Wat is in jouw ogen een mooie cake met een goeie prijs

Ik zie graag een pot toegevoegd met lekkere rauwe fluiters. Een goed tempo en een lekkere draaierige tail. Veel geluid! :D

Ik wel eens een waaier zien, die niet duur is. Gewoon rond de 15 euro. En ja, dat is zeker te maken. Kijk bijv. maar naar Cafferata.

Ik denk ook dat een goedkope waaier intresseant is voor de gemiddelde consument. Niet duur maar toch even een goed gevulde lucht. Idee?

En ik weet niet of jullie de Golden Brocade van Evuco kennen? Maar dat soort cakes zijn echt lekker. Blauwe mines de lucht in, gecombineerd met palmen en crackling. Erg mooi combi voor ook een hele mooi prijs. (13 shoten, 15 euri)

Verder hou ik ook wel van gewone peony blokjes. Kleur moet dan wel echt fel eruit komen. En prijs moet normaal zijn op basis van het aantal schoten.

een smileycake zou gaaf zijn :)

Dit schijnt in een cake niet te kunnen.
In de cakes moeten kleine shells, met daarin het smileyeffect er in.
Het moeten kleine shells zijn, omdat die rond zijn en wat er normaal in een cake gedaan wordt, dan mislukt de smilely.
En kleien shells in een cake mag niet met legale cakes.

Heb ik ooit op FPM gelezen.

Ik moet wel zeggen, dat ik het wel erg gaaf zou vinden.
Mocht het ooit kunnen/mogen dan ben ik wel iemand die zo'n cake gaat kopen.
Misschien sla ik wel een paar kartonnen in.:wink:

Mooie ideeen allemaal, even een voorbeeld, Pyro shopper van Lesli. Vierkante cakes, dus goede kartonbenutting(zoals eerder gezegd) , geen hele lege stukken in een cake + veel shots. En alle cakes onder de 50 euro.

Mijn voorkeur qua cakes gaat vooral uit naar cakes met enkel 1 soort effect, in eventueel verschillende kleuren. Dat komt omdat ik cakes aanschaf om te verwerken in een show en op die manier mijn eigen combinaties kan maken.
Naast een scala van cake`s die vol zitten met mooie en bijzondere effect combinatie, zou ik ook gewoon graag een kwalitatieve basis lijn willen zien. Cakes met maximaal gevulde tubes, diameter en goede burst met enkel 1 soort effect per cake, verkrijgbaar in verschillende shapes. Bijvoorbeeld een rode peony effect die zowel in I shape, W shape, Z shape als Fan shape te verkrijgen is. Of een green peony, of brocade crown, of silver whirl to peony, Ti-salute, uiteindelijk liefst van zoveel mogelijk soorten effecten. Dit zelfde concept toepassen op mine effecten zou het helemaal compleet maken. De combinatie van mine effect met lucht effect, en in welke shape, maak ik dan vervolgens zelf, naar eigen smaak.
Of nou ja, wat het echt helemaal compleet zou maken is de basis lijn met lucht effecten aanbieden in verschillende tempo`s. Langzaam, "normaal" en alles in één keer eruit spugen. Dat laatste is hier al vermeld.

Ik geef bar weinig om mooie labels. Onbewust vermijd ik zelfs cakes die er heel gelikt uit zien. Vooral wanneer het ook nog een bijzondere vormgeving betreft waardoor de cake meer is gevuld met lucht dan met buizen en kruit. Dat zijn 2 of meer weken sparen die je vervolgens op 1 januari in de vuilniszak gooit. Om even in jullie taal te blijven spreken. Zonde toch? Iemand die voor enkele honderden euro`s aan vuurwerk cakes aanschaft gooit op die manier in principe 2 a 3 goed gevulde cakes de prullenbak in. Doe mij daarom maar gewoon bruin kaft papier en een witte stikker met de effect beschrijving en gebruiksaanwijzing. Bespaart ook weer kostbare tijd voor het bedenken van creatieve benamingen, waar ik eveneens bar weinig om geef.

Iets anders dat ik mis, en ik al jaren tevergeefs om zit te zeuren, zijn mooie daylight cakes. Daar kan genoeg creativiteit in kwijt. Gekleurde rookstaarten, crackling tails, fluit effecten in verschillende stijlen, verschillende shapes, multi shape, salute, salutes met een gekleurd rookpluimpje. Probleem is echter dat er geen gebruik mag worden gemaakt van rook effecten in consumenten vuurwerk. Dat had ik een aantal jaren terug vernomen, maar ik weet niet hoe de regelgeving daar nu tegenover staat.

Om dan weer terug te komen op de prijs. Daar ben ik heel makkelijk in. 1 euro per maximaal gevulde shot vind ik een eerlijke richtlijn. Met een maximum van 50 euro per 500grams cake. Bedragen daarboven is gewoon hoe dan ook te veel voor maximaal 500gram. Een aantal importeurs hebben bewezen dat je voor een maximaal verkoopprijs van 50euro echt wel een kwalitatieve 500grams cake kunt produceren.

Om af te sluiten; wat een mooie cake is voor een goede prijs is een vraag waarop ik eigenlijk niet echt op in ben gegaan. Er zijn een hoop hele mooie cakes met bijzondere effect combinatie en een zeer goede prijs. Er valt daar niet echt iets nieuws bij te halen. Wat ik vooral mis zijn de 2 concepten die ik zojuist ter sprake heb gebracht. Waaronder dus een uitgebreide basis lijn. Een lijn dat zich niet richt op de gemiddelde consumenten die zijn potje neer zet en aansteekt, maar meer op de freak die zijn eigen creativiteit wil kunnen inbrengen in het spektakel dat de lucht in gaat. Of te wel, om een lang geleden bedachte slogan van mij weer naar voren te brengen: Particulier vuurwerk, voor de professionele freak.

Helaas weet ik dat dat niet echt rendabel is. Tenzij er een grote afzet markt voor is.

Laatst bewerkt:
Dit schijnt in een cake niet te kunnen.
In de cakes moeten kleine shells, met daarin het smileyeffect er in.
Het moeten kleine shells zijn, omdat die rond zijn en wat er normaal in een cake gedaan wordt, dan mislukt de smilely.
En kleien shells in een cake mag niet met legale cakes.

Heb ik ooit op FPM gelezen.

Ik moet wel zeggen, dat ik het wel erg gaaf zou vinden.
Mocht het ooit kunnen/mogen dan ben ik wel iemand die zo'n cake gaat kopen.
Misschien sla ik wel een paar kartonnen in.:wink:

Je mag wel sferische shells stoppen in een single shot mortier. Met een maximum diameter van 2 inch en 50gram moet er op zich nog wel wat van te maken vallen.

Hierbij dan gelijk een toevoeging op mijn vorige post. Op de single short markt valt nog heel wat te halen. Weet je daar mooie kwalitatieve ronde effecten uit te halen voor een betaalbare verkoopprijs, dan is dat een zeer mooie aanvulling. Vooral om te verwerken in je consumenten showtje. Dat biedt professionele mogelijkheden voor de particuliere stoker.

Je mag wel sferische shells stoppen in een single shot mortier. Met een maximum diameter van 2 inch en 50gram moet er op zich nog wel wat van te maken vallen.

Hierbij dan gelijk een toevoeging op mijn vorige post. Op de single short markt valt nog heel wat te halen. Weet je daar mooie kwalitatieve ronde effecten uit te halen voor een betaalbare verkoopprijs, dan is dat een zeer mooie aanvulling. Vooral om te verwerken in je consumenten showtje. Dat biedt professionele mogelijkheden voor de particuliere stoker.

de kwaliteit van deze shell van lesli
( helaas niet los verkrijgbaar alleen in een pakket van 200 euro :sad: )
zou ik graag terugzien op de singleshot markt
als deze kwaliteit behaald zou kunnen worden en dan voor een schappelijke prijs laten we zeggen rond de 8 euro.
voeg ik graag wat van dit soort singleshots aan mijn assortiment toe.:)

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Er zijn zoveel cakes in NL met een goede prijskwaliteit verhouding al zijn de meeste wel van Wolff en Bon.
Van Royal is dan wel de Fire Emblem m'n favoriete cake.

Back
Bovenaan