Wat wordt het artikel van het jaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk concept, denk zelf dat het makkelijker kan doormiddel van polls
Fonteinen: melkbus
Cake onder 300 gram : monster ride / Arctic Horizon
Cake boven de 300 gram: Caïro / Booster 500
Compounds 80 tm 100€ Pyro League
Compound boven de 100€ Big booster

Aankomende zaterdag staat de eerste Nederlandse winkeldemo weer op de planning dus een beetje speculeren over mogelijke toppers kan geen kwaad.

Wat zijn artikelen waar ik veel van verwacht?:
1. GBV Thunder 6sh - GBV. De voorganger, Asian Thunder Cake/Westen Thunder 6sh, was echt tof spul. De Thunderbolt van Magnum vond ik iets indrukwekkender, maar ook deze was echt leuk voor tussendoor. Zo'n salvo is net even wat anders en ik heb mij er dan ook prima mee vermaakt. Dit jaar ben ik erg benieuwd naar de opvolger, de GBV Thunder. Gezien de kwaliteit van de voorganger verwacht ik hier veel van.

2. Crackling Kingz/Corsair Kingz - GBV. Nog een artikel van GBV en eigenlijk is dit het artikel waar ik het meest naar uit kijk. Ik vind mines altijd erg gaaf, al is het assortiment in NL van kwalitatief goede mines niet al te best. Jaren geleden hadden we nog artikelen zoals de Fuego die met een batch ook nog als mijnen geclasificeerd waren en de ABA mines waren altijd erg leuk. De kleine crackling mines ken ik wel. Een pakje van 6 is leuk, maar daarna heb ik het al snel gezien. Wat mij betreft kan men ondanks de regelgeving hier echt wel meer uithalen en een groter kaliber en hogere kruitinhoud gebruiken. GBV lijkt hier nu mooi op in te spelen met de Crackling Kingz/Corsair Kingz. Een dubbel laags crackling mine waarbij beide lagen erg goed tot zijn recht komen. Er zit net een kleine pauze tussen en die is in mijn optiek essentieel. Als de productie net zo uitpakt als de productvideo dan heeft GBV er echt een topper bij. Uiteraard een pakje besteld om zelf te testen op 31 december.

3. Monsters - China Red. Iedereen was in het eerste jaar meteen verkocht aan de Orcs van Lesli. Kwalitatief hoogwaardig vuurwerk van de bovenste plank. Geweldig wat er nog uit een relatief klein artikel kan komen. Helaas weten we allemaal dat dit maar 1 goede batch betrof. De Thunderlords daarentegen waren nog wel goed met een latere batch. China Red lijkt nu in dit gat te springen en zelf met een gelijksoortig artikel te komen. De productvideo ziet er indrukwekkend uit en ik ben dan ook erg benieuwd of China Red de kwaliteit van de Orcs (eerste productiejaar) kan evenaren.

4. Cucaracha - China Red. China Red heeft al jaren kwalitatief klein spul in het assortiment. De Jumbotol Crackling, Mi Flai Haai en Hurricane Twister zijn hier wat recentere voorbeelden van. De Cucaracha zijn een soort kleiner broertje van de Monsters (kaliber A zullen we maar zeggen). Toch schijnt hier 5 gram per stuk in te zitten en de productvideo ziet er eveneens goed uit. Daarnaast zou dit artikel ook nog eens in rood papier verpakt zijn en dan scoor je al snel punten. Voor €1,49 heb je al een pakje en dan lijkt mij dit de ultieme meepakker. Ik kan klein spul wel waarderen dus ook hier verwacht ik veel van op basis van de productvideo en eerdere ervaringen.

5. Piranha - China Red. Dit is denk ik nu al het meest besproken product van dit jaar. Ik heb ze laatst al in een bunker mogen bewonderen en ik vond ze er toen imposant uitzien. Vrijwel maximaal gevuld en 30mm. China Red heeft vorig jaar al weten te verrassen met o.a. de Lion en Gorilla en eerder al met de Break Out en de dieren cakes. De spreiding, burst, effecten zijn hierbij dik in orde en als de Piranha voldoet aan dezelfde kwaliteitseisen dan kan het niet anders dan een topper zijn. In ieder geval lijken alle ingrediënten in huis en daarbij is de prijs ook competitief. Ik ben reuze benieuwd en kijk alvast uit naar de demo van aankomende zaterdag.

6. Apex I + Apex II - Rubro. Vorig jaar heb ik het Pyro 5 assortiment aangeschaft naar aanleiding van een testfilmpje van Mark in de Dark. Op zijn filmpje zag het er erg goed uit en zijn review was erg positief. Toen het doosje op de toonbank werd gezet dacht ik eerst dat ik een miniatuur versie kreeg. 5 cakes in zo'n klein doosje, kan dat wel? Niets bleek minder waar. De cakes waren klein van formaat, maar groots in uitwerking en prijs-kwaliteitsverhouding was dik in orde. Nu waren niet alle klein kaliber producten van Mania en Rubro geweldig, maar de Pyro 5 in ieder geval wel. Op basis van de productvideo lijkt de Apex een broertje te zijn van het Pyro 5 assortiment. Ik hoop dan ook dat dit setje uit dezelfde fabriek komt. Als dat het geval is, dan zou de Apex I + Apex II zo maar een verrassende nieuwkomer kunnen zijn.

7. Riakeo 500 - Riakeo. Ik zag zojuist wat minder positieve berichten in het producttopic, maar ik heb deze sinds het begin al op mijn lijstje staan als product dat nog al eens een verrassing zou kunnen zijn. Ik moet eerlijk toegeven dat ik sceptisch ben over Riakeo in NL en dat heeft NIETS met Lesli te maken. Ik heb geen ervaring met Riakeo producten en ken het alleen van video's, maar als ik de reacties op het forum, social media etc. lees dan moet het Belgische en Duitse assortiment echt zeer goed zijn. Voor zover ik weet is alles kooiloos en hierdoor ben ik benieuwd of dit wel kan tippen aan de verwachtingen van de liefhebbers en consument, aangezien Riakeo zichzelf toch in de markt zet als premium merk. Aan de andere kant zal het mij ook niet verbazen als ze er het maximale uit weten te persen binnen de geldende regelgeving. Daarbij vind ik de effecten van de Riakeo 500 er op film goed uitzien. Dit is 1 van de goedkopere producten van het NL assortiment en juist daardoor zal het mij niet verbazen als wij deze nog weleens terug kunnen gaan zien in de top 10 van beste cakes of beste nieuwkomer.

8. Hello Fireworks. Ik heb niet direct 1 specifiek artikel, maar ergens heb ik bij een aantal lijnen wel hoge verwachtingen van Hello Fireworks. Ik hoop dat men de vertrouwde kwaliteit van de eerdere batches van de Special boxen en Loud Collectie kan evenaren. Als dat lukt, dan hebben ze meerdere toppers in huis. Ik heb hier niks van besteld, maar ik verwacht zelf het meeste van de Forza serie en de Event Line (100sh 25mm compounds). Daarnaast vind ik ook de Tyrant er op film interessant uitzien en vooral de effectencombinaties van cake 1 doen mij zelfs denken aan Argento. Ik heb geen glazen bol en vooralsnog is het speculeren.

Er zijn nog wel meer artikelen die ik als mogelijke toppers beschouw, maar ik ben ook erg benieuwd wat jullie potentiële toppers zijn!
Topverslag, heerlijk om te lezen!

Hoop de Piranha/Furious Clouds
En de nieuwe triple shots van klasek: Brocade war 20mm

Persoonlijk hoop ik dat de Obsessed van Poema mijn artikel van het jaar wordt😊

Het is natuurlijk makkelijk om gelijk maar even een paar bewezen toppers op tafel te gooien zoals de Insane Crown Bomber en de Jackhammer om er een paar te noemen. Daar kijk ik natuurlijk wel naar uit maar het meest benieuwd ben je toch altijd wel naar de nieuwkomers waar je hoge verwachtingen van hebt.

Ik heb er voor gekozen om een gokje te wagen met de Heaven Inside en Magical Sense van Hello Fireworks en met wat ik tot nu toe gezien heb van (demo) filmpjes heb ik er wel vertrouwen in dat deze nieuwkomers prima gaan presteren.
Van Wolff heb ik de Red Lantern Turbine besteld, deze waaierbak was bij mij liefde op het eerste gezicht en het is echt een box waar ik naar uitkijk.
Van Magnum trok de Philadelphia Spitters direct mijn aandacht, een mooie siervolle cake die voor een genietmomentje gaat zorgen mits de wind geen roet in het eten gooit.
De Dividir is ook zo'n lekker aparte cake die bij mij een "hebbe hebbe momentje" veroorzaakte. Met de hoop op weinig wind is dit echt heerlijk spul om in alle rust in de avond te schieten.
Ook Lesli is van de partij met een nieuwe box die nu al een beetje een hype veroorzaakt heeft, de Blue Lion King heeft iedereen (mij inclusief) doen verbazen en ook daar verwacht ik wel veel van.

Tenslotte is er nog één product waar ik heel erg naar uitkijk. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zal voor de allerlaatste keer (dacht ik eigenlijk 2 jaar geleden al) de Skyline on Fire uit de goeie tijd van Evolution in de straat staan. Deze indrukwekkende dubbele compound met z'n 50mm mines is een van mijn grootste favorieten en ik denk dat die al in de avond de lucht in gaat om er optimaal van te genieten.

er zijn een paar artikelen waar ik wel echt hoge verwachtingen van heb dit jaar:
qua fonteinen heb ik hoge verwachtingen van : GBV melkbus en MILF van lesli
qua cakes heb ik hoge verwachtingen van: Riakeo 500 maar ook toch weer de La Bomba
en qua compounds heb ik hele hoge verwachtingen van 2 gekooide compounds van pangu: Cliffhanger en Pirates of the carribean.

Fontein: Milf, afwisselende fontein met leuke effecten en duurt 3 minuten.
Cake: cairo crackling
Compound: the showdown of break out
Compound+ color hypnose

Dit jaar is mijn eerste freakjaar. Zeker niet mijn laatste overigens want de kleine jongens kriebels die Knettermans zo mooi omschreef bij producten als de Philedelphia Spitters en Divider zijn mij niet onbekend. Ik heb al zo veel maar die twee producten staan hoog op mijn wensenlijst
Vanwege de luxe dat ik alle onderstaande producten nog nooit gezien heb, worden mijn producten van het jaar:

Compounds:
Disorder (RAFF) - Wolff
Tycoon - Wolff
Break Out - Wolff
Something Different - Wolff
Thermal Jewels - Rubro
Scream - Pangu

Cakes:
Dekoy - Wolff
Return of the Phoenix - Wolff
DTB100 - Broekhoff
(6x) Cairo Crackling
Hellfire Thunder - Evolution
Rainbow - Evolution (Defqon box)
Phenomenal - Hello Fireworks
Break Even - Hello Fireworks
Dragon - China Red
Pastel Brokat - Funke
Three Stage Trouble - Redwire

Niet te vergeten:
Dragons Roar - Vulcan
Thunder Pop - Vulcan
Hollenfeuer - Funke
Hurricane Twister - China Red

Compounds
Color Hypnose (Rubro)
Pirates of the Caribbean (Pangu)
Coconut Bounty (Geisha)

Cakes
Clash of the Titans (Rubro)
Cairo Crackling (Magnum)

Fonteinen
Turbo Fountain (Hello)

Voor mij persoonlijk ,denk ik,bijna alles van m'n bestelde items,want is 1ste keer dat ik het heb,en volgens filmpjes moet t fraai zijn,dus.........
Wat er landelijk verkozen zou worden tot artikel van het jaar,ik heb geen idee,zoveel mensen ,zoveel verschillende smaken 🤔

Mooie feedback van Jordi, mijn interesses gaan ook uit naar al deze producten.
De Monsters had ik al eerder vernoemd, als deze gelijk zijn aan de Orc 1e batch dan heb je een heel mooi product.
Had deze zelf gecombineerd met de Cracker Fontane en dat was een hele toffe combo.

De Corsair Kingz zien er ook goed uit, het grotere kaliber met de dubbele laag crackling en de korte pauze ertussen is gaaf om te zien.
Denk als je deze in meervoud schiet dat je een heel vet mine blok hebt.
Zelf heb ik de omlabeling Master Kingz genomen, exact hetzelfde product maar dan veel goedkoper in een mooie aanbieding (tip).
Dit geld ook voor de kleine salvo potjes, de omlabeling is een stuk voordeliger.

Fonteinen moet ik nog kiezen, die melkbus valt op en zou ik wel eens willen proberen.

Jullie weten, ik ben niet zo van de compounds, maar ik hoop dat de meest besproken grote blokken het allemaal onwijs goed doen, ben benieuwd naar de straatfilms. Heb zelf ook weer een goeie rammer gekocht

Tot slot, de Piranha.
Heb er al een aantal besteld, zaterdag gaan we deze voor de eerste keer zien. Zeeerrr benieuwd !

Inderdaad mooie feedback. Deze artikelen verdienen hun aandacht en ben er ook erg benieuwd naar.

Heb nog niet alles gezien, maar blijf bij mijn mening. Coconut bounty! Wat een parel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan