Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Iedere jaar zijn er wel dingen die je enorm goed zijn bevallen en andere momenten wat minder. Deel het hier met iedereen wat jij dit jaar anders gaat doen.

Anders doen:
- Geen showtjes meer plannen. Afgelopen jaar had ik een plan voor een 0:00 showtje gemaakt. Uiteindelijk toch wat andere dingen geschoten en een aantal waaierproducten wel in een showtje geschoten. Hoewel dat uiteindelijk wel geslaagd was, ga ik dit jaar gewoon een aantal mooie producten met hoog tempo voor 0:00 klaarzetten en die dan los afsteken.
- Minder losse cakes kopen. Voor velen al jaren een voornemen. Voor mij tot nu toe nog niet, maar afgelopen jaar had ik 180 losse cakes uiteindelijk. Best een gedeelte daarvan in projecten. Maar alsnog ook best wat om los af te steken. Het is natuurlijk lekker om door te kunnen stoken, maar het geeft ook een beetje druk. Ik weet nu wel wat genoeg is qua losse cakes.
- Meer (multishape) compounds. Sowieso ben ik wel meer fan geworden van compounds afgelopen jaar. Maar zeker de compounds die meerdere effecten en meerdere schietrichtingen hebben, spraken mij heel er gaan. Die gaan er dus meer komen dit jaar. Er staan al wat leuke dingen gepland.

Tsja, dr zijn zeker wat dingetjes die ik anders ga doen.

Vorig jaar een aantal cakeboxen die hun tijd nodig hadden...

Probleem was wel dat ik veel aan het 'knutselen' was in de kelder.
Wij wonen bv 3 hoog in een appartementcomplex en dat kostte allemaal best veel tijd om alles boven en met 12 beneden te zetten. Ik sjouwde me de ****** die avond terwijl ik ook met het vrouwtje lekker had kunnen slijpen met de top2000.

(Voor de jonkies, slijpen is lekker dansen met het vrouwtje) 50+ hier :D

Daarom doe ik dit jaar niet zo veel knutselen en zorg dat ik mn hele handel in 2 grote bigbags heb. Dus meer smallere compounds. Wel 25/30mm.

Vorig jaar was minder voor het vrouwtje en zoals jullie weten, happy wife, happy life. :bye:

Dit jaar minder klein spul.
Dit jaar wel zelf oliebollen bakken.
Dit jaar nog meer buiten zijn.

Tot enkele jaren geleden stookte ik alles weg. Weer of geen weer, gas erop!
Afgelopen jaar vanwege de harde wind bewust er voor gekozen om een serieuze hoeveelheid te bewaren.
Daar heb ik nu vrede mee, maar koop nog net zoveel nieuw erbij. Een stukje veiligheidsvoorraad als het waren, voor:
- bekenden of familie die toch even snel een potje willen kopen
- het geval van een totaalverbod
- toch nog een verjaardagsshowtje schieten

Wat ik niet meer ga doen:
De laatste dagen van het jaar in de schuur doorbrengen om projecten door te lonten. 1 pallet opbouwen is prima, de rest gewoon los afsteken.
Ook alle af fabriek compounds nalopen om vertraging te voorkomen ga ik minder doen. Kost teveel tijd voor een kleine verbetering (die de gemiddelde toeschouwer niet storend vindt / niet eens opmerkt)

Ook een showtje fakkelen ga ik niet meer doen. Je mist dan toch teveel van de effecten. Heel leuk om te doen, maar niet met oud & nieuw.

Wat ik al jaren niet meer doe: alles filmen. Optimaal genieten van die ene dag.

Meer tussen 18:00 en 20:00 uur stoken.

Laatst bewerkt:
Nog meer overdag stoken. Dit weer echt opgepakt tijdens de verbodsjaren en bevalt echt prima. Gelukkig wordt het hier ook getolereerd in de buurt en doen vele mensen het. Lekker met cat1 in de weer en af en toe cat2 tussen door, vuurkorf aan, muziek erop. Zorgt voor zoveel meer sfeer en beleving dan pas vanaf 18:00 te stoken, dan is gevoelsmatig de helft van de dag alweer voorbij.

Nog kleinere collectie. Het overdreven vele stoken is geweest, en dat bevalt me echt donders goed. Geen gehaast en gestress, sfeer moet er tot de max zijn.

Keer op keer leg ik me zelf een eis op dat het echt de aller laatste klapper gaat worden, maar ook dit jaar gaat het weer een grotere klapper worden dan vorig jaar.

Wil het eigenlijk echt anders gaan aanpakken maar het is zo moeilijk, vanaf 2024 worden er enkel nog compound boxen besteld in de freak/actie/BF of tegen een goede prijs.
Kleine cakes laat ik staan en 500gram wordt beperkt tot 10 cakes maximaal.

Maar we spreken elkaar volgend jaar weer over deze gedachte :p

Wat is toch die magnetische aantrekkingskracht van die kleine cakes he? Soms weet ik al voordat ik op bestellen klik dat dit een gevalletje stofhappen op zolder wordt, of schieten om het maar op te maken. Toch moet ik m wel echt hebben. Ga ik volgend jaar ook echt niet meer doen.

Ik ga eerst maar eens afwachten hoe dit jaar bevalt, voordat ik bepaal wat ik anders ga doen. Het enige wat ik wel anders ga doen is dat ik een keer ga beginnen met een schone lei, maar dat is het gevolg van de keuzes die ik voor dit jaar heb gemaakt, namelijk minder kopen en niets overhouden.

Niet veel denk ik, heb dit jaar net zoals afgelopen jaar, veel klein spul gehaald, om samen met me kleine van 5 lekker de hele dag door af te steken, paar leuke bakken en potten voor de avond en dan geniet ik het meest van die kleine de hele dag. Haal daar echt veel plezier uit

Ik ga eerst maar eens afwachten hoe dit jaar bevalt, voordat ik bepaal wat ik anders ga doen. Het enige wat ik wel anders ga doen is dat ik een keer ga beginnen met een schone lei, maar dat is het gevolg van de keuzes die ik voor dit jaar heb gemaakt, namelijk minder kopen en niets overhouden.

Inmiddels alweer wat verder in het denken. Volgend jaar wil ik sowieso zwaar inzetten op producten van Wolff en Magnum. Tot nu toe heb ik van die 2 importeurs veel te weinig gehad. Geen dealers in de buurt en misschien iets te veel blind gestaard op andere importeurs/winkeliers. Vooral vreemd dat ik nog nooit voor Magnum ben gegaan, omdat ik in het verleden wel altijd veel van Broekhoff had en daar ook altijd happy mee was.

Helemaal niets, wat ik elk jaar toe bevalt mij uitstekend : freakacties speuren haha. Hoop dat er dit jaar wel weer wat meer en ook aantrekkelijkere acties zijn dan afgelopen jaar want het was beduidend minder dan andere jaren.

Niet meer te vroeg teveel budget er doorheen jagen. Veel shops openden laat en ben behoorlijk gevoelig geweest voor FOMO. En, minderen!

Tot nu toe ga ik niet heel veel anders doen, bevalt me nu prima eigenlijk. Af en toe wat kleine bestellinkjes, echt jagen op koopjes om zo voordelig mogelijk uit te komen. Dat vind ik leuk om te doen en is me ook aardig gelukt denk ik. En ik blijf kwaliteit boven kwantiteit stellen, een product moet gewoon bewezen goed zijn. Hoop alleen dat sommige winkels volgend jaar wat eerder beginnen met acties.

Vooraf een budget bepalen en een lijst maken met producten die ik wil hebben en me daaraan houden voor 75% van het budget, de overige 25% budget is dan voor nieuwe producten en hele mooie aanbiedingen.

Minder gestrest de compounds erdoorheen jassen om 00:00 maar eerst gewoon kijken wat de buurt heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan