Wat vinden jouw ouders en familie van je hobby.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vinden ze het allemaal prima of hebben ze er tog wat moeite mee? Post het hier en laat ons allemaal weten wat jullie naasten van je hobby vinden.

Mijn ouders zijn dood, een deel van de familie hoor ik al jaren niks meer van, de enigste familieleden die ik nog heb zijn, verwarrend. Als in, ze houden van het vuurwerk wat de lucht in word geschoten, daar genieten ze van (aan hun enthousiasme te horen), maar aan de andere kant zijn ze het wel eens dat er een verbod moet komen en vinden ze dat ik me geld er niet aan moet besteden (moet me ook elk jaar weer verdedigen, om gestoord van te worden). Maar goed, ze helpen me ook altijd met de social media acties die er zijn, ze geven me presentjes (eigenlijk om te zorgen dat ik geen vuurwerk koop, maar ze weten wel beter dat ik het toch koop). En, ze genieten van mijn foto's en verhalen die ik met ze deel. Ik denk vooral dat ze gewoon heel bezorgd over mij zijn, omdat ik zoveel besteed (wat tot financiële problemen kan leiden) en omdat het toch best gevaarlijk is (oudere mensen komen nog uit de tijd dat alles "gevaarlijk" kon zijn). In ieder geval, het is al jaren niet meer zo erg als vroeger (Toen kreeg ik gewoon huisarrest enzo). En oh ja, dan is er dus nog mijn zusje: Die is net zo gepassioneerd als ik :)

Mijn ouders hebben wel een ander vuurwerkstandpunt gekregen door mijn vuurwerkhobby. Ik heb sommigen uit mijn familie best wat aangestoken, maar anderen vinden het maar niks.

Mijn aanstaande vind het allemaal erg veel geld kosten, maar dat komt meer door paar keer per jaar extra reisjes te pakken(Falles, San Trifone enz.)

Omgeving weet niet beter en vind het ook allemaal mooi dat ik zo in ga op de hobby. Krijg eigenlijk ook nooit opmerkingen over wat het kost, behalve van collega's. Thuis heb ik niets te klagen, zolang ik niet aan de spaarrekening zit vind ze het prima.

Mijn vriendin vind het prima, gaat af en toe mee naar een demo, dit jaar gaat ze mee naar de trophy en volgend jaar mee naar Fallas :)

Budget doen we in overleg, dit jaar vooral gezien de aankoop van een eigen woning.

Mijn vriendin vind het prima, gaat af en toe mee naar een demo, dit jaar gaat ze mee naar de trophy en volgend jaar mee naar Fallas :)

Budget doen we in overleg, dit jaar vooral gezien de aankoop van een eigen woning.
Die laatste herken ik. Alleen dan in combinatie met een ander punt;
Haar grote hobby is een zee-aquarium. Mijn grote hobby vuurwerk. We vinden elkaars hobby leuk en mooi, maar dat komt ook heel erg door het enthausiasme van de ander.
Zolang haar hobby meer kost dan de mijne, vind ik dat ze niet mag zeuren haha

Mijn vrienden en familie vinden het maar niks. Een enkele uitzondering daar gelaten.So be it. Ik geniet er niet minder om.

Bij mij vinden ze het maar suf dat ik er zo veel geld aan uitgeef. Maar aan de andere kant zijn ze niet anders meer gewend aangezien mijn zwager en neef ook altijd veel vuurwerk hebben. Ik denk dat ze er meer van op zouden kijken als ik eens een jaar niet veel vuurwerk zou hebben.
Vooral mijn ouders vinden het leuk hoe veel plezier ik er ruim een half jaar in totaal aan beleef dus die vinden het minder erg, zeker gezien ze weten dat ik consequent ben qua financiën e.d. dus dat ze zich geen zorgen hoeven te maken ook al ben ik maar een student. Vooral mijn broer en zus vinden mij vgm een randdebiel maarja de ene zuipt hetzelfde bedrag op en de ander koopt er schoenen van.
Iedere gek zijn gebrek toch. Ons gebrek is dan misschien nog wel de leukste ;)

Ze verklaren mij voor gek, maar owee als er gesjouwd word met dozen vuurwerk/cakes staan ze met de grote kop vooraan:confused::blink:

Mijn vriendin
Tolereert mijn hobby. Enerzijds vindt ook zij het geldverspilling, maar zij snapt mij inmiddels (na ruim 10 jaar) wel. Hoe belangrijk het is voor mij, dat het veel meer is dan die 8 uur rondom de jaarwisseling, dat het mij gelukkig maakt, etc. Budget spreken we ook ieder jaar gezamenlijk af.

Mijn kids
Zijn nog wat te klein om er wat over te roepen, maar doe er best veel aan om ze te besmetten met het virus. Mijn zoontje van 3 kijkt graag mee op youtube, maar vindt het in het echt nog een beetje eng. De december demo's horen dit jaar bij de opvoeding. Kijken hoe dat gaat. Ik zie in hen wel toekomstige medestanders.

Mijn ouders
Vinden het geldverspilling en snappen het niet zo. Mijn vader is dan wel weer zo hypocriet om er met volle teugen van te genieten. Hij gaat ook al jaren mee naar de Trophy bijvoorbeeld. Mijn moeder is veelal bang voor ongelukken en is vooral blij 'als alle vingers er nog aan zitten' (vreselijke quote).

Collega's en vrienden
Heel wisselend. Sommigen begrijpen het en vinden het mooi. Anderen waarderen het dat ik een passie heb (wat ze bij zichzelf missen). Weer anderen vinden het zonde van het geld, zonde van het milieu, hebben er echt niets mee, etc.

Bovenal, op mijn vriendin na, interesseert het me totaal niet wat mijn omgeving ervan vindt.

Me ouders vinden het maar geldverspilling, me pa houdt er nog wel van, maar als ik met een illegale hoeveelheid vuurwerk binnenkom is die minder blij. Snap ik ergens wel. Dankzij hem is me passie geboren, mocht altijd voor een ruim budget vuurwerk halen. Nu vind ie mijn budget te gek voor woorden haha. Maar goed ik heb 1 maatje die (bijna) net zo gek is op vuurwerk gelukkig, de rest vind het allemaal wel mooi als ze al dat vuurwerk de lucht in zien gaan, de een wat meer dan de andere. Maar als we het over de kosten dan verklaard iedereen me voor gek haha.

Mn vrouw en onze families kunnen mn vuurwerkgekte niet begrijpen. Thuis wordt er een vast budget afgesproken ivm de financiele situatie. Maar als ik dan in mei al over vuurwerk begin te praten en slecht kan slapen door de ideeen aan oud en nieuw, word ik thuis raar aangekeken. Wat ik met name om me heen hoor ,is dat het geldverspilling is. Houd me allemaal niet tegen om het hele jaar door in de achtertuin af en toe wat cat 1 te stoken en met oud en nieuw los te gaan voor zover het budget het toelaat.

Al 20 jaar lang het zelfde verhaal, de dagen voor de 31ste " wat zonde van je geld "
" zou je dat nou wel doen " " je kunt er ook leuk van op vakantie " en al dat soort onzin gelul en als het dan uiteindelijk zover is om 00:00 en ik ben een lekkere show weg aan het schieten, staan ze met het mondje open te kijken en word er gezegt " nou is toch wel vet hoor " daarna krijg ik je meestal de verhalen over " vroeger " te horen " en wat zou het zonde zijn als dit verdwijnt " maar wel heerlijk de dagen ervoor lopen janken/mekkeren tot dat ze een ons wegen:bonk:

Jaren geleden vonden ze het maar zonde van het geld. Tegenwoordig beginnen ze er al eerder over dan ik zelf.

Geleerd van mijn vader, die al in 1975 een zak vuurwerk kocht begin december van de buurman (die werkte naast een een vuurwerk importeur in Groningen stad) en dan moest meteen wat afgestoken worden. Eind jaren 70 bond hij ook rotjes bij elkaar..zeer spannend als 9 jarig jochie...al in begin jaren 80 strijkers etc, pa vond het allemaal best....
Mijn vrouw haar eerste oud en nieuw was meteen goed raak...ze keek 5 minuten naar de oorlog van ons vuurwerk, rukte de strijkerdoos uit mijn handen en deed goed mee....haar is maar weinig te gek. Kids vinden het prachtig, met zoon projecten bouwen, heerlijk..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan