Wat doe jij op oudjaarsdag?

Ik heb niet z'n strak schema.
Bij ons is het gewoon om 10 uur stoken en dan zien we wel wanneer we eten.
Rond een uur of 8 naar binnen en dan gezellig met familie kletsen (en een beetje vuurwerk afsteken). en dan om 12 uur helemaal los gaan!

Rond 9 uur mijn nest uit, omkleden, als een gek naar beneden, vuurwerk uitpakken, tas inpakken, eten, wachten op maten. Om 10 uur beginnen, tegen de middag even eten, daarna tot 5/6 uur 's avonds stoken. Dan al het vuurwerk wat nog over is van overdag op maken en wachten tot 0:00. 0:00, familie de beste wensen wensen, en weer stoken buiten. :D

Tja, ben nog steeds freak met mijn 37 jaar.
Ik slaap uit tot een uur of 9. Dan rustig de dag beginnen met koffie en een boterham.
Dan klokslag 10 uur buiten met mijn kids stoken. Na een uurtje ff naar binnen koffie drinken. Dan weer naar buiten stoken. Rond 13:00 uur weer even eten. Dan weer een rondje stoken. Dan tegen een uur of 15:00 naar mijn ouders. Daarkomt ook mijn zwager die nog net zo gek is als ik. Dan daar even een rondje stoken. Dan tegen een uur of 5 weer even eten en drinken. Dan is het donker en gaan we de budgetpotjes wat aansteken. Dan weer even naar binnen wat drinken, zakken weer vullen. Zo gaat het de rest van de avond. Meestal rond 23:30 uur naar binnen, vuurwerk voor 0:00 uur voorbereiden. Afwachten tot het 0:00 uur is, familie het beste wensen en dan van 0:05 uur tot ca. 1:30 uur sier de lucht in. De potten even opruimen, naar binnen biertje happen en naar huis. Dan tegen 2:00 uur thuis, even nog een biertje pakken en het laatste knalrondje maken. Dan zit het er weer op en moeten we weer een jaartje wachten....

Dit jaar ben ik niet meer zo van het "straathangen".
Ik open de dag natuurlijk wel goed en dan stook ik een uurtje rustig door,
dan blijft ik lekker warm binnen de avond voorbereiden en af en toe kan en wel een blokje of een rol de straat op.

Niet meer heel de dag meer buiten staan dus. :)

- ''Proeberen'' tot half 9 te slapen
- Opstaan en me kleding aan doen
- Stevig ontbijten (brinta jonguhhh)
- Me tanden poetsen, haren doen etc...
- Netjes wachten tot 10 uur (ondertussen wat vrienden ontvangen)
- 10uur effe flink wat knallen laten horen.
- 11:00 weer naar binnen, wat drinken, wat eten (oliebol :D) + internet in de gaten houden (vuurwerk)-
- 11:30 Naar vrienden van me toe, daar carbid schieten
- 13:00 Naar binnen en met wat vrienden broodjes eten + internet in de gaten houden (vuurwerk)
- 13:30 Wat ''leuks'' afsteken
- 14:00 Rondje rijden met de auto om nog wat leuke beelden te maken
- 15:00 Bij mij thuis wat stoken
- 15:30 Wat drinken en eten (oliebol :D) + internet in de gaten houden (vuurwerk)
- 16:00 Voorbereiden op de mascleta (ophangen en dergelijke)
- 16:30 Mascleta afsteken
- 17:00 Eten, friet jonguhh!
- Gezellig natafelen + internet in de gaten houden (vuurwerk)
- 18:00 Naar wat vrienden van me, die een vuurwerkshowtje geven voor de buurt.
- 19:00 Thuis, wat siervuurwerk afsteken
- 20:00 Naar binnen, hapje en drankje + internet in de gaten houden (vuurwerk)
- 21:00 het ''grotere siervuurwerk'' afsteken
- 22:30 Naar binnen, gezellig een hapje + drankje
- 23:50 Naar buiten toe, vuurwerk klaar zetten.
- 24:00 De eerste stukken vuurwerk
- Na al het geknal lekker douchen, gezellig tv kijken, vuurwerk evalueren :D
- Slapen!

Zoiets waarschijnlijk, het wijkt er elk jaar niet veel van af :D

:bye:

07.55; Wekker gaat af :p
08.00; opstaan, aankleden, etc
08.30; ontbijten
08.45; AVP/VWC/FPM/VWB/VWR etc. etc.
09.15; ijsberen bij m'n vuurwerk
09.35; alles uitpakken alvast uit de tassen
09.50; 10 uur spul klaar leggen
09.55; buiten staan, lont aan
10.00; STOKEN!

De rest weet ik natuurlijk niet precies, dit is het begin. :bye:

29 december
Beetje stoken
30 december
Iets meer stoken
31 december
6 uur wekker
7 uur stoken tot 18:00
18:00 stoken tot 23:00
23:30 tot 24:00 binnen
24:00 alles De luchtin
5 uur naar binnen
1 januari overig afsteken 5 sloffen rotjes overhouden
En dan kriebels in bedwang houden tot volgende31 december

29 december
Vuurwerk verkopen bij Vuurwerkland Steenbergen. Vroeg beginnen en de hele dag hard werken om jullie te voorzien van het mooiste vuurwerk in Nederland.
30 december
Weer vuurwerk verkopen, tot s'avonds en dan vanuit Steenbergen naar huis rijden en het zelf gekochte vuurwerk uitladen.
31 december
Proberen te slapen tot 8 uur. Dan snel wat dingen doorlonten en om 10 uur natuurlijk beginnen met stoken. De hele dag zal ik weer buiten staan met veel vuurwerk. Overdag veel knalvuurwerk en in de vooravond rustig alles opbouwen met de meterpaketten en ander fontijnen. Vanaf 8 uur beginnen met wat kleine cakes. Dat aanhouden tot 11 uur en dan naar binnen voor de gezelligheid en snel even kijken of ik de Staatsloterij heb gewonnen. Vanaf 12 uur natuurlijk helemaal los gaan met een tweetal Falcon, en daarna een prachtige show wegschieten in de straat. Rond 3 uur slapen.
1 januari
Proberen uit te slapen, maar wil ook vroeg het vuurwerk weer opruimen in verband met weigeraars en kleine jeugd. Wat foto's maken van het afval en dan alles in een container achterlaten.

Ik ga de 31 dec mooi naar me ouders en broertjes in Beverwijk. En daar vanaf een uur of 10 tot 5 uur mooi te stoken! Dan weer terug naar mijn eigen huisje gauw douchen, dan naar de buren samen lekker eten. Dan gaan de buurman en ik nog wat spul doorlonten samen en ondertussen nog van alles afsteken. En dan om 12 uur gaan we even een knappe show weggeven! Denk dat we om half 2 klaar zijn. Gauw nog wat opruimen voor de kids en dan lekker me koude lichaam volgooien met drank. Zo zal het er dit jaar een beetje uitzien.

Sowieso lekker stoken maar overdag ook bij mijn lokale vuurwerk dealer langs om koffie te drinken (erg gezellig) ook is de sfeer gewoon erg goed op dat moment. Allemaal mensen die vrolijk zijn! En als het dan donker is ben ik lekker heel de avond buiten STOKEN STOKEN en nog eens STOKEN!

8:45 opstaan
9:00 tanden poetsen, lenzen in doen etc...
9:15 eten
9:20 even vwc checken, en me hyves, facebook
9:30 vuur klaar zetten voor 10 uur
9:45 buiten met vrienden
9:55 alles is klaar
9:56-10:00 beginnen met aanzetten.
10:00-12.30 afsteken
12.30 eten
13.00 stoken
16.45 langs de vuurwerk winkel die zo dicht gaat op loopafstand en vuurwerk schooien.
17.00 stoken
17.30 naar arnhem
18.00 eten
19.00 stoken
20.00 binnenzitten
21.00 stoken
23.00 binnen
00.10 Grote potten etc, afsteken.
02.00 ongeveer stoppen.
04.56 naar buiten gaan en 10 cobra 6's afsteken (grapje)

08:00 wekker gaat af!
09:00 laatste dingen klaar zetten, nog een en ander doorlonten.
09:45 richting het gemeente huis!
10:00 Stoken, stoken en nog meer stoken voor het gemeentehuis:rolleyes:
17:00 weer richting huis.
's avonds zal ik af en toe naar buiten gaan, en een 3" de lucht in slingeren.
Maar het echte werk begint toch echt pas om 12 uur!:D

Overdag carbid schieten met een grote groep met een partytent, muziek en BBQ erbij. En natuurlijk op z'n tijd een Grolschje erbij(wel met mate;)).
In de avond af en toe een cake afsteken en om 12 uur natuurlijk knallen!

De hele dag knallen heb ik wel een beetje gehad ;)

Ik ben overdag nog wel druk bezig met van alles omtrent vuurwerk, maar het afsteken van vlindertjes en pijltjes heb ik wel gehad. Ik doe liever wat flinke harde t*r*ng herrie om 10 uur, smiddags nog wat kneiterharde chainthunders en in de namiddag een mascleta.

Verder overdag nog een rondje rijden in de omgeving en naa binnen toe voor een oliebol en warm drinken.

Savonds is het eigenlijk niet anders, gewoon soms naar binnen... maar wel veel buiten met het grotere vuurwerk.

De tijd dat ik 12 uur buiten stond is geweest, om 9 uur word ik zo'n beetje wakker en ga ik tv kijken.
Rond 10 uur steek ik wat kleins af en ga ik mij douche en aankleden.
Na het aankleden gezellig op de bank hangen met mijn ouders, daarna denk ik boodschappen doen om 15.00, en dan ff kijken of er nog ergens een vuurwerkdealer in de buurt is voor wat losse grut zoals babypijlen/rotjes/JJ omdat ik niet zoveel klein grut heb.
Als we weer thuis zijn dan steek ik weer wat kleins af en ga weer naar binnen tot 21.00-22.00 kijk ik naar het vuurwerk van de overbuuren. Terwijl ik ook ik hou van holland kijk.
12.00 wordt er ff geproost en kijk ik wat er op tv is, als er niks is gaan we naar buiten en gaat alles de lucht in.

Laatst bewerkt:
Ja standaard routine beetje van iedereen zal van mij niet veel schelen :).
Aangezien ik lekker vrij ben op 31 december wat mij baas heel goed heeft onthouden haha :D
Ga ik eerst lekker genieten van het uitslapen en er dus pas om 9 uur uit inplaats van 6 uur :D
Om 10 uur uiteraard laten weten aan heel de straat dat oud en nieuw begonnen is.
Helaas is niet iedereen hier blij mee als je een nitraatmat 2000sh afsteekt dan maarja het is maar 1 dag in het jaar toch mensen?
Paar vlinders en nitraten er achter aan en dan weer lekker naar binnen aan de koffie en verzin er maar een hoop bij.
Tussen de middag even lekker bij me opa een versgebakken oliebol halen met poedersuiker hmmmm:)
Dan in de vooravond wat leuke sierpotjes schieten en om 12 uur lekker proosten met maten op het nieuwe jaar.
Rond kwart over 12 naar buiten en is kijken of me buren dit jaar wat hebben gehaald.
Dan zelf helemaal los met vuurwerk en dan een lekkere party bouwen met alle vrienden en iedereen uit de buurt onder het genot van een lekker schuimend biertje :D

Back
Bovenaan