiksaanwijzing, voetjes en reservelont bij de Duitste cakes, iets wat je bij de Nederlandse cakes weinig ziet, op de gebruiksaanwijzing na, maar de Duitste vind ik simpeler met plaatjes en is dus voor de gemiddelde vuurwerkafsteker handiger dan die kleine k.l.o.t.e lettertjes in het donker lezen. En wat te denken van de prijs/kwaliteitsverhouding (niet over benzine gaan zeuren!) en je bent nog eens een lekker dagje de hort op voordat oud en nieuw begint!

nou dat stukken beter laat maar achterwege de kwaliteit van het nederlandse vuurwerk ligt toch echt stukken hoger daar zijn we het allemaal wel over eens denk

Mee eens! Ik heb ook ooit eens 100 euro uitgegeven aan duitse supermarkt troep en je moet maar net weten wat je koopt. Had ik nu maar 2 mooie nederlandse waaiers gekocht dacht ik bij mijzelf. Belabberde kwaliteit 1e klas. Prijs/kwaliteit verhouding waar ze hier in het filmpje telkens over hebben klopt wel. Voor een lage prijs krijg je lage kwaliteit.

Mee eens! Ik heb ook ooit eens 100 euro uitgegeven aan duitse supermarkt troep en je moet maar net weten wat je koopt. Had ik nu maar 2 mooie nederlandse waaiers gekocht dacht ik bij mijzelf. Belabberde kwaliteit 1e klas. Prijs/kwaliteit verhouding waar ze hier in het filmpje telkens over hebben klopt wel. Voor een lage prijs krijg je lage kwaliteit.
Ik ben het hier niet mee eens. Vorig jaar voor het eerst naar Duitsland geweest en ga dit jaar zeker weeer. Je moet de producten ook wel vergelijken met vergelijkbare producten in Nederland. Neem bijvoorbeeld de Reno voor 3 euro. Ik kan zo echt niets verzinnen met vergelijkbare uitwerkingen die ook maar in de buurt van de 3 euro komen. Hetzelfde geld voor de Phoenix. Voor 7 euro krijg je gewoon 25 shots gouden boeketten. Noem maar eens een alternatief in Nederland ....

je hebt een aantal prijs kwaliteit toppers in Duitsland. Reno en phoenix horen daarbij.
Alleen over het algemeen is het vuurwerk in nederland van betere kwaliteit.
Dus meer variatie, en mooiere effecten.
Wat ik in nederland nog wel mis zijn idd de voetjes en reservelonten.
Daar zou hier veel meer mee moeten gebeuren. Scheelt een hoop ongelukken.
greetzz

je hebt een aantal prijs kwaliteit toppers in Duitsland. Reno en phoenix horen daarbij.
Alleen over het algemeen is het vuurwerk in nederland van betere kwaliteit.
Dus meer variatie, en mooiere effecten.
Wat ik in nederland nog wel mis zijn idd de voetjes en reservelonten.
Daar zou hier veel meer mee moeten gebeuren. Scheelt een hoop ongelukken.
greetzz
De Black Ice, Chicago/Sin City, Manchester doen allemaal niet onder voor de 500 grams potten in Nederland hoor. Wat ik wel blijf kopen in Nederland zijn de knalcakes (Silver Salute, Secret Salute), die zijn volgens mij in Duitsland niet te krijgen voor die kwaliteit. Die goedkopere potjes zijn natuurlijk geweldig om zelf doorlontprojecten te bouwen. Denk dat daar menig 500 grammer in Nederland niet aan kan tippen :wink:

Ach laat die mensen blij zijn met hun "goedkope"vuurwerk :) Wij weten het inmiddels wel beter maar als hun er blij mee zijn waar zeuren we da over.

Voor goedkope leuke cakés De voor gewoon grote toppers in NL blijven. Maja op voor een reno a4 euro naar de te gaan is ook zonde tenzij je er heel veel koopt. Al denk ik dat azela van Royal a 6.95 er ook wel makkelijk aantipt.

Toch kan je in duitsland zeer goed vuurwerk krijgen.Alleen moet je dan niet bij de aldi of lidl zijn.

Back
Bovenaan