Wat steek jij als eerste af om 00:00 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
We hebben al het topic met de vraag wat jij als eerste om 18:00 afsteekt, maar wij zijn ook erg benieuwd wat het eerste is dat je om 00:00 aansteekt.

Deel het hier met ons.

Het wordt bij mij denk ik niks om 0:00, ik wacht denk ik dit jaar tot het wat rustiger is, en dan om kwart over of om half één steek ik de Black Cobra 120 aan.

Ik denk dat ik om 00:00 begin met 2x de Crackling Crystal van Cafferata en een Transbomber. Flink wat krakel chaos in de straat! Pas als het wat rustiger is begin ik aan mijn andere cakeboxen. Vorig jaar ging toen ik mijn Colorful City aanstak bijvoorbeeld net een prof blok de lucht in aan de overkant van de weg, dan valt je eigen vuurwerk behoorlijk in het niets en dat vind ik gewoon zonde van het geld.

Ik begin nooit om 00:00, meestal begin ik pas tegen 00:30. Ik wil eerst lekker rustig van de omgeving genieten, want het gaat hier totaal los overal dus er is meer dan genoeg te zien. Als dat iets inkakt ga ik zelf los, wat dat dit jaar gaat zijn weet ik nog niet, maar ff flink het gas erop.

Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben, die zich om 00:00 nog even koest houdt. Ik heb (voor het eerst) het voornemen om mijn collectie om 23:00 of 1:00 in zijn geheel de lucht in te schieten.

Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben, die zich om 00:00 nog even koest houdt. Ik heb (voor het eerst) het voornemen om mijn collectie om 23:00 of 1:00 in zijn geheel de lucht in te schieten.

Daar loop ik al een paar jaar mee, om alles om 22:00 ofzo weg te schieten. Heb het echter nog nooit gedaan, tog bang dat ik daar gruwelijk veel spijt van krijg.

Nog niet helemaal duidelijk natuurlijk zo vroeg al in het jaar. Maar ik denk dat ik dit jaar om 00:00 uur 1, of misschien 2, compoundjes de lucht in jaag. En het daar bij laat tot zeker 00:30. Gewoon lekker genieten van al dat moois om mij heen. Heb voor dit jaar ook best wat losse cakes, dus die steek ik dan liever af wanneer het weer wat rustiger is. :)

00:00 uur hellemaal niks, eerst genieten van al het geweld en vervolgens altijd als traditie een mat !

Ik steek ook niks om 00:00 aan, teveel lawaai en rumoer waardoor jouw eigen product niet goed tot zijn recht komt. Lekker eerst kijken wat de andere doen en daarna los gaan.

Meestal wel een lekkere binnenkomer. Vorig jaar was het de 8 keer titanium Salute van Piromax. Dit jaar zal ik het echt nog niet weten.

Om 0.00 steek ik niks af. Probeer juist de rustige uurtjes eruit te pikken om lekker zelf te stoken.

Vind het heerlijk om van 20.00 tot 22.00 af te steken, waar ik mee begin stop ik dan wel het meeste werk in. vanaf 22.00 tot 0.00 hapje en drankje, tijd voor vrienden/familie, ook erg belangrijk :wink:

Vaak gebeurd de meeste gekkigheid tussen 0.00 en 0.45, ik blijf dan liever wat alerter en geniet van de omgeving, beetje kletsen, beetje filmen etc. Stress heb ik niet want aangezien we toch tot 02.00 mogen is rond een uurtje of 01.00 tijd zat om eens te beginnen. Vaak kakt dan net de omgeving in en gaan er een hoop naar binnen. Dat laatste uurtje en de uren in de vooravond zijn voor mij de mooiste momenten elk jaar !

Mattengeweld... Daarna een stuk of 6 a 8 ultimate screamer 800sh en dan gaan we rustig opbouwen...

Hier ook om 00:00 helemaal niks, eerst even genieten van de buurt en de eerste shells spotten. Altijd leuk. Zelf begin wel zo rond 00:15-00:20 (omdat de buren tegenwoordig op mij wachten:bonk:).
Elk jaar weer begin in met wat fluit cakes als de ROTP. Het is anders in vorm en geluid, het valt op en de buurt valt ook even stil. Het is gewoon uniek in de straat en heerlijk om mee te beginnen.
Gelukkig laten de concurrenten ook wat van zich horen en is er nu veel meer keuze als de Viper, Bora Bora, Special 4, Hellfire Thunder, Sky high Whistle enz..

Daar loop ik al een paar jaar mee, om alles om 22:00 ofzo weg te schieten. Heb het echter nog nooit gedaan, tog bang dat ik daar gruwelijk veel spijt van krijg.

Niet doen haha. Ik heb dat dus wel eens gedaan vanwege de grote hoeveelheid mist laat in de avond en ik bang was dat het na 00:00 nog veel erger zou worden. Qua mist had ik het gelukkig niet mis, maar dan sta je daar na klokslag 12 uur wel een feestje te vieren, maar alsnog ga je naar buiten om het vuurwerk te bewonderen en denk je "had ik het maar niet gedaan".
Genieten van andermans vuurwerk kan ik ook zeker, maar het mooiste is toch om zelf dat lontje aan te steken. Het heeft gewoon iets... na 12 uur je vuurwerk afsteken.
Qua beleving van het vuurwerk had ik er geen spijt van, want na 00:00 was echt niets meer zichtbaar... maar toch niet doen:p Achteraf zou ik het liever bewaren voor 1 jan in de avond (indien mooi weer) en dan alles doorlonten aan elkaar voor een leuk showtje.

Ik heb altijd wel een planning wat ik als eerst afsteek na 00.00 maar in de praktijk pak ik eigenlijk maar wat. Ik denk dat het sowieso een compound wordt, want je wilt natuurlijk tussen al dat geweld wel uitblinken :)

Ik denk zelf eerder aan een soort rambak, van Vulcan of Rubro ( Transbomber of iets in die richting ).

Vorig jaar werd er een dikke rol afgestoken in de straat precies om 00.00 en toen dacht ik ook 'shit, daar kan ik niet tegen op. Ik wacht wel even een minuutje of 10 voor ik iets de lucht in jaag dan zijn ze die rol vergeten :D'

Zit er eventueel ook aan te denken, om ipv een geweldenaar, juist iets heel sierlijks te schieten. Bijvoorbeeld een The Ultimate van Totaal, of Sunbeam 5 van Evo.

Een heel arsenaal weet het nog niet precies. Maar eindig wel met 2x transbomber tegelijk:p

Zoals de lijst er nu uitziet, wordt het eerst de Bushwackers. Daarna gewoon beetje rustig houden, eventueel met wat grote single shots tussendoor. En dan rond 00:30 uur weer verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan