Wat is jouw mooiste oud en nieuw tot nu toe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja erg lastig, moet toegeven dat de 2 corona jaren echt geweldig waren. Kleinere collectie maar iedereen in de straat had toch iets geregeld en genoten extra ervan omdat het even kon. Geweldige sfeer, veel samenhorigheid, leuk vuurtje en genoten van ieder product dat ik had kunnen bemachtigen :holland:.

Keuze daarna is vooral de jaren van het ook overdag kunnen stoken en afgelopen oud en nieuw omdat toen me collectie van 3 jaar wachten eindelijk bij elkaar kwam :cool:

Sowieso 'vroegah' als kleine man, lekker 3 dagen de straat op met een rugzak vol klein vuurwerk en dan de 31e 's avonds met familie. Er was altijd een oom met veel vuurwerk, die voor mij ook wat regelde, omdat mijn ouders er niet van hielden.

En later het jaar 2019/2020. Mijn dochter is 1 januari jarig en dat jaar hadden we voor het laatst een huis vol met haar vrienden, onze vrienden en heel veel vuurwerk. Daarna is ze op zichzelf gaan wonen, dus de zoete inval ging toen over, dat mis ik nog wel soms!

Maar ach, elk jaar heeft wel weer wat uiteraard, de corona jaren waarbij eigenlijk niks mocht, maar zeker het tweede jaar zo ontiegelijk veel de lucht in ging. Afgelopen jaar ook weer helemaal los, toen het eindelijk weer officieel mocht. Elke O&N is mooi!

Elke editie is gewoon genieten. Maar het tweede coronajaar was wel top. De teleurstelling van het verbod was groot, maar hoe mooi moment was het om te zien dat het op de avond zelf gewoon los ging overal. De sfeer zat er echt goed in!

Persoonlijk vond ik de 2e jaarwisseling met het vuurwerkverbod top.
De 1e jaarwisseling durfde ik niet zo nog met het verbod en heb ik het heel beperkt gehouden. Het jaar erna (21/22) ben ik goed losgegaan. Het weer was perfect en wij waren de enigen met zoveel vuurwerk. Tot 1.30 uur gestookt met veel publiek en de weerscondities waren fenomenaal.
Ook de prijs/ kwaliteitsverhouding van toen was stukken beter dan nu. Al met al kijk ik hier echt heel goed op terug.

Uiteraard was de tijd om met een rugzak op je rug van 9-17 uur over straat te slenteren de beste tijd. Het hardst van toen waren nitraten en vlinders, hierdoor werd nog veel gedoogd ook door de buurt. Tegenwoordig gooit men met cobra's en snap ik goed dat mensen er klaar mee zijn wanneer deze als rotjes door de straat gegooid worden.
Wat ik zelf erg leuk vond was de heksenkringen met alles erin. Hiernaast ook het afsteken van vuurpijlen en erna achter de stok aanrennen (in de schemer). Dit tijd is helaas voorbij en zullen mn zoontjes nooit meer meemaken. Dan maar extra genieten van al het mooie siervuurwerk wat nog wel verkrijgbaar is en mag in de kleine gemeente waar ik woon. :)

De jaarwisseling 99/2000. Alle jaren ervoor en erna werd er bij mijn ouders in de straat wel vuurwerk afgestoken. Iedereen kwam om 12 uur buiten om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen. Maar 99/2000 was magisch. Mijn eerste grote pijlenpakket omdat mijn ouders eindelijk eens mee wilde betalen. Iedereen had vuurwerk gekocht en meteen veel ook. Om 12 uur stonden we met tientallen mensen vuurwerk af te steken. Alsof iedereen die avond even net zo gek van vuurwerk was als ik. Vuurkorfen stonden buiten. Het was echt een feest. Dit is nooit meer overtroffen. Nu heb ik collecties van duizenden euros maar dat gevoel van toen is niet te overtreffen denk ik.

Die van 1981/1982. Ik had eindelijk genoeg geld voor vuurwerk door na schooltijd te werken in een snackfabriek. Man man wat was dat heerlijk, tig sloffen van die lange Atoombommen (480)van KAT gekocht (en die knalden zo gruwelijk hard) en natuurlijk ook nog heel veel ander vuurwerk.
En maar knallen 3 dagen achter elkaar... Heerlijk!
Dit vergeet ik nooit meer. Prachtige tijd!

Ik ben pas een fanaat sinds 2018 en die 2 corona jaren hielpen ook niet dus ik heb weinig om uit te kiezen... Ik vond de jaarwisseling van 2019/2020 denk ik wel het leukst ookal had ik in 2022 letterlijk 3x zoveel. Het was gewoon wat rustiger aan maar de collectie was ook nog veel gevarieerder met 50mm singleshot, andere singleshots in het algemeen, pijlen, matjes, noem het maar op, en dat miste ik vorig jaar echt enorm

Toch wel het eerste jaar dat ik achter de freakwinkels kwam. Wat was ik toen gelukkig met de collectie.

Ik heb er wel meer, eigenlijk allemaal speciaal.

Toch licht ik deze er nu even uit : het tweede jaar van corona met het vuurwerkverbod 2021-2022. Ik had een redelijke collectie bij elkaar gescharreld en ik heb echt van elke cake meer genoten als andere jaren. Meer intens genoten noem ik het maar. 1e jaar corona was eigenlijk een beetje zoekende hoe er werd gereageerd met stoken, maar ook die was best gaaf.

vorig jaar by far, voor het eerst zorgeloos zelf al mijn vuurwerk zonder limiet vanuit mijn ouders kunnen uitkiezen. Lekker gestookt met leuke mensen en echt een geweldige sfeer.

Dat moet de millenniumwisseling 2000 zijn geweest! Wat een gekkenuis was dat in onze wijk! Iedereen maar dan ook iedereen had vuurwerk! Iedereen was aan het stoken alsof de wereld verging! Iedereen was aan het joelen en gillen! Op een gegeven moment zag je geen hand meer voor ogen door de smog! Nog nooit zoveel 100K rollen zien afgaan bij ons in de straat! Zelf ook debet aan natuurlijk! Daarbij had ik dat mega grote pakket van de Kruiterij, Professional Style 4! Een grote doos met cakes voor de zogenaamde 'millenniumaanbieding' van 199 gulden!

Van de afgelopen 15 jaar, waren ze allemaal heel erg mooi, op hun eigen manier. Elk jaar een flinke collectie. Maar denk dat het hoogtepunt echt 2019 - 2020 was. Een mega collectie van meer dan 5k. En de prachtige F3 singleshots. Hier in het zuidwesten toen geen mist, maar prachtig weer. En iedereen in de straat had zo genoten van al het vuurwerk.

Foto van YorickT die toen bij me was.

sfeer-album-blog (1 van 5).jpg

En, is afgelopen oud en nieuw bij iemand het mooist geweest dit jaar?

Hier zelf niet helaas. Qua vuurwerk en het weer hadden we echt niets te klagen, want wat ging er een vuurwerk de lucht in hier in de buurt en het weer was al met al ook dikke prima. Vorig jaar met Djaimy en Mike gevierd, met mede liefhebbers stoken is zoveel belangrijker dan de hoeveelheid vuurwerk. Samen je passie uitvoeren is voor mij het belangrijkste en draagt voor het grootste gedeelte deel bij aan de sfeer.

Hier zelf niet helaas. Qua vuurwerk en het weer hadden we echt niets te klagen, want wat ging er een vuurwerk de lucht in hier in de buurt en het weer was al met al ook dikke prima. Vorig jaar met Djaimy en Mike gevierd, met mede liefhebbers stoken is zoveel belangrijker dan de hoeveelheid vuurwerk. Samen je passie uitvoeren is voor mij het belangrijkste en draagt voor het grootste gedeelte deel bij aan de sfeer.

Waarvan akte.

Nou heel eerlijk.. ik denk dat afgelopen jaar een van me mooiste was.
Ik vierde dit jaar oud en nieuw bij me schoonzus.
Die woont na genoeg in de straat bij Pyroteam Utrecht.
Uiteraard wist ik van zijn show plannen, dus had ik ook wat leuks om na uit te kijken.
Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Uiteindelijk hebben we op de dag zelf besloten onze krachten (lees vuurwerk) te bundelen.
Dit resulteerde in een avond met extreem veel en mooi consumenten vuurwerk en niet heel onbelangrijk een boel gezelligheid.
Ik denk dat je die gekte in de loop van het jaar wel voorbij ziet komen in zijn filmpjes.
Een gezellige buurt feest is het geworden,
Om 18.00 even ingeluid met wat leuke vuurwerkjes.
om 20.00 uur een show van +/-50 boxen/potten ofzo,
Om 22.00 uur nog een show met enkel Zena boxen en potten (stuk of 20 denk ik)
En om 00.00 uur op ons gemakje compoundjes potten fonteinen pijlen etc gestookt en op film vastgelegd.
Dus eigenlijk was dit een heel geslaagd leuk oud en nieuw, totaal anders dan hoe ik het normaal zou vieren.
Maar het was zo ontzettend gezellig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan