Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Ieder jaar zijn er wel dingen die je enorm goed zijn bevallen en andere momenten wat minder. Deel het hier met iedereen wat jij dit jaar anders gaat doen.

Zorgen dat er al wat cakes en boxen klaarstaan, voor het geval dat. Als we dan aan het eind van het jaar toch gewoon vuurwerk kunnen afhalen, is de collectie in ieder geval wat extra groot. Verder ga ik weinig anders doen, afgelopen jaarwisseling heb ik rustig kunnen genieten en heerlijk gestookt 's avonds.

Hier hetzelfde en net als elk jaar zorgen dat ik toch wel een aantal cakes overhoud. Eigenlijk ondenkbaar dat ik geen enkele cake op voorraad heb haha

Ik ga kappen met cakes en boxen en alleen nog maar pijlen en klein spul stoken. Ik ben een beetje klaar met al het gesjouw en gesleep. I'm getting too old for that shyte :bonk:

De bestelstress ga ik wel missen, maar de stress van het opslaan des te minder. Mijn plan is nu om gedurende het jaar een beetje spul in te slaan in België en dan op de eerste verkoopdag lekker naar Duitsland. Want ja, die Bugano's moeten sowieso erbij komen.

Ik ga dit jaar wat meer gevarieerde merken halen, afgelopen jaren veel Funke gehaald maar door de prijs en de kwaliteit die ik zie van de nieuwe batches ben ik daar voorzichtiger mee. Meer mensen deze gedachten?

Ik ga dit jaar wat meer gevarieerde merken halen, afgelopen jaren veel Funke gehaald maar door de prijs en de kwaliteit die ik zie van de nieuwe batches ben ik daar voorzichtiger mee. Meer mensen deze gedachten?

Ja hier het zelfde. Ik heb de afgelopen jaren veel funke gehad. Maar met de prijzen die ze nou hebben en inderdaad wisselende kwaliteit neem ik toch wat minder. Maar meer om de prijs dan om de kwaliteit. De slechte kwaliteit wat ik tot nu toe heb gezien was alleen op film bij anderen.

Nog meer mijn best doen om de collectie klein te houden. Neem me dit al jaren voor, en de afgelopen 2 jaar is dat redelijk gelukt. Jaren gehad dat het enkel stoken was, de ene na de andere box en cakes met kartonnen tegelijk. Heb die tijd wel gehad, de sfeer tijdens de dag vind ik nu veel belangrijker. Gewoon kalm aan doen, overdag beetje cat1 en het kleine cat2 stoken. De vuurkorf aan, oliebollen bakken en een muziekje erbij en het gezellig hebben met de mensen met wie je het viert. Spontaan even bij de buren langs, mensen die hier even komen buurten, dat is oud en nieuw voor mij. Om 18:00 een leuk showtje en dan tussen door wat cakes en fonteinen. Om 00:00 genieten van de buurt en om 00:30 zelf even los gaan.

Meer voorbereiden voor de show voordat ik me vuurwerk ga halen. Merk toch dat dat nog wel wat stress oplevert soms omdat ik nog te veel op het laatste moment moet doen.

Verder eigenlijk wel heel tevreden over hoe het gaat.

Dit jaar maar eens investeren in een betere camera, nog even kijken hoe ik het ga doen qua licht. Ik sta onder een lantarenpaal, volgens mij niet al te best voor de lichtinval voor het filmen van vuurwerk. Verder niks veranderen, was top vorig jaar. Heerlijk sfeertje, ideale groep en veul vuurwerk.

Dit jaar maar eens investeren in een betere camera, nog even kijken hoe ik het ga doen qua licht. Ik sta onder een lantarenpaal, volgens mij niet al te best voor de lichtinval voor het filmen van vuurwerk. Verder niks veranderen, was top vorig jaar. Heerlijk sfeertje, ideale groep en veul vuurwerk.
Lampen kunnen ook niet destructief uitgezet worden he! Creatief met ducktape

Ik wil die vraag graag betrekken op dit jaar. Ik ga dit jaar F2 vuurwerk afsteken. Na 2 teleurstellende jaren kijk ik er echt ontzettend naar uit om eindelijk F2 vuurwerk af te steken i.p.v. F1.

Daarnaast ben ik van plan om nog even langs een nader te bepalen winkel te rijden in de regio tijdens één van de verkoopdagen om gewoon even voor een klein bedrag wat klein spul te kopen. In de jaren voor corona kwam dit er nooit van, want dan bestelde ik alles ruim op tijd tijdens de freakacties. In mijn jeugd kocht ik eigenlijk altijd nog wel wat bij tijdens de verkoopdagen en toen ik eenmaal een scooter had kon ik het niet laten om nog even langs een andere winkel te rijden tijdens de verkoopdagen omdat ze daar dan een andere single shot hadden. Vervolgens enorm tevreden zijn met dat extra bezoekje en de laatste kleine aanwinsten. Dat gevoel wil ik dit jaar weer proberen te evenaren door ook nog wat te besteden tijdens de losse verkoop en uiteraard blijft het geweldig om weer een andere winkel te bezoeken tijdens de gekte van de afhaaldagen en nog even wat sfeer te proeven.

Volgend jaar ga ik iets vroeger bestellen. Bestellen wat ik hebben wil. Ook nog een keer of 2 naar België voor artikelen. Maar de focus ligt volgend jaar op compounds naast de fonteinen en kleine cakes.

Voor dit jaar heb ik gewoon pech en te lang gewacht met bestellen. Volgend jaar bestel ik iets vroeger om teleurstelling te voorkomen.

Dit jaar (2023) na 9 jaar ga ik niet meer werken in een vuurwerkwinkel. Normaal haalt mijn vrouw al het vuurwerk van labels die niet in deze winkel worden verkocht op voor de collectie.

Dit jaar ga ik zelf de winkels weer langs en na lange tijd overal weer sfeer proeven. Was 9x fantastisch maar na diep nadenken de knoop vorige week doorgehakt dat 2022 de laatste keer was.

Minder kopen. Ook qua cakes. Door de wind een aantal goudcakes laten staan, maar met de cakes die ik wel stookte was ik ook heel lang bezig, waardoor ik weinig rustmomenten kon pakken. Wat mij wel goed beviel waren de goedkope assortimenten, zoals de Mixed 19 van Katan. Veel cakes voor weinig geld, waardoor je ook gerust meerdere tegelijk kan doen.

Minder klein spul en kleine cakes.
Volgend jaar wat meer compounds en grotere cakes en wat kleine leuke dingetjes voor tussen de cakes.

Hmmm, vond het wel prima zo. Goed ingeschat hoeveel losse cakes ik door avond en nacht los wou stoken, 00u collectie was precies goed want na mijn finale werd het overal opeens stil.... Sowieso weer veel lange-duur-fonteinen scoren, en zorgen dat ik bepaalde hardlopers vroeg genoeg scoor en afhaal zodat ik die dan wél heb... Misschien zelfs naar Duitsland om daar klein Funke speelgoed op te halen. Geen cat 1 zooi kopen iig, ben nog niet door m'n voorraad van vorige 2 jaren heen maar ben aardig op weg...

Alleen nog maar snelle cakes, had bijv een 30mm compound van broekhoff, was schitterend met grote effect maar veel te traag voor 12 uur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan