Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen thunderkings meer en cat1, deze jaarwisseling alle cat1 opgemaakt in grote bergen wat nog over was van 2 jaar alleen cat1 (uiteraard ook cat2 gestookt) wat betreft thunderkings had wat van de nieuwere gekocht omdat ik niewsgierig was had er totaal 120 en heb er nog ruim 80 over de lol is er gewoon vanaf. de 30mm compounds en cakes waren weer top dus dat blijft, aankomende jaarwisseling wel meer opzoek naar de kwaliteit fonteinen. Crackling crystal 500gram was weer echt genieten, meer van dat soort producten zodat het niet alleen in de lucht een feestje is.

Ja er ging zo veel moois de lucht in om 0:00 dat het bijna geen zin had om zelf te stoken, aan de andere kant voel ik dan toch de verantwoordelijkheid om zelf ook m'n steentje bij te dragen aan die geweldige chaos en meteen wat de lucht in te schieten :handsup:

Meestal begin ik met wat losse cakes en dan de compounds pas als laatste. Maar volgend jaar ga ik gewoon meteen om 0:00 een dikke bak de lucht in gooien die ff doorloopt, daarna om me heen kijken en dan weer verder.

Wat me dit jaar wel goed beviel is gewoon in de vooravond al wat grotere cakes ook afsteken, kun je er rustig van genieten. 0:00 niet zo gek veel meer te stoken daardoor en dat was eigenlijk prima, lekker nog even naborrelen i.p.v. als een gek bezig zijn om van alles weg te stoken. Een aantal van de kids had waren ook al omgevallen en hebben 0:00 niet gehaald dus voor hun is het ook wel leuk om wat meer eerder te doen.

Ik ga denk ik zelfs voor dit jaar gewoon alle cakes wegschieten in de avond en dan om 0:00 alleen nog maar compounds.

En: meer fluitbakken kopen
Exact dit! Gewoon je hele verhaal. Was zoveel moois hier.. dat het kleine spul niet opviel. De kinderen vonden het wel prachtig, dus volgend jaar iets eerder beginnen.

Dit jaar valt oud en nieuw op een zondag. Betekend een extra uitrust dag na de 28e alles opgehaald te hebben.

Op vuurwerk gebied ga ik niet eens zo gek veel anders doen. Ik zal een kleinere collectie hebben dat ik dit jaar had, omdat ik nu van 2 jaar flink wat doorgeschoven had ook. Ik vind het heerlijk om gewoon rustig tussendoor wat te stoken, dus ik wil ook weer genoeg losse cakes. Ik had er rond de 50, dat zullen er nu dan iets minder worden. Compounds voor 12 uur houden, ik had er 10 en dat zullen er ook wat minder worden.

De grootste verandering word de manier van vieren. Ik woon op een plek waar je echt super goed kan stoken eigenlijk, maar we vierden het dit jaar een keertje bij een maatje van me. Helaas was er verder niemand, en icm de toch wel aanwezige wind, was het er ook gewoon niet zo gezellig. We stonden met zijn 2 te stoken, hij is niet zo'n freak als ik, dus het voelde ook niet echt alsof ik mijn passie met iemand deelde. Komend jaar vieren we het dus gewoon weer thuis, zetten een party tent neer, olie drum voor een vuurtje, en gaan we gewoon heel veel mensen uitnodigen. Hopelijk weer ouderwets de hele avond buiten aan de vuurton staan, die gezelligheid dit jaar echt gemist.

Zorgen voor meer rust. Dit jaar thuis gevierd wat me goed beviel alleen vrouwtje moest werken de laatste 3 dagen waardoor ik ook alles in huis moest regelen en hierdoor tijd te kort had (visite kwam al terwijl we niet klaar waren) Op vuurwerk gebied een grotere show schieten. Dit jaar voor eerst electrisch geschoten op de countdown na ben ik zeer tevreden dus dat mag een grote vervolg krijgen.
Ook wil ik meer begin van de avond stoken met de kids, die hebben voor mijn gevoel net te weinig aandacht gekregen vanwege de stress die er was. En als laatste ook wat overzicht creeren in wat ik allemaal heb en wanneer je wat wil afsteken. Nu toch te vaak dat ik een andere doos pakte en er achter nog iets zag staan en dan dacht oja die heb ik ook nog

Geen cat 1 meer kopen voor m'n kids want die vonden daar geen reet meer aan en liepen al mijn cakes (en oude rotjes) weg te stoken :handsup:

Meer tijd nemen om vanaf 18:00 uur al te stoken én met één of meer andere freaks stoken! Want ervaringen delen met iemand die net zo gek van vuurwerk is, is toch nét wat leuker! Daarnaast: het spul dat rustig schiet lekker vanaf 18:00 schieten; vanaf 00:00 grotendeels alleen conpounds, cakes en fonteinen die echt indruk maken.

Dit jaar voor bijna 2000 euro zowel klein als groot spul gehad. Was leuk. Maar volgend jaar minder voor hetzelfde of minder geld. Dus meer kwaliteit!

Minder losse cakes en nog maximaal 1 grote compound. Zijn op zich mooie complete shows uit 1 blok maar slokt teveel budget op

Had nu een betere verhouding tussen cakes en het grotere werk.
Zodat ik tussendoor ook lekker wat te stoken had.
Ook liet ik de visite ipv 12:00uur middags vanaf 14:00uur komen gaf me meer voorbereidingstijd en dus rust.
Dit jaar wel meer pijlen... ow nee dat mag niet meer ;-)

Geen budget spullen meer, maar het geld gebruiken voor de grotere compounds. Vooral met het slechte weer zie je dat het budget spul totaal niet tot zijn recht komt, en dat het ondanks wat tientjes hier en daar gewoon een verspilling is.

Wel kwaliteit boven kwantiteit voor de compounds, maar eerst even zien wat de prijzen gaan doen...

Minder kleine cakes, meer compounds. Kwa locatie: ik schiet meestal alles voor m'n deur om 00:00, maar met de volgende jaarwisseling ga ik in het midden van onze buurt staan. En ik begin pas om 01:00 (reden komt later)

Dit jaar ga ik ook geen 'cake na cake" beleid volgen, maar een showtje met whistle to ti-salute opening, Veel kleur in het midden voor een aantal flinke minuten, en afsluiten met whistle, salute, dikke fluiters, veel modderdikke crackling en als slot, nog een keer whistle to ti-salute.

Daarom schiet ik pas om 01:00, dan is het wat rustiger in de omgeving.

Dit jaar meer Funke compounds (FIreball, SUpernaut 1 met name) en als dat niet gaat dan meer Salon Roger (Fall out zone, NExt level en The Lockdown).

Voor herhaling vatbaar om opnieuw te kopen met weinig wind:
- SUpercharged sensation (was sowieso al mooi)
- Extreme Tsunami
- Adrenaline (viel ook helemaal niet tegen ondanks de wind).

Volgend jaar ga ik voor nóg minder losse cakes, meer compounds en denk ook het aantal afsteekmomenten wat inperken. Merk dat ik toch meer plezier beleef aan wat dikke projecten en een mooie 0:00 show. Zoals de projecten van afgelopen jaar (18:00, 20:00, 22:00 en 0:00 show) was dikke prima. Tussendoor wat fonteinen, klein spul of een enkele compound die je los wilt zien en klaar.

Ik denk vooral dat ik weer thuis blijf. Ben in de corona jaren beide jaren thuis geweest, waren we met minder mensen maar heb toen meer genoten van dag dan afgelopen jaarwisseling. Meer stoken dan afgelopen jaar ook, en wellicht wat kleine showtjes/projecten maken. 18:00 21:00 ofzo zeg maar. Maargoed eerst maar eens zien of we nog wel mogen.

Ik denk dat ik niet zoveel anders ga doen eigenlijk. Het enige is dat mijn kids graag meer cakes zelf willen dus ik ga gezellig samen met hun uitzoeken wat ze willen en neem zelf gewoon minder losse cakes aangezien ik ze toch ook wel zie als zij ze afsteken haha.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan