Wat is voor jou de ideale stooklocatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vuurwerk afsteken valt of staat met de locatie waar het wordt ontstoken. Zo dient de locatie veilig en overzichtelijk te zijn en sfeer te hebben. Waar steek jij het liefste vuurwerk af? Een open grasveld, een parkeerplaats of toch liever voor de voordeur? Laat het ons weten!

Een pleintje achter het huis. Je zit dan niet direct aan de straat, maar kan wel op een vlakke ondergrond stoken. Ook makkelijk met het neerzetten van een vuurton.

Sinds 2017 lekker op het kruispunt voor ons huis. Lekker rustige locatie dus ook alle tijd om een project op te bouwen en alles op je gemak na te lopen.

De afgelopen 2 jaar heb ik, door het vuurwerkverbod, mijn show vanuit de achtertuin geschoten. Dit is zo goed bevallen dat ik dat dit jaar weer ga doen. Ik heb nu alle tijd om de show voor te bereiden. Er is geen gevaar voor de toeschouwers als er iets misgaat. En afval wat weer naar beneden komt, zoals de kartonnetjes uit de tubes, verdwijnen grotendeels op het dak :D

Lekker op het kruispunt midden in een volksbuurt. Drie stooklocaties op nog geen steenworp afstand van elkaar. Heerlijke chaos tot diep in de nacht, krijg nu alweer de kriebels! :kerst:

Hier ook het liefst gewoon thuis voor de deur. In de afgelopen jaren 2 keer elders gevierd, maar dat is het dan tog net niet. Ondanks dat ook een mooie plek was met voldoende ruimt ben ik gewoon het liefst thuis. Heb hier op 20 meter een groot kruispunt waar alleen bestemming verkeer hoeft te zijn en dus mooi rustig is, perfecte stook locatie.

Gewoon lekker bij m'n ouders thuis voor de deur, op een klein grasveldje wat net groot genoeg is om een beetje afstand te hebben. Nou hebben m'n ouders samen met de buren bedacht en met de gemeente geregeld dat daar wat plantjes en bosjes moesten komen :bonk:

Dat stookt dus wat minder handig, maar ik denk dat ik een paar bosjes en planten gewoon tijdelijk even weg haal om m'n stookveldje weer een beetje beschikbaar te hebben.

Als ik ooit een huis koop zal ik er toch ook wel rekening mee houden dat ik lekker voor de deur kan stoken. Het is weliswaar maar 1 dag in het jaar, maar op die dag moet alles gewoon kloppen en wil ik niet elk jaar de frustratie hebben van het ontbreken van een goede stooklocatie.

Het liefste op een groot prive terrein/weiland maar dan niet in de middle of nowhere wel aan de rand an het dorp ofzo zodat anderen er ook van kunnen genieten. Waarom prive? Zodat je alles lekker kan klaarzetten enz.

Ik heb dit overigens nog nooit gehad hoor maar lijkt mij ideaal voor de 0:00 show.

Voor het stoken echter het liefst wat meer in de bewoonde wereld, rustige straat met een wel wat ruimte om goed te kunnen stoken.

De ideale stooklocatie voor mij is een plek:

- gelegen aan de rand van de wijk
- met een goede akoestiek
- met veel ruimte
- met aardig volk
- zonder verkeer
- waar men vuurwerk op een goede manier gebruikt
- waar niks gesloopt wordt

Bij ons voor de deur, het is hier in ons straatje echt een traditie om met meerdere buren te laten zien wat voor moois je hebt gehaald. Om en om de 1 nog mooier dan de ander!
Pfff kan niet wachten tot we weer mogen!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan