Wat vinden je ouders of je vrienden of vriendin van je hobby voor vuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn vrouw vind het prima als ik zoveel geld uitgeef voor mijn hobby..
Ben er lang mee bezig in mn vrije tijd (filmpjes checken enzo..)
En op oudejaarsavond is het iedere keer weer genieten van het mooie vuurwerk.
Ieder zijn hobby.. en een hobby kost geld.
Mijn persoonlijke grens is wel 1000 tot 1200 euro..
En liegen over aankopen doen we nooit..We hebben namelijk een gezamenlijke rekening.
Altijd eerlijk zijn..

Mijn vriendin verklaart me nog steeds voor gek, maar wel iets minder dan toen we ongeveer twee jaar geleden verkering kregen. Ze vind het zonde van het geld, maar begrijpt het inmiddels wel iets meer, ook dat ik er niet een paar uur, maar het hele jaar plezier van heb. Ze geeft er zelf weinig om, maar begint het al wel wat leuker te vinden inmiddels.

Mijn ouders verklaren me ook voor gek, maar ze laten me wel mn gang gaan. Ze willen ook niet weten hoeveel ik er aan uit geef, zolang ik maar bewust uitgeef en er plezier in heb.

Ik heb het geluk dat mijn aanstaande net zo gek is als mijzelf. We bekijken de winkeliers lekker samen en ze weet precies wat ze mooi vind en wat niet, daarnaast betalen we het samen en genieten we er samen van.

Vrienden en kennissen verklaren me soms voor gek...maar ach, als je met de juiste argumenten komt begrijpen ze het wel..

Mijn ouders en broer verklaren me soms wel voor gek. Ik heb het het liefst over vuurwerk en wil dat graag met ze delen. Ze vinden vuurwerk leuk, maar hebben er alleen interesse in, in de laatste periode van het jaar. Als ik in de dagen voorafgaand aan 31 dec een paar flinke knallen hoor dan vlieg ik naar een raam om er nog wat van mee te krijgen. Wat mij betreft hoort dat bij de passie en kruitstress van die periode. Begrijpen doen ze het echter niet. Daarom vind ik het zo mooi op dit forum. Iedereen begrijpt het wat het is om vuurwerkliefhebber te zijn.

Hahaha ik zie me zelf hier ook wel in . Vooral met het na het raam vliegen en kijken wat er in de lucht gaat en denken van is het nou die cake of is het nou die . Geweldig op dit te lezen. En van iedereen trouwens

Donwgraden is ook hier het devies. Mijn vrouw vind het mooi en leuk dat ik er van geniet. Maar de hoeveelheid geld voor een avondje stoken kan ze niet bij.

Een goede raad. Zeggen dat in het voorjaar/de zomer alles maar een kwart kost. Helpt in het verhaal dat je voor het zelfde geld steeds meer hebt en een reden om al vroeg in het jaar filmpjes te kijken, lijstjes te maken en er mee bezig te zijn.

Leuk topic en interessant om te lezen hoe jullie als vuurwerkliefhebbers met onze prachtige hobby/passie omgaan en ook zeker hoe naasten dit ervaren. Daarnaast vind ik het leuk om te lezen hoe leden zichzelf herkennen in de verhalen van anderen.

Ouder(s): Zonde van het geld.. maar ze geniet er uiteindelijk wel van met oudjaar.

Familie: Heeft er nooit wat mee gehad, tevens zie ik ze te weinig om er iets van mee te krijgen.

Vrienden: 1 vriend heeft ook het vuurwerkvirus, is tevens mijn stookpartner al jaren. De rest van mijn vrienden hebben er verder niks mee maar wel leuk om er naar te kijken

Vriendin: Vrijgezel, geen last van gezeur. De laatste ex zeurde om de hoeveelheid..

Collega's: Verklaren mij voor gek

Ouders: vinden vuurwerk wel mooi maar geldverspilling, waren anti-vuurwerk totdat ik het vuurwerkvirus kreeg

Familie: over het algemeen niet heel erg anti, sommigen kopen ook wat vuurwerk, niet veel maar het blijft daar ook niet bij een fonteinenpakketje

Vrienden: paar hebben niks met vuurwerk, meesten vinden het leuk en een paar zijn ook actieve stokers en kopers

vriendin: vrijgezel

Collega's: werkloos, enige bron van inkomsten is bij mij YT, maar dat is te verwaarlozen: laten we zeggen dat ik per maand genoeg verdien met YT om 1 doosje rotjes te kopen.

Mijn vrouw heeft er niks mee en laat me dus maar gaan. Wat betreft het budget: de freakacties zijn een geschenk uit de hemel. Steeds kleinere bedragen gedurende het jaar, blijkbaar lijkt het zo minder (gezamenlijke rekening :p) dan een bedrag ineens.
Het doorlonten op de keukentafel is wel een flink discussiepunt. Gelukkig heb ik een schuur waar ik kan zitten als dat nodig is. Dan maar een warme jas aan ...
Mijn oudste zoon (bijna 5) is al flink besmet en praat nu nog dagelijks over vuurwerk, dat is/wordt dus een metgezel in huis ... :D

- m'n zoon heeft het kruitvirus succesvol gekregen van mij. Zo goed zelf dat hij stiekem mijn kleinere spul weggestookt heeft dit jaar, dus twee dozen vol spul voor hem was niet genoeg.
- m'n dochter vind het allemaal wel best.
- m'n vrouw heeft het opgegeven en probeert nog wel met boze blikken de boel beperkt te houden maar als het zover is vind ze het allemaal wel leuk, Warempel begint ze een mening/smaak te krijgen over vuurwerk.
-m'n vrienden hebben afgelopen jaargang zonder mij moeten vieren, en dat vonden ze niet fijn. Komend O&N kijken ze al weer naar uit en ze gaan bijlappen.
- familie vind het vreemd maar grappig. alleen m'n moeder vind het allemaal maar niks.
- M'n collega's beginnen wel wat te snappen het is alleen wel een continue gevecht tegen onzin, vooroordelen en spookverhalen.

En " diplomatiek" omgaan met de financiële feiten is voor iedereen welbekend....

Ouder(s): Zonde van het geld.. maar ze geniet er uiteindelijk wel van met oudjaar.

Familie: Heeft er nooit wat mee gehad, tevens zie ik ze te weinig om er iets van mee te krijgen.

Vrienden: 1 vriend heeft ook het vuurwerkvirus, is tevens mijn stookpartner al jaren. De rest van mijn vrienden hebben er verder niks mee maar wel leuk om er naar te kijken

Vriendin: Vrijgezel, geen last van gezeur. De laatste ex zeurde om de hoeveelheid..

Collega's: Verklaren mij voor gek

Dat is de reden dat ze nu je ex is? :p :p

Hier heb ik weinig problemen. Geen vragen, geen gezeur :D

M'n ouders vinden het wel prima als er maar niet te veel aan uit gegeven wordt.

M'n vrienden daarin tegen vinden het heel mooi en vragen vaak ook als ze zelf wat willen kopen wat ze moeten hebben. Gebeurt ook vaak dat we gezamenlijk geld inleggen.

Afgelopen jaar hadden we gezamenlijk iets van 800 euro aan vuurwerk

Blijft een mooi maar ook moeilijk/irritant/heikel punt dit voor wat betreft de omgeving. Mijn ouders/familie hebben niks met vuurwerk terwijl ik hier al vanaf mijn 12e ofzo op dit forum rondhang wat genoeg zegt neem ik aan....

Ben verder ook super blij dat dit forum er is want mensen uit mijn omgeving waren denk ik anders gek van me geworden EN anders had ik nooit zoveel kennis van vuurwerk kunnen krijgen. :wink:

Veel onbegrip, behalve van m'n oma. Die vindt prachtig.
M'n vrouw krijgt van mij elk jaar hetzelfde bedrag wat ik uitgeef van me om te shoppen.

Onbegrip is het juiste woord. En dan met name de verhouding tussen de kosten en hoe lang je er plezier van hebt. En wat je ook verteld over voorpret, puzzelen, de geur en alles wat er bij komt kijken... geld geld geld.

Ik heb mij er bij neergelegd. Het leven is te kort om anderen te overtuigen van mijn passie.

tja mijn familie vindt het allemaal best, zolang ik maar voorzichtig ben en niet teveel geld uitgeef (dus dat wordt elk jaar idd downgraded).

Vrienden vinden het wel leuk maar kopen zelf eigenlijk nooit iets (beetje jammer). misschien maar nieuwe vrienden zoeken:)

Mijn vriendin die vindt het wel leuk samen naar de demo's, vuurwerk ophalen en afsteken. Denk dat zij meer heeft afgestoken afgelopen jaar dan mijzelf.

Laatst bewerkt:
Mijn vader/zusje zijn pro vuurwerk. Rest van mijn familie vind het geldverspilling en houd er totaal niet van. Al laten ze me vergeleken met vroeger wel met rust en mijn gang gaan. Buren vinden het OK (hele buurt kwam afgelopen jaren zelfs kijken na mijn vuurwerk), vrienden heb ik niet dus. En verder: Don't care!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan