Wat zie jij het liefst in een pakket vol cakes?

Wat zie jij het liefst in een pakket vol cakes?

• Veel cakes van mindere kwaliteit en een lagere prijs

Stemmen: 20 7,8%
  • Minder cakes van goede kwaliteit en een hogere prijs

Stemmen: 34 13,3%
  • Veel cakes van goede kwaliteit en een hoge prijs

Stemmen: 62 24,2%
  • Losse cakes kopen is de beste optie i.p.v. een pakket

Stemmen: 140 54,7%

• Totaal stemmers
    256
Ook ik ga voor de losse cakes.
Er zijn zat pakketen waar mooie cakes in zitten, alleen wordt dit meestal gecombineerd met cakes die alleen maar tails schieten, of maar weinig gram hebben.
Dan leg ik liever iets meer neer voor cakes die helemaal naar mijn wens zijn, dan dat ik ze goedkoper koop, maar dan wel met een aantal cakes zit waarvan ik denk van: tja, wat moet ik hiermee.

Ook ik ga in principe voor de losse cakes, maar er zijn weleens assortimenten van 3 of 4 cakes in een pakket die goed en niet te duur en ook leuk zijn om er nog net even bij te halen. Vaak haal ik zoiets als ik denk dat ik net te kort ga komen :bonk:

Een pakket vind ik meestal bij elkaar gerapte zooi.. :p vaak betaal je bijv voor 6 cakes en is er maar 1 mooi en de rest valt dan echt heel erg tegen. Zelf zou ik liever een pakket samenstellen van het zelfde kaliber voor de prijs van een pakket :)

De pakketten zoals we van oudsher gewend waren zijn nog steeds onduidelijk wat betreft hun inhoud. Voor de gewone consument wellicht geen probleem. Die hebben toch geen idee en laten zich verrassen. Risico is hierbij wel dat het tegen valt en de winkelier (en daardoor ook de importeur) klandizie kwijt raakt. het is niet echt goed voor de business.

Voor de freak is het oude pakket geen oplossing. Zijn hooguit een leuke aanvulling voor de vooravond. Losse producten kun je zelf bepalen en hebben de kwaliteit die je verlangt. Voor de winkelier en importeur is de freak echter maar een klein stukje van de markt. Desondanks kan toch ook daar wat te halen zijn. Als ik het goed heb heeft Rubro met zijn Event Cakes wel een pakket aanbod. Dit betreft dan een pakket van zes kwaliteitsproducten (mis alleen de pijlen). Als dit dan tegen een goede prijs wordt aangeboden dan is dat interessant. Kijk in dat licht trouwens ook naar het Buurt Assortiment. Wolff doet nu een poging met z'n Dragon Box. Vier cakes voor 199 euro. Helaas te weinig diversiteit in het pakket en ook te duur.

De standaard pakketten voor de leek kunnen echter ook wel een nieuwe invalshoek gebruiken. Wellicht duidelijker aangeven wat er in zit. Of desnoods pakketten alleen met diverse fonteinen (Het Fonteinen Pakket) of alleen met veel kleurige boeketten (Het Multi Color Pakket) e.d.

Pakketten zijn voor ons een bijproduct, maar ook zoiets kan interessant zijn als het maar duidelijk is wat je krijgt.

Een pakket zelf samen kunnen stellen van een bepaald aantal producten lijkt mij nog de beste. Waarom moeten pakketten perse door de importeur zelf samengesteld worden?

Een pakket moet zelf samen te stellen zijn, en er moet ongeveer 10 euro van totaalprijs af!

Dat is bij een pakketje van 25,00 Euro natuurlijk niet mogelijk. Dan zal je met % moeten gaan werken.
Maar sowieso lijkt het me geen toevoeging als je uit het hele assortiment kan kiezen. Dat doe je nu ook met losse potten en dan krijg je ook vaak korting. Hooguit als je een pakket kan samenstellen van zeg 5 potten als er een keuze is uit bijvoorbeeld 10. Alleen dan kan de winkel wel weer met voorraad blijven zitten en dat is juist wat niet gebeurd als er kant en klare pakketten worden verkocht.

Ik kies toch het liefst voor losse cakes. Dan weet ik precies wat ik krijg en heb ik geen nare verrassingen achteraf. En daarnaast vind ik het ook veel te leuk om van te voren alles uit te pluizen om zodoende een mooi pakket van losse cakes samen te stellen.
Het is vaak ook lastig om de kwaliteit van een pakket van te voren te bepalen omdat er vaak filmpjes ontbreken en de informatie erover vaak gebrekkig is (zeker de tekst die in de folders staat).

Wat ik wel goede pakketten vind zijn de pakketten van Jorge. Dit zijn pakketten met een aantal cakes uit het gewone assortiment maar dan met wat korting samen in een doos.

De gewone consument zal wel vaak voor een pakket kiezen denk ik. Lekker makkelijk en scheelt een hoop tijd met uitzoeken.

Als er veel cakes van goede kwaliteit voor een hoge prijs inzitten, lijkt me dat hetzelfde antwoord als losse cakes. Pyro duo, quatro etc. zien er altijd wel netjes uit :)

ik heb voor losse cakes gekozen, want in een pakket zit toch altijd wel een mindere cake. ik koop zelf ook niet vaak pakketten alleen voor in de vooravond. anders zou ik gekozen hebben voor het duurdere pakket met veel kwalitatief goede cakes.

Back
Bovenaan