Wat ga jij volgend jaar hetzelfde doen?

Richardus

VWC lid
Wat ga jij volgend/dit jaar hetzelfde doen, qua aankopen, afhalen, stoken, sfeer enz etc? Omdat het je beviel of misschien omdat je het niet kunt laten :p

Laatst bewerkt:
NIet te druk maken over het weer.
In de vwc chat rond hangen. Was dit jaar voor het eerst, maar vond dit erg gezellig.
Kleine zooi voor kids kopen, zodat zij lekker kunnen stoken. Kost mij weinig en ik vond hun reacties erg leuk.
Matjes halen, knettertonnetjes en fonteinen.

Met mijn neefje stoken.

Gelijk opruimen na stooksessie van 18.00, want ze gaan geheid rapen en ik ben snachts ergens anders. Tevens vind ik t gewoon fijn als ik op 1 januari weinig hoef te doen.

In een kleine setting jaarwisseling doorbrengen.

Wat ik hetzelfde zal doen? Het rustig aan doen, niet een hele uur buiten staan en afsteken, maar gewoon iedere keer iets en dan weer voor 20-30 min. naar binnen (moest ook wel, had niet veel cakes e.d.) en dit beviel mij heel erg goed, ik bemerkte dat ik op deze manier er nog meer plezier uit kon halen. Daarnaast ben ik niet meteen om 00:00 uur begonnen maar om 00:20 uur, toen de meeste mensen rondom mij hun vuurwerk hadden gestookt. Op die manier hoefde ik niet bang te zijn dat ik iets naar mijn hoofd geslingerd zou krijgen en ook dit bevalt mij prima. Wat nog, ff denken.... nee, dit was het wel een beetje. Er zijn meer dingen die ik anders zou doen, maar dat behoort in een ander topic.

1e afhaaldag 90% binnen hebben (in ieder geval de show). 2e en 3e afhadag maximaal 1 bestelling die in de buurt af te halen is (puur voor de sfeer). Show de 30e klaar hebben en de 31e volle bak genieten zonder stress.

Rustig(er) aan doen. Meer genieten binnen met familie ipv hele dag in de schuur voorbereidingen qua vuurwerk.

Net als afgelopen jaarwisseling geen losse cakes meer. Telkens als de cake leuk begint te worden stopt hij weer.
Voor het eerste sinds jaren een paar fonteinen gekocht.
Die fonteinen waren erg leuk.
Dus er komen weer een paar fonteinen en de rest alleen compounds. Afgelopen jaarwisseling was Ik voor het eerst in mijn leven samen met mijn gezin binnen in plaats van de hele oudjaarsavond buiten.
Dat is prima bevallen en ga dit de komende jaren ook doen.

Laatst bewerkt:
Wat ik hetzelfde zal doen? Het rustig aan doen, niet een hele uur buiten staan en afsteken, maar gewoon iedere keer iets en dan weer voor 20-30 min. naar binnen (moest ook wel, had niet veel cakes e.d.) en dit beviel mij heel erg goed, ik bemerkte dat ik op deze manier er nog meer plezier uit kon halen.

Heb precies t zelfde gedaan. Wel veel buiten geweest maar niet dat gestress van ik moet dit of dat nog afsteken. En had door de jaren heen nog allemaal klein spul verzameld , grondbloemen, bijtjes, stinger bees etc Dat gewoon op de statafel gelegd buiten en gezegd tegen de visite dat ze t lekker op moesten maken, dus daar zijn we ook vanaf en we hebben onwijs gelachen. De visite had geen idee, die dachten dat ze een grondbloem afstaken maar dan ging zo'n ding met een noodgang de lucht in met t hummer geluid. Prachtig die reacties. En heb mijn zoons alle compounds laten afsteken. Heb er zelf geen een aangestoken. En als ik dan dat plezier in hun ogen zie, goud. Daar doe je het voor. Dus zeker voor herhaling vatbaar.

De focus het afgelopen O&N voornamelijk gelegd op 30mm, met enkele 25mm uitzonderingen.
Voornamelijk om de burst en spreiding, dit bleek het afgelopen O&N een goede gok geweest te zijn (i.v.m. de wind) en dit ga ik het aankomende O&N weer hetzelfde doen!
Wellicht wel volledig 30mm, alleen zit hier ook weer een ander prijskaartje aan.

Vooral lekker 25 en 30mm bakken blijven halen en het kleiner spul weglaten. Hierdoor ook wat meer genieten van tijd met familie en/of vrienden. Daarnaast vind ik het elk jaar toch weer erg sfeervol om samen met mijn vriendin naar DE te gaan om wat winkels af te struinen en te kijken wat je nog kan scoren.

Deze keer voor het ophalen van mijn bestellingen voor het eerst gebruik gemaakt van elke verkoopdag. Dit beviel goed en dat ga ik dit jaar weer doen. Verder had ik soms ook kleinere bestellingen en zo kwam ik ook in meer winkels en dit vond ik echt goud qua belevenis en sfeer, ook dit blijf ik er in houden.

Geen weerstress!!! 2 jaar stress en viel allebei de jaren meer. Verder weer naar meerdere winkels en meer labels. Had nu alles bij 1 winkel door omstandigheden.

Ik ga geen losse cakes meer aanschaffen, enkel een cake set voor de vooravond en voor de rest alleen maar compounds. Uitzondering maak ik voor de wolf budget cakes zoals The legend, king crackling etc.. die zijn top!

Het wederom houden bij twee, max drie shops. Uitstekend bevallen. Veel minder stress en gedoe.

Daarnaast is m'n oudste meid, 5j, voor het tweede jaar op rij helemaal gek van vuurwerk. Zodoende hebben wij samen urenlang klein spul gestookt. Daar heb ik zo verschrikkelijk veel voldoening en plezier uit gehaald, daar kan geen compound tegenop. Minder dozen, meer qualitytime dus.

Niet in de rij gaan staan bij Duitse discounters. Vroeg in de ochtend waren de rijen voor de kassa bij de Posten Börse zo achterlijk lang, dat ik na een beetje rondneuzen gewoon weer de auto in stapte om het elders te proberen. Uiteindelijk maar 5 winkels bezocht, maar wel bij Zimmermann en Lidl een paar pareltjes bemachtigd.

Weer veel winkels bezoeken! Dat is wat ik graag doe in de laatste 3 dagen! Dit jaar maar liefst 18 winkels bezocht! Telkens wat kleine dingen meegenomen, want nu kan het! Ze zijn per slot van rekening maar 1 keer per jaar open! Het gaat gaat mij vooral om sfeerproeven en socializen met jan en alleman! Je praat met vreemden (liefhebbers) alsof je ze al een hele tijd kent! Grappig is dat!

Tjaa, tis net alsof je als vrouw naar een kleding- en schoenenwinkel toegaat, die maar één keer per jaar open is, hè!

Back
Bovenaan