Wat doe jij op oudjaarsdag?

Ik zal ook ff een idee geven van hoe mijn dag eruit ziet.

Tegen half 9 opstaan,stevig ontbijtje en een bakkie pleur,douchen en wat 10.00 dingetjes klaar zetten voor mij en me zoontje.Als het 10.00 is dan laten we even aan de buurt weten dat het D-Day is en gaan we een uurtje stoken met wat nieuw klein spul zoals de nieuwe pyromania lijn,choeet spulletjes etc etc.Dan gaan mijn zoontje en ik op een mini strooptocht langs de dealers in Enschede en omgeving kijken wat we nog meer willen.Dan terug even lekker lunchen zoontje gaat stoken en ik begin met dingen klaar te zetten voor s'avonds.s'avonds lekker eten en dan als het donker is beginnen met kleine cakes af te schieten gezellig met een vuurkorfje erbij voor de sfeer.Om 12 uur gaat mijn pallet project de lucht in en wat losse 500 grammers,als het enigzins rustig is alvast een beetje opruimen en terugkijken op wederom een geslaagde dag.

Euh, wakker worden. 10u projectje stoken, voor de deur wat knallen en dan een rondje maken met de zakken vol. Wat eten, nog zo'n rondje doen, opgehaald worden door m'n pa. Naar hun huis, daar ze trakteren op novelties, wat oliebollen vreten, mss nog een rondje kinderlijk knallen. Na 't eten fonteinentijd, rondje knallen, binnen zitten tv kijken + lekkere hapjes. 00u stoken en dan op tijd slapen. Volgende ochtend weer vroeg op weg naar huis ivm werk :)

mijn dag
-4.00 uur snacht's wakker worden want ik kan niet slapen toch maar weer proberen..
-6.00 uur weer wakker worden even naar beneden gaan en wat drinken en naar mijn vuurwerk kijken. en maar weer proberen te slapen:p
-8.00 uur weer wakker worden en dan douchen en ontbijten(ook al krijg ik niet veel naar binnen:p)
-9.55 naar buiten gaan en alles al een beetje klaar zetten voor 10.00
-10.00 kijhard knallen!!!
-13.00 even terug naar huis om wat te eten, en mijn tas bij te vullen
-14.00 weer naar buiten en lekker stoken!
-18.00 richting huis om lekker te eten met familie enz....
-20.00 kan spanning niet langer aan en ga maar eens wat voor het huis afsteken..
-23.30 kan de adreline bijna niet meer aan!!!
-00.00 iedereen gelukkig nieuwjaar wensen en.......STOKEN!!!!!

08.00 opstaan
08.15 wassen (douchen)
08.45 vuurwerk al beetje klaarzetten
09.15 tv kijken en wachten...
09.45 de vrienden ontvangen en langzaam alles pakken en naar buiten.
09.55 Hindoerol met eindom 1000 ophangen / neerleggen
09.59 aftellen tot 10uur en dan de hindoerol aansteken samen met wat harde knallers en dan doorgaan tot een uur of 12 en dan ff naar binnen.
14.00 weer eens naar buiten en knallen
16.00 uur nog even naar de vuurwerkwinkel 100 meter verder(aanbiedingen afgaan)
17.00 uur eten
tussen 18.00 - 20.00 af en toe naar buieten met wat potten
20.30 naar een vriend waar een mooi feest begint.
21.00 - 23.00 af en toe naar buiten en om 24.00uur lekker losgaan tot ........???

Ik begin 30 december maar eens met een goede avond in de kroeg ...
Dan 31 december lekker uitslapen en rustig ontbijten met een bakkie + paracetamol :D. Zorgen dat ik alle boodschappen in huis heb want 's avonds de hele familie bij mij thuis over de vloer. In de loop van de middag ga ik kijken bij het carbid schieten. Altijd zeer ontspannen. Beetje geld in een ton en lekker een hapje en drankje meepakken. Dan in de loop van de middag maar eens naar huis en beginnen met wat klein spul te stoken met mijn neefjes. Aan het diner met zijn allen en de tijd uitzitten. Tussendoor nog weer wat klein spul opstoken. Om 0.00 uur iedereen het beste wensen en dan naar buiten. Ik denk dat ik dit jaar ook eerst maar eens om me heen ga kijken voordat ik zelf begin .... Dan het vuurwerk opschieten en tegen 1.00 uur weer naar binnen. Tegen 2.00 uur zal de familie het wel voor gezien houden en ga ik naar vrienden toe. Dan met z'n allen nog gezellig de kroeg in tot een uur of 6.00
Brrrr, wat een topdag. Heb er nu al zin an !! :devil:
Sluit trouwens niet uit dat ik ergens in dit verhaal nog een keer paracetamol neem :bonk::D

ergens tussen 7 en 9 uur; opstaan, douchen, ontbijten, wachten op mijn broer en dan 10 uur vuurwerk voorbereiden

tussen 11 en 13 uur lunchvuurwerk op het werk van mijn vrouw voorbereiden.
van 13 tot 13.30 uur lunchvuurwerk

tussen 14 en 18 uur af en toe een mat en een pot

van 18 tot 21 uur douchen auto afladen en op naar de familiegourmet met rond 20 uur potten en matten voor de familie

vanaf 21 uur op naar vrienden, beetje zwetsen en aftellen tot middernacht met af en toe wat vuurwerk

na middernacht eerst iedereen de beste wensen geven en dan naar buiten om te zorgen dat al het vuurwerk op is

rond 3 uur op naar de stad tot ??
dan naar ons nest

Tis niet veel maar ik zal wel weer een maand of 3 geen vuurwerk meer te hoeven zien

Oliebollen bakken en tussendoor wat afsteken. S'avonds naar familie en s'nachts opstap.

09.15 opstaan
09.30 douche
09.45 eten
10.00 half slaperig kom ik er dan al achter dat het 10 uur is
10.05 klaarmaken om snel naar buiten te gaan
10.15 vrienden snel bellen waar en hoelaat we precies afspreken
10.30 me half 11 projectje afsteken
10.35 - 12uur klein zooi stoken in me uppie
12 - 1 even binnen bijkomen eten etc.
rond 13.30 naar vrienden toe en dan tot half 6 afsteken
17.30 eten spulletjes klaarzetten vanavond
19.00 niet meer binnen te houden en stook alvast wat fonteintjes enzo.
20.30 naar familie toe
21.30 weer wat kleine zooi aant afsteken dit keer met me neven en nichten en nichtjes
23.30 weer naar binnen toe
23.59 aftellen
00.00 iedereen gelukkig nieuwjaar wensen etc.
00.05 naar buiten
00.07 kijken naar al het vuurwerk van anderen
00.15 dan begin ik en dan stoken tot .....?
iniedergeval omg 05.00 in me bed

Dit moet de planning zijn ( ongeveer, ik ga niet precies alvast tijden opschrijven wat ik ga doen haha , dan lijk ik net een robot )

07:45 Opstaan ( ik zet de wekker voor die tijd )
07:45 tot 08:00 snel aankleden en tandenpoetsen
08:00 tot 08:30 M'n moeder feliciteren en vuurwerk pakken, camera pakken en wat eten.
08:30 tot 09:00 Beetje rustig aan doen, alvast onze groep ontvangen die naar mij toe komt, misschien stiekem wat stoken..:D
09:00 tot 09:30 rustig aan naar buiten, beetje stoken en misschien nog wat eten
09:30 tot 10:00 Rustig aan wat klein grut aansteken, de spullen klaar leggen voor het 10 uur project en dan de laatste minuut met spanning wachten voordat we los gaan :thumbsup:

Daarna heb ik wel een globaal overzicht:

10:00 tot 11:30 non stop stoken
11:30 tot 12:00 middag eten, snel wat frituren en het film materiaal dumpen op te laptop, me accu opladen zodat ik weer met een frisse start kan beginnen met filmen:)
12:00 tot 17:00 Door het dorp lopen, beetje stoken en misschien zelfs nog langs de vuurwerkwinkel. Hier tussen in gewoon nonstop stoken, met projecten en alles wat op de planning staat!
17:00 ga ik naar huis, rustig wat eten en het film materiaal droppen. Even rustig aan doen en dan wat eten en misschien nog verder stoken. Ik ga dan bijna avond eten en daarna zie ik wel! Gewoon standaard planning, spelletjes doen of wat dan ook en dan om 00:00 los gaan.

8:00=Opstaan
9:00= Klaar met alles, AVP'en/vuurwerkcrew'en en vuurwerk klaarzetten
10:00= Op de afgesproken plek zijn
tot 16:00= Stoken met af en toe een pauze bij iemand thuis
16:00= Naar huis gaan en computeren
19:00= Eerste sierpot
21:00= Visite verwelkomen met een Choeet chain 500
00:00= Keihard stoken

Wat ik precies ga doen weet ik natuurlijk niet.

wat ik wel weet is dat we (vriend en ik) om 9 uur al klaarstaan, vuurtje maken (met water erbij voor het geval dat) niks afsteken, spanning erin houden..

Dan 10 uur mijn binkie project, met als finale een knalpot, silver salute of thunder salute van rubro.

De rest van de dag stoken tot een uur of 5. dan naar de plek waar we oud en nieuw vieren. En dan barst de hell pas los, daar staan we met zen 5en, en gebrek aan vuurwerk? zeker niet:p

Niet veel de gehele dag, beetje vervelen, bank hangen, naar buiten roken, slechts af en toe wat kleins afsteken. Als het donker word, word ik wakker....

'S morgens rond een uurtje of half 8 gaan we al naar buiten om met een grote groep vrienden te gaan melkbusschieten. De eerste kratjes bier staan dan ook al klaar, een perfect begin van de mooiste dag van het jaar:D Daarna lekker melkbus knallen tot een uurtje of 4 's smiddags met tussendoor nog wat gruwelijk knalvuurwerk en andere leuke dingetjes die prima overdag kunnen. Vanaf 4 uur 's middags schakelen we ongeveer over van het melkbus schieten op normaal vuurwerk en gaan we vast wat potten leuk doorlonten en versnellen enzo:). Daarna zodra het donker word natuurlijk rustig aan beginnen met knallen en ondertussen gezellig doordrinken en eten met vrienden en familie. Dit gaat door tot een uurtje of 12, waarna de pleuris losbreekt:p Noch al een vuurwerkgekke wijk, dus altijd top:D

Rond een uurtje of half 10 naar buiten en dan het 10uur projectje opstellen. Vervolgens met een vuur + chocomel + homemade cookies + oliebollen voor de deur lekker vanalles wegstoken tot een uur of 12/13. Dan even wat lunchen ofzo en vervolgens weer verder stoken tot een uur of 17.30. Even een hapje avondeten en weer naar buiten met wat lekker sierspul. Daarna weer naar binnen voor een ik hou van holland/oudejaars conference. En rond een uur of 10/11 weer wat spul stoken en om 00.00 helemaal los :D

'S morgens rond een uurtje of half 8 gaan we al naar buiten om met een grote groep vrienden te gaan melkbusschieten. De eerste kratjes bier staan dan ook al klaar, een perfect begin van de mooiste dag van het jaar:D Daarna lekker melkbus knallen tot een uurtje of 4 's smiddags met tussendoor nog wat gruwelijk knalvuurwerk en andere leuke dingetjes die prima overdag kunnen. Vanaf 4 uur 's middags schakelen we ongeveer over van het melkbus schieten op normaal vuurwerk en gaan we vast wat potten leuk doorlonten en versnellen enzo:). Daarna zodra het donker word natuurlijk rustig aan beginnen met knallen en ondertussen gezellig doordrinken en eten met vrienden en familie. Dit gaat door tot een uurtje of 12, waarna de pleuris losbreekt:p Noch al een vuurwerkgekke wijk, dus altijd top:D

Ik deed het voorgaande jaren ook, pas doorlont werk etc. op de dag zelf. Uiteindelijk alleen maar dom en tijdverspilling, je kan het beter al de 29e gaan doen of de 30e. Tenzij je je vuurwerk pas op de dag zelf haalt, maar dat is in mijn ogen ook tijdverspilling. ( met uitzonderingen )

Back
Bovenaan