Wat is jou leukste, gekste of meest unieke afhaalervaring.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het afhalen is voor ons allemaal een groot onderdeel van de hobby. Door velen zelfs genoemd als leukste onderdeel. Nou hebben we vast allemaal wel eens leuke, gekke of unieke momenten beleefd tijdens het afhalen. Deel het hier met ons.

Ik zal het maar droppen, naar Meppel gereden voor een winkel daar, hadden ze precies niks van mijn bestelling op voorraad, bunkers in, uitzoeken en weer naar buiten. Vreemd was het zeker :bonk:

Bij een winkel afhalen, na half uur wachten heb ik het zelf maar opgehaald. Ongeorganiseerde bende was het er.

Mijn meest bizarre was twee jaar geleden toen er een jochie onwel werd in een winkel. Het was al vrij druk, en bleek eens te meer dat handelen vaak een lastig iets is. Mooi om de BHV eens in het echt toe te kunnen passen en hem rustig over te kunnen dragen aan het ambulance personeel.

Nare ervaring: Ophalen in Lelystad, zusterwinkel van Meppel.. niets van het bestelde op voorraad. En maar wat uit mogen zoeken van de plukjes restanten die er nog wel lagen.

In mijn jonge jaren had ik ooit een slof maxi-pijltjes besteld en nog 11 losse zakjes, want het budget was op.

Bij het ophalen kreeg ik mooi 1 slof pijltjes, en nog eens 11 sloffen pijltjes. Daar hebben wij toen een heleboel heksenkringen van gebouwd

Paar jaar geleden toen met ophalen was er een kleine cake was toen rond de 15 euro en een pakje sier thunderkings niet op voorraad. Voor de kleine cake kreeg ik toen een cake als vervanger ter waarde van 40 euro en voor het pakje sier thunderkings kreeg ik een heel pak cool bastards van 100 stuks.

Bij een Vuurwerkbunker een bestelling ophalen waarvan diverse artikelen niet geleverd waren (dat was de verklaring althans), in eerste instantie balen maar het zou goedkomen was de boodschap. Na een kwartiertje wachten kwam er een kar tevoorschijn met stuk voor stuk dikke upgrades voor de niet geleverde artikelen en dus met een grote glimlach met de kar naar de auto.

Was in 2009. Mijn vader was in augustus dat jaar overleden. Dat jaar had ik misschien iets te veel besteld bij 123 vuurwerk in Lopik. Om het overlijden van mijn vader toen een beetje uit te luiden. Ik bleef bij het afhalen maar heen en weer lopen met volle karren vuurwerk. Je had de mensen toen moeten zien kijken Ik had toen een auto gehuurd die werkelijk propvol met vuurwerk zat. Daar heb ik nu nog restanten van over. Waaronder de goede Cruise Rockets. Die nog steeds ieder jaar als eerste de lucht in gaan. Ter nagedachtenis aan mijn vader.

Een jaar of 10 geleden had ik eens voor 300 euro aan vuurwerk gewonnen via een forum.
Nog nooit had ik zo'n grote collectie gehad plus het maakte veel indruk op mij op die leeftijd.
Ik moest dit ophalen toen ik nog minderjarig was met mijn vader op 1,5 uur rijden.
Maar poahh wat was ik de koning.

Tijdens de verkoopdagen heb ik bij een winkel in Duitsland waar je kon betalen bij afhalen, te weinig betaald terwijl ik alle bestelde producten wel gekregen heb .

Uiteraard is dit onbewust gebeurd vanuit mij en de medewerker achter de balie heeft waarschijnlijk vanwege de drukte op dat moment maar 1 factuur berekend terwijl ik er 3 had.

Hier kwam ik zelf pas achter toen ik alles in de auto had gezet, dus ik terug lopen naar die winkel, er stond nog een flinke rij maar ik heb buiten een medewerker aangesproken hierover , toen zei hij loop maar mee dus wij langs die lange rij heen lopen om achter de balie te komen om aan te geven dat ik te weinig betaald had, het resterende bedrag heb ik vervolgens betaald en vanuit de winkel heb ik als dank de El Gato Nueva Generacion 1 gekregen voor de eerlijkheid .

De winkel kon het wel waarderen dat ik zo eerlijk was om terug te komen en dat ik aangegeven had te weinig betaald te hebben .

Laatst bewerkt:
Dit jaar geweest bij Langenberg. Moest 2 bestellingen ophalen, voor mezelf en voor een collega. Heb mijn vriendin (die een hekel heeft aan vuurwerk) meegevraagd om hulp om alles mee te tillen naar de auto. Gezegd dat ik vorig jaar binnen 15 min weer buiten stond, dus dat ze er er niet lang hoeft te zijn. Nou, dat wou ze nog net doen.

Komen aan in Gronau, mega lange rij buiten de loods. Dus had al beetje vermoeden dat het wat zou uitlopen. Sluiten achteraan, hoor ik voor ons iemand zeggen dat door problemen het nog minstens 3 uur ging duren. Stonden we daar buiten met gevoelstemperatuur van -10. Vriendin strontchagrijnig. Als blikken konden doden..

Heb de afgelopen dagen heel veel moeten goedmaken 😂. Gelukkig kunnen we er nu met zn tweeën om lachen

Zelfde avond nog een bijzonder dingetje:
Stond een mevrouw in de opening van de loots waar de afgifte plaatsvond een sigaretje te roken. Vond de beveiliging niet zo leuk. Ze snapte niet helemaal waarom ze daar weg moest.

Bijzonder...

Heel wat jaren geleden denk zo.n 35 jaar ongeveer ging ik met mijn pa naar Haarman vuurwerk onze bestelling ophalen.Bij het afhalen kregen wij te horen dat wij 1 van de gelukkigen waren die zijn uitgeloot en het bedrag van de bestelling terug kregen.
Heb toen wat sloffen astronauten extra mogen uitzoeken.
Dat waren nog eens mooie tijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan