Wat gebeurt er met je (Freak) bestelling als er toch een verbod komt?

Econz

VWC lid
De freak-acties zijn langzaamaan alweer aan het opstarten en alweer begonnen.
Veel van ons hebben alweer een bestelling gedaan voor aankomend oud en nieuw.
ChristenUnie heeft aangekondigd om toch weer het vuurwerkverbod terug op tafel te willen.

Vorig jaar is besloten dat er geen vuurwerkverbod komt.

Maar wat als er toch nog besloten wordt, dat er een nationaal vuurwerkverbod komt.
Wat gaat er dan gebeuren met je bestelde en betaalde producten?

Krijg je al je geld terug, of heb je pech?
Het zal niet, maar kun je toch gewoon je bestelling op gaan halen??

Je mag bestellingen sowieso annuleren (ondanks wat er in sommige algemene voorwaarden staat). Het is namelijk een koop op afstand en door de bijzonderheid van het product mag deze altijd kosteloos geannuleerd worden.

Als er een landelijk vuurwerkverbod komt dan gaat dat nooit het jaar erna in. Heeft simpelweg te veel economische gevolgen. Importeurs zijn immers nu al bezig met inkopen voor volgend jaar.
Ik maak mee veel drukker om het feit dat gemeentes het nu zelf mogen beslissen. Mijn dorp is al voor 90% vuurwerkvrij omdat je niet in een straal van 100 meter van een riet dak vuurwerk af mag steken en die staan er nogal veel. Dit jaar liep de grens letterlijk over mijn huis. In mijn achtertuin mocht het niet voor de deur net wel. Voor mijn gemeente is een algeheel vuurwerkverbod nu een hele kleine stap.

Als er een landelijk vuurwerkverbod komt dan gaat dat nooit het jaar erna in. Heeft simpelweg te veel economische gevolgen. Importeurs zijn immers nu al bezig met inkopen voor volgend jaar.
Ik maak mee veel drukker om het feit dat gemeentes het nu zelf mogen beslissen. Mijn dorp is al voor 90% vuurwerkvrij omdat je niet in een straal van 100 meter van een riet dak vuurwerk af mag steken en die staan er nogal veel. Dit jaar liep de grens letterlijk over mijn huis. In mijn achtertuin mocht het niet voor de deur net wel. Voor mijn gemeente is een algeheel vuurwerkverbod nu een hele kleine stap.

Dan is de vraag, wat ga je doen als er een geheel verbod in jouw dorp komt?
Ga je dan ergens anders je vuurwerk afsteken?

Ik wel ja, dan ga ik wel bij vrienden oud en nieuw vieren. Overigens is dat nu aan de orde in mijn woonplaats, 15 januari wordt er gestemd over een motie van Groenslinks / SP over een gemeentelijk vuurwerkverbod.

Denk ook dat ze het niet voor hetzelfde jaar verbieden maar die ernaar. Wat ik wel denk ik dat je enorme freak/leegverkoop acties krijgt wanneer het verboden word, dus wat dat betreft hebben we geluk.

Al moet ik er toch echt niet aan denken

Denk ook dat ze het niet voor hetzelfde jaar verbieden maar die ernaar. Wat ik wel denk ik dat je enorme freak/leegverkoop acties krijgt wanneer het verboden word, dus wat dat betreft hebben we geluk.

Al moet ik er toch echt niet aan denken

Dan heb je je laatste jaar dat je kan afsteken zeker geluk.
Nou , geloof me, ik ga dan flink hamsteren.

Mocht het toch zover komen, ga ik in Duitsland mijn vuurwerk kopen en aan het einde van mijn straat (de grens) afsteken....
Maar dan ook PAL over de grens!

Dan heb je je laatste jaar dat je kan afsteken zeker geluk.
Nou , geloof me, ik ga dan flink hamsteren.

Mocht het toch zover komen, ga ik in Duitsland mijn vuurwerk kopen en aan het einde van mijn straat (de grens) afsteken....
Maar dan ook PAL over de grens!

Gaan we met z'n allen in zo'n straat staan waar de voetbalsupporters vroegen stonden als Nederland-Duitsland tegen over elkaar stonden. De straat is de grens, de ene kant NL en de andere kant De :)

Gaan we met z'n allen in zo'n straat staan waar de voetbalsupporters vroegen stonden als Nederland-Duitsland tegen over elkaar stonden. De straat is de grens, de ene kant NL en de andere kant De :)

Of een compleet vakantiepark in Duitsland afgehuurd door Freaks :D

Denk niet dat er een geheel verbod gaat komen. Wellicht dat de afsteektijden nog wat aanscherpt worden en dat er bepaalde artikelen verboden worden.
Wat ik wel verwacht is dat Belgie met zijn knallers het volgende agenda punt is.

Hmm ik denk dat het nodig is dat er iemand op tv gaat vertellen hoe het nu wel precies zit.
Veel mensen zijn voor een verbod op knalvuurwerk en denken dat we daarmee af zijn van alle 'bommen'. Punt is dat je dan alleen rotjes gaat verbieden. Ik had het nog even in eigen kring nagevraagd: die dachten dit namelijk ook en dat je ook in Nederland harde knallers kan kopen.

Dat kan in Kerkrade op de Nieuwstraat.
Is natuurlijk wel een stukje rijden voor de meeste van ons, maar daar heb je idd een straat (Nieuwstraat) wat aan de ene kant in Duitsland ligt en de andere kant in Nederland..

Of een compleet vakantiepark in Duitsland afgehuurd door Freaks :D

Dat zou ook megavet zijn....

Hmm ik denk dat het nodig is dat er iemand op tv gaat vertellen hoe het nu wel precies zit.
Veel mensen zijn voor een verbod op knalvuurwerk en denken dat we daarmee af zijn van alle 'bommen'. Punt is dat je dan alleen rotjes gaat verbieden. Ik had het nog even in eigen kring nagevraagd: die dachten dit namelijk ook en dat je ook in Nederland harde knallers kan kopen.

En dat is het hele probleem. Onwetendheid. De meeste mensen denken dat doden, gewonden en al het overlast afkomstig van vuurwerk in het algemeen is, maar vergeten dat de meeste overlast komt van illegaal vuurwerk of het verkeerd gebruiken van je vuurwerk.

Verder erg leuk dat de Christen Unie een vuurwerk verbod wil, maar de Christen Unie wil ook militairen naar Syrië sturen en de winkeltijden wet aanpassen. We moeten niet vergeten dat er veel partijen zijn die allemaal veel dingen willen, maar voordat het echt zo ver is zijn we denk ik nog wel even verder. De verkoop van vuurwerk levert namelijk ook altijd gigantisch veel geld op, laten we dat niet al te makkelijk vergeten.

Verder ga ik ervan uit dat, als er echt een landelijk verbod komt, dit gefaseerd zal gaan. Je bestelling zal niet zomaar geannuleerd mogen of kunnen worden.

NEE, het is m'n recht om vuurwerk te kopen en af te steken op de tijden die wettelijk zijn bepaald.
Als mijn burgemeester daar dus anders over denkt is heel erg jammer.........voor hem.
Boete neem ik als een vent, maar voor komen zal die, al is het maar om aan te tonen dat dit niet gaat werken, imo gaat de burgemeester niet mijn rechten bepalen, rekening houden met ouder/zieken/dieren vind ik een fatsoen norm en niet meer dan normaal maar als hele dorpen en/of steden vuurwerk vrij worden gemaakt dan krijgt ons rechts systeem het nog heel druk in de toekomst.

Ze zouden is met een aantal cameraploegen mee moeten lopen met de freaks.
Dan zien ze

1. Dat er veilig word afgestoken, voldoende afstand, allemaal brillen op etc
2. De hele buurt uitloopt en er wel degelijk van geniet.
3. Hou het ook kan.

Etc etc. Echter durven freaks dit weer niet omdat ze waarsch over de 25 kg regel heen gaan, dus worden we alsnog als criminelen gezien.

Jaar in jaar uit, nog nooit iets fout gegaan. Het kan zoveel anders dan alle nieuwsberichten die je leest.

Bij een evt. Gemeentelijkverbod op afsteken (verkoop en bezit verandert niet) dan begin ik een procedure om het stukje grondgebied waaropmijn huis staat bij een naburige gemeente te laten horen waar geen verbod geldt.

Uiteraard ga ik die procedure verliezen, maar je krijgt er wel landelijke aandacht mee.

Tevens zal ik met precies 25kg aan vuurwerk de dagen tijdens verkoop voor de deur van het gemeentehuis rond lopen (bezit is immers niet verboden.

En de 31e uiteraard gewoon vuurwerk afsteken voor mijn huis +een vreugdevuur + carbid schieten.

Ik zit er trouwens ook nog aan te denken om een religie te starten. 1 waarbij er (volgens regels) vuurwerk afgestoken moet worden.

Immers zijn religies heilig en staat in de grondwet dat men zijn/haar religie vrijelijk moet kunnen uitvoeren.

Iemand die me wil helpen dit verder te onderzoeken?

Ze zouden is met een aantal cameraploegen mee moeten lopen met de freaks.
Dan zien ze

1. Dat er veilig word afgestoken, voldoende afstand, allemaal brillen op etc
2. De hele buurt uitloopt en er wel degelijk van geniet.
3. Hou het ook kan.

Etc etc. Echter durven freaks dit weer niet omdat ze waarsch over de 25 kg regel heen gaan, dus worden we alsnog als criminelen gezien.

Jaar in jaar uit, nog nooit iets fout gegaan. Het kan zoveel anders dan alle nieuwsberichten die je leest.

Ja denk je dat alle freaks veilig afsteken? Kijk op youtube hoe bekende 'freaks' met vuurwerk omgaan. Zie je ze een bril dragen? Ik niet. En zo zijn er denk ook vele onder ons die geen bril dragen.

Ja denk je dat alle freaks veilig afsteken? Kijk op youtube hoe bekende 'freaks' met vuurwerk omgaan. Zie je ze een bril dragen? Ik niet. En zo zijn er denk ook vele onder ons die geen bril dragen.

Ik heb het ook niet over de youtube Freaks, die noemen zich freaks maar zo zie ik ze absoluut niet.
Nee ik heb het over de echte liefhebbers die er verantwoord mee omgaan en daar zitten er genoeg van hier.

Ik draag iig altijd een bril en velen die ik spreek ook. Sterker nog, ik heb er genoeg liggen om de hele straat te voorzien. Maargoed, denk dat je mijn insteek wel snapt.

Als je op youtube FREAK in je naam hebt staan betekend het niet per definitie dat het ook een echte freak is. Misschien een freak in de vorm van alles doen wat god verboden heeft:yes:

Back
Bovenaan