Wat is in jouw ogen een mooie cake met een goeie prijs

RF JEROEN

VWC lid
Goedemiddag beste freaks en liefhebber.

Zouden jullie ons willen aangeven wat in uw ogen een mooie cake is o.a!

Hoeveel schots?
Hoeveel MM tube's?
Welke tijd moet een cake hebben?
Welke prijs?'
Welk Effect? of Effecten?

U reactie wordt op prijs gesteld en zal mee worden genomen in de verdere ontwikkeling van het vuurwerk van Royal Fireworks Nederland B.V

Hartelijke Groet,

Jeroen Bakker en Herbert Bönhke

www.royalfireworks.nl
www.vuurwerk-rf.nl
www.onlinesiervuurwerk.nl

Laatst bewerkt:
Shots:
12, 16, 18, 20, 24, 25, 28, 30, 32, 35, 36, 40, 42, 45, 48, 49 en 50
Alleen vierkant of rechthoekig!
Dit om de prijs te drukken. (optimale doos/container benutting)
Je kan een hele lijn zo ontwerpen dat je een container voor 99% vol krijgt. Beter voor het milieu en de portemonnee.

Shape: I

Diameter buizen: 1,0" of 1,2"

Nog belangrijker: grammen kruit per buis: 15!!!!

Tijd: Tussen 3 en 60 seconden (Ik wil nog altijd een keer een cake zien a la Big MC Thunder of Lord of Thunder cake die z'n lading in 1 lang salvo uitspuwt zoals de Sound King (toch?) in Spanje.

Prijs: Altijd onder de 50 euro, en dit moet zonder shapes en collomodulair optimaal gewoon makkelijk kunnen!

groeten, Jos

Goedemiddag beste freaks en liefhebber.

Zouden jullie ons willen aangeven wat in uw ogen een mooie cake is o.a!

Hoeveel schots?
Hoeveel MM tube's?
Welke tijd moet een cake hebben?
Welke prijs?

U reactie wordt op prijs gesteld en zal mee worden genomen in de verdere ontwikkeling van het vuurwerk van Royal Fireworks Nederland B.V

Hartelijke Groet,

Jeroen Bakker en Herbert Bönhke

www.royalfireworks.nl
www.vuurwerk-rf.nl
www.onlinesiervuurwerk.nl

even een vraag:
gaat het alleen om:
- Hoeveel schots?
- Hoeveel MM tube's?
- Welke tijd moet een cake hebben?
- Welke prijs?

Of ook welk effect etc? Want het ligt er gewoon ook aan welkeffect je hebt...qua aantal schoten en tijdsduur etc...
Liefst heb ik de cakes ook vierkant of rechthoekig (waaiers daargelaten). Voor mij hoeft al die poespas met de vormen niet echt...en het kan de cake ook extra duur maken door de verpakkingen etc..
Verder zou ik idd eens een cake zien ala de "rode" soundking die alles in een keer de lucht ik jaagt...lijkt me heerlijk! :D

Verder wederom mijn dank aan Royal, dat de reacties van de freaks dus ook erg op prijst stelt...dit is wederzijds natuurlijk! (voor mezelf dan :wink: )

Goedemiddag,

U bedoeld echt alles in 1 keer? Boem en weg of binnen 10sec 50 schoten?

even een vraag:
gaat het alleen om:
- Hoeveel schots?
- Hoeveel MM tube's?
- Welke tijd moet een cake hebben?
- Welke prijs?

Of ook welk effect etc? Want het ligt er gewoon ook aan welkeffect je hebt...qua aantal schoten en tijdsduur etc...
Liefst heb ik de cakes ook vierkant of rechthoekig (waaiers daargelaten). Voor mij hoeft al die poespas met de vormen niet echt...en het kan de cake ook extra duur maken door de verpakkingen etc..
Verder zou ik idd eens een cake zien ala de "rode" soundking die alles in een keer de lucht ik jaagt...lijkt me heerlijk! :D

Verder wederom mijn dank aan Royal, dat de reacties van de freaks dus ook erg op prijst stelt...dit is wederzijds natuurlijk! (voor mezelf dan :wink: )

RF Jeroen, hier wordt de Rode batteria soundking bedoeld uit spanje,
deze schiet in 2 seconden alles eruit, geen opbouwend tempo, gewoon pang en klaar...

Het is een erg gaaf ding, maar geloof dat dat niet toegestaan is in Nederland.

Dat is best een moeilijke vraag. Het hangt samen met veel faktoren. Zo hoeft een goede cake geen super complexe of geraffineerde te zijn. Soms zit de schoonheid hem in de snelheid of de hemeldekking. In andere gevallen speelt het effect zelf een belangrijke rol. Daarnaast verschillen smaken, dus een algemene definitie is bijna niet te geven. Uiteraard kan ik wel een persoonlijke definitie proberen neer te zetten.

Eerst mijn persoonlijke definitie van een goede cake:
- Geeft voldoening tijdens het afsteken
- Levert minimaal wat vooraf is beloofd voor een redelijke prijs
- Een veilige basis die niet extra verstevigd hoeft te worden

Aantal tubes
Het ideale aantal schots kan ik niet zonder meer aangeven. Wel vind ik dat ieder schot goed gevuld moet zijn. Dus liever 10 stevige bombettes dan 30 magere.

Shapes
Voorkeursvorm van de afvuurrichting hangt van het effect af. Soms is een waaier leuk, soms wil je het effect gewoon recht omhoog zien. Zelf vind ik een snelle Z-shape met een W-shape finale altijd erg spectaculair.

Diameter
De doorsnede van de tube is voor mij geen indicatie voor een goede of slechte cake. Ik ken mines met een tube diameter van 18mm die zeer spectaculaire effecten geven. Daarentegen ken ik ook 30mm gebaseerde cakes die een betrekkelijk mager effect geven. Kwaliteit vind zijn oorsprong eerder in de gekozen compositie en de timing.

Tijdsduur
Hangt van het effect en het soort cake af. Een supersnele Z-shape die in 8 seconden 80 tubes leegt kan een lust voor het oog/oor zijn. Ik heb zelf een hekel aan lange pauzes tussen de schoten. Een goede cake heeft een zorgvuldig ontworpen tijdschema. Als alles netjes aansluit is sprake van goede kwaliteit, vind ik.

Prijs
Ook dit hangt samen met hetgeen geboden wordt. Persoonlijk heb ik best wat meer geld over voor cake die levert wat het beloofd en bijzonder is. Bij 50 euro leg echter wel de bovengrens. Uiteraard verschilt deze grens per persoon.

Daarbij zijn wij als liefhebbers een ander publiek dan de eerste doelgroep van een importeur. Niet negatief bedoelt, maar als je commercieel succesvol wilt zijn zul je allereerst moeten voldoen aan de eisen van de gewone consument. Deze kijkt naar een aantal zaken:
- De belofte (verpakking, uitleg van verkoper)
- De uitvoering en omvang (size matters, helaas ...)
- De prijs (moet redelijk lijken, kijkend naar de belofte en de alternatieven)

Los van dit alles is er geen sluitende definitie van een goede cake te geven. Zoals gezegd; er spelen te veel factoren mee. Trends spelen bijvoorbeeld ook een rol. De afgelopen jaren zijn de W-shapes enorm in populariteit toegenomen. Volgens mij vlakt dat effect uiteindelijk ook weer af, omdat mensen vooral op zoek zijn naar iets bijzonders waar ze "de show mee stelen" in de straat. En daar hebben ze best wat geld voor over.

Mijn fictieve supercake
Tot slot een fictieve cake, die ik al eens geschetst heb aan een importeur, maar te duur blijkt om te maken:

Multi-angle "Show in a box" (30 schots)
- Start met een reeks felrode crossettes in Z-shape geschoten(30mm, 2x5 schots)
- Daarna 1x5 schots in W-shape felwitte tails, met whistling, naar flashbang/report
- Daarna weer in Z-shape Brocade/Willow effecten (2x5, snel achter elkaar)
- Dubbele finale met 1x5 schots W-shape felwitte tail to flashbang, gevolg door 1x5 schots W-shape felwitte tail tot loud crackling

Cameo

RF Jeroen, hier wordt de Rode batteria soundking bedoeld uit spanje,
deze schiet in 2 seconden alles eruit, geen opbouwend tempo, gewoon pang en klaar...

Het is een erg gaaf ding, maar geloof dat dat niet toegestaan is in Nederland.

en dan een 100 shots blok 4x een salvo van 25 shots :D

Beetje laat om te vragen als je al 2 lijnen op de markt hebt gezet...

Vanuit alle mogelijke vormen en combinaties kan een mooie cake ontstaan, daar kun je geen pasklaar antwoord voor vinden en heb ik persoonlijk ook geen mening over. Het gaat allemaal om verhoudingen. Van een max. gevulde cake met max. gevulde buizen verwacht je ook iets dat je bek doet openvallen, en accepteer je ook eerder een hogere prijs. Voor een 500grams cake ligt de grens voor mij, en blijkbaar voor velen, bij €50.
Een klein cakeje van een paar honderd gram, met 100 kleine shots, kan heel veel voldoening geven als er een lekkere timing, lekkere kleur- en/of effectcompositie in zit icm een verrassende prijs.

Het is aan jullie, importeurs en ontwikkelaars, om te wéten wat de liefhebbers (want dat ben je zelf toch ook) mooi vinden en prijstechnisch acceptabel vinden, én wat de trends zijn bij het normale volk zodat je goede omzet draait (paar grote bakbeesten van €100 waar geen reet uitkomt zeg maar, dat soort melkkoetjes).

Goedemiddag,

U bedoeld echt alles in 1 keer? Boem en weg of binnen 10sec 50 schoten?

Zeg maar je hoor :D maar inderdaad, alleen is het maar de vraag of dit wettelijk mag etc...

@cameo: geweldige aanvulling weer hoor :D
@richardus: wat maakt het nou uit dan dat ze net een nieuwe lijn op de markt hebben gebracht? Misschien volgt er nog wel meer of is men reeds voor volgens jaar bezig te polsen wat er leeft in vuurwerkland bij de freaks...ik zeg: helemaal niet verkeerd...

Laatst bewerkt:
of wat dacht je van een daylight cake met fluit+rook die zie je helemaal nooit en dan voor een mooie prijs misschien een raar idee maar denk dat het wel goed kan verkopen

ja en dan geen standaard fluiteffect maar hele apparte fluiteffecten

Laatst bewerkt:
Beetje laat om te vragen als je al 2 lijnen op de markt hebt gezet...

Vanuit alle mogelijke vormen en combinaties kan een mooie cake ontstaan, daar kun je geen pasklaar antwoord voor vinden en heb ik persoonlijk ook geen mening over. Het gaat allemaal om verhoudingen. Van een max. gevulde cake met max. gevulde buizen verwacht je ook iets dat je bek doet openvallen, en accepteer je ook eerder een hogere prijs. Voor een 500grams cake ligt de grens voor mij, en blijkbaar voor velen, bij €50.
Een klein cakeje van een paar honderd gram, met 100 kleine shots, kan heel veel voldoening geven als er een lekkere timing, lekkere kleur- en/of effectcompositie in zit icm een verrassende prijs.

Het is aan jullie, importeurs en ontwikkelaars, om te wéten wat de liefhebbers (want dat ben je zelf toch ook) mooi vinden en prijstechnisch acceptabel vinden, én wat de trends zijn bij het normale volk zodat je goede omzet draait (paar grote bakbeesten van €100 waar geen reet uitkomt zeg maar, dat soort melkkoetjes).

waarom telaat om tevragen, importeurs blijven niet voor eeuwig met dezelfde lijnen komen maar willen verder ontwikkelen en in dit geval graag aan de wens en de ideeën van de consument voldoen , wees blij dat er mensen zijn die dit vragen denk ik persoonlijk, daarbij als je verder gelezen had dan wist je ook dat we nog met meer cakes gaan komen dus met die verstande is dit topic ge-opend denk ik dan zo .daarbij is het altijd lastig om iedereen tevreden te stellen , en daarom ook moeilijk om teweten wat liefhebbers graag willen en mooi vinden .
dus is het beter om rechtstreeks de mensen die de producten eventueel gaan kopen te benaderen en hun om ideeën tevragen en ervaring op tedoen over wat men graag wil zien en nog mist in de bestaande collecties die er nu zijn .

grtzzz

grtzzz

Laatst bewerkt:
goede vragen Jeroen..

Enkele kleine potjes zou ik wel leuk vinden. Van ongeveer 10 a 16 shots ofzo. Een kleine waaier zou ik ook wel eens leuk vinden. gewoon van gekleurde tails ofzo. Dit zie je alleen maar in grote cakes.

Rond of vierkant maakt niet zo uit. Een lekker tempo moet daar wel inzitten. En een finale (bijv. die salutes)

Een prijs van 0 - 15 euro is dan wel mooi. Evuco had veel van die potjes. heel mooi en dan 7,50 ofzo.. Ik was er dol op.

De Effecten voor deze cakes? hmm.. Multicolor, rood, blauw en zilver staat wel goed bij dit soort potjes.

Verder zou ik een cake met Felle en hoge lichtkogels en fluit effecten ook wel mooi vinden. Deze zie je nauwelijks. hoeveel shots weet ik niet. en de prijs uhm.. nou laten we zeggen tot 20 euri ofzo.. Deze effecten zijn meestal niet heel duur.

Een Cake met blauwe peony zou ik graag ook wel zien. Deze valt meestal ook wel in de smaak bij consumenten. en hoeveel shots, tja, ligt ook een beetje aan wat voor cakes jullie nog willen ontwikkelen. Je kan ze groot en klein maken.

Jullie hebben al 2 mooie lijnen.. Met nog een aantal kleine potjes, (was al het plan toch Jeroen? )enkele fonteinen en mss nog wat cakes uit al deze sugessties in dit topic, denk ik dat jullie een heel mooi assortiment hebben. Van alles wat heb je dan, betekent voor ieder wat wils. goed voor klanten dus.

Suc6!

ik zelf zie graag cake's met een single effect, of het zelfde soort effect in meerdere kleuren, een 25 shots cake ed. met een max vulling.
verder zie ik ook graag speciale effecten, crosettes, tri colour peony's.. maar er zijn natuurlijk vele effecten die ook goed zijn.

ook supersnelle z schapes doen het altijd goed, wat ik ook graag zou zien zijn daylight cake's met confetti, crackling, rook, knal en fluiteffecten dit zou een goede zet op de markt zijn denk ik want dat soort spul wordt steeds populairder.

kwa prijs, voor mij ligt het er gewoon aan hoe spectaculair en hoe mooi ik de cake vind maar een max ligt toch wel rond de 70 euro.. maar dan moet het zeker een topper van jewelste zijn. maar een doorsnee cake moet tussen de 40-50 euro kosten.

Wat ik mis is een maximaal gevulde cake met enkel crackling effecten.
Er zijn zoveel cakes op de markt met een paar crackling effecten hier en daar, maar ik zoek een cake met geweldadige crackling!
Eentje die met kop en schouders overal bovenuit steekt.
Dus niet zo'n cake met een paar crackling effecten maar echt één en al crackling geweld.
En dan ook verschillende soorten crackling.
Bijvoorbeeld eerst krachtige crackling tails en mines, gevolgd door zilveren crackling boeketten (met harde burstknallen uiteraard :rolleyes:) en als finale meerdere schoten tegelijk in V-shape met als effect een grote wolk chry-crackling.
Volgens mij is er qua aantal schoten ook wel wat moois van te maken.

Dus al met al een mooie 500 grammer met allerlei crackling effecten, een heerlijk stuk geweld :D voor de crackling liefhebber zoals ik.
En die noemen we dan: "Crackling King" :idea:

Zoveel mensen, zoveel smaken.

Een aantal dingen zijn al genoemd;

geen onzin flowerbeds van €100,-
niet in elke cake crackling doen maar 1 goede cracklingcake in je assortiment.
kleine tubes, snel tempo, effecten die wat groter zijn en langer blijven hangen kunnen in een rustiger tempo.
daglichtvuurwerk
hummers
fluit naar report
compactcakes, geen fantasievormen, verkoopt misschien wel maar neemt alleen maar ruimte in.

Zoveel mensen, zoveel smaken.

Een aantal dingen zijn al genoemd;

geen onzin flowerbeds van €100,-
niet in elke cake crackling doen maar 1 goede cracklingcake in je assortiment.
kleine tubes, snel tempo, effecten die wat groter zijn en langer blijven hangen kunnen in een rustiger tempo.
daglichtvuurwerk
hummers
fluit naar report
compactcakes, geen fantasievormen, verkoopt misschien wel maar neemt alleen maar ruimte in.

hmm ja.. ik hoor steeds meer mensen over daylight cakes. is mss idd wel een idee. Worden steeds populairder. Echter betwijfel ik of het haalbaar is. En dit soort effecten zijn volgensmij ook niet goedkoop..

Maargoed, mss een idee om het toch eens te proberen?

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het waardeer dat jullie van Royal Fireworks de vuurwerkliefhebbers een kans geven om mee te denken over eventuele nieuwe producten.

Het aantal schoten van een cake hangt denk ik samen met de tijdsduur en de variatie in effecten.
Een cake met 100 schoten van hetzelfde effect moet denk ik snel schieten, omdat hij anders saai wordt.
Een cake met 100 schoten en verschillende effecten, kan denk ik langzamer gaan dan de 100 schots cake met 1 effect.
Bij een cake met 10 schoten van hetzelfde effect kan wat mij betreft de tijd tussen de schoten ook wat langer zijn.

De diameter van de tubes maakt mij niet uit, als het effect maar goed uit de verf komt.

Dan de prijs.
Ik zou het liever over de prijs/kwaliteit verhouding hebben.
Ik vind het belangrijk dat de prijs/kwaliteit verhouding goed is.
Als ik een cake koop dan wil ik niet het gevoel hebben dat ik een poot wordt uitgedraaid.
Een prijs op zich zegt me niet zoveel.
Als een cake spectaculair of erg bijzonder is, dan ben ik bereid er meer voor te betalen dan voor een eenvoudige cake.

Een effect dat ik graag terug zou zien in een cake (of misschien wel in een single shot met 50 gram kruitvulling) is de horstail.
De horsetail moet dan wel "lang" blijven hangen en langzaam naar beneden zakken.

Paar fictieve cakes.

Artikel Naam: Strong Oak
Schiet Style: Fan shape
Bruto Gewicht: 3860 gram
Netto Kruitgewicht:450 gram
Aantals Shoten 30
Kaliber tube:30mm
Effect omschrijving:Golden comets to golden brocade king with purple,pink,and green strobe,White tails to multi color peony,Golden tails to golden kamuro,Last two rows,green comets to salute
Tijdsduur:00:29
Adviesprijs 55,00

Artikel Naam Oleander
Schiet Style: I Shape
Brutogewicht:2150 gram
Netto Kruitgewicht:285 Gram
Aantal Shoten 19
Kaliber Tube:30mm
Effect Omschrijving:Pink,green,purple,red peony with palm pistel,Red,green comets with same color crackling fish
Tijdsduur: 30:00
Adviesprijs: 25,00

Artikel Naam: Anvil
Bruto Gewicht:1350 gram
Netto Kruitgewicht:240 gram
Aantal Shoten: 16
Effect Omschrijving: golden palmtree with purple strobe,Red,green,yellow stars with crackling,White tails to popping flowers,Spinning tails to red,green,purple peony
Tijdsduur: 00:19
Adviesprijs 20,00

Artikel Naam: Behemoth
Schiet Style: I en Fan Shape
Bruto Gewicht:4000 gram
Netto Kruitgewicht:500 gram
Aantal Shoten:36
Kaliber Tube 30mm
Effects Omschrijving:White tails to salute,Golden tails to green,purple glittering willow,White tails to pink,red,green peony,Golden mine to kamuro with bleu stars
Tijdsduur:1:00
Adviesprijs: 45,00

Ik heb de cakes ook maar een naam gegeven.:p

Laatst bewerkt:
Paar fictieve cakes.

Artikel Naam: strong Oak
Schiet Style: Fan shape
Bruto Gewicht: 3860 gram
Netto Kruitgewicht:450 gram
Aantals Shoten 30
Kaliber tube:30mm
Effect omschrijving:Golden comets to golden brocade king with purple,pink,and green strobe,White tails to multi color peony,Golden tails to golden kamuro,Last two rows,green comets to salute
Tijdsduur:00:29
Adviesprijs 58,00

Artikel Naam Oleander
Brutogewicht:2150 gram
Netto Kruitgewicht:285 Gram
Aantal Shoten 19
Effect Omschrijving:Pink,green,purple,red peony with palm pistel,Red,green comets with same color crackling fish
Tijdsduur: 30:00
Adviesprijs: 25,00

Artikel Naam: Anvil
Bruto Gewicht:1350 gram
Netto Kruitgewicht:240 gram
Aantal Shoten: 16
Effect Omschrijving: golden palmtree with purple strobe,Red,green,yellow stars with crackling,White tails to popping flowers,Spinning tails to red,green,purple peony
Tijdsduur: 00:19
Adviesprijs 20,00

Artikel Naam: Behemoth
Schiet Style: I en Fan Shape
Bruto Gewicht:4000 gram
Netto Kruitgewicht:500 gram
Aantal Shoten:36
Kaliber Tube 30mm
Effects Omschrijving:White tails to salute,Golden tails to green,purple glittering willow,White tails to pink,red,green peony,Golden mine to kamuro with bleu stars
Tijdsduur:1:00
Adviesprijs: 45,00

Ik heb de cakes ook maar een naam gegeven.:p

Strong oak: valt af, 2 euro per shot is te duur.

Oleander, bebemoth en anvil: Wanneer de effecten groot en helder zijn, zou ik deze aanschaffen. MAAR waneer ik ook maar 1 zwakte aantref in de pot valt deze al af. Simpelweg omdat er vast wel een concurent is die iets vergelijkbaars aanbied voor minder geld.

Groeten,

200mm

Ik geef je gelijk. Kwa prijs van de strong oak. Heb ik ook dus aangepast. Maar een perfecte cake bestaat niet.

Back
Bovenaan