Wat is voor jou de ideale stooklocatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afwisseling vind ik ook best fijn. Jarenlang hier voor de deur gestookt, daarna een paar keer verhuisd en de afgelopen jaren eigenlijk elk jaar op een andere plek oud en nieuw gevierd. Met genoeg gezelligheid zit je al snel goed. Voor het vuurwerk een veilige locatie uitzoeken op gepaste afstand van de medemens dan vermaak ik mij het beste.

Lekker voor de deur aan de overkant van de straat. Aan de overkant van de straat staan geen huizen dus plek zat.

Ik weet niet of andere dit ook hebben, maar ik heb serieus dat als ik ergens langs een boedrij rijd of een mooi afgelegen huis ergens, dat ik denk op zo'n locatie wil ik wonen al is het alleen voor het afsteken van vuurwerk.

Het liefst stook ik tussen hoge flatgebouwen.
Galmt zo lekkah door. Maar bij mij in de straat is het ook prima.

Lekker voor de deur aan de overkant van de straat. Aan de overkant van de straat staan geen huizen dus plek zat.

Ik weet niet of andere dit ook hebben, maar ik heb serieus dat als ik ergens langs een boedrij rijd of een mooi afgelegen huis ergens, dat ik denk op zo'n locatie wil ik wonen al is het alleen voor het afsteken van vuurwerk.

Eens met je laatste zin, Arvid. Als ik tijdens het werk bij een huis aankom met veel grond/ruimte, een grote parkeerplaats, een boerderij, dan is het als eerste in mijn gedachten: als ik dan hier het vuurwerk opbouw, kan het publiek mooi daar staan, zet ik daar de waaiers neer etc :bonk:

Lekker ergens op een parkeerplaats/pleintje tussen alle huizen in. Daar kan de buurt dan gezellig verzamelen om lekker te stoken!

Ik zal het je veel sterker vertellen, bij het zoeken naar een huis in 2018 heb ik bij elk huis dat wel interessant vonden even een blokje om gelopen om te kijken wat handig is met vuurwerk. En daar zijn huizen op afgevallen. Nu woon ik in een hoekwoning met een achtertuin van 10 x 7 meter, een parkeerplaats naast het huis van 25 x 15 meter en voor de deur een plein van 50 x 30 meter. Plek zat denk ik zo :holland:

Haha, zo herkenbaar dit.

Eens met je laatste zin, Arvid. Als ik tijdens het werk bij een huis aankom met veel grond/ruimte, een grote parkeerplaats, een boerderij, dan is het als eerste in mijn gedachten: als ik dan hier het vuurwerk opbouw, kan het publiek mooi daar staan, zet ik daar de waaiers neer etc :bonk:

Pal voor de deur op een pleintje, dat scheelt wat sjouwwerk en is wel zo gezellig.

Maar, ergens op een open veld in een afgelegen bos is misschien nog wel beter vanuit de gedachte dat het vuurwerk dan optimaal tot zijn recht komt (geen ander geluid en licht). Maar goed, I'll keep on dreaming.

Hoewel het logistiek lastiger is vier ik het liever bij vrienden dan thuis. Geen zin in gezeur met de buren. Dit jaar is het niet anders en vier ik het thuis. De buurt schijnt vuurwerkrijker te zijn geworden de afgelopen jaren door een aanzienlijke verjonging, maar ik vrees nog altijd voor een saaie jaarwisseling

Ik heb op 100m een parkje met een grasveld met sloten eromheen, de bruggetjes sloot ik af met afzetlint ideaal en dat was mijn standaard stooklocatie tot een paar jaar terug.
op een gegevens moment stond de hele buurt te kijken en was het erg gezellig werd het ieder jaar drukker en natuurlijk krijg je dan vanzelf een huiszoeking ( niks thuis liggen ) en dat jaar ging het nogmaals los daar voor de laatste keer.

en dan heb ik op 500m nog een groot afgesloten park ook ideaal, daar schoot ik mijn allereerste show in het dorp,

Ik heb ook ooit bij familie gevierd en al het vuurwerk op een eilandje op een plas gezet.
dat is logistiek helemaal ruk maar een prachtige locatie.

Vier het toch het liefst lekker thuis met vrienden.
niet een hele brede straat, dus blijft goed opletten, maar is nooit heel druk met verkeer.
Het hele rijtje komt altijd gezellig elkaar gelukkig nieuw jaar wensen, prima sfeertje!

De laatste 2 jaren heb ik de jaarwisseling gevierd op een plek waar ik uitzicht had op omliggende dorpen/ steden en dat was echt super gaaf. Eerst een kwartier lang vergapen op andermans vuurwerk, vooral het uitzicht over diverse dorpen in de buurt dan is echt te gek. Maar wel lekker zelf stoken in de straat, geeft toch het meeste sfeer.

Ligt er altijd een beetje aan waar we oud en nieuw vieren. Afgelopen jaar gewoon thuis en dan is de straat breed genoeg om lekker in te stoken

Ik woon thuis aan een pleintje met parkeerplaatsen en de straat loopt daar ook dood. Ik vind dit zelf een perfecte locatie

Ik ga het CAT1 vuurwerk altijd afsteken op de parkeerplaats van het voetbalveld en schietvereniging hier een paar honderd meter verderop.
Hier heeft niemand er last van, want tegen de avond is hier geen kip.
2 weken geleden was ik hier weer met mijn zoon aan het stoken, toen er ineens politie aan kwam.
Die vroegen natuurlijk wat wij aan het doen waren.
Ik natuurlijk netjes uitgelegd dat het om CAT1 ging.
We hadden daarbij ook netjes een veiligheidsbril op en het afgestoken vuurwerk deponeerde we in de prullenbak die daar aanwezig is.
Na de controle van het vuurwerk door hun, vertelde ze dat het erg netjes van ons was om dit op deze plek te doen, aangezien hier dus niemand last van heeft.

Op 31 december is het een ander verhaal, dan ga ik met mijn gezinnetje altijd wandelen en onderweg stoken. Dat gebeurt dus op verschillende plekken. Natuurlijk houden we hier dan wel rekening met voorbijgangers, fietsers, bejaardenhuizen en mensen die de hond aan het uitlaten zijn.

Ik woon rechts van deze foto. Dit veld is ideaal, omdat het zo'n 40 meter lang is, en er links en rechts tuinen liggen. De flats zorgen voor dikke accoustiek, en als de wind goed staat tocht het ook een beetje door.

Screenshot_20191229-072122_Gallery.jpg

lekker voor de deur al jaren woon in hofje met speeltuin en is altijd wel gezellie dan klien blokjes gewoon op straat en groote gaan dan meestal in speel tuin wat we ook weer netjes opriumen dus idael

Persoonlijk vind ik dat ik de perfecte stookplek heb liggen, ik hou ervan als mensen komen kijken naar mijn vuurwerk.

Afgelopen jaar rond de 100 man die rond het veldje staan.

Foto is van 2009, inmiddels zijn alle bomen weg, dus de hele straat kan het zien. :D

4772bb8623b8322afde0ebd4ed273433.jpg

In het frikandellen bos, wel met een kurk in m'n reet:p

Gekheid sta het liefst in de polder bij wat maten van vroegahh om een anabolen vuurton, sappie en muziekie erbij.
Wel grappig is dat iedereen nu kinderen heeft geproduceerd die gek genoeg allemaal netjes slapen :shocked: de mijne is 12 en die vermaakt zich ook prima, lekker ravotten heerlijk om te zien en heb er weer zin in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan