Jaja, heerlijk de maand december. Natuurlijk zijn alle maanden met 'ber' op het eind op en top! Bij mij krijg ik altijd al een beetje dat na-jaars-gevoel als september in het jaar is aangebroken.
Langzaam aan begint alles dan alweer, de pepernoten liggen weer in de schappen bij diverse winkels. Dan weet je echt dat het dus weer op schiet. Als je dan 's avonds over straat fietst met een fris briesje langs je gezicht en de koude vingertjes die we ook kennen rond dit jaargetij, en overal door de wijken de heerlijke geur van de openhaarden ruikt, geweldig is dat!
Dan de tijd dat december aanbreekt. Eerst sinterklaas natuurlijk, de vrolijke kinderen die we overal en nergens zien. Geweldig, dat herinnert mij dan weer aan de tijd dat bij ons nog een zak of 2 á 3 voor de deur stond te wachten om uitgepakt te worden door m'n broer, zus en mij natuurlijk. Geweldig feest natuurlijk voor de kinders en ook een mooi samenkomen vaak voor familie en vrienden!
Als 5 december dan gepasseerd is, vallen vaak de eerste vuurwerk-folders weer op de mat. Jaja, bij mij begint het in november altijd al dat ik kijk of er al vuurwerk-folders tussen de vele folder-pakketten zitten die we wekelijks binnen krijgen, maar helaas is het nooit zo hier in de buurt. Wel heerlijk als ik die folders weer doorblader, dat herinnert me ook weer aan vroeger. Toen ik nog met vrienden 5 folders extra haalde bij de vuurwerkwinkels zodat we achter op de folder de bestellijsten vol konden kladderen, samen in de woonkamer met een rekenmachine erbij. Helaas is het nu wel anders, folders vind ik nu alleen nog leuk om even door te bladeren, veel bijzonders wordt er hier toch niet verkocht, 2 Broekhoff dealers en een Lesli dealer. Ben dus genoodzaakt om via het internet te bestellen, wat ik vaak erg jammer vind. Het gevoel om die bestellijst bij de winkel zelf in te leveren gaf toch dat mooie gevoel altijd. Lopend nog een keer langs de dummy-wand, kijkend naar de spullen die je binnen enkele minuten gaat bestellen met een big smile!
Na dat te hebben besteld komt oud en nieuw natuurlijk steeds dichterbij, of nee, eerst het afhalen natuurlijk nog! Ook een mooi moment van de mooiste dagen van het jaar. Maar eerst natuurlijk kerst nog, overal horen we weer de heerlijke kersthits die we vaak al jaren horen. Gedachten komen weer naar boven, naar kerst toeleven is ook heerlijk. Alleen moet ik eerlijk zijn, als het dan kerst is en ik de hele dag met m'n familie opgescheept zit ben ik het alweer snel zat. Natuurlijk moet ik blij zijn dat we het allemaal kunnen vieren. Er zijn zat mensen in de wereld en ook in Nederland die het minder hebben!
Na kerst komt oud en nieuw er natuurlijk aan, maar daar gaat dit topic eigenlijk niet over... Ik heb het er in m'n verhaal natuurlijk veel over gehad. Tjah, hoe kun je het mooiste nou weglaten in een verhaal... Ik ben een
vuurwerk-liefhebber hoor!
Tot zover dus!