Wat vinden jouw ouders en familie van je hobby.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vinden ze het allemaal prima of hebben ze er tog wat moeite mee? Post het hier en laat ons allemaal weten wat jullie naasten van je hobby vinden.

Eigenlijk allemaal wel prima. Men weet dat ik alleen maar legaal stook en dat ook op een goede veilige manier doe. Ieder gek zijn gebrek is het dan maar :D

Vrouw vind het maar geldverspilling :cry: Maargoed, zij heeft der nagelstyliste-shit en ik m'n vuurwerk dus compenseert elkaar mooi. Mijn ouders vonden vroeger elke 100 euro al teveel dus die zullen mij met m'n huidige uitgave wel voor gek verklaren.

Haha ik ben indd ook wel heel erg benieuwd wat iedereen van jullie denkt.:devil:

Ik ben een uitgesproken gast met lang haar, ben bijna 2m, 115kg en ik zit onder de tattoo's...Maar ik heb een zwak en liefde voor kerst en rotjes haha!

Iedereen om mij heen vind dat wel een grappige contradictie. Ergens vinden ze me best triest dat ik heel 't jaar met passie over kerst en fonteintjes kan lullen en vuurwerkfilmpjes zit te kijken, maar vinden het toch ook altijd wel heel leuk dat ik er zo eerlijk en uitgesproken over ben (denk ik) hahah:biertje:

Ha Dennie, kan me hier aardig in vinden. Familie accepteert het en doet er aan mee. Maar de buitenstaander ziet een (mislukte) rockster enthousiast een pakketje bij de Lidl kopem voor zichzelf en de kerst helemaal plannen. En ja het is een prachtig contrast. Vuurwerk zit in alle lagen van de bevolking, alle subculturen.

Mijn kleine gezinnetje, nouja, vrouwlief, vertel ik niet hoeveel ik er aan uit geef. Zij vertelt me niet hoeveel ze aan kleding besteed, prima patsstelling zo:thumbup:

Mijn eigen kinderen en vrouw vinden het geweldig en stoken net zo hard mee. Mijn broer is net zo besmet....bij ons een echt familie festijn.

Het is ieder jaar het zelfde gezeik sinds mijn 15de en nu 16 jaar later is er qua gezeik niet veel veranderd. Elk jaar dezelfde meningen “ zonde geld “ “ die pokke zooi voor ons huis “ ( vier het bij mijn ouders thuis + de hele collectie ligt daar ook )
Uiteindelijk de thuiskomst van de gehele collectie zie je verbaasde blikken + “ is het niet wat veel “ en eigenlijk alles wat daar op lijkt. Als eenmaal het stoken om 18:00 begint en een aantal cakes/boxen de lucht in gaat, heb je weer hele andere opmerkingen “ toch wel mooi he “ en na een mooi feest met veel vuurwerk, is iedereen toch wel weer positief ingesteld de volgende dag en als ik samen met mijn zwager alles heb schoon gespoten met de hogedrukreiniger is alles weer goed, terwijl 3 dagen ervoor het allemaal nog onzin was en zonde van ons geld enzovoort:bonk:

Ze zijn er ondertussen wel aan gewend dat ik er een heel jaar mee bezig ben én er dan ook veel geld aan uitgeef. Wel zie je dat de meningen van het thuisfront de laatste jaren wat bijdraaien van ''jammer geld'' naar ''dat je van vuurwerk houd is prima, maar kan het ook niet wat minder?''.

Wat de mensen er verder van vinden boeit me eigenlijk niet zo. Ik houd van vuurwerk, kerst, de winter. Deal ermee.

Hier idem. Het gezeur wordt met het jaar erger. Ze hebben liever dat ik postzegels ga verzamelen. Nou ammenooit nie.:bye:

Vinden het echt heel kut, niet het vuurwerk ansich maar wel het bedrag wat erin gaat. ‘Waarom hou je het niet gewoon bij 2/300 euro zoals andere normale mensen’

Buren vinden het ook vaak kut, ergeren zich aan die ‘rot klappen’ de hele tijd

Mijn vader was de enige die mijn passie deelde. Helaas overleed die in 2015. Mijn moeder begreep na jaren uiteindelijk dat er tegen zijn zinloos was, maar overleed in 2017. Me zusje is de enige die me nu nog steunt en begrijpt in de familie qua deze passie, al houd ze zelf niet zo van vuurwerk.

De rest van de familie, wat er nog van over is, heeft er een gruwelijke hekel aan, en laat dat soms ook wel erg duidelijk merken. Maar dat is t voordeel van familie, buiten de gezinssituatie, die kan je gewoon dood-negeren/ontwijken als ze erover beginnen. Wil het immers wel gewoon gezellig houden.

Qua me buren. Ik weet het niet. Aan de ene kant zijn ze er n beetje op tegen. Maar aan de andere kant, in 2015 kwam de hele buurt bij me kijken en gaf me zelfs een staande ovatie. Toen ik wegging uit mijn oude buurt en de eerste jaarwisseling kwam, gaven ze open/oprecht toe mij te missen. Ondertussen heb ik nieuwe buren. En ik weet gewoon niet wat ze ervan vinden, want heb nog geen echte band met ze, en afgelopen jaren ben ik met oud & nieuw niet thuis geweest.

En vrienden, heel simpel, ik kies gewoon de juiste vrienden. De meeste vrienden die ik heb zijn OF dol op vuurwerk OF dol op Oud & Nieuw (vanwege meldingen voor de brandweer). Dus, ja, vrienden kan/mag je immers zelf kiezen. Waar dat natuurlijk niet kan met familie/buren.

Maar goed, uiteindelijk maakt het ook niet echt uit wat anderen vinden. Het gaat erom wat ik er van vind, en ik vind het geweldig. En ik heb een eigenschap waarbij ik mensen ook enthousiast kan maken, of in ieder geval het duidelijk kan maken, dat dit een passie is die niemand mij kan afnemen. Als in, mensen kunnen echt zien hoeveel plezier ik er aan beleeft. (Net als met me fotografie trouwens). (Dit is t enige beetje zelfvertrouwen wat de wereld van me gaat zien xD)

Ze weten allemaal dat ik alles voor vuurwerk geef!
Ze respecteren allemaal mijn hobby en laten heerlijk mijn gang gaan!

Me ouwe lui zijn nu in de 70 altijd afgekeurd.tot vorig jaar toen vonden (zeker moeders) het zo prachtig dat ze dit jaar elke maand 25 euro geeft om vuurwerk te kopen hahaha.me vrouw heeft er hekel aan tot 31 dec. Dan gaat ze ineens zelf kopen.Heel jaar gezeik en laatste dag is ze om haha.me dochter is 5 en nog gekker dan mij.Als het in Nederland verboden wordt gaan we in polen wonen bij oma zegt ze.me topper

Jaren geleden vonden ze het zonde geld en niet nodig. Tot dat ik er een jaar niet was met oud en nieuw, dat nooit meer zeiden ze. Ze hadden nog nooit zo'n saaie oud en nieuw gehad. Sinds toen is het 1 groot feest. Hoe gekker hoe beter en de meesten dragen zelfs een steentje bij nu.

Mijn ouders vinden het knettergek van me, maar gunnen me tegelijkertijd het plezier wat ik er duidelijk aan beleef. Mijn pa heeft vroeger er wel een paar honderd gulden tegenaan gegooid, maar vond het op een gegeven moment te duur worden voor wat je ervoor terugkreeg. Heeft toen nog 1 jaar groots uitgepakt en daarna er nooit meer naar gekeken. Toen ik vorig jaar aan het inkopen was geslagen zei hij dat hij er niet echt warm meer van werd, maar je had hem moeten zien staan genieten toen ik losging... Hij zat er met zijn neus bovenop en vond het toch wel prachtig allemaal. Mijn broer is er ook erg fan van dus die stookt graag mee, maar houdt het erg bescheiden qua uitgaven (al heb ik hem dit jaar al wat meer weten te porren). Ons mam weet dat er niet veel tegen te beginnen is, vind het vuurwerk zelf wel aardig maar vooral dat de mensen om haar heen ervan genieten. Alleen de vriendin van mijn broer is er fel op tegen, ze is erg begaan met het milieu en kan er slecht tegen wegens astma. Ze zal het niet toejuichen, maar gunt ons het plezier ook. Ik moet alleen geen enthousiasme van haar verwachten of de mogelijkheid om bij hun voor de deur los te gaan. Maar hé, allemaal een beetje rekening met elkaar houden en is het 1 groot feest.

Dat varieert tussen leuk en verschrikkelijk. Familie van mijn kant weet niet beter dan dat ik altijd groots uit pak, mijn schoonfamilie vind het verschrikkelijk. Maar goed, ze konden die grap over schoonmoeders ook niet waarderen dus ik geef er niet zoveel om wat hun denken.

Die zijn het helemaal gewend en kunnen zich het niet anders voorstellen. Ze gunnen het me van harte omdat ze zien wat het met me doet. Ik krijg thuis ook alle steun en heb nooit te maken met de vrouw die het zonde vind of iets.

Familie vind het zonde van het geld. Maar mijn ouders zien wel dat ik er netjes voor spaar en dat vinden ze goed. Ze vinden het wel leuk om te zien. Buren kijken altijd mee en geven graag complimenten over hoe mooi het is. Mijn vrienden zeggen alleen maar: iedere gek zijn gebrek.

Na een aantal jaar werd het ze wel duidelijk dat het een hobby was en niet enkel beperkt was tot het kopen en afsteken van vuurwerk. Het is gewoon normaal als hobby, familie en collega's zien dat het veel meer is dan die ene dag in het jaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan