Wat steek jij als eerste af om 18:00 savonds ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de Salute Inferno met een mystery deal binnengehaald. Ga daar maar eens mee beginnen. Even laten weten dat het 18:00 uur is.

Vorig jaar ben ik begonnen met de Ball Python van Luypaers. Kon simpelweg niet meer wachten en wou deze gewoon als eerste zien. Gevolgd door 2 bekende budget cakes: de Monsterride en Heavy Legend 16 om daarna optimaal te genieten van de Sky Symphony van Vulcan/Beko uit 2011. Bewust de Sky Symphony net na 18:00 uur geschoten om er zo in alle rust van te genieten. Zelfs de buurman kwam nog naar mij toe om te zeggen dat hij die fluitcake wel heel erg gaaf vond.

Voor dit jaar heb ik er nog weinig zicht op, heb dan ook nog niet veel besteld. Maar als ik alvast vooruit kijk, zouden dat zomaar de 2" R.T.C. en Mega Mine kunnen worden. Puur vanwege het feit dat ik daar ook enorm benieuwd naar ben en eigenlijk niet kan wachten om deze live in actie te zien. Anderzijds denk ik eraan om wellicht met flink wat crackling te beginnen. 4x Knetterton XL tegelijk, de Wreckling Shot, Electric Cracker/Black Bomba en de Funke Cracker Fontänen zijn op dat gebied dan goede kanshebbers. Hoe dan ook het blijft een geweldig moment om dat eerste lontje aan te steken. De vonken die vrijkomen, het sissende geluid. Zoals eerder vermeld het gehoor is dan nog niks gewend en alles komt dan nog beter over. Kortom, kippenvel.

Toevallig! vorig jaar eerste wat ik afstak was ook 1 van de Ball Pythons :blink:

Helaas door financiële tegenslag de Triple X moeten annuleren:cry:. Op dit moment nog geen flauw idee wat ik nu om 18.00 ga schieten

Draaizonnen blijven ook geweldig, al zie je die steeds minder voorbij komen. Vroeger wel redelijk vaak gestookt, laatste jaren wat minder omdat ik ze eigenlijk niet meer tegenkom.

Als opwarmer ga ik waarschijnlijk beginnen met wat fonteintjes / grondvuurwerk. Daarna met een wat snellere cake de buren erop attenderen dat we echt los gaan. Ik weet het nog niet helemaal zeker, maar ik zit te denken aan de King of Blue van Katan met direct erachteraan de Rooster

Ik vind het lekker om opbouwend af te steken. Ik begin vaak met een paar sterretjes voor de sfeer, dit geeft mij een nostalgisch gevoel. Vroeger enige wat ik mocht afsteken met mijn vader. Daarna wat wondertolletjes. Ik vind als je opbouwend afsteekt dat je meer het kleine vuurwerk waardeerd. Als je meteen groot begint is alles wat daarna komt teleurstellend. Ik begin dus langzaam om 18:00 en zal dan rond 02:00 als afsluiter in pure stilte nog wat overgebleven wondertolletjes afsteken. Waarschijnlijk met een koude groene knuppel in de hand, genieten van al het moois wat langs is gekomen. Puur genieten!

Leuk om te lezen hoe jullie dit aanpakken.

Dit jaar wil ik gaan beginnen met de Mega Mine. Allereerst omdat ik hier heel benieuwd naar ben. Ten tweede omdat ik altijd met iets kleins begin en dan gedurende de avond lekker opbouw. Na de Mega Mine lekker wat budget cakes, fonteinen, enz. stoken. De grote boxen bewaar ik tot na twaalf uur.

Ik denk dat we hier beginnen met wat budgetcakes of een mooie 500 grammer om te beginnen. Het is tenslotte de enige dag van het jaar dat dat legaal mag!

18.00 uur - gelijk een groot doorlont project. Dubbele uitvoering. 2 rijen naast elkaar met 10 meter ertussen.

Cakebox 1 - sick Six Box
Cakebox 2 - super syndrome box
Cakebox 3 - crash Box van rubro
Cakebox 4 - trankmania box
Cakebox 5 - Transbomber

Deze doorlonten en gaan. Alles keer 2.

10 boxen de lucht in, dat in 2 strengen.

Ik twijfel nog. Ik wil het feest gaan openen of eindigen met de Winternight van EVO. Welke optie het wordt ben ik nog niet uit :holland:

Misschien dit jaar maar eens aftrappen met de Strong Celebration 133sh. Aan de andere kant heeft rustig beginnen met wat klein spul ook altijd wel wat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan