Wat is jouw mooiste oud en nieuw tot nu toe?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Velen van ons hebben al heel wat keren oud en nieuw mogen vieren, maar wat is nou de mooiste tot nu toe geweest? Had dit met het weer te maken, het gezelschap dat aanwezig was of de collectie die het tot het perfecte oud en nieuw heeft gemaakt?

By far afgelopen jaarwisseling. Een beter oud en nieuw gaat nooit meer komen, wat hebben we prachtige dagen gehad. Mike en gezin en Djaimy hebben hier 2 nachten geslapen wat al een verbetering was ten opzichte van die keer daarvoor. Lekker de 30ste nog wat winkels langs en daarna de partytent opgezet en ook oliebollen gebakken, savonds met zn allen een stuk door de wijk gewandeld en echt al veel vuurwerk de lucht in zien gaan. De 31ste vroeg eruit en direct de vuurkorven aan, muziek erbij en stoken maar. Hebben echt de hele dag gestookt, veel cat1 en licht cat2, heerlijke sfeer was het. Veel mensen die even langs kwamen en begonnen te kletsen, die typische oud en nieuw sfeer dus. Savonds/snachts een, achteraf gezien, te grote collectie:bonk:maar wat hebben we er van genoten. Tijdens de show om 01:00 hadden we een publiek van 250-300 man. Echt zo enorm van genoten, dus absoluut de allerbeste oud en nieuw ooit.

Corona, dik Funke spul ingeslagen uit Belgie, geweldige show op een veldje voor een groot appartement complex gedaan, iedereen op balkon en keihard joelen, waanzinnig was het, de adrenaline was misselijkmakend op een positieve manier.

Slechtste was echt vorig jaar, die stress en ellende rondom de storm voor NYE, de avond zelf knetterharde wind aan de kust met buien, slappe bursten, alles verwaaien, bah. Gauw vergeten, dit jaar zullen de weergoden ons zegenen.

Kwa sfeer was deze wel 1 van de beste:

Kwa vuurwerk was dit wel een heel mooi jaar:

Durf het bijna niet te zeggen, maar beide coronajaren staan me wel erg bij op een goede manier. Het eerste coronajaar met de kameraden achter een schuur in een weiland met 2 grote vuurkorven. Heerlijke knusse sfeer, top2000 keihard over de speaker, ijskristallen op het gras, windstil. En dan dat hangende goud van de funke blokjes.🤤 Weinig ingekocht omdat er toen nog niet bekend was dat de politie niet ging handhaven. Maar alles wat er gekocht en afgestoken werd was wel van kwaliteit en man wat werd daar van genoten. Het 2e coronajaar hadden we wat meer maling aan de regels en werd er groots ingekocht. Weer ging het oog uit naar kwaliteit en producten die ik normaal niet zou aanschaffen en ook de rest van de kameraden durfden het wel aan om goed in te kopen. Dit jaar werd het bij de buren op de boerderij groots gevierd met de hele avond nonstop vuurwerk. De politie reed meerdere keren voorbij, bleef staan kijken als er wat afgestoken werd en reed vervolgens verder zonder uit te stappen. Ook ging het om 00:00 in de hele omgeving los alsof het een normale jaarwisseling was. Heerlijk om er aan terug te denken ondanks de ellende er omheen!

Ik heb vele toffe oudejaarsavonden meegemaakt maar ook verschrikkelijke ivm ziektes zullen we maar zeggen.

De mooiste in Nederland was denk ik wel het 2e coronajaar. Dr ging hier -en bij mij- godsgruwelijk veel de lucht in.
Die gezamelijke burgerongehoorzaamheid was legendarisch mooi.

De mafste heb ik meegemaakt op het strand van Trou aux Biches op Mauritius. Het was tijdens het chinese nieuwjaar en de supermarkten lagen vol met cakes en pijlen. Gewoon tussen het fruit en de groenten.

We hadden begrepen dat er die dag op het strand een oud en nieuw feest was dus bewapend met een fles rum en en een fles wijn wij het strand op.
Volop muziek, gelach en gezellig dronken locals en verdomt links en rechts een baai verderop af en toe een pijl of een cake.

Wij hadden zoiets van YES we gaan het meemaken. Vet vuurwerk in de tropen!

Lang verhaal kort maar om 23:45 gooide iedereen zn spullen in de auto en lagen wij om 00.00 alleen met zn tweetjes op het strand. Muisstil met alleen het geluid van de golven.

Half uurtje later compleet gedesillusioneerd naar ons huisje gekropen 😎

Zonder twijfel de afgelopen jaarwisseling. Wat Wesley ook al aangeeft, 3 dagen met elkaar opgetrokken, heerlijke tijd samen met gezelligheid, vuurkorven, oliebollen bakken, winkels bezoeken en een veel te grote collectie. Een en al gezelligheid!

Back
Bovenaan