Wat missen jullie nog voor consumentenvuurwerk op de Nederlandse markt?

ik mis flash kruit in het vuurwerk natuurlijk :D
In de losse knallers bedoel je dan? Want in het siervuurwerk wordt flash natuurlijk al gebruikt voor de burstknal.

Maar ik ben het er mee eens dat losse knallers wel een klein beetje flash mogen bevatten. Het hoeft niet direct 2 gram te zijn zoals in Belgie, maar een iets fellere knaller mag toch wel eens op de markt komen van mij.

De rotjes van tegenwoordig zijn zo slap dat ze zichzelf niet eens in stukken kunnen knallen. :bye: DJF Thunder kom er maar in! (0.5 gram flash) Dingen opblazen kun je er niet mee doen, en daar gaat het volgens mij vooral om in dit land.

silver salute maar dan zonder salvo's en het effectduur korter.
een cake met crackling palmen op een lekker tempo zodat ze elkaar doorkruizen.

Silver Salute zonder salvo's met een redelijk tempo hebben we al, de 'Salute' ook van Wolff.

Een cake met crackling palmen, wel een cake met crackling willow, de 'Flower Crackling Willow' van Cafferata.

Beide erg goede producten. :wink:

De rotjes van tegenwoordig zijn zo slap dat ze zichzelf niet eens in stukken kunnen knallen. :bye: DJF Thunder kom er maar in! (0.5 gram flash) Dingen opblazen kun je er niet mee doen, en daar gaat het volgens mij vooral om in dit land.

Inderdaad, een knaller met 0,5 - 0,8 gram flash zou echt heerlijk zijn, zeker als de dan gewikkeld zouden worden als in de jaren 70, 80 en begin jaren negentig. Goede knal, lekker snipperen en er kan niets mee gesloopt worden. Ach wie weet ..............

Inderdaad, een knaller met 0,5 - 0,8 gram flash zou echt heerlijk zijn, zeker als de dan gewikkeld zouden worden als in de jaren 70, 80 en begin jaren negentig. Goede knal, lekker snipperen en er kan niets mee gesloopt worden. Ach wie weet ..............
Precies! Beetje naïef van de overheid om wel 2-grams knalpijlen (Sky Thunder van Broekhoff etc.) op de markt te brengen denk ik dan... :shocked: Maar dat zal wel aan mij liggen. :p

Ik deel je mening, dasarom zal ik je ook steunen mocht je dit gaan doen :wink:

http://www.petities24.com//online-petitie-maken?gclid=CJa3jeC7lasCFcRG3godRV-D_A

Het zal helaas alleen geen zoden aan de dijk zetten denk ik.
Toevallig enig idee hoeveel mensen er minimaal nodig zijn en of petities m.b.t. vuurwerk ooit geholpen hebben? Dan kan proberen nooit kwaad natuurlijk. :)

DJF Thunder is wat betreft de snipperfactor volgens mij ready-2-go: :D

snippers.jpg

er bestaan toch al grondknallers met flash? volgens mij word er in de grondbloemen met knal ook flash gebruikt omdat dit onder siervuurwerk valt... (helaas gaan die dan weer uit de assortimenten vanwege de CE keuring :( )

Wat mij ook wel leuk lijkt om hier te kopen zijn meer van die novelties, zoals die tanks enzo... Jammer dat daar niet zo'n grote markt voor is.

er bestaan toch al grondknallers met flash? volgens mij word er in de grondbloemen met knal ook flash gebruikt omdat dit onder siervuurwerk valt... (helaas gaan die dan weer uit de assortimenten vanwege de CE keuring :( )

Zoals jij zegt. Deze mogen niet meer verkocht worden omdat er flash gebruikt werd. Voorheen mocht dat wel, tegenwoordig niet meer. Daarom dat die ook niet meer verkocht worden.

Ook als je fan bent van enkel een knal en goede snippers was dit geen oplossing.

Ook als je fan bent van enkel een knal en goede snippers was dit geen oplossing.

ok daar heb je een punt, een goeie knal met snippers is niet te doen (m.u.v. de boller E van gbv welke nog enigzins in de buurt komt)

tijdens de open dag van Lesli is er tijdens de brainstorm sessie wel gesproken over een snipperende kanonslag dus wie weet :rolleyes:

Back
Bovenaan