Wat doe jij met je vuurwerk als je het binnen hebt?

Eerst ga ik mijn vuurwerk ophalen bij de vuurwerkdealer, dat is 10min lopen vanaf mijn huis.
Daar haal ik mijn eerste lading en gooi het thuis neer, Op naar de volgende in het dorp 10minuten fietsen vanaf mijn huis.
Daarna ga ik naar Eindhoven om mijn Thundershock boxen op te halen.

Als ik dan eenmaal thuis ben zet ik alles bij elkaar in een leuke compositie,
daarvan maak ik wat foto's en eventueel een video voor de legale collectie voor youtube.

Daarna ga ik alles uitpakken en indelen in: Ochtend, Middag, en Avond
en natuurlijk alles stuk voor stuk bewonderen en de etiketjes lezen en een leuk projectje maken!

Gr

Het komt van verschillende winkels, dus eerst alles verzamelen, dan een overzicht maken en wat ordenen.

Ik maak van elk artikel foto's, misschien wel een filmpje, om dit uiteindelijk te monteren voor de productfilm/compilatie.

Dan is het tijd voor de collectiefoto, vaak een heel gepuzzel om alles erop te krijgen, maar een erg leuk resultaat.

Verder verdeel ik daarna alles, cake bij elkaar leggen waarvan ik een project maak, dan alles netjes verpakken in dozen en opstapelen.

Vele winkels af om nog wat bij te halen, en nog zo'n 1000000x mijn collectie bekijken. :D

Uit de zak halen, 1 voor 1....
Daarna alles naast elkaar zetten en iedere milimeter bekijken (soms zelf een gaatje prikken in de folie om te zien tot hoe hoog het kruitdopje zit:P).
Daarna 1000x terug in zak en weer eruit, bekijken, gewicht checken etc.
Op de 31ste sta ik vroeg op en zet ik alles mooi neer voor de jaarlijkse foto:D... daarna wordt het 10 uur en lekker de eerste knaller uitproberen:D.
Savonds bekijk ik alles nog ongeveer 30x :D
Als het 00.00 is, maak ik nog een laatste foto en bekijk ik alles voor de laatste keer en neem ik het mee om af te steken. en dan GENIETEN! GENIETEN! en nogmaals GENIETEN!

Eerst moet ook 20x heen en weer lopen om het in de auto te zetten. Probeer me ma zo min mogelijk te belasten maar helaas ook zij moet even helpen met lopen!
Ondertussen maak ik foto's van de winkels, auto etc ga een uitgebreide trip-report maken!

Dan als de auto vol is naar huis en dan maak ik foto's van alles dozen en zakken onuitgepakt, dan ga ik alles uitpakken.
Bekijk ik alles eens goed, zet ik het mooi neer om wat collectie foto's te schieten.

Dan pak ik alles eens uit de verpakking om de artikelen eens goed te bekijken, grote enzovoort. Dan maak ik van alles apart foto's voor onder andere Vuurwerkcrew.

Dan ga ik precies bedenken welke 10:00 uur projecten ik ga doen de definitieve de plannen zijn al bedacht maar misschien hier en daar veranderen door filmpjes wat al zijn geupload op YouTube.

Dan worden de projecten gemaakt.
En als deze af zijn is het waarschijnlijk 30 december:

Wat nu?

Er worden dozen en tassen gepakt en dan wordt uitgezocht en gesorteerd wanneer wat wordt afgestoken zodat ik de 31ste de tassen maar hoef te pakken.

Dit is zo gedaan al worden er veel wijzigingen gemaakt soms zelfs 31 december nog.

Onder tussen wordt er af en toe weleens wat geprobeerd, ik hou het binnen de perken, ga niet een cake schieten soms wat kleins, babypijltje of grondbloemen ofzo.

En dan is het 31 december heel vroeg op, en dan lekker naar onder en misschien toch wat wijzigingen doen.
Dan pak ik de tassen begin al wat te verplaatsen om de tijd te doden en ga maar wat VWC'en!

En dan KNALLEN!

Wat ik doe als ik het binnen heb? Proberen de kriebels te beheersen ;)
Ik zal het dan gelijk moeten opbergen in mijn berghok, aangezien mijn mede-huisgenoten het niet fijn vinden om vuurwerk binnenshuis te hebben, al is het maar voor wat foto's :)

Als ik het meteen de 1ste verkoopdag binnenhaal. Zal ik het thuis eerst allemaal netjes neerleggen. Enkele foto's en filmpjes maken en dan gaan sorteren, bekijken, vasthouden, inpakken, uitpakken, bewonderen en dat achter elkaar tot 31 december 10 uur.

En heel misschien dat ik een dagje van te voren al een paar rotjes/grondbloemetjes afsteek. Puur om die kriebels wat te verminderen. :D

:bye:

Back
Bovenaan