Wat hebben jullie in 2009 uitgegeven aan vuurwerk

Wat hebben jullie in 2009 uitgegeven aan vuurwerk

• 0-100 euro

Stemmen: 23 9,9%
  • 100-200 euro

Stemmen: 33 14,2%
  • 200-300 euro

Stemmen: 23 9,9%
  • 300-400 euro

Stemmen: 16 6,9%
  • 400-500 euro

Stemmen: 19 8,2%
  • 500-600 euro

Stemmen: 28 12,0%
  • 700-800 euro

Stemmen: 15 6,4%
  • 800-900 euro

Stemmen: 5 2,1%
  • 900-1000 euro

Stemmen: 11 4,7%
  • 1000-1500 euro

Stemmen: 30 12,9%
  • 1500-2000 euro

Stemmen: 19 8,2%
  • 2000-2500 euro

Stemmen: 5 2,1%
  • 2500 euro en meer

Stemmen: 22 9,4%
  • Ik vertel mijn omgeving eerlijk wat ik heb uitgegeven

Stemmen: 39 16,7%
  • Wat ik heb uitgegeven blijft voor iedereen geheim

Stemmen: 32 13,7%

• Totaal stemmers
    233

moontan

VWC lid
Wij vinden het interessant om te weten wat jullie in 2009 hebben besteed aan vuurwerk. Het gaat er om wat jullie in Nederlandse winkels hebben uitgegeven.
Probeer het antwoord zo correct mogelijk te geven.
Daarnaast een ekstra optie om aan te geven of jullie eerlijk zijn tegenover jullie relatie/familie/vrienden over wat jullie uitgeven aan vuurwerk.
We zijn benieuwd naar jullie antwoorden en reacties.

In Nederland had ik voor 177 euro gekocht. Hier was ik eerlijk over tegen iedereen, ander vuurwerk had ik ook gekocht. Hier was ik niet eerlijk over :)
Btw, is dit ergens voor omdat het zo formeel gevraagd wordt? Of gewoon een doodnormaal topic :p ?

Dit is niet formeel door een importeur of winkel gevraagd als je dat bedoelt.
Het is van tijd tot tijd interessant om jullie mening over bepaalde zaken te polsen. Meer niet. En ik denk dat de meeste liefhebbers het wel interessant vinden om te weten wat er zoal aan vuurwerk wordt besteed.

Ik ben afgelopen jaar bij 2 winkels geweest. Nou ja, eigenlijk maar 1, maar daar kon je ook wat bestellen van Zena Nederland.

Bij Zena had ik voor €41 gekocht.
Bij de dealer zelf heb ik voor €146 gekocht, dit was met 30% korting, dus een straatwaarde van in totaal rond de €208.
Ook had ik nog wat via via van vrienden :)
Tot een zeker niveau heb ik het eerlijk verteld. Mijn moeder vond het op een gegeven moment mooi geweest, maar toch nog wat stiekem bijgekocht bij het ophalen. :rolleyes:
Dit jaar hoop ik wat meer uit te gaan geven aangezien ik binnenkort ga werken :)

ik zat op 1500+ in 2009, verdeeld over 4 winkels. tegenover mijn vrouw ben ik er eerlijk over, voor de rest deel ik het niet met andere in mijn omgeving, omdat niet
iedereen zoveel te besteden heeft, of wil besteden.

ik heb bij meerdere winkels gekocht en kan de bedragen wel bij elkaar gaan optellen....alleen ben ik bang dat ik me dan een ongeluk schrik, dus doe ik dat liever niet :D
denk al met dat het "ongeveer" rond de 500 euro was :wink:

heb dit jaar voor 2000 tot 2500e uitgegeven.
verdeeld over 2 winkels.
me vrienden weten het en me vriendin ook al verklaart ze me voor gek!!
maar ag een showtje schieten is eenmaal duur!
telkens nieuwe ideeen die je tog wil verwezenlijke.
dus telkens word mijn budget op gerekt.
of ik er spijt van heb......
NEE dat niet maar dit jaar ga ik me budget wel halveren whaha.

Ik heb bij twee winkels mijn vuurwerk gekocht,En ik zat zo rond de 650 euro. Mijn pa en mensen om mij heen,Weten van het bedrag. Mijn moeder is een ander verhaal,Mijn pa zal het vast wel een keer aan haar vertellen. Maar ze geeft er niks om,En ik heb geen zin in discussie met de feestdagen. Dus voor de rust in huis als ik bij me ouders ben,En voor mij zelf. Is hoe minder ze weet hoe beter,:p

Ik heb dit jaar rond de € 600 uitgegeven. Dit was verspreid over verschillende winkels in Nederland. Dit was het eerste jaar zonder illegaal, het is prima bevallen en heb gezien dat Nederland veel te bieden heeft. Heb besloten dit jaar ook geen illegaal te kopen ben het risico gewoon zat.

Ik heb dit jaar ergens tussen de 200 en 300 euro uitgegeven aan Nederlands vuurwerk. Ik weet het bedrag zelf niet eens precies meer, mijn ouders weten het dan ook niet precies. Vooral mijn moeder kan er namelijk nogal over zeuren. Verder zat er dan nog wel wat buitenlands spul bij wat ik via via heb gekocht. Ook daarvan weet ik het precieze bedrag niet, maar het zal niet meer dan 100 euro zijn geweest :wink:

ik heb gestemd, maar ik kan vertellen dat ik in de hogere sector valt met uigaven maar ik zeg geen bedrag.

Ik heb zelf zo rond de 450 euro uitgegeven, al heb ik tegen mijn moeder gezegd dat het voor zo'n 250 euro was.
Zelf ben ik niet zo'n type dat gaat lopen pochen over het totaal bedrag en dus vertel ik het niet zo tegen iedereen.
Kijk iedereen mag genieten van zijn/haar vuurwerk en dan houd ik de mensen in hun waarde omdat ze niet zoveel te besteden hebben. En dus houd ik het bedrag het liefste bij diegene waar ik veel mee stook.
Maar wat ik niet vergeten moet, in 2009 heb ik mijn rijbewijs gehaald en kon ik overal naar toe scheuren. Zo heb ik in totaal meer dan 150 km gereden om mijn vuurwerk te halen. Dit was nooit gelukt als ik geen rijbewijs had gehaald. (mijn vader zit daar niet op te wachten:p)

Dit jaar ben ik echt gaan werken, verdien nu best wel lekker en zal dit jaar het dubbele worden.
Zit al een aantal lijstjes te maken, op hoop van zege dat een winkel in Den Bosch weer korting actie heeft (zal geen reclame maken lol)
Ik ga dit jaar ook meer dingen tegelijkertijd schieten, dus meer 500 grammers tegelijk.

ikzelf heb rond de 950 euro uitgegeven
bij 3 verschillende winkels.
ik heb een fulltime baan in de horeca en leg maandelijks mijn fooi apart
voor vuurwerk. dit scheelt me aan het eind van het jaar al genoeg.
verder ben ik er ook altijd eerlijk over tegen familie en vrienden, etc.
ze weten dat het een grote hobby van me is en maken zich er ook niet zo druk om

Afgelopen jaar voor zo'n 500 euro uitgegeven (streven was eigenlijk 300 euro) Dit heb ik uitgegeven bij 2 winkels. Alleen mijn vrouw weet exact wat ik heb uit gegeven. Verder heeft niemand in mijn omgeving hier iets bij nodig om dit te weten!

Ok, gelukkig heb ik (volgens mij) niet tussen de 600 en 700 euro uitgegeven, anders had mijn optie er niet tussen gezeten :D Maar ik kan geen bedrag kiezen omdat ik het gewoon niet zeker weet en/of heb bijgehouden. Het zit boven de 500 en onder de 1000...Hmm, het kan toch best 'ns net onder de 700 hebben gezeten, of net boven... Niemand die het weet, zelfs niet zo globaal en onnauwkeurig als ik dat nu vertel :D en het gaat ook niemand wat aan ;)

Ik zie een berg echt hoge stemmers maar weinig reacties van deze mensen, erg leuke poll fred! Wil wel iedereen verzoeken om het wel eerlijk in te vullen het maakt namelijk niet uit of je veel of weinig koopt, niet iedereen heeft een groot buget en veel te besteden.

Zelf weet ik echt niet meer precies hoeveel het is geweest, wij waren met 3 man en hebben echt flink geld erin gepompt ik denk dat we wel op een 4000 euro zijn gekomen. met de verdeling van mij 2000 en hun 1000 per man zoiets schat ik maar weet die niet exact. Er ging maandelijks een bedrag in een pot en deze werd steeds aangevuld met losgeld wat steeds in ieders zak bleef zitten, en de laaste maanden en in de verkoop gaat er altijd nog wat extra's doorheen:wink:

ik heb een bedrag van ongeveer rond 250 uit geven maar 1 ding weet ik zeker dat het de komende jaren vlink zal verhogen

Ik zit denk ik op ongeveer € 1300,00 en dat is exclusief de 1e prijs van € 350,00 aan vuurwerk bij de Rijswijkse vuurwerkhal.
Dit heb ik gehaald bij 5 verschillende winkels :
- Rijswijkse Vuurwerkhal
- Reeuwijk ---->> bij Ylke :D
- van Herwijden
- De Driesprong
- Zena Pijnacker

Ook hier weet alleen mijn vrouw er van af, omdat ook ik vind dat anderen die nauwelijks rond kunnen komen dit hoeven te weten.

Dit jaar hoop ik toch minder uit te geven omdat ik nog behoorlijk over heb van afgelopen keer. Maar ja.. daar zal in de praktijk wel niets van terecht komen mijzelf kennende :rolleyes:

Dit jaar zat ik rond de 1550, vooral veel gehaald bij vuurwerkland steenbergen, waar ik dus ook van de korting genoot. En mezelf kennende kan ik niet stoppen met vuurwerk kopen, dus heb ik ook nog vrij veel in de losse verkoop gekocht. Heb nog een klein beetje over, maar het was echt zeker de moeite waard!

Mijn ouders/vriendin weten wel hoeveel ik heb uitgegeven, ze verklaren me voor gek, maar laten het wel rusten:p De rest hoeft het niet zo te weten, anders krijg je al dat commentaar, je kunt dat geld beter ergens anders aan uitgeven.

Cheers!

Back
Bovenaan