Wat steek je het liefst af?

jawe

VWC lid
Wat steken jullie het liefst af is het knal,sier of toch allebei?.

Laatst bewerkt:
Die vraag ga ik niet eens beantwoorden, want dat lukt me niet :p De hele dag stoken is het mooiste wat er is. Dus moet het allebei in de collectie zitten. Als ik echt moet kiezen is het toch wel het siervuurwerk, maar ik hoef niet te kiezen :D

Hoe ouder ik word hoe meer siervuurwerk ik aan begin te schaffen. Ik beleef daar erg veel plezier aan! :) Maar ik sta ook nog overdag de gehele dag op straat! Ik denk dat het 50/50 is. :)

Ik ga voortaan toch echt meer voor het siervuurwerk, dat vind ik gewoon het mooiste. Maar dit neemt natuurlijk niet weg dat ik ook geen klein vuurwerk heb want dit hoort er elk jaar toch wel weer standaard bij.

had altijd 70/30 knal/sier. Sinds 2006/2007 is dat om geslagen. sindsdien heb ik eigenlijk weinig knallers, meestal van alles wat er te krijgen is 1 doosje. Verder vind ik het leuk om veel kleine bijzondere dingetjes te hebben en te proberen. Dit jaar ook weer een aantal leuke productjes die niet zullen ontbreken. Wacht het liefst tot een uur of 6 als t goed donker is om lekker los te gaan met siervuurwerk..

Bij mij is het eigenlijk elk jaar alleen sier. Alhoewel ik dit jaar ook een klein beetje knal en klein prut aan ga schaffen. Om weer het gevoel van vroeger terug te krijgen. Maar dit zal een beperkte hoeveelheid zijn

Ik vond het vorig jaar erg kicken om voor 't eerst (en wrs laatst) zwaar illegaal spul aan te steken. Ik ben altijd gezond bang voor vuurwerk dus doe voorzichtig. Om echt 'ns een Cobra 6 en ITbom (allejezus wat een dreun) aan te steken vond ik loeispannend. Evenzo om 't profblok aan te steken waar ik me al 't hele jaar op verheugde, evenals de eerste Zink 902 (zal ie recht omhoog gaan?).

Maar ik vind alles leuk om aan te steken. De blijde verwachting als je 't lontje ziet branden en z'n effect triggert...dat is met elk vuurwerk leuk: van kippenscheetje tot 500grammer tot profblok :)

Laatst bewerkt:
Nu is het nog meer knal en andere spul vor overdag. Maar ik merk wel dat ik steeds meer siervuurwerk belangrijker gaat vinden.

Word lekker moeilijk met me budget:p

Vooral siervuurwerk omdat ik overdag in een vuurwerkwinkel werk, maar voor de nodige knallen zorgt het schatje die ik in m'n avatar heb staan :p...

hoe ouder ik wordt hoe meer ik van bijde soorten vuurwerk ga houden .
ik vindt dat knal vuurwerk er over dag gewoon bij hoort .
savonds als het begint te donkeren schroef ik het nivau verzichtig op met binkies etc etc :wink:.
en dan in de voor avond deze stijgende lijn voort te zetten met klein sier vuurwerk tot het echt meenens gaat worden :D:devil:

Uiteraard Siervuurwerk lekkere cake's in de vooravond maar knalpijlen of matten vind ik ook altijd leuk om te zien!

Als ik thuis ben op oud en nieuw,dan is klein spul en knal weg stoken een prima bezigheid. Heb dus meestal wel voor een klein bedrag in huis. Maar ik ben wel een echte sier liefhebber,en daar gaat me meeste geld aan op.

Ik zelf steek het liefst siervuurwerk af, dit omdat het toch wel mooier is en omdat je je toch beter voelt omdat het meer heeft gekost.

Though, overdag steek ik voornamelijk klein en knalvuurwerk af, want dat is wel de enigste nadeel van sier: In de avond is het het mooist.

Bij mij gaat de keuze naar siervuurwerk toe, maar het knalvuurwerk (of eigenlijk vuurwerk om overdag weg te stoken) is er ook altijd goed aanwezig. We kijken 364 dagen in het jaar uit om 16 uur lang te kunnen stoken dus dan pak ik het er ook goed van. Dan maar wat kleins afsteken, "stook de dag, zolang het mag".

Back
Bovenaan