Wat zijn de beste partijen om op te stemmen

Het lijkt me toch niet dat het Vuurwerk nu opeens een hoofdrol gaat spelen. Er zijn wel wat belangrijkere zaken die moeten worden opgelost. Waarom zou er op het gebied van vuurwerk concessies gedaan moeten worden?

omdat geen enkele partij zich hard zal maken voor het behoud van de vuurwerk traditie zoals dat wel gebeurd met bijv. de hypotheekrente aftrek, de zondagsrust of de aow op 65 jaar.

Nee, ik laat mijn stem voor onze politiek ook niet afhangen van de vuurwerksmaak die in de partij heerst. Groen Links hekel ik sowieso al om andere redenen (maar moet ieder voor zich weten uiteraard).

Het is mijn ervaring dat politieke partijen in het werven van stemmen de richting van de minste weerstand kiezen. Het onderwerp vuurwerk wordt in politiek Den Haag vertaald als:
- belangrijk stuk werkgelegenheid en belastinginkomsten
- zorgenkindje op het gebied van de handhaving

Ik denk dat in de huidige opzet geen enkele partij het in zijn knar krijgt om een absoluut vuurwerkverbod te gaan opperen (op GL en de partij voor de dieren na misschien). Op middellange of lange termijn hou ik daarentegen wel mijn hart vast, daar een vervelende trend is ingezet waarbij ons onderwerp op structurele basis georganiseerd het verdomhoekje in wordt gedrukt. Ik denk, zoals ik al eerder heb geuit, dat de branche al heel lang aan zet is. Kom met een duidelijk statement, toon je betrokkenheid voor de maatschappij en het onderwerp. Geef tenslotte aan dat je bij wilt dragen aan het oplossen van de problemen. De liefhebbers (inclusief Vuurwerktraditie) staan 100% achter jullie.

Mijn stem heb ik nog niet bepaald en ik maak me er eigenlijk nog niet zo druk om. Wat er is gebeurd in het kabinet is een forse teleurstelling voor velen. We moeten oppassen dat we niet een soort gelatenheid gaan krijgen zoals begin jaren 90.

Cameo

qua vuurwerk zou ik niet weten welke partij voor ons het beste is,maar ik weet wel dat het het slechtst zou zijn voor nederland als de nationale knuffel partij weer aan de macht zou komen.

Ik vind heelons land belachelijk!
De gehele poletiek geloof ik niet meer!
Van alles beloven en als punt je bij paaltje komt het niet meer weten of tog alles net iets anders doen.
Dat ons land een beetje na de ***** aan het gaan is vind ik zeer spijtig.'
Wat de meerderheid (kleine) over vuurwerk denkt vind ik ook spijtig.
Of ik ga stemmen?
NEE!
Ik doe niet meer mee met die poppenkast!
Ik laat dan ook liever mijn stem ongeldig maken..
Want niet stemmen dan gaat de stem automatisch na de grootste en dat gun ik ze dan net niet..

Ik ben ook allang niet meer trots op dit land. En uit vertrouwde bronnen heb ik vernomen dat het toch 1 grote bullshit is. Van de politiek tot je tv. Je word constant opgelicht. Het is belachelijk , een man van het cda zei ; je moet ook soms je eigen standpunten weg kunnen denken om samen te werken. Hij was de enige in een discussie die dat zei en meteen werd hij afgekapt. Zolang iedereen voor ze eigen pakketje gaat en loopt te janken om zetels krijg je het nooit voor elkaar.
Ik stem ook niet. Het heeft totaal geen zin.
Ben al van plan om in Duitsland of Belgie te wonen puur omdat ik dit stomme land zat ben van de dure huizen tot aan het langs elkaar lopen en geen gezelligheid gedoe. Iedereen gaat voor ze eigen ding en er is geen mens meer te bekennen die wat voor een ander wil doen zonder er wat voor te krijgen , en het excuus is dat dat de aard is van de mens. Dat is zulke onzin wanneer dat erin gepraat is zal mij een worst wezen maar die mensen waren wel heel slim.

Greed has poison mens souls. Geld is gewoon *** ! En een wereld zonder geld kan makkelijk !!

moeilijk, moeilijk. niet stemmen levert geen verbetering op, wel stemmen weinig. ik ga denk ik toch voor (midden)links stemmen. dit omdat ik graag mijn baan wil houden. speciaal voor het vuurwerk rechts stemmen en straks wegbezuinigt worden door de baas is niet handig omdat ik dan alsnog geen vuurwerk kan kopen...

ik houd van mijn hobby en mijn hobby leeft bij mij, maar ik leef niet (alleen)voor mijn hobby.

ergens knaagt het wel om op johan vlemmix te stemmen. puur om te laten zien wat voor aanfluiting onze politiek is. maar dat is ook weer sund van de stem...

Heel lang geleden heb ik mijn vertrouwen al verloren in mensen die bakken met geld verdienen en ons gaan vertellen hoe we het moeten doen.
Ze plaatsen ons in hokjes en misbruiken de media om ons in angst onder controle te houden.
Het wordt tijd dat NL eens helemaal niet meer gaat stemmen. Gewoon om aan te geven dat we er klaar mee zijn. Dan pas kunnen we een klap uitdelen en worden ze misschien weer eens menselijk.
Ik ga dus ook niet stemmen:
---------
Kiezers kunnen desgewenst blanco stemmen. Iemand stemt blanco als hij geen enkel vakje van het stembiljet aankruist.

Het uitbrengen van een blanco stem heeft, net als niet-stemmen, geen enkele invloed op de zetelverdeling. Voor de berekening van de uitslag en de kiesdeler/kiesdrempel worden uitsluitend de op de kandidaten uitgebrachte stemmen geteld. Het is dus een misvatting dat een niet-uitgebrachte stem naar de grootste partij gaat.

Een blanco stem wordt wel meegenomen bij het bepalen van de opkomst: het aantal mensen dat naar het stembureau is gekomen om te stemmen.

---------

Vuurwerkverbod gaat toch niet werken. Maar ze willen ons weer in hokjes douwen en ons onder controle houden.
Ipv dat ze de slechte/daders/moordenaars/criminelen, enz eens met NAW gegevens openlijk aan de schandpaal nagelen ipv te beschermen mbt de privacy. De slachtoffers komen duidelijk in beeld.
Alleen als we dit eens omdraaien, goh wat zou de wereld er dan inneens anders uitzien...

Sorry voor mijn off-topic verhaal wellicht, maar ben ook al lang klaar met deze poppenkast...

1 ding weet ik wel, vuurwerk pakken ze van mij niet af:)

Het is totaal niet off topic wat je hier neerzet shell-martijn. Mensen moeten eens verder denken dan de opgeblazen prullenbak of wat mensen zeggen die in de politiek zitten :) Zelfde als met kony 2012 , overal in de wijk hangen hier bordjes om die man te stoppen. En die man is al sind's 2006 niet meer te vinden. Kijk naar de hoeveelheid views van het filmpje. En je ziet hoeveel mensen zonder na te denken iets geloven. Kony 2012 is de perfecte test eigenlijk.

Eigenlijk zijn onze post counts en thanks XXX times in XXX post ook niet nodig , dat geeft weer een piramide beeld van mensen :(

Haha en tog Tanx ik jou heel vaak Dikkeeric:wink:
Omdat ik me vaak kan vinden in jou postt.
Ik tanx omdat ik me er in kan vinden..
Zou ik niet kunnen tanxe dan had ik nu nog veeeeel meer postst:D haha.
Maar sorry voor me oftoppic..
Mijn verhaal over de poletiek heb ik al gedaan:wink:

Ik verbaas me eigenlijk wel eens over hoeveel mensen er klagen. Naar mijn idee mogen wij in Nederland niet klagen. Natuurlijk zou ik dingen ook graag anders zien maar vergelijk ons leventje eens even met die van mensen in de VS,Afrika of China ik denk dat wij dan niet mogen klagen. Wil jij hier het echt slecht hebben moet je het toch goed verprutsen voor jezelf.

Ik verbaas me eigenlijk wel eens over hoeveel mensen er klagen. Naar mijn idee mogen wij in Nederland niet klagen. Natuurlijk zou ik dingen ook graag anders zien maar vergelijk ons leventje eens even met die van mensen in de VS,Afrika of China ik denk dat wij dan niet mogen klagen. Wil jij hier het echt slecht hebben moet je het toch goed verprutsen voor jezelf.

dat is waar, maar wij zijn deze situatie gewend dus dan kunnen we het er toch beter gelijk van nemen. (mijn mening)

Sinds gisteravond kun je ook kiezen voor de nieuwe partij van Hero Brinkman: de Onafhankelijke Burger Partij, kortweg OBP of zoals Brinkman zelf bij Flauw & Pitteman zei de OB-Partij. Grappen te over zoals "dan zal er vast niet veel gelekt worden" en "pas maar op, die partijleden hebben vleugels en waaien uit", natuurlijk allemaal met een knipoog naar het tampon-merk.

Zelf stem ik al jaren VVD en voorlopig blijft dat zo. Dat zij zich nu ook tegen een vuurwerkverbod hebben uitgesproken is mooi meegenomen.

Volgens mij is het op dit moment zo gesteld met de voorkeuren:

D66: Tegen

D66 voor verbod op vuurwerk
dinsdag 24 april 2012

Marijke Koets, raadslid - Hoe zien toekomstige jaarwisselingen in Hilversum eruit? Dat was wat burgemeester Broertjes vooral van de Hilversumse politiek wilde horen bij de evaluatie van de afgelopen jaarwisseling tijdens de vergadering van de commissie Economie en Bestuur op 18 april jl. Aan de hand van een aantal vragen werd het onderwerp uitvoerig besproken. Een van de vragen betrof aansluiting bij de landelijke discussie die op gang komt over een verbod op het afsteken van vuurwerk door burgers tijdens de jaarwisseling. Dit werd door D66 met een volmondig ”ja” beantwoord.

Maatschappelijke kosten

De discussie over het afschaffen van de ongebreidelde vuurwerkmanie die elk jaar rond oud & nieuw ons land in zijn greep houdt, wint aan terrein. D66 Hilversum is blij met de wending die dit debat lijkt te nemen. Niet alleen brengt het afsteken van vuurwerk door particulieren simpelweg te veel risico op ernstig letsel met zich mee, ook zijn de maatschappelijk kosten gigantisch. Elk jaar weer wordt gemeld voor hoeveel miljoenen er aan vuurwerk de lucht ingaat. Wat echter niet wordt genoemd zijn de maatschappelijke kosten hiervan. Sommige berekeningen komen uit op een bedrag van een zestienvoud van de aanschaf van vuurwerk. Hiermee betaalt de samenleving wel een hele hoge prijs voor het handhaven van deze vuurwerktraditie.

Oogletsel

Een van de organisaties die zich inzet voor een vuurwerkverbod is Het Nederlands Oogheelkundig Genootschap (NOG). Zij pleiten al jaren voor een verbod op het afsteken van vuurwerk door particulieren. En niet voor niks. Twee Nederlandse jaarwisselingen leveren net zoveel oogletsel op als het aantal gevallen van oogletslel onder Amerikaanse beroepsmilitairen tijdens vier jaar oorlog in Irak. Meer dan de helft van deze gewonden zijn argeloze omstanders. Ook dieren en het milieu hebben veel te lijden onder deze traditie. Dat huisdieren gestresst raken van vuurwerk is bekend maar wat te denken van letsel en stress bij dieren en vogels in natuurgebieden? Geen onbelangrijk argument voor ’t Gooi. Onderzoekers van de Universiteit van Amsterdam hebben via radarbeelden kunnen vaststellen, dat om klokslag twaalf uur grote zwermen vogels opstijgen en lange tijd op grote hoogte blijven rondvliegen. De vogels kunnen nergens schuilen zolang vuurwerk wordt afgestoken. Hetzelfde geldt voor het wild in de natuurgebieden. Door in blinde paniek op de vlucht te slaan brengen zichzelf nogal eens verwondingen toe door bijvoorbeeld prikkeldraad waarin zij verstrikt raken.

Steeds zwaarder

Wat D66 betreft zijn dit slechts enkele concrete redenen om het afsteken van vuurwerk door particulieren te verbieden. Daarnaast baart ook het groeiende risico op grote ongelukken met vuurwerk ons zorgen. Het inslaan van steeds zwaarder (en in Nederland verboden) vuurwerk door particulieren blijkt een eenvoudige opgave. Het is over de grens vrij verkrijgbaar en door de open grenzen zo in huis te halen. De kans op potentieel rampzalige incidenten zoals het ontploffen van een vuurwerkbom bij Gooiland afgelopen jaarwisseling, wordt daardoor groter. Het voorstel van de burgemeester om te bekijken of op bepaalde plekken in Hilversum het afsteken van vuurwerk kan worden verboden is wat D66 betreft dan ook een goed begin.

Bron: http://d66hilversum.nl/news/item/d66_voor_verbod_op_vuurwerk/223

ik weet niet of D66 Hilversum en de tweede kamer fractie van D66 hetzelfde standpunt hebben m.b.t. het vuurwerkverbod

Ach ja ik ga me er niet meer druk om maken laat ze maar kapot vallen met hun verbod.Gelukkig zijn er andere alternatieven als ze het zo willen hebben.:frusty:

Welke partij dat je ook stemt de BTW gaat van 19% naar 21%,dat zullen we dus eind 2013 gaan merken qua adviesprijs voor het vuurwerk.......

Back
Bovenaan