Wat is jou leukste, gekste of meest unieke afhaalervaring?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het afhalen is voor ons allemaal een groot onderdeel van de hobby. Door velen zelfs genoemd als leukste onderdeel. Nou hebben we vast allemaal wel eens leuke, gekke of unieke momenten beleefd tijdens het afhalen. Deel het hier met ons.

Mijn leukste afhaalervaring is denk ik bij Haokan in 2017. Dit was het eerste jaar dat ik echt veel vuurwerk kocht. Toen ik daar aan kwam stond alles al klaar. Wel 3 dozen vol met allerlei verschillende items. Het duurde wel even om alles te controleren, maar met een grote glimlach van oor tot oor ging ik de deur uit.

Paar jaar geleden, je denkt valt toch wel mee hoeveel ik heb gekocht totdat alles bij elkaar stond en nog in de auto moest passen :bonk:

Ik heb wel eens na maanden plannen , bestellen en uiteindelijk ophalen dat er zo’n zware last van mijn schouders viel toen in eenmaal alles thuis had dat ik een soort van bevroor in de eindfase .
Dan liep ik langs de dozen af met kippenvel maar het niet voor elkaar kreeg om te gaan ontkooien en boxen te gaan doorlonten .
Dat daardoor de geplande show niet op tijd klaar was uiteindelijk :frusty:

Pfoe, ik vrees dat dat dit jaar al worden als ik erachter kom dat de laatste bestelling die ik op ga halen er niet meer bij past in de auto... Ik begin me daar oprecht zorgen over te maken op dit moment, maar we gaan het zien...

Dat er terwijl er kofferbakken vol werden gegooid met vuurwerk ineens politie aankwam..je zag echt meerdere mensen toch enigszins kijken zo van kak, dit word kut. Keken nergens naar, gingen allen naar de eigenaar van de winkel voor iets wat totaal niet vuurwerk gerelateerd was :bonk:

Jaarwisseling 2016/2017, voor het eerst met mijn stookmaat alles ophalen in Leeuwarden en Koekange. Komen we na de rit Leeuwarden aan (1 auto al zo goed als vol), krijgen we bij Kuiper nog eens 4 winkelwagens vol inclusief een pompwagen met pallet. Die blikken die we elkaar gaven van ''hoe gaat dit passen'' vergeet ik nooit meer. Uiteindelijk bijna alle dozen uitgepakt en cakes los vervoerd..
Ophalen Kuiper 3.jpg

Heb in 2012 bij een winkel 3x mijn bestelling gekregen. Had maar een kleine bestelling. Wel eerlijk gemeld. De tassen bleven maar komen
. :bonk:

Kreeg gisteren een dummy in plaats van een echte cake die ik had besteld. Meteen geld terug gekregen, want er was er geen meer op voorraad. De winkel had de dummy aangezien voor echt en die als voorraad in de webshop gezet.

Donderdagavond, eerst in orthen geweest voor mijn bestelling. Dat bleek iets meer te zijn dan dat ik voor ogen had. :shocked:
Mijn verlengde caddy zat al bijna helemaal vol en toen moesten we nog naar breda. Overwogen om eerst tussendoor te gaan lossen maar aangezien breda om 22.00 dicht gaat en het al 21.30 was, was dat geen optie. Dan maar hopen dat het bij breda veel klein spul is. Na 15 min wachten komen ze met mijn bestelling aan lopen en het was natuurlijk veel te veel! Mn maat en ik keken elkaar aan en we wisten gelijk dat dit nooit ging passen.
Wij snel alle gaatjes vullen, vuurwerk tegenhouden zodat de deur dicht kan en nog hadden we vuurwerk over. We moesten van het terein af omdat het hek dicht ging, dus wij snel alles op de grond in de voor cabine en op de bijrijders stoel en zo het terein af gereden. Mn caddy schraapte over de grond bij de drempel maar we hebben het gered tot de overkant! Snel een andere maat gebeld of dat tie even kon komen helpen, gozer lag al op bed, is in zn auto gesprongen en was uiteindelijk om 23.15 bij ons. Snel wat vuurwerk bij hem in de kofferbak en achterbank en hup naar huis! Uiteindelijk waren we 24.00 thuis en lag ik 1.00 in mn bedje met een grote lach op mn gezicht.
Zulke avonturen blijven je heel je leven bij en het verhaal komt waarschijnlijk elk jaar terug met oud en nieuw, daar kan geen compound tegenop!

Zal 2012 of 2013 zijn geweest. Ik had toen zoveel besteld dat ik maar voor de zekerheid een bestelwagen gehuurd heb. Het paste allemaal maar net. Ik had alles toen opgehaald bij 123 Lopik. Ik bleef maar heen en weer lopen met karretjes. Er kwam geen eind aan. De blikken van andere klanten spraken boekdelen. En die van mijn vrouw? Zij trok iedere keer wit weg bij het zien van weer een volle kar die ik richting de auto sleepte. Prachtige ervaring was het. Ik denk er nog steeds met veel plezier aan terug.Ik voelde me ook wel enigzins opgelaten met zoveel vuurwerk haha. Sindsdien ben ik wel iets minder gaan bestellen.:wink:

Net mijn raarste/naarste moment gehad bij de pyro-depot in Duitsland, gesloten deur wegens inbeslagname. Heb hier geen melding van gekregen.

Geen fireball, paranoid 2 en 8 terromoto helaas, waar ik me zo op had verheugd.
Hoop dat ze het goed afhandelen en niet dat ik achter mijn geld moet rennen.

Vandaag met met zoon vuurwerk opgehaald bij vuurwerk vechtweelde met het openbaar vervoer. Google maps gaf een reistijd van 43 min aan, 1 trein en 1 bus. Easy right? Eenmaal op station Utrecht Overvecht bleek dat we een bus moesten reserven .. nooit eerder meegemaakt zoiets maar ok. Gebeld, we moesten 40 minuten wachten op de bus. Bus kwam niet. Wij weer bellen, weer werd ons over 40 minuten een bus beloofd. Na ongeveer 1,5 uur wachten totaal kwam een heel leuk vrouwtje in een regio taxi ons oppikken. Haar bus bleek eerder kapot te zijn gegaan. Mijn zoon maakte zich druk dat we nu niet op tijd thuis waren om oliebollen te kopen.. is dat vrouwtje omgereden naar een oliebollenkraam, is daar even gestopt zodat we oliebollen konden kopen en ze heeft ons daarna bij vechtweelde voor de deur afgezet. Geweldig :)

ik vond het bij de driesprong wel grappig dit jaar als je meerdere bonnen had werd je ook per bon omgeroepen. kwam aan met 10 bonnen en op een gegeven zit iedereen je daar aan te kijken wat is dat voor een mafkees die elke keer wordt omgeroepen.

Je moet het eens van de verkoper zijn kant zien:D

Ik heb dit jaar met vuurwerk per doos de meest uitdagende inlaad pogingen gezien. Dan zien wij weer een auto staan en dat wij dan tegen elkaar zeggen, Dit gaat een uitdaging worden. Volgens mij heeft ook iedereen ook in 1 keer zijn bestelling mee kunnen krijgen. Al is het wel met het grootste puzzelwerk.

ik vond het bij de driesprong wel grappig dit jaar als je meerdere bonnen had werd je ook per bon omgeroepen. kwam aan met 10 bonnen en op een gegeven zit iedereen je daar aan te kijken wat is dat voor een mafkees die elke keer wordt omgeroepen.

Dit ook meerdere keren gezien. Vooral bij winkels die niet echt bekend zijn met freakacties, maar welke zulke goede aanbiedingen hebben dat freaks er komen shoppen en meerdere bestellingen afhalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan