Wat hebben jullie in 2009 uitgegeven aan vuurwerk

Wat hebben jullie in 2009 uitgegeven aan vuurwerk

• 0-100 euro

Stemmen: 23 9,9%
  • 100-200 euro

Stemmen: 33 14,2%
  • 200-300 euro

Stemmen: 23 9,9%
  • 300-400 euro

Stemmen: 16 6,9%
  • 400-500 euro

Stemmen: 19 8,2%
  • 500-600 euro

Stemmen: 28 12,0%
  • 700-800 euro

Stemmen: 15 6,4%
  • 800-900 euro

Stemmen: 5 2,1%
  • 900-1000 euro

Stemmen: 11 4,7%
  • 1000-1500 euro

Stemmen: 30 12,9%
  • 1500-2000 euro

Stemmen: 19 8,2%
  • 2000-2500 euro

Stemmen: 5 2,1%
  • 2500 euro en meer

Stemmen: 22 9,4%
  • Ik vertel mijn omgeving eerlijk wat ik heb uitgegeven

Stemmen: 39 16,7%
  • Wat ik heb uitgegeven blijft voor iedereen geheim

Stemmen: 32 13,7%

• Totaal stemmers
    233
laten we het rond de €2500,- houden:| ik ben tegen mijn ouders niet eerlijk geweest over het bedrag wat ik aan vuurwerk heb uitgegeven, hier voel ik mij ook niet schuldig voor. In de kerstvakantie, waren mn ouders er al achter gekomen dat ik voor 500 euro vuurwerk heb besteld, gelukkig was ik toen met 2 vrienden buiten en heb ik met hun een goede smoes kunnen verzinnen. En wat dan nog, ik vind dat ik zelf bepaal wat ik met m'n geld doe. De een zuipt zich ieder weekend lam en de ander kijkt een heel jaar uit naar een hele mooie dag en doet in dat jaar ook genoeg dingen die betrekking hebben tot vuurwerk:D

ik heb nergens spijt van. Maar dit jaar zal mijn budget niet hoger worden ofzo, vorig jaar had ik genoeg. Kijk maar naar m'n collectiefoto:D http://forum.vuurwerkcrew.nl/showpost.php?p=234844&postcount=130

laten we het rond de €2500,- houden:| ik ben tegen mijn ouders niet eerlijk geweest over het bedrag wat ik aan vuurwerk heb uitgegeven, hier voel ik mij ook niet schuldig voor. In de kerstvakantie, waren mn ouders er al achter gekomen dat ik voor 500 euro vuurwerk heb besteld, gelukkig was ik toen met 2 vrienden buiten en heb ik met hun een goede smoes kunnen verzinnen. En wat dan nog, ik vind dat ik zelf bepaal wat ik met m'n geld doe. De een zuipt zich ieder weekend lam en de ander kijkt een heel jaar uit naar een hele mooie dag en doet in dat jaar ook genoeg dingen die betrekking hebben tot vuurwerk:D

Haha, ik ben benieuwd wat je pa en ma hadden gezegd als ze de garage bij je waren binnen gekomen toen je net die foto's aan het maken was :D

Ik loop er niet mee te koop wat mijn budget is. In feite gaat het niemand wat aan hoeveel ik uitgeef aan iets. De één z'n hobby is voor de ander onbegrijpelijk. Als ik er voor kies om hier een collectiefoto te plaatsen, dan zien de freaks ook wel hoeveel het ongeveer gekost heeft. Mijn ouders weten wel hoeveel ik heb uitgegeven (hoewel ze het nu waarschijnlijk al weer vergeten zijn :p), maar verder eigenlijk niemand. Als iemand er naar vraagt (wat zelden gebeurt), dan houd ik het wat vaag. Ik geef te kennen dat ik er meer dan bv. honderd euro aan heb uitgegeven, zonder dat het bedrag vier cijferig wordt. Ik zeg bijvoorbeeld: ongeveer vier dagen werken. Als ik daar bij vertel dat ik drie dagen in een vuurwerkwinkel werk, is het begrip er meestal al. Zonder dat ik een exact bedrag hoef te noemen :)
Ik had in 2009 ter waarde van ruim €600,- aan vuurwerk. Maar vanwege prettige personeelskorting heb ik een vakje of wat lager kunnen aanvinken :p

Fred, mag ik jou vragen óf jij de poll hebt ingevuld?
(Let op mijn vraagstelling :rolleyes:)

Jorik, ja, ja ik heb de poll ook ingevuld.
Zo wie zo mag mijn vrouw absoluut niet weten wat ik aan vuurwerk uitgeef.
Het is dan ook het enige geheim wat ik voor haar heb.
Ze vindt het prachtig om te zien en begrijpt mijn passie maar voor het geld wat wij besteden kan je makkelijk 2 weken van op vakantie. Zo redeneert mijn vrouw en ik denk meerdere vrouwen.
Zonde van het geld dus.

Jij hebt zelf gezien hoeveel vuurwerk ik vorig jaar had, want je was er zelf bij.!!! :p:p En jij bent een hele slimme jongen die vast heel goed kan rekenen:p

nou fred ik was er niet bij maar jou kennende!
ag ieder zijn hobby!
me vriendin klaagt ook elk jaar maar zij geeft 1000den euros uit aan haar reptielen enzv.
dus ik aan vuurwerk:D

Ik zie een berg echt hoge stemmers maar weinig reacties van deze mensen, erg leuke poll fred! Wil wel iedereen verzoeken om het wel eerlijk in te vullen het maakt namelijk niet uit of je veel of weinig koopt, niet iedereen heeft een groot buget en veel te besteden.

Zelf weet ik echt niet meer precies hoeveel het is geweest, wij waren met 3 man en hebben echt flink geld erin gepompt ik denk dat we wel op een 4000 euro zijn gekomen. met de verdeling van mij 2000 en hun 1000 per man zoiets schat ik maar weet die niet exact. Er ging maandelijks een bedrag in een pot en deze werd steeds aangevuld met losgeld wat steeds in ieders zak bleef zitten, en de laaste maanden en in de verkoop gaat er altijd nog wat extra's doorheen:wink:

Misschien dat sommige mensen het wel niet prettig vinden om zo'n budget kenbaar te maken. Anyway ik heb niks te verbergen dus zit
samen met mijn broer tussen de 2500-3000

Een hoop geld. volgend jaar een stuk minder in verband met een autootje enz

Laatst bewerkt:
Nu ik het zo bereken bijna 500 euro, toch mee dan gedacht... Dus onopzettelijk niet het juiste bedrag aan mijn vrouw verteld :D
Gelukkig is haar standpunt dat ik het zelf moet weten, en ik vond het ook dit jaar een volledig verantwoorde aankoop!

De helft heb ik in Lopik gekocht, verder nog wat bij de Rijswijkse vuurwerkhal en een klein aanbiedingspakketje bij De Driesprong in Zoetermeer. Na de vuurwerkdemo van Van Herwijnen toch nog een Hit Me van de Pyroshopper-collectie toegevoegd, en op Oudejaarsdag aan het eind van de middag 'omdat ik er toevallig langskwam' nog wat met korting gekocht bij De Vuurpijl in Reeuwijk :p
Daarnaast nog de 2e prijs van de Rijswijkse Vuurwerkhal van 250 euro. Voor mij als 'alleenstoker' ruim voldoende.

Handige Harry door de bocht hoor.
Ik heb aangeklikt: ik vertel me omgeving netjes wat ik uitgeef aan vuurwerk.

Nou niet dus.
Wat ik uitgeef aan vuurwerk hou ik strikt geheim.
Vrienden vragen het wel eens, maar ik zeg altijd van dat is staatsgeheim, dat weet alleen met schoonmoeder (en die heb ik niet. :D)

na jaren wintersport was ik dit jaar ineens thuis met oud en nieuw. onverwacht wellis waar door de slechte sneeuw en regen.

ik had dus niets besteld en moest dus in de losse verkoop in de omgeving van rotterdam vuurwerk scoren.

pochen over wat je uitgeeft is totaal niet van belang.
want iemand kan met 50 euro net zo gelukkig zijn als iemand die 500 uitgeeft.

in de losse verkoop hebben we met de jongens voor 1300 euro vuurwerk toch nog kunnen krijgen.

verdeel dit door 6 en je weet wat we persoon kwijt waren.

En nogmaals bedrag is niet belangrijk. wat je met de bedrag koopt wel....

Ik zelf zit altijd rond de 700, en ik heb toch wel echt een max van 1000, Ik vind vuurwerk natuurlijk harstikke leuk .. maar meer dan 1000 euro, dat jaar moet nog komen :p

Ik had dit jaar na aftrek van 20% korting een eindbedrag van ongeveer 370 euro,
eigenlijk dus rond de 450 euro vuurwerk. Dat vind ik zelf een mooi bedrag al wil ik OOIT nog wel een keer een supercollectie aanschaffen waarbij je moet denken aan +/- 2500 euro vuurwerk.

Maargoed ik ben tevreden, alhoewel ik dit jaar niet de beste potten had aangeschaft en het totaal toen dus nog best wel tegenviel ... :(

Hou mijn besteding voor iedereen geheim behalve voor mijn vrouw.Sterker nog vaak gaat ze mee. Ik heb verder niet echt hobby's of dingen waaraan ik geld uitgeef. Op de dag zelf genieten we ervan. Mijn vrouw vindt het ook mooi en staat graag buiten. We gaan gaan regelmatig naar shows.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk vind ik dit niet zo`n goede maatstaaf voor hoevéél vuurwerk mensen kopen. Als de prijzen bij voorbeeld verdubbelen en als iedereen net zo veel budget heeft, koopt iedereen de helft minder.
Ik koop ieder jaar ongeveer 50 kilo, maar ik weet niet hoe duur dit volgend jaar is:rolleyes:

Eigenlijk vind ik dit niet zo`n goede maatstaaf voor hoevéél vuurwerk mensen kopen. Als de prijzen bij voorbeeld verdubbelen en als iedereen net zo veel budget heeft, koopt iedereen de helft minder.
Ik koop ieder jaar ongeveer 50 kilo, maar ik weet niet hoe duur dit volgend jaar is:rolleyes:

Maar kilo's zegt natuurlijk ook niet alles, als ik kartonnen met black devils koop, dan zit ik zoo aan de 25 kg en het kost me geen drol. De beste maatstaaf blijft toch maar de collectie foto's :p

De hamvraag is: Wat wil je aantonen?

Als je wilt vaststellen hoeveel geld er doorheen gaat, gebruik je een "koude stelling" als "wat hebben jullie in 2009 uitgegeven" (zoals in dit topic). Dan krijg je een overzicht van getallen. Los van het bestedingsgedrag zegt dit verder helemaal niets over de kwaliteit, de artikelen zelf of de manier waarop het betreffende lid zijn hobby beleefd, vind ik.

De mate van liefhebberij, de kennis van de beschikbare artikelen en de bevlogenheid in het beleven van de hobby (ook als het geen oudjaar is) zijn onderwerpen die je lastig "koud" kunt meten. Liefhebbers onder elkaar weten de kenmerken meestal wel te herkennen.

---

Okee, dan even helemaal ontopic: De poll vul ik bewust niet in, omdat ik niet vind dat het iets relevants over mij zegt. Daarmee wil ik de mensen die het wél melden niet te kort doen. Zoiets is gewoon een eigen keuze. Wel kan ik melden dat alles wat ik aan de hobby besteed puur uit mijn "eigen gereserveerde geld" betrek. Mijn kinderen hoeven dus geen droog brood te eten als pappa met de strooptocht meerijd :D

Cameo

Okee, dan even helemaal ontopic: De poll vul ik bewust niet in, omdat ik niet vind dat het iets relevants over mij zegt. Daarmee wil ik de mensen die het wél melden niet te kort doen. Zoiets is gewoon een eigen keuze. Wel kan ik melden dat alles wat ik aan de hobby besteed puur uit mijn "eigen gereserveerde geld" betrek. Mijn kinderen hoeven dus geen droog brood te eten als pappa met de strooptocht meerijd :D

Cameo

Wel leuk dat je dat laatste aanhaalt, wat dat is niet geheel onbelangrijk. vuurwerk is voor ons allen een hele grote hobby, maar ik denk dat rekening houden met de omgeving ook een grote rol moet spelen. Het leven is geven en nemen he! :D

Dat van mij was 1250,- euro ilegaal vuurwerk
zowat alles proff etc...

En 50,- euro aan legaal vuurwerk, klein spul alleen.

Ik ben net 15 geworden, dus was het voorheen alleen zakgeld sparen, en had ik vorg jaar 275 euro gespaard, en alles uitgegeven. Natuurlijk was het toestemming krijgen niet makkelijk:D. Dit jaar werken, heb al gesoliciteerd en dus dat word meer uitgeven dit jaar.
Ik heb echt genoten vorg jaar, maar het kleinvuurwerk komt er never nooit meer in, alleen sier!:p (natuurlijk wel de binkie's enzovoorts he)

Groeten!

Erg laat,Maar toch ff ingevuld.

Ik ga niet meer zeggen wat voor bedrag ik uitgeef aan vuurwerk.
Net als Fred is dit het enige geheim wat ik heb voor mijn vrouw.
Net als idd de meeste vrouwen vind zei het zonde van het geld,Al vind ze het wel mooi om naar te kijken.
De meeste weten wel dat ik wat vuurwerk betreft een extremist ben,Qua besteding en projecten:p

Back
Bovenaan