Wat ga jij volgend jaar anders doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als de goden ons weer goed gezind zijn, ga ik weer volop demo's bezoeken! Man, wat heb ik dat gemist de laatste 2 jaar!

Afgelopen jaarwisselingen hebben mij wel doen laten beseffen dat een shitload aan boxen niet meer nodig is. Zoals afgelopen oudjaarsdag verliep is ideaal. Om 18:00 een dik project, 0:00 lekker showtje en tussendoor wat klein spul (alleen kwaliteitsspul zoals Phantom) en fonteinen. Grotendeels boxen voor het gemak, alleen écht wat cakes om iets te laten zien wat niet met boxen gaat.

Lekker rustig aan doen tussendoor, tijd voor een hapje en drankje en meer tijd voor elkaar in plaats van de drang te móeten stoken.

En, zoals al vaker aangegeven, mijzelf de voorpret niet laten afnemen. Dát heb ik echt weer gemist dit jaar. Ik wil de hele countdownperiode - vanaf september - de spanning weer voelen van het toeleven naar!

Dit herken ik dus enorm. Die tweedeling in de avond tussen stoken en gezelligheid, hapje drankje etc heb ik al jaren. Dat heeft wat mij betreft de oud en nieuw traditie alleen maar goed gedaan. Elk jaar betrap ik mezelf erop dat ik de verdeling nog niet perfect genoeg vind maar ik geniet wel echt meer dan ooit te voren.

Meer boxen, minder cakes. Niet meer gierig zijn voor goedkope compoundjes maar net iets meer uitgeven aan kwaliteit.

-Geen cat 1 meer kopen.
-veel minder kleine cakes inslaan.
-mij minder laten afleiden door aanbiedingen en dan veelvoud inkopen waarvan je achteraf denkt Mja..
-meer kwaliteit kiezen dan veel voor weinig.
-meer genieten van wat je wel hebt dan teleurgesteld van wat je niet hebt!

Meer cat 1 stoken. Heb nog steeds een lade vol liggen, heb er echter nog niets van afgestoken :D

Door omstandigheden had ik dit jaar alleen cat 1 vuurwerk. Op ratelinten (Aldi) en Bangaz na, was dat best aardig. Vooral het Vulcan pakket Force was eigenlijk best leuk om samen met de kinderen af te steken :). Dit jaar hopelijk mijn vooruitgeschoven bestellingen eindelijk afsteken. Misschien dit jaar ook wat minder klein spul kopen, maar meestal kan ik me op de laatste dagen toch niet inhouden :)

Dit herken ik dus enorm. Die tweedeling in de avond tussen stoken en gezelligheid, hapje drankje etc heb ik al jaren. Dat heeft wat mij betreft de oud en nieuw traditie alleen maar goed gedaan. Elk jaar betrap ik mezelf erop dat ik de verdeling nog niet perfect genoeg vind maar ik geniet wel echt meer dan ooit te voren.

Ja, inderdaad, die verdeling vinden is nog wat zoeken, maar heerlijk rond de vuurkorf staan met wat te drinken, beetje lullen, af en toe wat kwaliteitsproducten schieten of een mooie speciale cake en toeleven om om 0:00 pas los te gaan vond ik écht ideaal. Lekker rustig stoken, geen geren of gevlieg, take it easy :D.

Ik geniet nu ná oudjaarsdag pas echt weer van het forum, iedereen is volop bezig geweest met stoken. Heerlijk!

Ja, inderdaad, die verdeling vinden is nog wat zoeken, maar heerlijk rond de vuurkorf staan met wat te drinken, beetje lullen, af en toe wat kwaliteitsproducten schieten of een mooie speciale cake en toeleven om om 0:00 pas los te gaan vond ik écht ideaal. Lekker rustig stoken, geen geren of gevlieg, take it easy :D.

Ik geniet nu ná oudjaarsdag pas echt weer van het forum, iedereen is volop bezig geweest met stoken. Heerlijk!

Precies dit. Ik doe dit nu al enkele jaren en dat bevalt me prima. Niet meer dat gehaast met alles en maar stoken en stoken. Gewoon lekker relaxt bij de vuurkorf staan, af en toe naar binnen om lekker te eten en drinken. Muziek erbij, partytent op. de sfeer van oud en nieuw wordt steeds belangrijker. Om 18:00 en 00:00 goed los gaan en tussen door gewoon bij de vuurton staan en af en toe leuke kleine artikelen schieten.

Een aantal dingen:
- Eerder voorsorteren op een eventueel verbod.
- Niet meer in nutteloze aanbiedingen trappen waardoor ik heel nl door rijd en achteraf denk mmm was dit het nou waard. gewoon mezelf beperken tot max 2 winkels
- de voorpret niet laten verpesten

Afgelopen jaar ondanks ik geen vuurwerk had toch enorm gezellig oud en nieuw weer beleefd. het sfeertje en de samenhorigheid tijdens de 31e blijft toch ook zonder vuurwerk.
Neemt niet weg dat de 31 met vuurwerk de beste combi blijft.

Ben dit jaar van plan in mei me vuurwerk al te gaan kopen, nog onzeker of ik dit Nederlands houd of toch de grens over gaat. Verder verliep afgelopen jaar alles wel oké dus verander ik niks.

Precies dit. Ik doe dit nu al enkele jaren en dat bevalt me prima. Niet meer dat gehaast met alles en maar stoken en stoken. Gewoon lekker relaxt bij de vuurkorf staan, af en toe naar binnen om lekker te eten en drinken. Muziek erbij, partytent op. de sfeer van oud en nieuw wordt steeds belangrijker. Om 18:00 en 00:00 goed los gaan en tussen door gewoon bij de vuurton staan en af en toe leuke kleine artikelen schieten.

Jouw invulling klinkt redelijk hetzelfde als die van mij afgelopen oudjaarsdag...:bonk:

- Na 12 uur vooral cakeboxen en projecten om langer van te genieten
- Minder focussen op kruitgewicht en kalibergrootte; producten met een kleiner kaliber en minder kruitgewicht kunnen soms zelfs mooier zijn (en zijn vaak goedkoper)
- Sierlijke fonteinen na 12 uur alleen in meervoud

Herken wel wat dingen die hier gezegd worden.volgend jaar wil ik meer genieten van de sfeer en wat minder gehaast zijn. Dit jaar iets teveel bezig geweest met het publiek, vooral na 12u. Te weinig bezig geweest met om me heen genieten van het vuurwerk, gezelligheid van de mensen waar ik heb vier opzoeken.

Daarnaast zou ik volgend jaar wel mijn trend willen doorzetten van het maken van projecten. De wat kleinere cakes in v-shape en/of doorlonten. Goed bevallen, en vooral ook om afwisseling aan de avond te geven. Ik denk dat ik volgend jaar alvast wat verhuisdozen per uur inricht met o.a. wat fonteinen erbij, een matje en pijlen en zo langzaam aan opbouwen naar steeds meer geweld.

Oh en wat ik volgend jaar echt moet doen met alles waar een waaier inzit duidelijk aangeven welke kant naar het publiek moet staan. Heb al te vaak een doos verkeerd gezet.

Laatst bewerkt:
Al mijn fonteinen op een verhoging zetten... neem het me al jaren voor en ieder jaar vergeet ik het.

Ik had dit jaar juist alleen een aantal compounds, en geen losse kleine dingen. Voor mijn gevoel kon ik niet op mijn gemak categorie 2 stoken, dus heb ik ook alleen een aantal compounds doorgelust. Volgend jaar, als ik eindelijk mijn 2x doorgeschoven bestellingen af kan halen, heb ik wel veel meer kleiner spul. Daar vermaak ik me prima mee, zo had ik dit jaar van cat1 bloemen zelf bijtjes gemaakt, en eigenlijk de grootste lol mee gehad. M3t meer klein spul ben je ook langer bezig dan alleen een aantal compounds. Die kosten al snel 100 euro per minuut, wat ik eigenlijk wat te gek vind.

Al mijn fonteinen op een verhoging zetten... neem het me al jaren voor en ieder jaar vergeet ik het.

Dit is zeer aan te raden. Ik heb het de afgelopen twee jaar gedaan en het vergroot het effect van de fonteinen enorm. De toch al goede Colour Conics kwamen nu nog beter over en als je bijvoorbeeld een Jumping Jellybeans of soortgelijke fontein op zo'n verhoging af zou steken heeft het helemaal veel toegevoegde waarde.

Nog wat toevoegingen op alleen de fonteinen op een verhoging zetten:

- Hopelijk eindelijk een keer de Zena Trophy bezoeken!
- Budget wat meer uitspreiden, zodat ik echt van alles wat heb: klein spul, kleine cakes, wat groter formaat cakes en aantal boxen/compounds. 2 jaar terug aardig goed gelukt en wil dat er graag inhouden juist!
- Eerder beginnen met stoken! Begin vaak pas rond 20:00/21:00, maar wil nu ook van de vroege uurtjes alvast gebruik maken, zeker voor het kleine spul en de buurt een beetje wakker schudden! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan