Wat doe jij op oudjaarsdag ?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Wat doe jij op oudjaarsdag?

Officieel mag er op donderdag 31 december 2011 vanaf 10 uur vuurwerk afgestoken worden. Dit mag duren tot vrijdag 1 januari 2012 02.00.

Ben jij een type die om half 10 s'ochtends voor de deur staat met een tas vol met vuurwerk en een aansteeklont wachtend tot klokslag 10 uur om te beginnen met het stoken? Of wacht je liever tot de avond, of misschien wel de jaarwisseling alleen?

Zelf ben ik iemand die, maakt niks uit welke dag, het liefst gewoon uitslaap. Maar jammerlijk genoeg ben ik tot nu toe elk jaar meestal al om half 9 wakker geworden. Standaard ochtendtaken. En vervolgens ga ik meestal pas rond 11 uur na buiten, half 1 weer na binnen voor lunch, vervolgens weer ff na buiten om om half 4 weer me hond uit te laten, dan wordt het even wachten tot na het avondeten en me ma weg is (ze werkt meestal), en dan blijf ik meestal tot half 9 buiten, wordt er tv gekeken en dan de nacht van 12 tot half 2. En klaar is kee.

Dit jaar ga ik denk ik pas in de avond naar buiten, omdat ik alleen siervuurwerk gaat kopen.

Ik sta echt rond een uurtje of 6 uur op, verwacht rond 7.30 uur vrienden om nog even gezellig wat te drinken, en te kijken wat we mee naar buiten nemen,en dan vanaf 10 uur tot 2 uur doorstoken. Dan frituren we met zn allen, en dan kunnen we weer door tot 6. dan eten we wat, en ben ik buiten te vinden tot een uurtje of 11. Daarna zit ik binnen met de famillie en steek ik afentoe wat af. vanaf 12 tot in de late uurtjes ben ik buiten te vinden.

Ik sta rond 8 uur op en dan sorteer ik alles ochtend/middag en avond. Dan komen er meestal vrienden langs of ik ga naar vrienden en dan beginnen we met afsteken om 10:00 tot een uur of 17:00. Daarna ga ik meestal naar familie en stook ik in de vooravond nog wat door met mijn neefje. Dan gaan we naar binnen en lekkere dingen eten en af en toe nog naar buiten om wat klein grut af te steken. En dan is het aftellen tot 00:00 erg gezellig met familie. En dan is het zover 12 uur ik wens iedereen een gelukkig Nieuwjaar en ga snel naar buiten om de eerste cake af te steken. Daarna ben ik nog wel een paar uurtjes buiten te vinden.

8 Uur opstaan. Dan ga ik het nieuws kijken want daar komen altijd wel leuken artikels over de vuurwerkverkoop in voor. En dan omkleden en ontbijten. Daarna de vuurwerkfora checken en dan rond kwart voor 10 naar buiten en om 10 uur helemaal los gaan met stoken.

Mwah, ik was altijd iemand die tot op deze "hoge" leeftijd aan toe de hele dag door wel wat afstak. Rondje lopen om knallers af te steken, zooi fluitpijlen voor de deur. Maar het verveelde me vorig jaar al snel, en heb geen zin meer er veel geld in te steken. Dus ik zal nog wel af en toe uit de voordeur wat afsteken, maar slechts summier.

Vorig jaar had ik een noveltie-uurtje, een fonteinenuurtje in de avond, later in de avond de pijlen en om 00'en de cakes. Er zullen wel wat novelties bij zijn, maar zo uitgebreid met dat spul en fonteinen zal het niet meer zijn dit jaar. Hoewel ik niet niks zal kunnen inkopen :D 't Blijft toch een ziekte.

Denk dat dit jaar anders zal gaan dan afgelopen jaren.
Je wordt toch een jaartje ouder en dan ga je niet meer de hele dag over straat slenteren.
Leuk dingetje afsteken om 10:00, en dan af en toe eens wat afsteken.
Het leuke werk bewaren we dan voor 00:00 :)

Ik ben niet meer van plan om heel de dag buiten te staan, echter sla ik waarschijnlijk bijna heel de ochtend en middag over, dit omdat ik me meer ben gaan interreseren in het sier vuurwerk en ik van het gespannen gevoel af wil, altijd dat gestress of alles wel goed komt, of mijn matten wel afgaan in de sneeuw, en al helemaal hoe het zit met de politie, dit jaar dan ook helemaal niks illegaals meer.

Wat ik op oudjaardag dan doe is waarschijnlijk het huis en tuin klaarmaken voor familie, hapjes en ander eten klaarmaken, vuurkorven aansteken, en projecten klaarmaken voor de avond, dit om te verkomen dat het zo gestresst is, ik hoop gewoon wat relaxter de dag door te komen.

Ik ben geen type die van de spanning al vanaf 6 uur eruit is ,bij mij gaat om 9 uur de wekker. Snel douchen en klaarmaken voor de grote dag, om 9,30 nog even snel 2 broodjes eten, dat zijn dan ook mijn laatsten voor die dag, de rest breng ik door met oliebollen, alleen met het avondeten eet ik even snel een schnitzeltje. Om kwart voor 9 komt een kameraad, en dan steken we altijd met de overburen af. ben bijna niet binnen te vinden die dag, behalve als ik even wat eten moet of als ik mijn vuurwerk bij moet vullen. Voor de rest de gehele dag aan het stoken, en genieten van de dag! :D

Aangezien ik werk op 28, 29 en 30 december en ik pas rond 12 uur (s'nachts) thuis ben zal ik op 31 december nog even moeten uitslapen om de dag goed mee te kunnen maken. Daarom weet ik niet of ik al om 10 uur ga beginnen. Misschien is het twee uur later, misschien drie. Maar ik ga nog wel even de dag goed beginnen met wat knal en fluit vuurwerk. Lekker de buurt even laten weten dat er dit jaar weer lekker op los wordt gegaan zoals altijd. Daarna zal ik mijn eigen vuurwerkshow moeten voorbereiden. Alles apart zetten, wanneer nodig doorlonten en alles waarschijnlijk 3 keer nakijken voordat het wordt aangestoken. Wanneer dat echt klaar is waarschijnlijk nog even wat vuurwerk stoken tot het donker begint te worden. Lekker eten hoort er ook bij, en daarna waarschijnlijk het vuurwerk transporteren naar het speelveld hier. Na mijn vuurwerkshow (rond 8 uur) wil ik lekker rustig aan doen. Niet al te veel vuurwerk meer overhebben. Om 12 uur natuurlijk helemaal los gaan met cakes, geen vuurpijlen meer (te gevaarlijk) en geen klein vuurwerk meer. Dus voor 12 uur moet het losse vuurwerk helemaal op zijn. Wat daarna gaat gebeuren, dat mag me me reet roesten, als het maar een topdag wordt!

ik sta om 5uur op(krantenwijk he:p),ga ff werken tot kwart over7 ,ga vervolgens ff douchen,eten en om kwart voor9 me neefje halen, om kwart over9 terug 10uur project klaarzetten en hele dag stoken:D

08:00 uur opstaan
Nieuws Kijken
Boodschappen doen met moeders ( traditie ? )
09:30 naar (Stook) maat
10:00 - 02:00 = Losgaan

Ik probeer te wachten met stoken tot een uur of 10, vind dit wel netjes tegenover de mensen met honden ( waar wij ook 1 van zijn ). Die kunnen tot die tijd hun hond uitlaten.

Maar meestal steken wij vanaf half 10 al iets af, of tegen 10e aan.

Ik haal altijd eerst met mijn vriendin zo vroeg mogelijk oliebollen op DE dag. Dit is bij ons een mooie traditie geworden. Soms red ik het dan niet om om tien uur terug te zijn om eens goed de dag in te luiden, maar goed...dat is dan niet anders... :D
De rest van de dag is het genieten en genieten...leuke knalprojectjes met cakes e.d. en ook even bij vrienden kijken die altijd met carbid in de weer zijn.

Wel heb ik als het na achten wordt vaak een gek gevoel in mijn buik...zenuwen :p
zullen de projecten lukken die ik heb gemaakt? en al dat soort gedachten spoken me door mijn hoofd.....gelukkig ebben die snel weg als ik rond 12 uur de eerste cake klaar zet en het lontje doe ontbranden. :D

Ik maak het wat overzichtelijker:

6:30 opstaan.
6:45 douchen omkleden enz.
7:10 even naar de collectie lopen of alles er nog goed uitziet:p
7:15 ontbijten (tosti warme chokomelk en dan...)
7:30 Naar buiten lopen en iets afsteken.
7:35 projecten de laatste puntjes op de i zetten.
8:15 Kijken of er nog verandering is van wat ik meeneem (ochtend middag avond nacht)
8:30 wat stoken
8:35 VWC en AVP aanzetten.
Iedereen een fijne dag wensen en alvast een gelukkig nieuwjaar voor het geval dat ik niet meer op internet kom.
09:00 Klaarmaken om naar de plek van het 10:00 uur moment te gaan.
9:05 vertrek naar de plek.
9:10 aankomen.
9:15-9:30 alles klaarmaken.
9:30 wat stoken pijltje denk ik en nog iets
9:35 Chokomelk met slagroom en oliebol of appelflap voor de honger die niet zal komen.:p
9:55 naar buiten projecten klaarzetten.
9:59 aftellen
10:00 Knallen!
10:00-12:00 knallen op 1 plek.
Pauze drinken
12:30 knallen 16:00 en wat rondlopen.
16:00 eten en wat drinken
17:15 Andere tassen en dozen pakken verder knallen.
18:00 avondeten meestal heb ik niet veel honger.
18:30 klein potje stoken of meerdere tegelijk (vooravond project)
19:00 wat kleine dingen stoken pijltjes singleshots kleine cakes.
20:00 vertrek naar plek waar het 00:00 uur moment zal plaatsvinden. (Weet nog niet waar)
20:15 aankomen vuurwerk klaarzetten. Wat drinken oliebol enz.
20:30 alleen stoken vorig jaar met nog iemand of jaar alleen savonds:(
22:30 naar binnen wat meepikken van wat toastjes ofzo haha.
22:30-23:00 laatste stookmoment voor 1 januari.
23:00 naar binnen.
00:00 GELUKKIG NIEUWJAAR! Handjes geven beste wensen beste wensen.... Ga maar door.
00:10 Naar buiten en het projectje afsteken.
00:15 doorstoken tot alle grote dingen op zijn zeker 2,5 uur stoken.
02:30 klein spul op een vuurkorf gooien rotjes enz. En als alles op is 1 heksenkring afsteken die ik vantevoren gemaakt heb als afsluiting!
03:00 naar binnen wat drinken enz.
En als het tijd is naar huis slapen en dag erna vroeg opstaan om op te ruimen. Want er lag me vorig jaar een hoop puin op de grond:p

Dat was hem. Hij zal zeker veranderen want met o&n weetje het nooit.

Groetjes.

Laatst bewerkt:
Leuk topic! Wat ik doe de 31e (vanaf 10u) is genieten, genieten en nog eens genieten. Uiteraard begint dit al als de eerste verkoopdag aanbreekt. Ik word pas weer rustig als de laatste cake het luchtruim gevuld heeft.

Wat doe jij op oudjaarsdag?

Officieel mag er op donderdag 31 december 2011 vanaf 10 uur vuurwerk afgestoken worden. Dit mag duren tot vrijdag 1 januari 2012 02.00.

Overigens valt de 31e dit jaar naar mijn weten niet op donderdag maar op zaterdag :wink:.

Aangezien ik werk op 28, 29 en 30 december en ik pas rond 12 uur (s'nachts) thuis ben zal ik op 31 december nog even moeten uitslapen om de dag goed mee te kunnen maken. Daarom weet ik niet of ik al om 10 uur ga beginnen. Misschien is het twee uur later, misschien drie. Maar ik ga nog wel even de dag goed beginnen met wat knal en fluit vuurwerk. Lekker de buurt even laten weten dat er dit jaar weer lekker op los wordt gegaan zoals altijd. Daarna zal ik mijn eigen vuurwerkshow moeten voorbereiden. Alles apart zetten, wanneer nodig doorlonten en alles waarschijnlijk 3 keer nakijken voordat het wordt aangestoken. Wanneer dat echt klaar is waarschijnlijk nog even wat vuurwerk stoken tot het donker begint te worden. Lekker eten hoort er ook bij, en daarna waarschijnlijk het vuurwerk transporteren naar het speelveld hier. Na mijn vuurwerkshow (rond 8 uur) wil ik lekker rustig aan doen. Niet al te veel vuurwerk meer overhebben. Om 12 uur natuurlijk helemaal los gaan met cakes, geen vuurpijlen meer (te gevaarlijk) en geen klein vuurwerk meer. Dus voor 12 uur moet het losse vuurwerk helemaal op zijn. Wat daarna gaat gebeuren, dat mag me me reet roesten, als het maar een topdag wordt!
Werk jij alleenop die dagen zo laat of altijd. Moet wel een belangrijke baan zijn als je op oud en nieuw werkt?

nieuwsierig!!!

Heel belangrijk! Ik verkoop vuurwerk namelijk. Moet ook gebeuren hé! En wat wil je nou niets liever dan advies krijgen van iemand die weet wat hij verkoopt! Daar ken de Halfords nog wat van leren.

Zoooooo Jaloers.....Ga ik hopelijk ook doen als ik oud genoeg ben...Lijkt me geweldig :D

En ik hoor wel vaker van vrienden dat als er vuurwerk over is je nog wat gratis vuurwerk mee krijgt ook!!!

Back
Bovenaan