Wat eet/drink jij met oud en nieuw?

bassie1978

VWC lid
Wat eet/drink jij met oud en nieuw?
Vertel hier wat je op onze dag der dagen allemaal nuttigt! :D
Maak je voor die dag speciale dingen of haal je speciaal die extra blikken red bull bijvoorbeeld om de dag door te komen? Vertel het ons! en geef ons tips of ideeen.

Bier!

Haha. Ligt eraan hoe de dag eruit ziet.

Afgelopen jaar heb ik ontbeten met koffie en een paar bruine boterhammen. Daarna wederom koffie om wakker te worden en een plak cake op een verjaardag. Verder die dag oliebollen bij pyromaniac21. In de avond heb ik een pizza gedeeld met Pigi. Het eten van de pizza was gezellig. Lekker babbelen met Pigi samen, terwijl mijn broertje de ene na andere Asian Thunder af stak en de burst lekker voor het raam klapte. Ik geloof dat ik ook nog soep op heb. En in de avond wordt er altijd wel een stokbroodje gesneden met smeersels en eveneens zijn de toastjes met smeersels aanwezig.

In de ochtend pak ik dus koffie of een energydrink. Bij Pyromaniac21 was het een frisdrankje. Terug thuis heb ik ergens rond half 7 a 7 uur een eerste biertje gepakt. Champange volgde om 00:00 uur bij het proosten.

Voor de rest scheelt het per jaar wat er gegeten wordt.

In 2008 bestond het avondeten uit lasagne en pizza. Die jaarwisseling gedurende de middag, avond en nacht veel Heineken op (toenmalig beste vriend is alcoholist, helaas). Dus dan drink je maar mee.

Eind 2009 heb ik dan zelf verse erwtensoep gemaakt. Dat ging er goed in. De rest werd aangevuld met toastjes en smeersels. Naar aanleiding van het erwtensoep-avontuur heb ik de afgelopen jaren aanzet gegeven voor topics als dit.

En voor de rest zie ik wel wat er voor mijn pad komt. Afgelopen jaar heb ik om 22:00 uur genoten van een oliebol met poeder suiker. Daar knapte ik echt van op! En ver na 00:00 uur kreeg iedereen ineens trek in snoepgoed, dus toen hebben we er wat snoepgoed bij gepakt. Schuimblokken, chocolade. Zure matjes en nee dat is geen grap! Mattenfreak zou dat ook wel wat vinden denk ik...

Het enige dat ontbrak was eigenlijk een ijsje. Voor de rest heb ik de afgelopen jaren denk ik verschillende eet- en drinkgewoontes gehad. Dat kan dus variëren van een simpel pizza'tje tot lasagne. Van erwtensoep tot toastjes. Van een oliebol met poedersuiker tot een zak met snoep. Een bakje koffie tot frituur. In principe is alles mogelijk wat dat betreft.

Laatst bewerkt:
Ontbijt is altijd wel redelijk normaal, maar wel erg afhankelijk van wat er in huis is. Meestal een lekkere verse smoothie en een pakje Vivit, en dan als eten een paar boterhammen met pindakaas of iets dergelijks. Om half 8 's ochtends toch wel lekker.

Maar dan krijg ik altijd zo rond een uur of 10 wel weer dorst, dus gaat er een blik Monster mee als we om 9:30 al weg gaan naar de beginlocatie. Meestal is die ook wel leeg voordat we er zijn.

De dag door drink ik verder voornamelijk gewoon fris, cola vooral. Eten in de zin van lunch zit er ook niet echt in. Meestal wordt het gewoon een verse oliebol of appelflap.

Avondeten is altijd wel een soort van happening bij ons. Lekker de gourmet opstoken. Veel kleine stukjes vlees en vis, veel sausjes, stokbrood met smeersel enzovoort. En als toetje een heerlijke ijsje met zelfgemaakte advocaat. Heeeerlijk. Drinken is meestal fris of een alcoholvrij biertje.

De rest van de avond is het weer voornamelijk appelflappen eten en fris drinken.
Om 00:00 een (half) glas champagne, en als we 's nachts klaar zijn een biertje.

Ontbijten is er bij mij nooit bij aangezien ik door de zenuwen gewoon geen hap door me keel krijg haha.Drinken is meestal een glas fris met als afwisseling een blik redbull.Mijn moeder is de hele dag druk bezig met het maken van oliebollen/kouwe schotels en andere dingen voor de visite die rond 20:00 arriveerd. Dus er gaan bij mij genoeg oliebollen in die dag :wink:

In de ochtend gewoon normaal ontbijten met broodjes en koffie,

Dan als tussendoortje een oliebol met wederom koffie. s'middags meestal iets van een broodje hamburger.

s'Avonds verschilt eigenlijks elk jaar. Rond 21:00 een oliebol met koffie en daarna lekkere hapjes met een glas fris. Maar de oliebollen en appelflappen blijven op tafel :p

Om 00:00 neemt de rest hier champagne ik niet heb ik geen tijd voor :)

Na het stookwerk gezellig met wat buren een biertje doen en dan op bed.

En 2 januari als eerste weer in de sportschool staan :)

Afgelopen vaar vond de buurman het een goed idee om te gaan BBQen om 0:00, mag hij van mij dit jaar weer doen. Smaakt prima een broodje worst om 0:15:D

Ochtend:

Even snel een Tosti maken en warme melk/chokomel opdrinken!
Oliebol nemen en verder met de laatste puntjes op de I.

En gaan knallen.
Tussendoor nog oliebolletje of appelbeignet en warme chokomel drinken. Zodat we het weer eventjes warm hebben.

En dan tussen de middag iets eten maar alles snel. Nooit honger die dag.

En 's avonds verschilt. Altijd iets kleins. Nooit uitgebreid. Aangezien mijn moeder weet dat het mijn dag is. En ze me dan niet wil irriteren door een uitgebreid etentje of gourmet.
De avond ben ik toch binnen gedeeltelijk dus!:)

En met wie wij altijd oud & nieuw samen vieren 's avonds daar moet iedereen altijd iets meenemen iets zelfgemaakt of gekocht. Dit varieerd van oliebollen, gehaktballetjes, pizza, salades, wraps en meer!

En om 00:00 uur drink ik een glaasje kinderchampagne. De echte champagne is voor na het vuurwerk! :D

Ik ontbijt meestal met koffie en normaal brood. Helaas geen luxe maar misschien dit jaar wat viennesoirie maken als ontbijt.

Tijdens het stoken tussen 10:00 en 12:00 neem ik meestal wat te drinken mee in de vorm van Energie drank en een muesli bar. Normaal drink ik nooit energy drank maar met oud en nieuw mag het wel.

Rond 12 uur gaan wij met de stookgroep meestal het centrum in aangezien de stookplek waar alle magic happens 3 min vandaag ligt. De keuze is dan Bakkerij BART :d of een TURKSE Toestand in de vorm van een pizza of broodje doner. Kwa voedsel is het prima geregeld natuurlijk. De rest van de middag drinken we koffie/fris of energy en meestal een oliebol of iets erbij. We hebben weleens overdag een dronkaard meegemaakt die zomaar oliebollen aan ons uitdeelde en daarbij vermelde dat hij het prachtig vond wat wij aan het doen waren! Toch leuk aangezien wij flink knallen.

Etenstijd rij ik naar huis waar er elk jaar familie thuis zit. Omdat ik van indische komaf ben kunnen jullie natuurlijk al raden dat er genoeg eten in huis is en traditioneel een flinke rijst tafel klaar staat. Meestal is het lontong rijst of gele rijst(traditie in indonesie) aangevuld met een grote variatie groentes en vlees! Heerlijk! Geen klein gedoe met hapjes en smeertjes :P wij pakken het groots aan! Oliebollen en appelflappen zijn natuurlijk ook vertegenwoordigd!

De gehele avond staan er versnapperingen en drankjes klaar. Om 00:00 natuurlijk champagne !
Na het stookwerk duik ik meestal de kroeg in of bij vrienden thuis door bieren eheheheh PROOST

Hetzelfde als altijd met oud en nieuw.
Ik eet olliebollen en appelflappen/beignets
En ik drink bier!

niets meer niets minder

Smorgens croisantjes ham kaas halen en wat fris. Smiddags staat de bbq aan en
Savonds buffetje warm und koud!

Gourmet!! Elk jaar opnieuw

83513_1.jpg

:bonk:

's Morgens koffie met een boterham. Tussen het stoken door koffie. Dan 's middags stamppot. Tot de avond alleen maar koffie drinken en dan wat te snaaien tussendoor. 's Avonds hapjes en bier totdat ik naar bed ga :-)

S morgen vroeg opstaan rond 6 a 7 uur een boterham en een 2 grote mokken koffie s'middags nog een 2 boterhammen en koffie erbij en s'avonds warm eten rond 10 a 11 uur vaak gaat de frituur hier aan.

Afgelopen jaar was ik om 6 uur op omdat ik moest werken, rond die tijd heb ik normaal geen honger maar ik kan ook niet op een nuchtere maag werken. Dus nam ik maar een grote kom met brinta, daarnaast "pikte" ik ook nog vlak voordat ik opgehaald werd door mijn carpool maatje een appelflap om die nog snel naar binnen te werken. Verder at ik vooral veel dextro om wakker te blijven en dronk ik veel thee om warm te blijven. Af en toe at ik een broodje tussendoor tijdens het werk maar het waren vooral sultana's aangezien ik die veel sneller kan opeten dan een broodje (vraag mij niet waarom). En in avond toen ik thuis was bestond het vooral uit appelflappen, oliebollen, stokbrood en kleinere hapjes. Zo hadden we mini pizza's gebakken en andere dingetjes die er wel lekker in gingen.

Afgelopen jaar hadden we (mijn neefjes en kameraad) afgesproken met Ano vuurwerk om daar om 7 uur koffie te komen drinken op oudjaarsdag. Aangezien het voor ons ook nog eens een uur rijden was hebben we 's ochtends vroeg gauw even een snee brood gepakt. een uur later bij Ano vuurwerk een heerlijke bak koffie :D
Om half 9 weer als een speer naar huis voor het 10:00 projectje, maar niet voordat we bij een tankstation hadden gestopt voor een heerlijk broodje bal.
De rest van de dag hebben we geleefd op vettigheid en energiedrank.

Als het aan ons ligt zal het dit jaar weer dezelfde volgorde hebben, en ja waarschijnlijk ook weer de koffie bij Ano. Ondanks we daar eigenlijk alle verkoop dagen komen/zijn :p:D

Ik bak altijd zelf oliebollen. Aangezien ik de meeste recepten online nogal onduidelijk vond heb ik maar m'n eigen recept ingestuurd naar deze site. Lees dus hier hoe je de lekkerste oliebollen kunt bakken en het is heel makkelijk!

Geloof het of niet maar ik sta op en begin met oliebollen en als ik rond 4 of 5 naar bed ga ben ik daar ook mee geeindigd, misschien tussendoor een slaatje en de drank is meestal fanta oid.

Back
Bovenaan