Wat steek jij als eerste af om 00.00 's-nachts ?

Torrr

VWC lid
Net als het topic over welk product steek jij als eerste af om 10.00 uur s'ochtends ? Het topic over welk product er dit jaar aan mag geloven om als eerste het nieuwe jaar in te mogen luiden !

Laat het hier weten!

Zelf doe ik al 2 jaar hetzelfde.

Dat is dus 1x mat/ratelbandje van 500 shots. Daarna 1 a 2 knalcakes (meestal de Asian Thunder Cake en nog eentje. Om af te sluiten met een paar Single shots (Flashing Thunder bijvoorbeeld).

Denk niet dat dat gaat veranderen dit jaar dus deel het maar alvast.

Geen flauw idee. Heb de afgelopen jaren vaak matten voorbij zien komen. Maar afgelopen jaar was de 'buurman' lekker bezig met een 2" blok. Dus om 00:00 stak ik zelf niets af, ik stond te kijken hoe de beste kerel los ging. En daarna was er een gozer die een cobra afstak. Dus ik heb de eerste 10 minuten van 2012 staan kijken wat er om mij heen gebeurde. Daarna ging er een pot de lucht in. Alleen weet ik niet meer wat er nou als eerste de lucht in ging.

Dus voor komend jaar kijk ik het ook even aan. Eerst maar eens uitvinden waar ik het ga vieren.

Zoals ieder jaar een dikke mat om 12 uur, welke(n) dat precies gaat(n) worden is nog niet duidelijk.

Ik ga knallend het jaar in met óf een fuitbak óf een knalbak. Bij een fluitbak denk ik aan de 300shots van China Red en bij een knalbak de delicious thunder van Rubro.

Om eerlijk te zijn wacht ik altijd een minuutje of 10 zodat ik iedereen rustig een gelukkig nieuwjaar kan wensen. Hierna ga ik los. Maar waarmee dat dit jaar gaat zijn. Geen idee. meestal 4 cakes van iets tegelijk maar wat weet ik nog niet. Zit te denken om dit jaar maar rustig te beginnen met 5 vette Marja's (oude versie), gevolgd door een karton 6-19 o.i.d. Maar dat is nu, misschien denk ik er over een week alweer anders over.

Normalite begin ik met een lekkere 100k, eigenlijk altijd.
dit jaar zal het anders zijn, aangezien ik een show geef in een groot grasveld.
het zullen dus enkele fontijnen worden gevolgd door een opbouwende show.

alsnog zal er wel een 100k de lucht ingaan alleen op een ander tijd stip na 24.00 uur.

grtzz

Vorig jaar was het een hindoe 4000 gevolgd door de Gold flower van xplode fireworks. (meegenomen door een kennis)
Wat het dit jaar gaat worden, moet ik nog even kijken. Maar dat het spectaculair gaat worden is een ding dat zeker is :)

Laatst bewerkt:
Als het een beetje losgaat rond 00:05-00:15 dan ben ik meestal aan het kijken en proosten. Af en toe een dikke salute maar voor de rest stook ik pas vollop vanaf 00:30 ! Tot een uurtje of 4.

Als het een beetje losgaat rond 00:05-00:15 dan ben ik meestal aan het kijken en proosten. Af en toe een dikke salute maar voor de rest stook ik pas vollop vanaf 00:30 ! Tot een uurtje of 4.

Dat heb ik ook Eric, ook ik kijk eerst even rond wat er de lucht in gaat rond mij heen en dan zie en geniet je meestal ook van het grootste spektakel en je staat gezellig met je visite / familie te genieten van je drankje. Bij mij is het meestal 00.15 als er voor het eerst de lucht in gaat.

Vorig jaar niks, me ouders hadden geen om op te blijven, vreselijk kansloos om daar in je eentje te zitten. Maar dit jaar word het een thunderbomb 800 denk ik.

zoals hier ook elk jaar een mat. Hopelijk kan ik wat vrienden regelen die het met mij uitrollen, gezien ik dit altijd met mijn pa deed... Moet inderdaad nog even kijken wat het gaat worden, maar de traditie moet blijven :)

Meestal rond een uur of twaalf sta ik iedereen nog te kussen en gelukkig nieuwjaar te wensen.
Begin meestal te knallen rond een uur of 00:10. Eerst even kijken naar wat er in de buurt wordt afgestoken.

Maar meestal iets waarmee je flink de aandacht trekt.
Het ene jaar een mat het andere jaar een project en weer een ander jaar een flinke cake.

Afgelopen jaar een w-shape Reno (Helios, Aldi) project.

Maar meestal heb ik door de adrenaline van 00:00 uur iets anders in gedachten dan van te voren gepland.
Dus ik kan het met 100% zekerheid erna zeggen.

Kom er de 28ste, 29ste of 30ste december op terug met wat meer zekerheid! :)

Waarschijnlijk om 0.10 als eerste een karton Midgaard van Original doorgelont met aansluitend de Event Immortal Gold van Rubro

Wat er bij ons als eerste de lucht in gaat is helemaal afhankelijk van wie als eerste het lontje aansteekt. Klinkt vreemd? Beetje. Klinkt logisch? Helemaal.
Maar wij zijn met een groep van een persoon of 15, waarvan er 6 á 8 om 00:00 lopen te knallen. En met een beperkt stuk stevige ruimte (stoep ipv grasveld) en één pijlenstandaard is het altijd min of meer dringen.
Vorig jaar wat het eerste dan ook een simpel pijltje á la The Bag van een vriend, gevolgd door een grote pijl uit Killing Arrow van Wolff van mij :D
Dit jaar wil ik eigenlijk het dringen voor zijn en gewoon samen met mijn vriendin een leuk matje uitrollen, direct om 00:00. Is toch ook een mooie opening denk ik.

Omdat ik niet aan zwaar-illegaal vuurwerk doe, maar dit jaar waarschijnlijk wel een flink budget heb wil ik een voor nederlandse begrippen knal-opening neerzetten.
Als ik ze voor een leuk prijsje kan krijgen wil ik dus beginnen met 1x skyscreamers en 1x Salutecake1 van schuurmans!

Back
Bovenaan